Helaas heb ik ervaring met n loverboy. Volgende week dinsdag moet ik voor het eerst naar de psycholoog. Het is nu een maand
geleden. Ik ben 17 jaar.
Grootste tip: wees niet boos of zeg niets wat haar het gevoel kan geven dat ze verkeerd bezig is.
Als je boos op haar word, keert zei zich naar jou toe, wat handig is voor de loverboy. Die hersenspoelt haar met de tekst:
het ligt aan de mensen die aan je kop zeuren dat ik "verkeerd" ben. Ze rent dan in zijn armen, en dan heb
je er geen zicht meer op. Dan gaat het juist fout. Probeer voorzichtig normaal contact met haar te houden.
Het enorm rotte in deze situatie is: ze komt er pas achter wanneer haar pijn word gedaan, mentaal of fysiek.
Ik ben het bewijs! Probeer goed met haar erover te praten in een ontspannen sfeer, en probeer haar soms wel te zeggen
dat hij fout "kan" zijn. Als je gaat zeggen: hij IS fout, krijg je dus weer hetzelfde effect met boos worden->
ze luistert niet meer naar je.
Ik weet niet of politie handig is, maar dat is omdat ik zelf over mijn situatie ook twijfel. Ik ben bang voor
geweld van hem wanneer ik m'n mond open doe naar de politie.
Voor verdere vragen aan mij, mag je pb-en, het is niet zo handig om zo alles hier neer te zetten.
Als ik iets voor iemand kan betekenen, pb me maar.