Al zou ik af en toe (lees: 1 maal per jaar) een jointje, misschien nog accepteren..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
JumpingQueen schreef:Mn vriend handelt erin maar gebruikt zelf niet .. hij rookt ook niet anders weet hij precies waar de deur zit ..
JumpingQueen schreef:Mn vriend handelt erin maar gebruikt zelf niet .. hij rookt ook niet anders weet hij precies waar de deur zit ..
Shadow0 schreef:Ik zou het handelen een veel groter probleem vinden dan af en toe gebruiken.
poes schreef:Mss moet jij eens minder snel veroordelen?
JumpingQueen schreef:Hoe komen jullie hier ineens over ramen intikken het ging toch over drugs gebruik :S
DresslOver schreef:poes schreef:Mss moet jij eens minder snel veroordelen?
ik denk dat die op mij gericht was?
Ik veroordeel niet, ik oordeel. Voor mij is dat iets anders.
Bovendien heb ik er teveel voor gezien, geloof dat niet zo moet ik eerlijk zeggen.
Wel handelen, niet gebruiken. Nee, en zelfs al zou hij inderdaad alleen maar handelen (wat ik nogmaals niet geloof) maakt het dat niet minder erg in mijn ogen..
En als ramen intikken het enige is......
Natuurlijk verander je door bijv. paddo's of door cocaïne enorm erg in gedrag, maar dat doe je ook (op een bepaalde manier) door roken(rust), of juist door NIET roken! Net hetzelfde met alcohol. Mensen zien dit niet als een drug, maar het is net zo hard verslavend en gevaarlijk als drugs.. Misschien soms wel gevaarlijker omdat het wordt onderschat. Ik heb zelf met korsakoff patiënten gewerkt en ik kan je vertellen dat dit niet prettig is..
A_lette schreef:Mag ik even opmerken dat gewone sigaretten/shag de hersens sneller aantast dan joints? Het effect van de middelen is wel totaal verschillend.
Volgende opmerking: Iemand is maar 'tijdelijk' onder invloed. Dus het gedrag is op dat moment alleen anders, het 'normale' gedrag veranderd daardoor niet.
nowornever schreef:A_lette schreef:Mag ik even opmerken dat gewone sigaretten/shag de hersens sneller aantast dan joints? Het effect van de middelen is wel totaal verschillend.
Volgende opmerking: Iemand is maar 'tijdelijk' onder invloed. Dus het gedrag is op dat moment alleen anders, het 'normale' gedrag veranderd daardoor niet.
Daar zal je best gelijk in hebben dat gewone sigaretten je hersenen sneller aantasten. Maar over het tijdelijk ben ik het niet helemaal eens. Wel als je het maar heel af en toe gebruikt maar ik heb bij veel vrienden gezien dat ze een hele tijd maar heel af en toe gebruikte en dat liep in een aantal gevallen zo uit de hand. En wat die mensen dat toe in staat zijn. En daarom kan je er maar beter niet aan beginnen.