Wat is jouw ergste nachtmerrie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat is jouw ergste nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:52

Mijn grootste nachtmerrie is inderdaad het verliezen van mijn kinderen.

In het verlengde daarvan: te water raken met de auto met mijn drie kindjes (alle 3 nog te klein om te zwemmen) achterin, of brand in mijn huis en er niet uit kunnen komen.

Daarna het verliezen van mijn man.

Mijn moeder verliezen zou ik erg vinden, maar het is geen nachtmerrie... Ooit zal dat wel gaan gebeuren ja...

Zelf overlijden ben ik ook niet bang voor, maar ik zou het wel heel erg vinden voor mijn kindjes dat ze geen mama meer zouden hebben...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:56

Dat mijn moeder overlijdt want dan moet ik bij mijn vader wonen.

Wakker worden in een kooi in de zee, aangezien ik claustrofobisch ben én als de dood voor water.

Dat de grenzen sluiten en je never nooit het land meer uit kan, dat zou ik echt niet trekken.

Maar ik denk dat mijn allergrootste nachtmerrie is dat er iets gebeurd met mijn jongste paard, ik ben vanaf haar geboorte iedere dag bij haar geweest en moet er niet aan denken dat daar een eind aan komt. Zij maakt me echt heel gelukkig.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:57

In een coma raken, de gedachte dat je misschien nog wel alles kan horen maar niet kan reageren vind ik echt vreselijk. Of een andere ziekte/aandoening waarbij je wél alles meekrijgt maar je niet (meer) kan uiten, het lijkt me echt verschrikkelijk!

Familieleden/huisdieren verliezen is natuurlijk ook erg, maar op een gegeven moment onvermijdelijk en daarom berust ik daarin (tenzij door een ongeluk). Als je partner/broer of wie dan ook in oorlogsgebied zit is dat natuurlijk wel weer anders... Voor je kinderen is het ook anders, die hóren gewoon niet vóór jou te overlijden en ik kan me voorstellen dat je daar angst voor hebt Verdrietig

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:01

Dat ik nog meer dierbare ga verliezen Verdrietig

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:09

Ongeneeslijke ziektes.
Van gelijk wie, van mijn ouders, broers, oma, vrienden, andere familie, huisdieren...
Of van mezelf...
Ik ben als de dood dat er ooit iemand om wie ik geef dodelijk ziek wordt (ook dat het mijzelf overkomt ben ik erg bang voor), op de een of andere manier vind ik dat nog erger dan een ongeval. Bij een ziekte blijft het lijden duren en sta je zo ongelooflijk machteloos.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:16

Mijn grootste nachtmerrie is dat er iets met mijn dochter zou gebeuren.En dan van die dingen vooral die voorkomen hadden kunnen worden.
Waarvan je je hele leven denkt 'had ik maar' .
(bijvoorbeeld een kind in de auto zonder gordel,of een slingerende stroomkabel waarvan je geen zin had hem op te ruimen....)

Lijkt me echt verschrikkelijk,en ik zo zoiets mezelf nooooooooooit vergeven! Nagelbijten / Gniffelen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:44

1 van mijn ergste nachtmerries heb ik al gehad,
12 april 2008 heeft mijn moeder een hersenbloeding gehad, 5.5 week in coma gelegen.
Nu gaat alles weer goed, en ze komt bijna weer definitief thuis.

Nog een nachtmerrie van mij is, om iemand te verliezen die heel dicht bij me staat.
Ouders, familie, mijn vriend enz.

En me laatste nacht merrie dat me hart er mee op houd.
Vooral nu ik heb meegemaakt dat het leven aan een dun draadje hangt

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:41

Dat er iets verschrikkelijks gebeurd met iemand waar ik heel veel van hou, kan me niets ergers bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:44

Mijn ergste nachtmerrie is toch wel dat mijn paard zou komen te overlijden. Denk niet dat ik dat kan handelen... Daarnaast ook wel ernstig ziek worden of verlamd zijn en weten dat je niet meer beter zal worden. Afschuwelijk. Heb erg veel respect voor mensen die dan nog het beste uit hun leven weten te halen.

_Femke_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:18

Ik ben heel erg bang om dood te gaan, klinkt mischien heel stom, maar voor de dood ben ik erg bang!!
Ook ben ik van erg ziek te worden, en ik ben niet zo gek op dokter/ziekenhuizen en operatie's enz vind ik ook allemaal eng! Bleegh..
Om dierbaren te verliezen is denk ik een angst die iedereen wel mee draagt?!

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:13

Mijn grootste nachtmerrie is het overlijden van me ouders.. zou werkelijk niet weten wat ik zonder ze zou moeten hetzelfde geld voor m'n vriend.
En dat er oorlog komt..

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:18

Mijn moeder verliezen!
zou voor mij echt het einde betekenen ... ben nu dus ook erg aan het twijfelen om haar wel alleen te laten (broer gaat alleen wonen en ik ga op peda, vader is niet meer in beeld en haar nieuwe relatie is net beeindigd)
zij is echt alles voor me

laura22Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:57

de dagen voordat mijn moeder overleed en de dagen daarna daar droom ik nog over.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:18

Ik heb ooit een keer gedroomd, dat iemand anders wegreed op A perfect match K en haar pijn deed..Ik werd in tranen wakker.
Maar verder...Geen idee.
Dat wanneer ik op vakantie ben, iemand ziek wordt of overlijdt, dat lijkt me echt erg. En nu is het afgelopen week trouwens net gebeurt, een operatie bij mijn overgroot opa is mislukt, hij is overleden.

Verder geen nachtmerries, zolang ik bij elk ding maar kan denken 'Als me nu wat gebeurt, heb ik tenminste een fijn leven gehad'.

_Femke_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:41

Sonja_ schreef:
Mijn grootste nachtmerrie is het overlijden van me ouders.. zou werkelijk niet weten wat ik zonder ze zou moeten hetzelfde geld voor m'n vriend.
En dat er oorlog komt..

Oorlog lijkt me ook vreselijk!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:42

ik word al misselijk als ik er aan denk dat ik mijn kids zou kwijt raken.

dat is echt mijn grootste nachtmerrie