Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RicardoOpa

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:11

No way. Van drugs komt uiteindelijk alleen maar narigheid.
Al zou ik af en toe (lees: 1 maal per jaar) een jointje, misschien nog accepteren.. Schijnheilig

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:17

Mn vriend handelt erin maar gebruikt zelf niet .. hij rookt ook niet anders weet hij precies waar de deur zit ..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:17

Mijn vriend neemt heeel sporadisch (lees 1, 2x in het jaar) een pilletje. En dat gebeurt dan meestal bij een technofeest of bijv. Lowlands.
Het is niet iets waar ik achter sta, heb het liever niet, maar ik ga het niet verbieden. Ik weet wat de effecten zijn, hij word er vrolijk van en is gewoon lekker aan het dansen, gaat gewoon helemaal in de muziek op. Verder heeft het geen rare uitwerkingen.

Echter zou ik meer dan enkele keren niet accepteren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:18

JumpingQueen schreef:
Mn vriend handelt erin maar gebruikt zelf niet .. hij rookt ook niet anders weet hij precies waar de deur zit ..

En sta jij achter het feit dat hij erin handelt?
Ik zou het absoluut niet kunnen.. Pff het idee dat hij drugs doet leveren aan mensen.

Ik ben ooit eens gek op iemand geweest die ook gebruikte. Toen was ik nog een puber trouwens.
Iedere dag zat ik in de angst dat hij meer zou gaan gebruiken of wat dan ook.
Zelf heb ik trouwens nooit gebruikt. Ik moet er niet aan denken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:20

Ik zou het handelen een veel groter probleem vinden dan af en toe gebruiken.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:21

JumpingQueen schreef:

En dat zet je dan open en bloot op internet? Hij mag handelen van jouw, en je gelooft niet dat hij zelf gebruikt?

Wie appelen vaart, die appelen eet..

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:22

nee sta er niet achter maarja dat moet ie zelf weten als hij het maar niet gaat gebruiken dat vind ik erger die gekke junkiesmoete zelf weten wat ze kopen daar heb ik niet mee te maken en wil der ook niets mee te maken hebben als hijzelf maar niet gebruikt of rookt anders is het afgelopen

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:24

tegenwoordig is het ''normaal'' bijna om jointjes te roken bij mij op school gaat er nogal wat heen en weer gekke mensen als je het niet doet hoor je er niet eens meer bij zo erg is het soms voora hier in de stad

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:25

Mss moet jij eens minder snel veroordelen?

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:28

Shadow0 schreef:
Ik zou het handelen een veel groter probleem vinden dan af en toe gebruiken.

Zekerweten, nog een stuk gevaarlijker. Hier inde buurt ook al een aantal ramen ingetikt en akkefietjes plaatsgevonden ivm handelen in drugs. Nagelbijten / Gniffelen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:29

poes schreef:

ik denk dat die op mij gericht was?

Ik veroordeel niet, ik oordeel. Voor mij is dat iets anders.
Bovendien heb ik er teveel voor gezien, geloof dat niet zo moet ik eerlijk zeggen.
Wel handelen, niet gebruiken. Nee, en zelfs al zou hij inderdaad alleen maar handelen (wat ik nogmaals niet geloof) maakt het dat niet minder erg in mijn ogen..

En als ramen intikken het enige is......

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:31

Hoe komen jullie hier ineens over ramen intikken het ging toch over drugs gebruik :S

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:34

JumpingQueen schreef:
Hoe komen jullie hier ineens over ramen intikken het ging toch over drugs gebruik :S

Jij haalde zelf het voorbeeld van handelen in drugs aan.
Dat anderen erop wijzen dat ook het handelen vervelende consequenties kan hebben vind ik niet zo vreemd.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:57

Drugsgebruik zou ik niet accepteren. Roken zou van mij wel mogen, dat vind ik toch een ander soort verslaving, in ieder geval, je gaat je daar niet totaal anders door gedragen (met roken bedoel ik GEEN joints).
Alcohol mag, zolang het binnen de perken blijft. Niet iedere dag straalbezopen thuiskomen dus.. Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:58

DresslOver schreef:
poes schreef:

ik denk dat die op mij gericht was?

Ik veroordeel niet, ik oordeel. Voor mij is dat iets anders.
Bovendien heb ik er teveel voor gezien, geloof dat niet zo moet ik eerlijk zeggen.
Wel handelen, niet gebruiken. Nee, en zelfs al zou hij inderdaad alleen maar handelen (wat ik nogmaals niet geloof) maakt het dat niet minder erg in mijn ogen..

En als ramen intikken het enige is......

Oeh neen bedoelde jumpingqueen Clown

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:01

Tja, zo kunnen we nog even Haha! Natuurlijk verander je door bijv. paddo's of door cocaïne enorm erg in gedrag, maar dat doe je ook (op een bepaalde manier) door roken(rust), of juist door NIET roken! Net hetzelfde met alcohol. Mensen zien dit niet als een drug, maar het is net zo hard verslavend en gevaarlijk als drugs.. Misschien soms wel gevaarlijker omdat het wordt onderschat. Ik heb zelf met korsakoff patiënten gewerkt en ik kan je vertellen dat dit niet prettig is..

Poes: En waarom is dit dan op jumpingqueen gericht? Ik zie geen vooroordeel in haar reacties?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:02

Drugsgebruik nee, roken ook niet. Vind het gewoon ranzig, zonde van het geld en van het leven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:02

Mensen gek noemen en gekke junkies... ik ken zat mensen die blowen of snuiven en prima functioneren, helaas ken ik ook wel wat andere...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:05

Nee ik accepteer dat echt niet. Ik heb veel te veel narigheid gezien van drugs.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:06

Mag ik even opmerken dat gewone sigaretten/shag de hersens sneller aantast dan joints? Het effect van de middelen is wel totaal verschillend.
Volgende opmerking: Iemand is maar 'tijdelijk' onder invloed. Dus het gedrag is op dat moment alleen anders, het 'normale' gedrag veranderd daardoor niet.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:08

Inderdaad, sommige mensen kunnen die dingen gescheiden houden, en anderen kunnen dat niet en helaas ken ik ook niemand die normaal functioneerde toen ze drugs gebruikte.

Ik denk dat dat gewoon het "algemene" beeld is wat men heeft van een junkie. Een crack-kop die alles jat wat los en vast zit om een shot te krijgen...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:11

A_lette schreef:
Mag ik even opmerken dat gewone sigaretten/shag de hersens sneller aantast dan joints? Het effect van de middelen is wel totaal verschillend.
Volgende opmerking: Iemand is maar 'tijdelijk' onder invloed. Dus het gedrag is op dat moment alleen anders, het 'normale' gedrag veranderd daardoor niet.

Daar zal je best gelijk in hebben dat gewone sigaretten je hersenen sneller aantasten. Maar over het tijdelijk ben ik het niet helemaal eens. Wel als je het maar heel af en toe gebruikt maar ik heb bij veel vrienden gezien dat ze een hele tijd maar heel af en toe gebruikte en dat liep in een aantal gevallen zo uit de hand. En wat die mensen dat toe in staat zijn. En daarom kan je er maar beter niet aan beginnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:12

NEE!!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:15

Ik zou niet met een drugsgebruiker willen hebben of ooit iets mee krijgen. Ik heb het maar al te goed gemerkt bij me zus.
Die twee wonen nu samen hij blowt nou hij is 24/7 stoned en de wiet gaat voor me zus, nou me zus staat op de 5e plaats denk ik miss wel lager. En doordat hij drugs gebruikt moet zij al haar geld besteden aan eten die niet word gegeten door hem en noem maar op, snap nog steets niet dat ze bij hem blijft ...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:19

nowornever schreef:
A_lette schreef:

Daar zal je best gelijk in hebben dat gewone sigaretten je hersenen sneller aantasten. Maar over het tijdelijk ben ik het niet helemaal eens. Wel als je het maar heel af en toe gebruikt maar ik heb bij veel vrienden gezien dat ze een hele tijd maar heel af en toe gebruikte en dat liep in een aantal gevallen zo uit de hand. En wat die mensen dat toe in staat zijn. En daarom kan je er maar beter niet aan beginnen.

Dat ligt denk ik ook aan wát er gebruikt wordt (er blijft een verschil tussen soft en harddrugs zitten), de hoeveelheid en de duur ervan. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe snel iemand verslaafd raakt, dat is weer per persoon verschillend.

Maar laten we even bij het topic blijven voordat het opeens over iets heel anders gaat. Lachen
ja mede door mijn opmerking Bloos