Sterkte
. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. 

Up_to_Date schreef:Zoals al eerder vemeld, zijn er al definitieve afspraken gemaakt mbt het uit huis plaatsen?
Ik geloof niet dat het zo makkelijk gaat..
Sterkte..
MarcoBorsato schreef:Up_to_Date schreef:Zoals al eerder vemeld, zijn er al definitieve afspraken gemaakt mbt het uit huis plaatsen?
Ik geloof niet dat het zo makkelijk gaat..
Sterkte..
Als die jongen autistisch is dan gaat dat makkelijker dan je denkt hoor
MarcoBorsato schreef:Mijn moeder werkt in de jeugdhulpverlening met dit soort jongeren, tussen de 18 en de 30, een soort kamertraining, en zij zegt dat het met autisme vrij makkelijk is om in de instelling waar zij werkt een persoon met autisme te plaatsen.
edit: het is een instelling voor jongeren met aangeboren en niet aangeboren hersenletsel
pimmela schreef:MarcoBorsato schreef:Mijn moeder werkt in de jeugdhulpverlening met dit soort jongeren, tussen de 18 en de 30, een soort kamertraining, en zij zegt dat het met autisme vrij makkelijk is om in de instelling waar zij werkt een persoon met autisme te plaatsen.
edit: het is een instelling voor jongeren met aangeboren en niet aangeboren hersenletsel
een soort van kamertraining is een vereiste dat de jongeren zelf achter de behandeling staan.
ben blond nestle schreef:heb trouwens net heeeeeeel lang met mijn moeder en haar vriend gepraat het is zeker dat me broer het huis uit gaat maar niet aleen maar van wegen dat blowen maar dat hij gewoon moet leren op zijn eigen benen te staan
Jordy schreef:Wat is de reden dat hij wiet rookt?
Sommige mensen met autisme hebben het vaak heel druk in hun hoofd omdat ze vaak meer moeten nadenken over dingen en situaties die ze moeilijk kunnen overzien.
Ik ken heel veel mensen die wiet roken en die ook een vorm van autisme hebben.
Die blowen om rustig te worden in hun hoofd.
Wel apart dat jou broer juist agressief word van blowen.
Weet je zeker dat hij agressief word als hij gerookt heeft of word hij juist agressief als hij niets te roken heeft?
Misschien dat hij juist door het blowen rust vindt in zijn hoofd?
Ik ken je thuissituatie verder niet maar ik hoop dat je broer hulp krijgt en dat jullie er als gezin samen uit kunnen komen wat het beste is voor je broer.
ben blond[/quote]
Anoniem schreef:Lastig voor je,nestle.
maar probeer ook in te zien dat dit waarschijnlijk voor je broer het beste is.
werk zelf in jeugdhulpverlening ook met autisten,en voor hen kan de extreme duidelijkheid en de structuur juist erg verhelderend werken.
het is geen schande of wat dan ook als je broer uit huis geplaatst wordt,het blijft nog steeds je broer alleen woont hij ergens anders.
Volgens mij heb ik eroverheen gelezen,hoe oud je broer is?