ushi schreef:Oorspronkelijk (wat klinkt dat middeleeuws:P) kom ik uit Duitsland, en ik weet dat er heel veel mensen zijn die zulk soort plannen hebben en uitvoeren als de plannen van jouw moeder.
Vooral als buitenlander blijkt dit toch niet zo makkelijk te zijn als de meeste mensen denken. De prijzen van zulke pensions en eten in Duitsland ligt laag vergeleken met andere landen(in de landelijke gebieden) en vaak zijn er weinig klanten. Regelmatig loopt het dan fout, zelfs bij echte Duitsers.
Het lijkt me wel iets dat dat iets dat je moeder goed moet realiseren, dat ze zeker niet de enige is en het vaak fout loopt.
Ik vind het plan van je moeder echt wel goed en knap en ik hoop ook dat ze het gaat redden en het anders aanpakt dan de andere in Duitsland!
Dat geloof ik direct.
Wat ik er wel aan toe wil voegen is:
Je kan in NL blijven en blijven denken hoe zijn het zijn geweest als ik naar duitsland was gegaan om mijn droom na te jagen.
Of je kunt het gewoon daadwerkelijk doen.
Je kan beter spijt van iets hebben omdat je het wel hebt geprobeert dan spijt hebben dat je het niet hebt geprobeert en altijd afvragen hoe het zou zijn geweest!!