Ik denk dat je het beste een proefles kunt nemen, en dan aankaarten wat volgens de instructeur het beste voor jou is.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sylvia schreef:Tot 5 keer? Lijkt me heel sterk. Examengarantie kun je bij heel veel rijscholen afsluiten, dan krijg je voor een klein bedrag een 'gratis' herkansing. Maar dat is nooit meer dan 1 keer. De 5e keer zit je ook al aan een Staatsexamen...
anwb schreef:Wil je nog meer zekerheid, dan kun je een rijbewijsgarantie afsluiten. Met een rijbewijsgarantie krijg je na het eerste examen nog 4 herexamens inclusief 5,5 rijlessen per herexamen.
Zal een leuke kostenpost (voor de lesklant) zijn lijkt me... Het gemiddelde examen kost al gauw tegen de € 200 en zo gruwelijk veel winst maakt een rijschool niet op een examen. Als zij dit soort garanties veel verkopen dan zullen zij hun kosten gemakkelijk eruit krijgen...
Ik weet nog niet naar welk land ik ga (beetje laat, ik weet het
) Sylvia schreef:Quanta costa?Zal een leuke kostenpost (voor de lesklant) zijn lijkt me... Het gemiddelde examen kost al gauw tegen de € 200 en zo gruwelijk veel winst maakt een rijschool niet op een examen. Als zij dit soort garanties veel verkopen dan zullen zij hun kosten gemakkelijk eruit krijgen...
_Micha_ schreef:Ik ben zelf dan nog geen 18 maar ik hoor van al mijn vrienden dat het niet echt iets is. Mijn vriend heeft het ook met gewone rijlessen gedaan. Omdat hij zegt ook na 2 uur ofzo ben je op [ ofja heb je minder goede concentratie]
Hij heeft volgens mij 2x perweek 2 uur gelest.En heeft 3 november zijn eerste rijles gehad en had op 19 december zijn rijbewijs. Erg snel dus, ik zou wel als je gewone lessen neemt vaker lessen dan een keer in de week [ als je de mogelijkheid hebt] Vrienden van mij die lessen maar een keer in de week en die zijn nu nog steeds bezig met hun rijbewijs [ in december 18 geworden]
Main schreef:Hoi Hoi
Ik word 16 September (eindelijk!) 18 jaar.
Het probleem:
Ik wil graag een spoedcursus, omdat ik:
- Graag snel mn rijbewijs wil ()
- Ik een aantal maanden flink heb gewerkt, en mn geld graag wil uit geven aan een auto'tje.
- Ik pas een auto mag kopen als ik mn rijbewijs heb gehaald.
- Ik mn scooter een beetje zat ben.. (Zit liever droog met radio aan, dan met regenpak door de regen)

._Micha_ schreef:Vrienden van mij die lessen maar een keer in de week en die zijn nu nog steeds bezig met hun rijbewijs [ in december 18 geworden]
)

Djilan schreef:Ik heb het ook in 10 dagen gedaan. 1x 8 uur bij het oefenterrein van de ANWB bij de Arena, daarna nog 8 x 4 uur les op de weg en examen plus een half uur ervoor nog wat rondrijden.
Achteraf had ik een goedkoper pakket kunnen hebben, degene die mijn intest heeft afgenomen heeft mij een te duur pakket aanbevolen. Maar ik ben dus in 1x geslaagd.
Voor mij E zou ik nu ook graag het in 1 of 2 dagen doen, maar dat is relatief wel duurder dus daar moeit ik nog even naar kijken
Na die 1e dag had ik inderdaad bartsende koppijn. Dat was echt èrg intensief. De 1e keer 4 uur lessen was daarna ook wel zwaar, maar daarna had ik nergens meer last van en heb de hele Achterhoek, Tiel eo ed gezien. Lekkere stukken rijden dus.

Wat ik er erg makkelijk aan vond is dat alles wat je leerde je dat de volgende dag weer ging herhalen met een nieuw stuk erbij zo bleef ik in het ritme en moest ik niet steeds weer ''opnieuw'' beginnen. zelf heb ik hem na 12 dagen gehaald
Ik zou het dus juist wel aanraden. Maar zoals iedereen zegt het is je eigen gevoel etc etc