Ben mezelf niet meer door het samenwonen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Re: Ben mezelf niet meer door het samenwonen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:32

Evelijn schreef:
Jemig dames, dat jullie die situatie laten bestaan. Zijn jullie zo lamgeslagen dat jullie niet realiseren dat dit geen leven is. Jezelf maar laten gebruiken als voetveeg, PinkyBubble, dat is echt triest. Ik weet niet of ik hier nou om moet gaan zitten huilen of kwaad moet worden.
Waarom niet gewoon erkennen dat het samenwonen is mislukt. Tja dan moet je waarschijnlijk weer terug naar pa & ma. Dan leidt je gezichtsverlies naar de buitenwereld toe.
Hij verandert niet! Probeer niet de reddende engel te zijn; reddende engels zijn meestal doodongelukkig. Het leven is al lastig genoeg om zelf gelukkig te zijn, dan moet je niet de verantwoordelijkheid willen nemen voor het geluk van iemand anders. (Zeker niet als deze al volwassen is!)
Een relatie weggooien... tja wat is een relatie als jij zo ongelukkig bent en hij dat niet eens ziet. Dat is geen relatie. Dat is een mooi laagje voor de buitenwereld. Jij bent zelf als mens meer dan genoeg, daar heb je die vent echt niet voor nodig.
Een relatie moet iets toevoegen en niet van alles van je afnemen.

Daar heb je gewoon gelijk in, en dat geef ik toe, het is triest. En ik zou er kwaad om worden.
Maar ik weet niet of ik al echt na nog maar 4 maanden kan zeggen dat di tmislukt is, dit weet ik gewoon nog niet voor mijzelf.. Het is gwoon moeilijk Frusty

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:34

PinkyBubble schreef:
geerke schreef:
als je niet meer kunt zijn wie je bent in een relatie stoppen er mee!!!

Dat is makkelijker gezegt dan gedaan... Ik denk dat de TS dat ook vind, je gooit neit zomaar een relatie van (Ts gezien 2 jaar geloof ik correct me if im wrong) Of van mij een relatie van 5 jaar weg.. Gebaseerd op 4 maandjes samenwonen nieuwe banen en stres.. Althans ik kan dat niet, heb verscheidene keeren met mijn koffers voor de deur gestaan om weg te gaan maar kan het gewoon nite.

het leven is kort,en dan moet je het wel naar de zin hebben,ik heb ook veel te lang gewacht met weggaan bij m'n ex....12.5 jaar,me laten kleineren,in elkaar laten trimmen enzo.
dat raad ik niemand aan...stoppen dus!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:36

@ geerke
Ja dan is dat inderdaad beter dat je op tijd weg had gegaan, Ten eerste, begrijp mij niet verkeerd want mijn vriend zou mij fysiek NOOIT maar dan ook NOOIT pijn doen, en dat heeft hij ook nooit gedaan.
Ten tweede, ben ik er zelf nog niet over uit of hij zelf wel weet en doorheeft wat hij zegt. Bij hem speelt er ook nog iets anders mee(in zijn hoofd, kwa gezondheid (niet geestelijk dus( ), maar dat wil ik vanwege persoonlijke info van mijn vriend hier niet zo neerknallen. PB me maar, als je nieuwschierig bent.. Dan vertel ik het graag, maar liever niet uit respect voor hem zo in een topic.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:37

Hele moeilijke situatie....

Ik vind dat als je echt ongelukkig bent thuis hierdoor, je voor jezelf moet kiezen, als hij echt geen stappen onderneemt iets te veranderen. Jij gaat hieraan onderdoor en dat is niet de bedoeling van het hebben van een relatie samen en ook niet van het samen wonen.

Ik heb zelf borderline en ja, ik ken die buien ook. Ik heb ook moeten leren ermee om te gaan, want mjin vriend is heel begripvol, maar er zijn grenzen. En we hebben inmiddels ook een dochter en dan kun je niet zomaar je buien in de strijd gooien. Heel pittig voor een borderliner, maar ik heb ervaren dat je met keihard werken aan jezelf een heel eind kan komen. Maar goed, bij deze jongen is nog niet zeker of hij een echte borderliner is???

Voel je nog genoeg voor hem om door te gaan? Of is je gevoel voor hem veranderd? Ook dat zijn dingen die mee wegen in je beslissing zo door te gaan of niet. Ik kan je zeggen dat als je borderline hebt en je houdt veel van iemand, je bereid moet zijn om van alles te ondernemen je situatie te verbeteren. Dat kan ik je meegeven. Ben je daartoe niet bereid (is je vriend hier niet toe bereid), kies dan alsjeblieft voor jezelf. Anders word je doodongelukkig..... Veel sterkte, meis!!! Ach gut

Overigens, nog even voor de mensen die niet echt beseffen wat borderline is: Die buien zijn niet persoonlijk gericht op iemand. Het is heel, heel moeilijk om die buien onder controle te krijgen. Vaak scheelt het al als de partner weet wat het is en het zich niet persoonlijk aantrekt. Ik heb het geluk zo'n man tegen gekomen te zijn, die zich verdiept heeft in mij en in de stoornis. Daarbij heb ik gelukkig ook andere kanten. Ik behandel niemand als voetveeg en zeker geen mensen waar ik van hou. Maar de stoornis zorgt er helaas voor dat je je soms geen raad weet met je gevoelens/emoties, het is iets heel dieps en gecompliceerds. Je hebt zoiets niet bepaald voor je lol , verre van.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:38

Evelijn schreef:
Jemig dames, dat jullie die situatie laten bestaan. Zijn jullie zo lamgeslagen dat jullie niet realiseren dat dit geen leven is. Jezelf maar laten gebruiken als voetveeg, PinkyBubble, dat is echt triest. Ik weet niet of ik hier nou om moet gaan zitten huilen of kwaad moet worden.

Mss omdat zoiets niet van de een op de andere dag ontstaat? Verward

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:40

Chiqa schreef:
Evelijn schreef:

Mss omdat zoiets niet van de een op de andere dag ontstaat? Verward

Dat ook. Het is iets wat je overvalt.
@Nadya
Ik weet jammer genoeg wat borderline is, heb/had/weetniet er ook een vorm van
Het rare is dat ik me niet anders VOOR hem ben gaan voelen.. Ik snap het zelf ook niet zo erg, ik houd zielsveel van hem en ik geef mijn leven inderdaad gewoon voor hem. Denk ook wel dat hij dat soms beseft.. maar dit zijn inderdaad gewoon dingen die er POEF waren.
Praten erover helpt een week, zijn we een week lief voor elkaar, Soms vraag ik mij af of hij nogwel hetzeflde voor mij voelt, alleen durf ik het niet te vragen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:45

oh,als je zielsveel van hem houdt verandert dat de zaak,ik dacht dat je zat was....

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:47

Als jij hier kapot aan gaat en hij geen oplossing wil zoeken door in therapie te gaan denk ik niet dat de situatie zal verbeteren
Je weet wat het beste voor jezelf is volg je gevoel. Voor mij zegt het al genoeg als hij niet in therapie wilt om te vechten voor jullie relatie. Veel succes wijffie!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:47

PinkyBubble schreef:
@Nadya
Het rare is dat ik me niet anders VOOR hem ben gaan voelen.. Ik snap het zelf ook niet zo erg, ik houd zielsveel van hem en ik geef mijn leven inderdaad gewoon voor hem. Denk ook wel dat hij dat soms beseft.. maar dit zijn inderdaad gewoon dingen die er POEF waren.
Praten erover helpt een week, zijn we een week lief voor elkaar, Soms vraag ik mij af of hij nogwel hetzeflde voor mij voelt, alleen durf ik het niet te vragen

Borderline is er inderdaad in verschillende gradaties. Ik lees soms ook dingen over borderliners, die ik gelukkig niet bij mezelf herken (en nog belangrijker; die anderen niet bij mij herkennen Knipoog ).
Ik vind overigens dat je hem wel moet vragen of hij nog hetzelfde voor jou voelt. Het is jouw goed recht om te weten wat voor plek jij voor hem inneemt. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen om samen met je 'geliefde' te wonen en niet te weten wat voor plek jij inneemt.

Ik weet dat ik een gecompliceerd mens ben, ook voor mijn vriend. Maar reken maar dat ik hem laat weten hoe gelukkig ik met hem ben. Hoe geweldig ik het vind dat hij me in de moeilijke tijden NOOIT heeft laten zitten, maar me zo enorm gesteund heeft en in me is blijven geloven. Zelfs toen ik de straat opging om me voor een auto te gooien of met de scheermesjes bezig was......... Moet voor hem zo beangstigend geweest zijn en nu ben ik een heel ander mens gelukkig. Lachen
Hij heeft daar echt altijd doorheen gekeken, omdat hij ook mijn andere kanten in zicht had. Wat ben ik hem daar nu dankbaar voor!!! Maar nogmaals, dan moet je als borderliner wel keihard je bes doen om iets te gaan veranderen....... Dat moet jouw vriend ook echt gaan doen, hoor, anders blijf je zo bezig......

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:48

geerke schreef:
oh,als je zielsveel van hem houdt verandert dat de zaak,ik dacht dat je zat was....

Hoe ik behandeld word, ben ik zat ja, Maar ik houd wel van hem en dan kan er wel geroepen gaan worden hoe naief ik wel niet ben, maa rik heb al 5 jaar een relatie met deze jongen, ik dacht hem te kennen, maar sinds het samen wonen dusniet meer.

zoals ik al eerder zei spelen er nog een hoop andere dingen mee, kwa zijn gezondheid maar dit wil ik geweoon niet hie rin het topic plaatsen, mocht je het willen weten om mij misschien advies te geven hoe ik hier mee om kan gaan (graag zelfs) Stuur mij maar een pbtje..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:49

Dat snap ik wel Chiqa dat het niet van de ene op de andere dag ontstaat. Maar ze kunnen hier wel erg open neerzetten hoe ze in de relatie staan. Hoe ze zien dat hun vriend weinig bereidheid heeft tot veranderen en niet inziet dat hun ongelukkig zijn.
Als dat besef er is... hoelang moet je dan nog wachten voordat je daar een conclusie aan verbindt? Hoelang moet je dan volhouden dat je echt van hem houdt. Moet je bewijzen dat je deze situatie kan doorstaan als een soort bewijs hoe groot de liefde voor hem is.

@PinkyBubble en iets van relatietherapie al voorgesteld? Eigenlijk zouden de eerste maanden samenwonen alleen maar leuk, gezellig en spannend moeten zijn. Juist dat jullie zo snel in een voor jou onprettig patroon zijn belandt baart mij zorgen.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:50

PinkyBubble schreef:
geerke schreef:

Hoe ik behandeld word, ben ik zat ja, Maar ik houd wel van hem en dan kan er wel geroepen gaan worden hoe naief ik wel niet ben, maa rik heb al 5 jaar een relatie met deze jongen, ik dacht hem te kennen, maar sinds het samen wonen dusniet meer.

zoals ik al eerder zei spelen er nog een hoop andere dingen mee, kwa zijn gezondheid maar dit wil ik geweoon niet hie rin het topic plaatsen, mocht je het willen weten om mij misschien advies te geven hoe ik hier mee om kan gaan (graag zelfs) Stuur mij maar een pbtje..

Je bent niet naief je wilt gewoon nog voor deze relatie vechten wat ik echt goed van je vind Ja
Ik hoop echt voor je dat jullie samen toch nog een oplossing kunnen vinden

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:51

Nadya schreef:
PinkyBubble schreef:
@Nadya

Ik weet dat ik een gecompliceerd mens ben, ook voor mijn vriend. Maar reken maar dat ik hem laat weten hoe gelukkig ik met hem ben. Hoe geweldig ik het vind dat hij me in de moeilijke tijden NOOIT heeft laten zitten, maar me zo enorm gesteund heeft en in me is blijven geloven. Zelfs toen ik de straat opging om me voor een auto te gooien of met de scheermesjes bezig was......... Moet voor hem zo beangstigend geweest zijn en nu ben ik een heel ander mens gelukkig. Lachen
Hij heeft daar echt altijd doorheen gekeken, omdat hij ook mijn andere kanten in zicht had. Wat ben ik hem daar nu dankbaar voor!!! Maar nogmaals, dan moet je als borderliner wel keihard je bes doen om iets te gaan veranderen....... Dat moet jouw vriend ook echt gaan doen, hoor, anders blijf je zo bezig......

In het begin heeft hij mij hiermee ook geholpen, het snijden, het voor een auto wille springen.. dit is gaan minderen, en ook daarna opgehouden.
Nu krijg ik alleen weer zon drang soms, gewoon puur om te kijke if he cares. Ziekelijk eigenlijk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:52

Nou inderdaad. Samenwonen hoort, vooral in het begin, leuk en gezellig te zijn. Daarom ga je toch samenwonen?
Niet om een sloofje te worden en je constant niet lekker te voelen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:53

Evelijn schreef:
.

@PinkyBubble en iets van relatietherapie al voorgesteld? Eigenlijk zouden de eerste maanden samenwonen alleen maar leuk, gezellig en spannend moeten zijn. Juist dat jullie zo snel in een voor jou onprettig patroon zijn belandt baart mij zorgen.

Volgens hem ben ik degene die in therapie moet Clown

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:54

Angg schreef:
PinkyBubble schreef:

Je bent niet naief je wilt gewoon nog voor deze relatie vechten wat ik echt goed van je vind Ja

Ik zal ervoor blijven vechten tot "het bittere einde" sorry klonk zo lekker dramatish ahahha

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:56

PinkyBubble, heb je je ook wel eens gerealiseerd dat liefde alleen niet alles overwint?
Als jullie allebei iets van deze stoornis hebben, dan lijkt het me erg lastig (en dan druk ik me nog licht uit). Jij zegt dat je nog veel van hem houdt, maar liefde hoort van twee kanten te komen.
Vind uit hoe zijn gevoelens zijn naar jou toe en vind uit of jullie het samen aan willen gaan om de situatie te verbeteren. Zo niet, trek dan alsjeblieft je conclusie, hoe zwaar ook........

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:57

Ik zal ervoor blijven vechten tot "het bittere einde" sorry klonk zo lekker dramatish ahahha[/quote]

hahah maar het is wel de waarheid Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:00

PinkyBubble schreef:
Ik zal ervoor blijven vechten tot "het bittere einde" sorry klonk zo lekker dramatish ahahha

Dat is prima, mits jouw vriend er ook zo in staat. Anders zou ik er persoonlijk de energie niet meer in steken, want dan ga je stuk, hoor........ Nogmaals, sterkte met alles en hou jezelf goed in de gaten!!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:04

Angg schreef:

Maar dan is dat woordje dus wel belangrijk. Samen, dus inzet van beide, iniatief van beide en niet dat de één wijst naar de ander en de ander weer terug wijst.
@PinkyBubble, tja therapie voor jou, vooral om je zelfvertrouwen te vergroten lijkt me ook niet raar. Maar om de relatie te redden lijkt me iets voor jullie gezamelijk wel handig.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:05

Nadya schreef:
PinkyBubble schreef:

Dat is prima, mits jouw vriend er ook zo in staat. Anders zou ik er persoonlijk de energie niet meer in steken, want dan ga je stuk, hoor........ Nogmaals, sterkte met alles en hou jezelf goed in de gaten!!!

Je hebt gelijk, en bedankt..
Is er hier verder ook iemand ook aanwezig die in medische gevallen met persoonlijkhieds stooringen "ervaring"heeft, zoja wil je dan PLEASE contact opnemen in mijn pb...Sorry @ TS voor offtopic

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:06

Maken dat je wegkomt!
Een borderliner die niet aan zijn ziekte wil werken maakt je kapot, na een relatie van 3 jaar met zo'n patient, waarin ik ook dacht dat het wel goedkwam, weet ik dat je er zelf aan onderdoor gaat. Jij kan hem niet helpen, dat moet hij zelf doen. Al "houdt" je nog zo veel van hem, probeer meer van je zelf te houden; jij bent belangrijker! Ik dacht ook dat ik van mijn ex hield, toen de relatie echt ten einde was bleek dat wel mee te vallen en realiseerd ik me pas hoe gehersenspoelt ik was en werd door zijn uitingen. Het was nooit zijn schuld, hij deed nooit iets fout, hij had geen therapie nodig, maar ik wel.
Alles was mijn schuld, de schuld van zijn ouders, zijn vrienden, zijn werk, etc.

Kappen, desnoods met hulp van een psycholoog o.i.d., het is nl erg moeilijk om hier alleen uit te komen en je familie/ vrienden ermee belasten is te moeilijk ( ze moeten er wel van af weten zodat ze je kunnen steunen). Ik had het alleen ook niet gered om ermee te kappen en heb het "godzijdank" met profesionele hulp voor elkaar gekregen.
Belangrijk is dat je geen medelijden krijgt met hem, hij zal zeker proberen om daar op in te spelen want hij kent je zwakke punten. Je zal een tijdje keihard moeten zijn; voor hem maar ook voor jezelf.

Sterkte ermee Ach gut

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:08

Volgens mij is borderline niets anders dan de nieuwe term voor manisch depressief. En deze mensen zijn dus of manisch (diep ongelukkig) of juist heel erg gelukkig, er zit bijna niets tussen. Dit is alleen beheersbaar door medicijnen omdat het een hormonaal/chemisch probleem is waar je vriend op zich niets aan kan doen dat ie het heeft, maar waar wel iets aan moet gebeuren. In zo'n relatie heb je als partner het altijd gedaan, of je doet te veel of je doet te weinig. Zolang hij niet behandeld wordt zal hij dat niet KUNNEN zien of voelen, dus als je niet zorgt dat hij behandeld gaat worden gaat het met jou van kwaad tot erger! Kies en zorg in ieder geval voor jezelf, er zal alleen iets veranderen als hij behandeld wordt en dus zijn fysieke staat waardoor hij zo doet meer op orde krijgt. Dit verbetert niet door liefde of lieve woordjes maar alleen door therapie en behandelingen. Heel veel sterkte en zorg ervoor dat er mensen zijn waarvan jij op aan kunt om je op te vangen. Ach gut

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:17

Volgens mij is borderline echt niet hetzelfde als manisch-depressief hoor. Er zijn trouwens ook zat mensen die borderliner LIJKEN maar het absoluut niet zijn (en zichzelf dus best kunnen corrigeren als ze zouden willen). Er wordt heel snel van alles en nog wat geroepen: ik ben dyslectisch, ik heb adhd, ADD, pddnos, borderline, asperger .... tuurlijk bestaat het en tuurlijk zijn er mensen die eraan lijden met een hoofdletter L, maar neemt niet weg dat niet iedereen die rusteloos in de kop is, ADHD heeft, niet iedereen die niet kan spellen heeft dyslectie en niet iedereen sociaal moeilijk aan te passen persoon heeft borderline.

Soms is het gewoon ook een kwestie van jezelf (ik praat even voor je vriend) een schop onder je kont geven, tot de orde roepen en je realiseren dat er ook nog andere mensen op de wereld zijn. Dan helpt een houding van "oh hij heeft het zo zwaar" dus helemaal averechts.

Ik zou dat toch ook even heel goed in de gaten houden. Het is heel makkelijk je achter een diagnose te verschuilen en daarmee je eigen k*t-gedrag goed te praten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:18

fargo schreef:
Volgens mij is borderline niets anders dan de nieuwe term voor manisch depressief. En deze mensen zijn dus of manisch (diep ongelukkig) of juist heel erg gelukkig, er zit bijna niets tussen. Dit is alleen beheersbaar door medicijnen omdat het een hormonaal/chemisch probleem is waar je vriend op zich niets aan kan doen dat ie het heeft, maar waar wel iets aan moet gebeuren. In zo'n relatie heb je als partner het altijd gedaan, of je doet te veel of je doet te weinig. Zolang hij niet behandeld wordt zal hij dat niet KUNNEN zien of voelen, dus als je niet zorgt dat hij behandeld gaat worden gaat het met jou van kwaad tot erger! Kies en zorg in ieder geval voor jezelf, er zal alleen iets veranderen als hij behandeld wordt en dus zijn fysieke staat waardoor hij zo doet meer op orde krijgt. Dit verbetert niet door liefde of lieve woordjes maar alleen door therapie en behandelingen. Heel veel sterkte en zorg ervoor dat er mensen zijn waarvan jij op aan kunt om je op te vangen. Ach gut

Nee hoor, manisch depressief is een hele andere stoornis dan borderline. Bij borderline kun je juist heel vlak voelen, maar inderdaad ook heel ongelukkig en heel gelukkig. Die stemmingswisselingen kunnen zelfs per minuut schelen. Heel vermoeiend, kan ik je vertellen......
Het heeft met meer te maken dan met het hormonale, bij mij ligt de oorzaak is mijn allervroegste jeugd waarschijnlijk. Ga ik hier niet uitleggen, te persoonlijk, maar zo is het. Genoeg over te vinden op internet trouwens.Knipoog

Er zit in elk geval heel wat verschil tussen manisch depressief zijn en borderline. Knipoog