Persoon voor de trein gesprongen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Persoon voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:39

Ik las ook in de krant een tijd geleden dat er een bejaarde vrouw door een trein was aangereden, want haar rollator bleef vasthangen in de rails, en ze kreeg het niet los. Wat zal dat arme mens een doodangsten uitgestaan hebben. Al zou ik zelf denken dat je dan ondanks dat je slecht ter been bent, toch die rollator laat staan en dan zelf van de rails af gaat.

Ook vandaag stond er weer zoiets in de krant, een vrouw bleef met haar fiets hangen in de rails en bleef ook proberen dr fiets los te krijgen. Als ik daar zou staan en de bellen gaan rinkelen is het jammer voor de fiets, maar dan ben ik weg.
Wel vreselijk voor die mensen die daar staan en voor degene in de trein natuurlijk.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:51

Bah, ik las het vanmorgen in de krant. Ik ken Bas niet persoonlijk, maar zag wel een hoop bekenden tussen zijn vrienden staan.. Vreselijk. Hij moet wel wanhopig zijn geweest..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:57

Ik hoor het ook geregeld maar et woord ''aanrijding met persoon'' klinkt zo licht.
Net alsof je perongeluk met de fiets tegen iemand aanrijd. sorry-sorry en je fietst weer verder.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:58

rockwitch schreef:
Ik las ook in de krant een tijd geleden dat er een bejaarde vrouw door een trein was aangereden, want haar rollator bleef vasthangen in de rails, en ze kreeg het niet los. Wat zal dat arme mens een doodangsten uitgestaan hebben. Al zou ik zelf denken dat je dan ondanks dat je slecht ter been bent, toch die rollator laat staan en dan zelf van de rails af gaat.

Ook vandaag stond er weer zoiets in de krant, een vrouw bleef met haar fiets hangen in de rails en bleef ook proberen dr fiets los te krijgen. Als ik daar zou staan en de bellen gaan rinkelen is het jammer voor de fiets, maar dan ben ik weg.
Wel vreselijk voor die mensen die daar staan en voor degene in de trein natuurlijk.

Klopt, ik zou eigenlijk met die trein gaan, maar ik heb hem (godzijdank) gemist. En die vriendin van haar heeft alles voor haar ogen zien gebeuren, ze probeerde haar nog weg te trekken maar ze bleef bij haar fiets Verdrietig

Sterkte voor de nabestaanden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:10

dood begrijp ik dus....
mens had alsjeblieft die fiets laten staan, pech voor de fiets maar ik had m gepeerd of naast het spoor er aan sjorren dat je héél snel weg kan.
topsylover, wat een trauma voor die vriendin zeg, hoe kom je daar in godsnaam overheen?
gelukkig heb je die trein gemist..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:13

rockwitch schreef:

dat met die rolator hebben ik en me vader gezien dat was echt ranzig de hele voorkant van de trein was bezaaid met bloed..
de politie enz waren bezig met stukjes van de mevr tussen de trein en de rails aan t peuteren..

ik haat t zelf als ik echt vertraging heb met de trein en ik moet ergens heen ik kan me dan echt in me kop gaan denken van spring maar een uur later voor de trein

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:15

rockwitch schreef:

Klopt. Dit was vlak bij mijn huis...

Heb ook gehoord dat de vrouw vast zat aan haar fiets en zodoende niet weg kon komen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:03

kehdra schreef:
Djaleesa schreef:
@Leliev, lekker hard gezegt.

Nooit leuk als iemand voor de trein springt.

Ik vind het maar egoistisch!
Als je er dan zo nodig een einde aan wilt maken, val er dan geen anderen mee lastig!
Denk een een de machinist, die de persoon voor de trein heeft gekregen.
Erger nog.. de mensen die de trein weer schoon moeten maken...
Tuurlijk is het voor de nabestaanden wel erg triest.

zoizo is er geen enkele manier van zelfmoord waar je niemand anders mee lastig valt. ook al hang je jezelf op, eens zal er toch iemand zijn die je vind. een vriendin van mij is vorig jaar van een flat gesprongen, je zal er maar net lopen. dus eigenlijk is er geen 'humane'manier om zelfmoord te plegen, je zal ten alle tijden iemand hebben die je vind.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:22

Zijn neef is twee jaar geleden ook voor de trein gesprongen, hij weet dus wat het teweeg heeft gebracht in de familie.
Hoorde dat er ook nu weer drugs in het spel was, helaas is dat in West friesland vaak het geval.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:23

kehdra schreef:
Als je er dan zo nodig een einde aan wilt maken, val er dan geen anderen mee lastig!

Ben het hier helemaal mee eens!
Als je een einde aan je leven wil maken, dan niet voor de ogen van mensen die er een trauma van op kunnen lopen, in therapie moeten, beelden steeds weer terug zien. Bah

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:34

Jantine_ schreef:
kehdra schreef:

Ben het hier helemaal mee eens!
Als je een einde aan je leven wil maken, dan niet voor de ogen van mensen die er een trauma van op kunnen lopen, in therapie moeten, beelden steeds weer terug zien. Bah

zelfs al zou je t in t diepste geheim willen doen en stilletjes thuis een overdosis slikt is er altijd iemand die je vind. het gaat na een paa dagen toch opvallen als iemand bijv. niet op het werk veschijnt. dan gaat er toch iemand kijken. en of dat nou een agent is of een collega, t blijft altijd triest als je iemand op die manier moet vinden. een humane manier van zelfmoord plegen is er dus niet. althans niet voor de nabestaanden of degene die je vind.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:33

Daar heb je gelijk in hoor lonneke! Maar waarom zó openbaar? kijk dat je je ophangt in je eigen huis, alá, tuurlijk zal er altijd iemand zijn die je vind, maar dat is één persoon. als je voor de trein springt zijn er minstens 5 mensen die je ermee 'lastig' valt.

Tuurlijk is en blij het triest voor de nabestaanden, maar please, val er geen wildvreemden mee 'lastig'.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:39

rockwitch schreef:

Dat van die bejaarde vrouw gebeurde in mijn oude dorp. Heel naar. Ik snap niet dat het gebeurt is, het is er altijd redelijk druk, zeker op de ochtend.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:40

ik denk dat je op het moment dat je tot zo iets in staat bent het zelf niet meer beseft waar je mee bezig bent. je wilt dan alleen dood en meer niet. je hebt dan een totale black out en kunt niet meer normaal denken. ik zelf ben ook meerdere keren bij het spoor weggehaald door de politie maar ik weet op zo'n moment echt niet wat ik doe.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:45

Ik begrijp ook wel dat je op zo'n moment helemaal niet met dat soort dingen bezig bent hoor! tuurlijk!

Misschien komt het ook omdat ik zoiets nooit tegen ben gekomen in mijn leven....

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:39

Mensen die zelfmoord willen plegen met behulp van de trein intresseert het denk ik ook niks meer wie het moet opruimen. Dat is banketstaaf voor degene die zo iemand tegen komt op de rails, maar je doet er weinig tegen. Een egoistische daad zou je het wel kunnen noemen, maar dat soort mensen is er niet meer mee bezig wat anderen van hen denken en vinden..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:45

in mijn vriendenkring heb ik diverse mensen bij het spoor werken en die dit dus ook hebben moeten opruimen. Natuurlijk is het vreselijk, maar degene die ik gesproken heb konden er gelukkig wel redelijk nuchter mee omgaan..

Ik lees hier van iemand dat je het beter thuis kan doen, dan val je er maar 1 iemand mee lastig.. als voorbeeld: een oom van mij heeft zijn vader gevonden toen hij nog maar een kereltje van 5 was, zijn vader hing aan de trap..
Ik weet niet wat erger is, een dierbare zo te vinden of een wildvreemde voor de trein..
Feit is dat het vreselijk blijft, maar het is maar net op welke manier je het bekijkt, de persoon in kwestie kon waarschijnlijk echt niet anders..

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:53

Ik rijdt elke dag tussen Alkmaar Heiloo en Castricum, daar heb je Stichting Willibrordus, voor mensen met geestelijke problemen. Geen gehandicapte, maar bijvoorbeel manisch depressieve mensen die een bedreiging voor de samenleveing vormen. Hier gebeurt het vrij regelmatig, waardoor het ook niet zo zwaar meer tilt. Als je elke dag met de trein gaat merk je ook hoevaak het gebeurd en dan kijk je er niet eens meer van op. Eigenlijk is het 'normaal'. Raar vind ik dat het lijkt wel alsof het steeds vaker gebeurd.

@ Lonneke met alle respect; Jij vertelde dat jeook vaak genoeg van het spoor bent gehaald. Ik vraag me dan altijd af, wat kan iemand zo ver krijgen dat je dood wilt. Ik bedoel iedereen heeft problemen. En het zal niet met elkaar te vergelijken zijn, maar ook iedereen komt er uit. En jij bent dus blijkbaar ook uit je problemen gekomen. Nogmaals dit is een vraag/reactie met alle respect!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:57

Het is al de zoveelste die je de laatste rijd hoort, het word een hele epydemie! niet normaal! volgens mij heb je ook geen idee wat je de mensen aan doet die het toevallig net zien!!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:07

Maks_ schreef:
Ik rijdt elke dag tussen Alkmaar Heiloo en Castricum, daar heb je Stichting Willibrordus, voor mensen met geestelijke problemen. Geen gehandicapte, maar bijvoorbeel manisch depressieve mensen die een bedreiging voor de samenleveing vormen. Hier gebeurt het vrij regelmatig, waardoor het ook niet zo zwaar meer tilt. Als je elke dag met de trein gaat merk je ook hoevaak het gebeurd en dan kijk je er niet eens meer van op. Eigenlijk is het 'normaal'. Raar vind ik dat het lijkt wel alsof het steeds vaker gebeurd.

@ Lonneke met alle respect; Jij vertelde dat jeook vaak genoeg van het spoor bent gehaald. Ik vraag me dan altijd af, wat kan iemand zo ver krijgen dat je dood wilt. Ik bedoel iedereen heeft problemen. En het zal niet met elkaar te vergelijken zijn, maar ook iedereen komt er uit. En jij bent dus blijkbaar ook uit je problemen gekomen. Nogmaals dit is een vraag/reactie met alle respect!

tja wat kan iemand zo ver krijgen.... het leven is ZO zwaar voor me dat ik op dat soort momenten gewoon echt dood wil. gelukkig heb ik ook nog een gezond stukje en die zorgt ervoor dat ik aan de andere kant ook nog hoop heb en dat ik mijn verstand gebruik. maar op zulke momenten dat ik bij de trein loop wil ik alleen maar dood. en hoe egoistich het ook klinkt, dan denk je niet meer aan de gevolgen voor de mensen die je moeten opruimen. gelukkig bleef het bij mij bij pogingen en werd ik altijd op tijd van t spoor gehaald.

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:59

Het was eigenlijk een beetje offtopic wat ik bedoelde, niet echt gericht op wat je 'achterlaat' maar meer op jou, wat jou zo ver krijgt. Ben in iedergeval blij dat je er uit bent gekomen! Voor ieder probleem is een oplossing al is het niet altijd even makkelijk en voor de hand liggend!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:02

ik ben zelf ook wel blij dat ik steeds het lef niet had om te springen en dat mijn gezonde stukje me tegenhield. voor nabestaanden is het ook verschikkelijk als ze dit moeten verwerken.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:10

Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat mensen dit egoïstisch vinden.. Op dat moment denk je er niet bij na of je er anderen pijn mee doet, die gevoelens zijn helemaal uitgeschakeld, je wilt er alleen maar zo snel mogelijk vanaf zijn en op dat moment kan de trein het snelst of makkelijkst zijn/lijken. Mijn broer probeerde eerst ook om de haverklap zelfmoord te plegen dmv de trein en is daar meerdere keren opgepikt door de politie of door het gesticht waar hij in zat (letten lekker op daar..) en ik neem hem helemaal niks kwalijk: hij heeft niet het doel om mensen pijn te doen of verdrietig te maken, hij is een ontzettend lieve jongen die nooit iemand opzettelijk pijn zou willen doen, alleen zal op die momenten zijn eigen pijn en verdriet meer hebben gewogen dan het verdriet van anderen en dat kan ik heel goed begrijpen. Hij zal niet helder na hebben gedacht en de trein het makkelijkst hebben 'gevonden' (als je uberhaupt al iets kunt 'vinden' als je zo bent doorgedraait dat je in staat bent om zelfmoord te plegen). Nee ik neem hem niks kwalijk en als hij het weer zou doen dan zou ik - hoe gek het ook klinkt - achter zijn beslissing staan. Ik vind er niks egoïstisch aan (ja oke het is wel egoïstisch, maar niet op een verkeerde manier, alles in het leven is egoïstisch dus wat dat betreft..) en begrijp niet dat mensen dat wel kunnen vinden.

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:11

Sorry dat ik dit ga zeggen hoor, maar mensen die gaan zeggen dat het egoistisch is, begrijp ik niet helemaal. Een vriend van mij heeft ook zelfmoord gepleegd, niet door voor een trein te springen, maar van een flat af te springen! Die mensen houden echt geen rekening met wie hun gaat opruimen en hoe het nu verder moet. Ze denken alleen maar: ik wil dood, ik wil dood. Als jij echt niet meer normaal kan denken, ga je daar ook niet over nadenken. En natuurlijk is het erg, dat mensen het op moeten ruimen en voor alle mensen die het hebben zien gebeuren enzo, maar voor zo een persoon maakt dat echt niet uit. Maarja zo denk ik erover, en gelukkig denkt iedereen er anders over.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:12

Jeetje dat voor de trein springen etc komt id vaker voor nu. Ik heb dit in 2005 gehad zat in de trein en de trein had enorme snelheid, waarbij plotseling de trein een ''als ware noodstop'' moest maken, en ik met mn discman op naar buiten aan turen was, en plots allerlei ****** voorbij zag komen.

Ik heb er heel erg mee gezeten en was ook wel goed opgevangen, maar de nachtmerries behoudde ik wel nog voortdurend achter me.