Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
omdat het verkocht zou kunnen worden al 'niet' sterke drank in jeugdhuizen ed. zonder sterke drankvergunning.

MaartJ schreef:Martini valt onder licht alcoholisch.. en Echte rode wodka bijv. Petrikov of Puschkin is gewoon 18+
lisa_vitrus schreef:rode wodka is 5% volgens mij en mag ze dus wel meenemen
maar verder klopt het wel dat je die hoge percentages niet mee mag krijgen als 16-jarige, maar wat je meestal wel meekrijgt.
Dus je zou zo alles mee kunnen krijgen.
Zeker als je ouder lijkt.. Ik ben 15 en kan ook veel mee krijgen, nu heb ik het wel in mijn voordeel dat ik toch gauw 17/18 wordt geschat.
Maar wel goed vind ik.
Somebitch schreef:Hier in de supermarkt gingen ze trouwens wel streng controleren.. Er hingen briefjes op dat ze streng gingen controleren en iedereen die jonger leek als 20 jaar moest zijn ID laten zien. Omdat het niet goed is in te schatten hoe oud iemand is..
Heel vaag.Maar wel goed vind ik.
Is wel vervelend hoor want sommige mensen van 19/20 zijn klein en hebben zo'n uiterlijk waarvan je niet echt ken zeggen hoe oud ze zijn.. En lijken zo snel 15/16 dus vraag je ID. Sommige gaan dan wel eens vervelend doen ofzo omdat ze geen ID mee hebben. Nouja dan hebben ze pech want de meeste normale mensen hebben die wel in tas/portomonnee zitten dus al is het bier ofzo mag ik het evengoed niet meegeven..