Ervaringen met zgn. Loverboy?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ervaringen met zgn. Loverboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:21

Wat afschuwelijk..

Slachtoffers van dit soort praktijken komen vaak ongewild in een vicieuze cirkel terecht, en dan is het erg moeilijk om dat te doorbreken. Dat is voor buitenstaanders dan onbegrijpelijk, maar het is oh zo moeilijk.

Ik ben gelukkig nooit slachtoffer geweest van loverboypraktijken, maar heb wel het een en ander meegemaakt waardoor ik wel weet hoe ze zich moet voelen.
Ik zou je toch willen adviseren om proberen met haar te praten. Laat haar nogmaals weten dat je er voor haar bent en dat dit niet zo door kan gaan.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:35

ik ben er zelf gelukkig nog nooit mee in aanraking geweest maar heb hier wel veel over geleerd tijdens mijn opleiding sph. Niemand kan hier wat aan doen, ze moet het zelf gaan inzien. Die gasten zijn zo vreselijk ze manipuleren je totdat je afstand neemt van je hele familie, vrienden, kennissen kring. daarna gaan ze je chanteren want tja je hebt dan toch niemand meer dus hij/hun zijn de enigste die je hebt.
Ik vind het zo triest maar het enigste wat je kan doen is er zijn voor haar. Ze zal vaker terug komen omdat ze op dat moment even helder kan denken blijf op die momenten voor haar een luisterend oor. als iedereen namelijk de deur voor haar dichtsmijt dan loopt het vaak op zelfmoord uit. Het is wel lastig voor jullie dat je op kamers zit maar wanneer die kerel er is gewoon niet open doen en de politie bellen dat er niet gewensd bezoek voor de deur staat en je je bedreigd voeld.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:01

Vanaf vrijdag is ze mijn huisgenoot niet meer, aangezien ze haar huur niet betaald.
Het klinkt misschien heel banketstaaf, maar ik ben er vanaf vrijdag dan ook wel klaar mee.. Ze is verder geen vriendin van me ofzo en geen familie, dus ik vrees dat haar eigen vrienden/familie het met haar op moeten lossen.
Ze heeft ook specifiek gezegd dat ze geen hulp meer wil en niet nodig heeft, dus dan neem ik ook afscheid van de hele situatie.

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:48

Helaas heb ik ervaring met n loverboy. Volgende week dinsdag moet ik voor het eerst naar de psycholoog. Het is nu een maand
geleden. Ik ben 17 jaar.

Grootste tip: wees niet boos of zeg niets wat haar het gevoel kan geven dat ze verkeerd bezig is.
Als je boos op haar word, keert zei zich naar jou toe, wat handig is voor de loverboy. Die hersenspoelt haar met de tekst:
het ligt aan de mensen die aan je kop zeuren dat ik "verkeerd" ben. Ze rent dan in zijn armen, en dan heb
je er geen zicht meer op. Dan gaat het juist fout. Probeer voorzichtig normaal contact met haar te houden.
Het enorm rotte in deze situatie is: ze komt er pas achter wanneer haar pijn word gedaan, mentaal of fysiek.
Ik ben het bewijs! Probeer goed met haar erover te praten in een ontspannen sfeer, en probeer haar soms wel te zeggen
dat hij fout "kan" zijn. Als je gaat zeggen: hij IS fout, krijg je dus weer hetzelfde effect met boos worden->
ze luistert niet meer naar je.

Ik weet niet of politie handig is, maar dat is omdat ik zelf over mijn situatie ook twijfel. Ik ben bang voor
geweld van hem wanneer ik m'n mond open doe naar de politie.

Voor verdere vragen aan mij, mag je pb-en, het is niet zo handig om zo alles hier neer te zetten.
Als ik iets voor iemand kan betekenen, pb me maar.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 18:53

Hai Kaatje,

Ze woont hier inmiddels niet meer en ik heb werkelijk geen idee hoe het met haar gaat. Ik vind het erg jammer, want ik had écht het idee dat ze op de goede weg was.

Helaas, ze is weer terug bij die engerd en we horen niks meer van der. Zelfs al haar spullen staan hier nog.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:46

vanuit mijn werk bij justitie en ook voor jeugdinrichtingen hoor en weet ik wel verhalen van Loverboy's en de gevolgen ervan heb ik gezien.

Dit is een volwassenvrouw, dus we spreken van een kl.ootzak of een pooier .. loverboys handelen in veel jongere meiden.

Er is bijna geen ontkomen aan ook niet met behulp van Justitie omdat die mannen weten hoe ze op het kantje kunnen lopen en ze maken die vrouwen zo afhankelijk (o.a. ook met drugs) dat ze vaak echt niet meer weg komen. Ze dreigen met het vermoorden van vrienden of familie maar zorgen wel dat ze nooit echt genoeg bewijsbare schade aanrichten om opgepakt kunnen worden.

Blij voor jou dat ze weg is bij beide moet je ver uit de buurt blijven, heel erg rot voor haar maar zelfs profs hebben hier de grootst mogelijke ellende. Je had niks meer kunnen doen dan je nu hebt gedaan dat was goed van je. Verder kun je niks doen en dat moet je niet willen ook meid.

het is vreselijk dat zulke idioten nog rondlopen en de bajes is nog veel te luxe voor ze .. maar het is een groot en heel erg moeilijk probleem.

Wat je wel moet doen is hier van leren en zorg goed voor jezelf dat jou geen ellende overkomt dat is het beste dat je nu kunt.

veel sterkte meid, indrukwekkend voor je.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 18:13

@ Riant, mijn lesje heb ik lang geleden al geleerd. Het had mij toendertijd makkelijk ook kunnen overkomen, maar ik heb heel veel geleerd van die tijd en vooral leren vechten.

Het klinkt misschien cru, maar het is zeker waar wat je zegt. Ik ben eerlijk gezegd blij dat ze vertrokken is. De enige die er wat aan kan doen is zijzelf en als ze niet geholpen wil worden, dan is dat haar keuze. Hoe krom het ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:35

Ja, ik heb er wel ervaring mee. Niet als slachtoffer hoor, maar ik ben wel eens betrokken geweest bij reddingsacties. Wat ons opviel was dat het slachtoffer zo enorm veel stappen zelf moet zetten, dat je als welwillende passant eigenlijk machteloos staat. Soms heb je ze vrij, maar ze kruipen zelf net zo hard weer terug naar hun pooier, hoe onbegrijpelijk dat ook is. Het is een heel complex probleem, maar het enige dat helpt is heel resoluut en doeltreffend ingrijpen en dat kun je als 'vriendin' niet. Het is dus een beetje een gebed zonder end, zorg goed voor jezelf en raak er NIET bij betrokken,

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:24

Inderdaad, je staat als buitenstaander machteloos. Je ziet hoe iemand de verkeerde keuzes maakt, maar het is aan haar.
Ik zou ook zeggen net als de anderen, ga er zelf niet tussen staan.
De enige die er iets aan kan doen is inderdaad zij zelf. Wel erg jammer dat je geen contact meer met haar hebt.
Pas goed op jezelf.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:58

Ja ervaring ermee met een vriendin van me.

Stel uit elkaar gegaan erdoor, ze stond toen aan zijn kant nou liep inene overal heel slecht, ik heb zo neutraal en veel open kaarten moesten spelen om ze weer aan elkaar te krijgen zonder dat we problemen van die loverboy kregen.

[ik was in die tijd de boodschapper van de ene kant naar de ander kant van het stelletje waarmee het uit was geaan en nu wer samen]

Hoe het allemaal was gekomen behou ik voor mezelf.

Het is me wel gelukt.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:48

voor mijn studie heb ik er wel lessen over gehad.

het beste wat je kunt doen is bereikbaar blijven voor haar. Niet oordelen, nooit doen!!! laat haar weten dat je altijd een open deur voor haar hebt, wat er ook gebeurt. loverboys proberen meisjes te isoleren, alle contacten met familie en vrienden te verbreken. Meisjes voelen zich vaak schuldig of schamen zich en denken dat ze niemand meer hebben om op terug te kunnen vallen.
ik denk dat dit het belangrijkste is, zoals je zegt zijn deze jongens geen lekkere typetjes en kun je het beste zo vermogelijk uiit de buurt blijven.