Is in 41 graden werken normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: Is in 41 graden werken normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:45

Buiten bedrijfsarts kan je je ook richten tot jullie ondernemingsraad. Zij vertegenwoordigen de werknemers bij de Directie. Zeker wanneer zij meer klachten ontvangen, kunnen zij deze zaak aanhangig maken bij de Directie.
Is er niemand bij jullie in het filiaal lid van de vakbond? Daar kan je ook je klacht neerleggen, als er binnen het bedrijf geen gehoor wordt gegeven aan je klacht.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:15

fjordjes schreef:
Ik werk in een winkel als cassiere. Helaas heeft onze winkel een plat dak en geen airco. Wij doen de achterdeur open (eigenlijk nog best gevaarlijk) en een aantal ventilatoren aan. Maar gewoon, op zo'n regenachtige dag is het 41 graden in de winkel. We krijgen pas een airco als we een bepaalde omzet draaien, laten we die nou weinig halen... Is er iets wat ik kan doen? Ik heb al op de arbo site zitten zoeken en gegoogled, maar daar komt uit dat er geen wettelijke richtlijnen zijn van het mag zoveel graden zijn in de winkel.

Ik ken het gevoel, ik zit op een kantoor, boven een kantine in een loods, dak van golfplaten resultaat: Bijna 50 graden hier, en een mobilie airco die warme lucht gaat blazen op een gegeven moment, Dit is zelfs strafbaar om je werknemers zo te laten werken.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:23

Ben zelf bedrijflsleidster van een kledingwinkel. Dit is overigens een grotere keten.
De nieuwste winkels zijn wel uitgevoerd met airco maar de oudere winkels niet.
Ik heb het zelf bloedje heet maar moet dan ook om mijn collega's denken.
Zelf stuur ik ze vaker naar de kantine om extra te drinken. En even zitten, dus een extra pauze.
Dit word overigens niet in de computer gezet, dus gaat gewoon onder de baas zijn tijd.

Bij ons is het vaak 40 graden in de winkel en als je dan een fax krijgt met de mededeling dat er veel moet gebeuren die dag ( extra aanbiedingen ) dan baal je wel even ja.
Klanten klagen geregeld bij ons.
Wjj zetten ook de achterdeur open en we hebben 3 ventilatoren. Maar helaas word er eerst nog niet aan gedaan....
Met inderdaad dezelfde reden..... geld

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:57

ik heb ook in een winkel met volle zon gestaan, maareh het voelt als 41 graden maar het zijn er 30, we hebben toen ventilators overal geplaatst Haha! en als ik denk aan mijn broers (chefkok en kok) die ECHT in 45 graden staan, dan hou ik wijselijk me mond en hou ik me rustig en veel deo bij de hand Haha!