Kamer zoeken een RAMP!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kamer zoeken een RAMP!?

Ja
21 (58%)
Nee
15 (41%)

Totaal aantal stemmen: 36

SdaphneS

Re: Kamer zoeken een RAMP!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 21:40

Ik heb je een pm gestuurd. Lachen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:45

Zwolle is ook heel goed te doen vanuit Assen, ik ken meerdere mensen die hier wonen en daar studeren. Met de trein is het maar een half uurtje en die gaat elke 20 minuten geloof ik.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:42

Shiloh schreef:
Wageningen is de laatste twee jaar rond september een DRAMA. Toen ik in Wageningen begon had ik me gelijk op 1 januari ingeschreven en had ook gelijk per 1 juli een kamer (toen werd er nog toegewezen). Dat jaar is Van Hall Larenstein naar WAgeningen gekomen, hebben ze de reinsteeg (flat) gesloopt. DAarnaast is de laatste jaren de universiteit FLINK gegroeid (ik geloof tot wel 40% meer aanmeldingen) en ze houden de binnenhaven ook nog eens leeg omdat ze die willen gaan verplaatsen (was tijdeijk bouw) ... kortom, dat alles samen maakt wageningen tot een kamer drama rond september.

Gaan ze de walstraat ook al slopen? zijn lekker bezig daar bij idealis, als ze van de haarweg maar afblijven Knipoog

Inmiddels is het bij idealis via inschrijven, wat me nog veel lastiger lijkt. In de lokale krantjes wil ook nog wel eens wat staan, maar jah die heb jij daar natuurlijk niet bij de hand. Op mijn werk liggen die super veel, als je wil kan ik daar morgen wel even voor je inkijken.. en volgens mij hangt er beneden in de flat ook nog wel iets aan het bord... ik ga zo wel eventjes kijken...

Ja, maar om de redenen die jij net noemt, wordt die sloop steeds uitgesteld. Bij een huisgenootje staat in het huurcontract dat het in 2008 wordt gesloopt, bij mij staat nu 2010 en zo gaat het waarschijnlijk nog wel even door Knipoog
Maar ik zag wel op de plattegrond die ik van Idealis kreeg dat ze nieuwe dingen aan het bouwen zijn?
(Sorry, dit gaat wel erg off-topic Nagelbijten / Gniffelen )

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:00

ik ben ook op zoek naar een kamer maar dan in Arnhem, wil het geen ramp noemen maar het schiet ook niet echt op.

Bel je iemand op dring je erop aan dat je zo snel mogelijk wilt komen kijken spreken ze bv op maandag woensdag af en dan krijg je op dezelfde dag een bericht kamer is verhuurd.

Heb wel te horen gekregen dat je gewoon bij elk studentenhuis moet aanbellen en vragen of er een kamer vrij is, gaan we dan ook morgen proberen. Het is ook moeilijker als je zover van de stad woont, woon je bv max 1 uur rijden er vanaf ga je gelijk zelfde dag kijken. Maar ik moet als het mee zit 2.5 uur reizen. Dus dat is moeilijker, daarbij wil mams mee, zien waar ik terecht ga komen en aangezien mijn ouders mijn kamer zeggen te betalen geef ik haar geen ongelijk en ikzelf vindt het ook wel zo prettig dat er iemand mee gaat.

Ik heb ook niet bepaald eisen behalve dat ik in de stad wil wonen omdat ik niet weer het meisje van buiten wil zijn, en ook het liefst met meerdere mensen. Voor het sociale.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:54

Ik ben ook op zoek naar een kamer. En het wil allemaal ook niet zo lukken! Ik ben wel op zoek naar een kamer in amsterdam Nagelbijten / Gniffelen... liefst met eigen douche/toilet...
Dus als iemand toevallig nog wat weet Clown

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:55

in zwolle een kamer vinden is heel erg lastig....ik heb echt een half jaar druk gezocht naar een kamer en uiteindelijk is het gelukt! Zonder te betalen om je in te schrijven voor een kamer.

www.easyroom.nl ofzo geloof ik Knipoog

Heb nu een kamer in een rijtjeswoning. Die mensen gaan een jaar naar het buitenland en bieden hun huis aan 3 studenten aan waar ik er een van ben Lachen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:44

Ja.
Ik merk dat het lastig is! Haha.
Ik zoek nu ook al een half jaar ongeveer.
Op de Woningzoeker zoeken is echt een ramp. Krijg de hele tijd hele hoge rangnummers, terwijl ik toch 50 punten ongeveer heb.
Jij weet toevallig ook niemand die nog een kamer te huur heeft? Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:00

Je kunt kijken op deze site: www.easykamer.nl

sorry het was geen easyroom.nl

dit is gratis aanmelden en je krijgt mail als er kamers beschikbaar zijn. Reageren is gratis. Kamernet enzo moet je allemaal voor betalen Nagelbijten / Gniffelen Zo ben ik aan mijn kamer gekomen via deze site.

Je kunt ook voor antikraakpanden gaan, ik ken een vastgoedbedrijf die regelmatig kamers of huizen te huur aan bieden tegen een zeer laag tarief. Ze heten AdHoc beheer en zitten in Zwolle/Groningen en in nog veel meer steden. Ze hebben ook een website.

Succes en je mag me altijd pb-en Knipoog

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 08:24

Ik wil niet in een antikraakpand zitten. Wil direct iets voor 3 of 4 jaar. Schijnheilig

Op easykamer heb ik al gekeken, maar er staan op dit moment alleen aparte kamers op.
Mannen van 36 jaar die een kamer verhuren voor een studente die weer niet ouder mag zijn dan 30 jaar.
Ik vertrouw dat soort kamers niet helemaal. Bloos

In ieder geval bedankt voor je advies!
Jij weet niet toevallig iemand in Zwolle die zijn kamer verhuurt en nog een huurder zoekt? Lachen

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:57

In Breda ging het vrij makkelijk; de woningstichting (woonloketbreda.nl) heeft een special nuldejaarsregeling voor nieuwe eerstejaars..elke ingeschreven eerstejaar die zich voor deze regeling heeft aangemeld krijgt een keer tussen juli en januari een kamer aangeboden. Als je deze neemt mag je er per direct in, anders kom je op de reguliere wachtlijst. Ik heb op deze manier 2 keer een kamer in Breda aangenomen; vervolgens schreef ik me opnieuw in wat me 15 maanden inschrijftijd opleverde waardoor ik bijna bovenaan op de lijsten kwam te staan en binnen 3 maanden naar een kamer in het centrum kon verhuizen. echt ideaal! Lachen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 18:08

Ja, zoiets hebben ze ook in zwolle.
Alleen er zijn zoveel mensen die op dit moment een kamer zoeken, dat je elke keer weinig kans maakt op een kamer.

Heeft iemand ook ervaring met vbo makelaars?
Via hun site heb ik namelijk op kamers gereageerd en daarvoor ben ik zelfs al uitgenodigd voor een bezichtiging.
Weet iemand of dit een betrouwbare bron is om een kamer te krijgen?

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:22

betrouwbaar wel, maar via zon kamer heb je vele extra kosten, ze gaan namelijk met je mee de kamer bekijken en als je de kamer neemt dan moet je hen ook een maand betalen en nog wat kosten, dan kom je al gauw tegen de 1000 euro in de eerste maand, daarna is het wel gewoon tarief hoor..

( dek amer die ik ging kijken via een makelaar was trouwens echt helemaal niets. t stond echt heel erg leuk beschreven.. maar in het echt was het te ranzig en eng voor woorden.. Nagelbijten / Gniffelen ) en die vrouw maar zeggen, kijk leuke keuken, mooi groot ook ( je kon er je kont amper in keren! en ook had ze het over het mooie uitzicht ( op de achterkant van een pakhuis Clown )

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:02

Ik heb een kamer gevonden in arnhem! toch via entree.nu maar het is gelukt. Haha!

kijkavonden is niks als je nog niet in de stad zit en daarbij ze moeten je ook net maar willen.

en wat sjuulie hierboven zegt, ik ging ook via een makelaar kamer kijken.
We stonden bij de ingang al van ja ik vraag me af of het bewoonbaar verklaart is en dan kwam je binnen.
"Mooie" grote keuken maar 10 weken vaat (stond van de bewoners uit ook al de vraag of het nou vaat of vuilnis was Clown )
en als je naar een kastje wees viel het deurtje eruit en dat gold ook voor de kamer een klein frothok en als je tegen het raamkozijn kwam lag je bij wijze van zeggen op het balkon maar die makelaar maar zeggen je zit dan in een prijsklasse blabla, huurprijs van mijn kamer nu is net zo hoog en kamer is schoon onderhouden en groter en dichtbij station en school Haha!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 21:25

@vera_pino; Gefeliciteerd! Vanaf wanneer kun je erin? Beetje mooie kamer? Lachen

Oke.
Ik ga denk ik toch gebruik maken van de makelaar.
Ik heb namelijk via hun al twee bezichtigingen, aanstaande woensdag. Komt goed uit, want het is in de middag en kan in 1keer twee kamers bekijken. Scheelt weer wat heen en weer gereis.
Ik heb de makelaar gevraagd of er kosten aan verbonden zitten, maar die vraag negeert ze. Clown Haha.
1000 euro is wel veel zeg. Maar is het dat geld wel waard aan het einde van de rit? Of valt dat ook nog vies tegen?
Ik bedoel ik zoek nu al een half jaar, tot nu toe niks opgeleverd. Via makelaar direct 2 bezichtigingen.

Of ik word wanhopig en neem alles aan wat maar voor mijn handen ligt. Clown

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:32

dank je sdaphnes, ja de kamer is best leuk, heb maar kennis gemaakt met 1 bewoonster maar dat komt denk ik wel goed zij was erg aardig...
jeetje al een half jaar aan het zoeken!
dat is lang je moet zeker elke dag op kamernet en marktplaats en pararius.com kijken wat er is
uiteindelijk heb ik het dan toch via entree.nu gevonden maar op die andere sites
heb ik gewoon gekeken welke er waren en waar en dan gingen we een dag naar arnhem als we een afspraak hadden voor bezichtiging en gewoon bij studentenhuizen aanbellen en vragen of ze een kamer vrij hadden of iets wisten..

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:13

Ik vind een stalling moeilijker om te vinden dan een kamer... De eerste kamer die ik bekeek was het direct raak! Nadeel vind ik idd de douche delen, maar goed, lijkt me een kwestie van aanpassen...!
Nu nog een plekkie voor mn paard! Succes ieder!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:21

Mijn vriend moest een kamer in Maastricht hebben en is naar een kamerbemiddelingsbureau gegaan. Volgens mij was het meteen met de eerste kamer/studio raak. Kamer is ongeveer 26 vierkante meter, hij heeft z'n eigen keukentje en eigen wc/douche. Ideaal dus en ook nog aan een zijstraat van de Vrijthof!

En anders kun je misschien ook nog op www.kamerhulp.nl kijken. Staat niet zo heel veel tussen, maar je weet maar nooit!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 19:04

Eindelijk. Ik heb een kamer.
De eerste bezichtiging bij de makelaar en direct een kamer gekregen. Ruime grote kamer van 22 m2. Wel een gedeelde douche en wc. Maar dat vind ik niet erg.
Wel een duur grapje via de makelaar, maar dat maakt me op dit moment niet uit. Heb al zolang gezocht naar een kamer! Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:06

Super hoor! Gewoon blijven doorzoeken dan vind je vanzelf wel iets goedkopers! Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:32

Mij is het kamerzoeken 100 % meegevallen!
Ik heb vanaf januari dagelijks kamernet etc. bijgehouden, maar toen werd er nog niks aangeboden. In mei kwamen de eerste twee kamers er op. Ik heb direct een mailtje terug gestuurd en mocht bij allebei de kamers komen kijken. Gelijk de dag erna ben ik gaan kijken bij de kamer die me het meest aansprak en die heb ik ook gekregen! Lachen Echt perfect dus, ik was laatst op mijn nieuwe school met alle andere studenten (alleen al 500 van deze opleiding), en die ware allemaal nog druk aan het hospiteren en gingen die dag ook allemaal bij dezelfde kamers kijken.

Tip van mij is dat je kamernet echt regelmatig moet bekijken. Ik had emailalerts ingesteld, dus dat ze je mailen bij een geschikte kamer, maar de kamer staat vaak al een paar uur op internet voordat ze die mails versturen. Ik keek zovaak ik kon op kamernet zelf, en zodra er een nieuwe kamer op stond reageerde ik. Dan ben je een heleboel mensen voor die op de emailalerts wachten. En de verhuurster van mijn huidige kamer had meer dan 50 reacties gekeken, maar gewoon de twee mensen uitgenodigd die het snelst hadden gereageerd. Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:38

Volgens mij is het soms ook vooral een kwestie van niet te veeleisend zijn. Als je ver weg woont en er komt een kamer vrij voor een half jaar van 10 m2, ga ervoor. Als je er eenmaal zit heb je binnen dat half jaar echt wel wat nieuws en beters gevonden! Toen ik 4 jaar geleden in Utrecht ging studeren was de kamernood vreselijk, maar in de introductieweek al waren er 2 of 3 mensen die nog wel iemand kenden waar een kamer vrij was Ja