Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_nicolle_ schreef:ik zou er ook wat leuks van maken jaben het er mee eens dat wanneer je ze gaat dwingen dat ze het juist niet gaan eten
o ja even een kleine opmerking: in fruit zit wel heel veel suiker maar het is suiker wat makkelijk afbreekbaar is voor je lichaam, ben de naam daarvan even kwijt
Evelli schreef:Danielle_ schreef:Ik was ook altijd vreselijk met eten. Avondeten en Fruit.
Zolang het friet was, was het goed![]()
Ik zal je alvast troosten, tegenwoordig is het over![]()
Wat ik weet van mijn ouders is dat ik van die fruithapjes kreeg (was voor kleine kinderen/baby's) Die wilde ik wel.
Het avondeten at ik altijd omdat ze de ene keer een dier nadeden die de grot in wilde en dan weer een helikopter was.![]()
Nou heel veel succes ermee!
Ik heb vroeger uren met een stukje manderijn oid in mijn mond aan tafel gezetengewoon mond open en op mijn tong laten liggen. Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuren.
Fruithapjes spuugde ik als kind al uit. Werd ontzettend gepusht om fruit te eten en dat heeft het allemaal veeel erger gemaakt.
En nu, ik ga van de lucht van fruit al over mijn nek, laat staat dat ik het aan moet raken.
Als mijn collegas sinaassappels/grapefruits/manderijen hebben en gaan eten in kantoor ga ik altijd een stuk lopen, word gewoon niet goed van die lucht.
Denk dat als ze mij niet gepusht hadden en mijn gewoon de keuze hadden gegeven en er normaal over hadden gedaan dat ik misschien het wel geprobeert had.

anneve schreef:Mijn ervaring is dat kinderen zelf zelden naar de fruitmand lopen
IlsjePilsje schreef:Je ziet vaak bij kindjes die volgens het Rapley principe eten de echte fruit en groentemonstertjes.
) op een leuke manier gezonde dingen te laten eten, want het lijkt me toch wel belangrijk dat ze haar vitamientjes binnenkrijgt. Liever fruit dan snoepjes! 
Evelli schreef:Danielle_ schreef:Ik was ook altijd vreselijk met eten. Avondeten en Fruit.
Zolang het friet was, was het goed![]()
Ik zal je alvast troosten, tegenwoordig is het over![]()
Wat ik weet van mijn ouders is dat ik van die fruithapjes kreeg (was voor kleine kinderen/baby's) Die wilde ik wel.
Het avondeten at ik altijd omdat ze de ene keer een dier nadeden die de grot in wilde en dan weer een helikopter was.![]()
Nou heel veel succes ermee!
Ik heb vroeger uren met een stukje manderijn oid in mijn mond aan tafel gezetengewoon mond open en op mijn tong laten liggen. Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuren.
Fruithapjes spuugde ik als kind al uit. Werd ontzettend gepusht om fruit te eten en dat heeft het allemaal veeel erger gemaakt.
En nu, ik ga van de lucht van fruit al over mijn nek, laat staat dat ik het aan moet raken.
Als mijn collegas sinaassappels/grapefruits/manderijen hebben en gaan eten in kantoor ga ik altijd een stuk lopen, word gewoon niet goed van die lucht.
Denk dat als ze mij niet gepusht hadden en mijn gewoon de keuze hadden gegeven en er normaal over hadden gedaan dat ik misschien het wel geprobeert had.
Toen mijn moeder dat doorhad, verstopte ik eten onder potjes op de vensterbank maar ja, dat duurde ook niet lang.

aswas schreef:Toen mijn moeder dat doorhad, verstopte ik eten onder potjes op de vensterbank maar ja, dat duurde ook niet lang.
Aldewereld schreef:aswas schreef:Toen mijn moeder dat doorhad, verstopte ik eten onder potjes op de vensterbank maar ja, dat duurde ook niet lang.
Haha, want toen liepen de potjes op een gegeven moment weg..??
Nee, mijn moeder kwam toch echt al mijn restjes tegen als zij de vensterbank afnam. Haha. Vanaf toen mocht ik dus niet meer alleen in de keuken "na-eten".
.
Ik hoefde nooit mijn bord leeg te eten, lustte van alles niks, maar sinds ik op mezelf woon (alweer 12 jaar, ik word oud
), lust ik ik eigenlijk alles wel. Er is hoop!!!
heb ik ook gedaan met een kindje waar ik op paste, toen at hij het wel op

Alet74 schreef:Vanmiddag togen Arwen en ik vol goede moede naar het dorpscentrum, rondje bakker, supermarkt e.d. Ze is gek op brood trouwens.
Bij de supermarkt hadden ze vandaag mooi fruit, dus daar heeft ze een peer uitgekozen, die nu dus nog ongegeten in de fruitschaal ligt. Morgen maar eens weer proberen.
Wel leuk: ze hielp mee met koken en at zonder gedoe haar bord leeg!! De kleingesneden paprika wilde ze niet, spuugde ze stiekem in haar glas uit.
Grappig al die eetverhalen uit grijze verledensIk hoefde nooit mijn bord leeg te eten, lustte van alles niks, maar sinds ik op mezelf woon (alweer 12 jaar, ik word oud
), lust ik ik eigenlijk alles wel. Er is hoop!!!
Morgen ga ik een apparaat halen waar we smoothies mee kunnen maken (vind ik zelf nl. ook erg lekker, goed excuus dus!)
) moet ik wel lachen om wat ik heb uitegspookt (mijn zus kwam ook altijd met goeie ideeen)