ik studeer ortho pedagiek aan een universiteit.. maarreh volgens mij is t salaris niet echt geweldig.. t stond ook ergens in de carriere editie van de elsevier
Je krijgt betaald naar de functie en niet naar de opleiding
Je opleiding bepaalt anders wel in welke functie je terecht komt
Dat ligt eraan naar welke functie je solliciteert. bij ons hebben we op de groep 1 clientbegeleider (dat kun je worden als je hbo-niveau hebt, door opleiding of door werkervaring) en daarnaast hebben we medewerkers zorg, daar is de eis mbo voor maar we hebben meerdere sph-ers of pedagogiek-ers die laatste verdienen zelfs minder dan wat ik verdien aangezien ik nog onder een "oude regeling specifieke groepen" val en zij niet. ben je bij ons dus medewerker zorg (zoals ik in mijn vorige bericht aangaf) verdien je net zoveel als een spw-er. Zelf heb ik spw gedaan maar door mijn werkervaring ben ik inmiddels hbo-niveau. werk inmiddels 10 jaar met verstandelijk gehandicapten met autisme en ernstig probleemgedrag. een goed salaris is voor mij mooi meegenomen, ik zou echt niet iets in willen leveren daarvan maar het belangrijkste is toch de uitdaging in het werk voor me.
Ik weet inderdaad dat er in de gehandicaptenzorg minder onderscheid wordt gemaakt tussen SPW en SPH. Had daar ook dezelfde functie als SPW'ers, was zelfs de enige HBO opgeleide in mijn team.
Werk nu in de TBS wereld, en daar is wel een duidelijker onderscheid. Heb nu zelfs geen enkele collega op MBO niveau, allen HBO functies.