De wilde dromen van mijn vriend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: De wilde dromen van mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:59

Zo heeft mijn vader s'nachts mijn moeder eens een enorme schop onder d'r kont verkocht omdat hij droomde dat hij aan het voetballen was. Mijn moeder's achterwerk was op dat moment de voetbal Nagelbijten / Gniffelen Het was overigens wel een goal volgens mijn vader Haha!

Maar ik kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt! Filmen zou inderdaad niet zo verkeerd zijn denk ik. Misschien handig voor een evt. therapeut.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:01

Voor ouders is het goed te bedenken dat er een grote kans is dat slaapwandelen met de leeftijd vaak overgaat.
En verder?
Regelmatig naar bed gaan en opstaan is belangrijk.
Bij sommige mensen wil een natte dweil voor het bed wel eens helpen. Andere slaapwandelaars weten na een paar keer handig naast de dweil op de grond te stappen.
Vaak denken mensen dat het gevaarlijk is om een slaapwandelaar wakker te maken. Dat is niet zo. Je kunt de slaapwandelaar gerust wakker maken. Wel is het soms heel moeilijk om een slaapwandelaar wakker te maken. En of het altijd nodig is?
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf of de fysieke omgeving gevaar zou kunnen opleveren. Denk aan balkons, open ramen op hogere etages, trappen e.d. Het kan zinvol zijn om sloten op balkondeuren en ramen te maken. Of om een hekje boven aan de trap te maken

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:06

Zo heeft de moeder van een vriendin van mij een keer haar man gekneusde ribben geslagen. Want er stond een iemand aan haar bed en hij luisterde niet naar haar. De volgende dag wist ze helemaal van niets.

Hahah en mijn vriendin heeft me een keer midden in de nacht beed gepakt bij mijn keel, ze keek me heel boos aan en schreeuwde "Waar is die vent met die krullen!" waarop ik antwoorden "Ik weet niet, misschien heb je het gedroomd?" en ze ging weer lekker verder slapen..
Ik echter niet meer, want ik was bang dat er echt iemand was ROFL

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:15

Ik kan me nog herrineren dat een vriendin van mij mij een keer bijna heeft vermoord, omdat haar moeder in gevaar was en ik was een zwerver die ze moest vermoorden, was niet expres, maar heb me (met hulp van een ander) uit haar wurggreep kunnen halen, en haar ergens anders neer kunnen leggen zonder haar wakker te maken!
Maar toch lijkt het me eng, misschien een keertje langs de huisarts gaan? Voordat er echte ongelukken gebeuren!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:19

sliep hij wel? gewoon een excuus. hahahaha

heel erg vervelend maar wel leuk om te lezen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:21

Ik ben zelf notoir slaapwandelaar geweest in mijn schoolgaande jaren en mijn moeder stuurde mij altijd weer naar bed met teksten als "ga jij maar lekker slapen, mamma vangt de spin wel/zoekt de koekepan/geeft het paard eten en weet ik veel wat ik allemaal voor een problemen midden in de nacht had.

Jij vertelt het echt dolkomisch en op zich is het natuurlijk wel lachen, gieren en brullen dat jullie last hebben van haaien en andere bizarre dingen maar dat jij beter een cap en bodyprotector aan kan trekken ipv sexy lingerie en dat jij fysiek de klos bent is echt niet lachwekkend. Ik zou dit zeker met de HA bespreken, dit soort problemen zijn meestal stress-gerelateerd en wellicht relatief makkelijk oplosbaar en het zou zonde zijn als jullie relatie hierdoor moeizaam zou gaan worden.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:24

heb hier inderdaad ook ooit eens een programma over gezien. De man die de dromen had sloeg zijn vrouw vaak bont en blauw in zijn slaap... Was echt zielig, want hij wilde haar echt geen pijn doen...

Uiteindelijk sliepen ze apart... maar het lijkt me dat er wel iets op te vinden is, toch? Hij zou idd zich moeten laten onderzoeken...

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:47

Het klinkt best grappig, al zal dat het niet altijd zijn.

Er zijn idd van die slaaponderzoeken toch?

Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik op vakantie naast mn zus sliep en ze me ineens vroeg om de auto sleutels omdat ze haar droom achterna moest Clown Kon je echt een heel gesprek mee voeren in dr slaap zonder dat ze het zich kon herinneren Huilen van het lachen

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:49

Stiekem moest ik wel lachen hoor Bloos.

Maar dat is niet erg leuk als het elke avond gebeurt denk dat je beter naar de dokter kan gaan want heb hier wel eens wat over gehoord (dan een andere versie (seksueel)) maargoed het lijkt wel het zelfde een beetje (maar dan zonder het seksuele natuurlijk. ).

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:57

Hier was onlangs een reportage over op de belgische zender Vitaya.
Er was ook een man die z'n vrouw sloeg 's nachts en echt wild deed in z'n slaap.
Het was een soort afwijking in z'n hersenen.
Dromen zijn meestal erg onrealistisch, en de meeste mensen hebben een soort van 'rem' in hun hersenen waadoor ze deze dromen niet proberen uit te voeren.
Maar bij sommige mensen ontbreekt deze rem, waardoor ze denken dat hun droom echt is en ze hun dromen ook echt gaan uitvoeren in hun slaap.
Dit kan toch wel gevaarlijk zijn, maar in de reportage zeiden ze dat deze afwijking goed te verhelpen was met medicijnen.
Achteraf kwamen de man en z'n vrouw aan het woord en ze waren echt veel gelukkiger sinds hij die medicijnen nam en de nachten waren terug rustig.
Ik weet niet of het hetzelfde is maar het lijkt me toch wel heel nuttig dat je vriend zich eens laat onderzoeken in een slaapkliniek.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:11

crossmonster schreef:
Ik ben ook lomp en gemeen in mijn slaap, en word boos als iemand de dekens wil pikken, ook schreeuw ik ooit moord en brand Tong uitsteken
maar ik ben niet zo bizar als je vriend.

dat zeg jij, maar nu wil ik de kant van je vriend/man??? wat mijn part een ex Knipoog wel es weten. heb smakelijk gelachen om verhaal van de ts. niets is leuker dan leedvermaak zeggen ze, maar nu ligt t meer aan de manier waarop t geschreven is. hihi.

maar nee, geen ervaring mee (gelukkig!) haha. zie echt gewoon alles voor me geloof ik...

heeft hij het al van kleins af aan? zou toch denken dat zijn ouders t gemerkt moeten hebben? is hij er nooit voor naar de huisarts geweest ofzo? mss dat een optie?

spierverslappers voor t slapen gaan mss ook een optie? dan ben jij iig sterker Knipoog o foei, nu maak ik r weer een grapje van!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:23

Klinkt heel naar. ik praat ook in mijn slaap, geef zelfs mijn pincode. Ik slaap door al het harde heen maar wordt wakker van het zachte, maar het naarste, ik schop en sla de gene naast mij helemaal bont en blauw in mijn slaap. Vooral als diegene me te veel aanraakt. Als je me vastpakt is het over, maar zodra je me prikt of irriteert ben je de pineut Scheve mond niks aan te doen behalve me vastpakken Ja

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:25

Jeetje wat een gedoe 's nachts zeg. Ik zou het echt niet weten, ik zelf heb ook last van onrustige nachten(slaapwandelen, praten, bellen, roken Clown ). Maar weet echt niet wat je eraan kunt doen.

Mn vriend heeft het ook, niet zo erg als dejouwe. Maar ook op zo'n manier dat die 's nachts al meedere klappen heeft kunnen ontvangen. maar meestal is die wel lief Lachen . Word ik wakker gemaakt. Vraag ik waarom die me wakker maakt, zegt die: 'ik mis je heel erg, je ligt niet dicht genoeg bij me' Haha! .

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:43

sorry heel gemeen van me maar tranen rollen hier echt over mijn wangen . Bloos

Mijn vriend heeft het ook vaak .
niet zo erg als de jouwe hij laat me iig gewoon in bed liggen . ( alhoewel hij net zei toen ik het voorlas dat dat ook wel een idee was Sigaar ).

hij lag laatst steeds naar het plafond te wijzen ja die golf daar is te koop en die ford daar ook .
hele bouwjaren en alles kwamen voorbij kleuren types en het aantal deuren . en ik maar kijken naar het plafond maar zag echt geen autos Sigaar .
hij is auto monteur en heb hem maar even wakker gemaakt om te vertellen dat ie het beter daarbij kan houden want verkoper was niks voor hem .

hij kon er niet om lachen en volgens hem had ik het gedroomd ja tuurlijk schat wat jij wil . Clown .

doet jou vriend het allen bij zijn thuis of ook als ie ergens anders slaapt .
ik zou toch naar de huisarts gaan zo te horen is het best gevaarlijk voor jou .

succes en miss idd toch maar rugbypak ofzo aan in bed . Bloos

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:17

Je verteld het inderdaad superkomisch moet ik ook bekennen!! Bloos
Ik moest in het begin er ook wel stiekem om lachen tot ik me in jou positie inleefde.. en dacht wat als mijn vriend dat bij mij zou doen?
(hard knijpen enzo dan.. Praten zou ik niet erg vinden..)
Ik zou dan echt met tegenzin bij mn vriend in een bed gaan liggen, en denk dat ik in bed bang zou zijn dat ie me pijn/wat aan doet in zn slaap..
Ik zou hier ook mee naar de HA gaan of naar zo'n slaapkliniek..
Sterkte ermee!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:35

In eerste instantie kon ik er nog wel om lachen, maar daarna niet meer. Scheve mond

Ik denk dat ik niet meer naast m'n vriend durven liggen hoor, hij doet zo hard tegen je!
Een slaaponderzoek lijkt mij de beste oplossing. Ach gut

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:51

*Houdt lach in Vork *
Woeste vriend heb je! Misschien eens een slaaponderzoek ja?
Hopen dat hij je in leven houdt! Schijnheilig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:07

Ik moest er ook wel een beetje om lachen Nagelbijten / Gniffelen Je vertelt het echt geweldig Clown
Mijn neefje heeft hier ook heel erg veel last van (gehad). Is eens op de bank in slaap gevallen, en toen hij wakker werd dacht ie dat het tv snoer een slang was Nagelbijten / Gniffelen En een keertje rende hij rondjes en bleef maar schreeuwen: "Spinnen!! Spinnen!! Haal ze weg!!!" Helemaal in paniek Nagelbijten / Gniffelen
Als hij bij ons bleef slapen dan werd ie ook meestal wel een keertje per nacht wakker, een keertje begon hij te keihard schreeuwen "Stijn, Stijn, waar is Stijn?!!" (das z'n grote broer) Ik kreeg haast een hartaanval zo schrok ik wakker.. Heb em rustig verteld dat Stijn thuis was, en toen zei ie "Oh, oke" en ging weer slapen Clown Gelukkig reageert hij daar wel op, en slaapt dan ook weer rustig verder.
Maar mijn neefje heeft ADHD, en krijgt daar sinds een tijdje medicijnen voor, en dankzij die medicijnen slaapt hij nu wel beter.
Maar misschien helpt een normaal slaappilletje ook wel, op stressvolle dagen..

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 16:26

Hij wilt er helaas niks van weten , logisch hij heeft er geen last van en vind dat ik me niet moet aanstellen. Ik kan natuurlijk ook moeilijk bewijzen wat hij doet ik heb geen camere oid. Hij is wel uitgerust als hij wakker word. En ja de HA het woord alleen al en hij is weg dusja:+ En het is bekend dat hij op 7jarige leeftijd samen met zn moeder lag en dat hij dr bont en blauw heeft geslagen uiteraard in zijn slaap. Ik moet zeggen dat ik er wel vaak om kan lachen hoor Lachen. Kan heerlijke gesprekken met hem voeren en hij heeft zijn lieve momenten bv.

Ik : Ik hou van je
Hij: knijpt mn armen samen en schreeuwt: ''Lot !!Lot !!!'
Ik: Jah?
Hij: ''Ik hou van je ''
Ik: ''Ik ook van jou ga maar slapen''
Hij: ''Ok Clown ''

zo heb ik nog meerdere momenten hoor. Alleen laatst dat ritme spelen duurde 2 uur dat was enorm irritant haha :p ik deed uit wanhoop mijn vinger in zijn mond zodat hij niet met zijn tanden kon tikken gaatie me vinger aflebberen XD.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:31

Hahaha *veegt tranen van wangen en gaat over naar de serieuze modus*

Mijn vriend is s'nachts ook regelmatig 'geesten' uit ons huis aan het jagen Clown
Dus luid er ook regelmatig een schreeuw alsof hij vermoord wordt, en hij blijft er dan ook in hangen, ook al maak ik hem wakker.

Het enigste wat bij hem helpt, is om hem stevig vast te houden met een arm, en met de andere arm, wat klappen in zijn gezicht geven. Misschien helpt dat bij die van jou ook? ( hoopt dat je een paar stevige spierballen hebt)

Heeft je vriend last van stress, of gebruikt hij medicijnen/ drugs? daar kunnen zulke dromen ook van komen!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:39

kehdra schreef:
Heeft je vriend last van stress, of gebruikt hij medicijnen/ drugs? daar kunnen zulke dromen ook van komen!

Hij blowt iig niet, wie blowt droomt niet.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:41

Haha, ik heb ook dit soort gekke dingen..

Ik heb 1x midden in de nacht mijn toenmalige vriend opgebeld:
Ik:"Ik weet het, je hoeft niet meer te liegen."
Hij:"Waar heb je het in godsnaam over? Nors opkijken "
Ik:"P heeft het verteld, je hoeft niet meer te liegen."
Hij:"Waar heb je het nou in godsnaam over?"
Ik:"Dat je bent vreemd gegaan natuurlijk, halve gare"

Toen heb ik opgehangen, en hij heeft mij nog geprobeert te bellen, maar daar ben ik door heen geslapen. 'S ochtends toen ik zag dat hij had gebeld, teruggebeld, maar ik wist er ook niks meer van.. Nagelbijten / Gniffelen

Ook zeg ik laatst vreemde dingen tegen mijn nieuwe vriend, even leuk voorbeeldje.
Ik was half wakker(geworden)/half aan het slapen, zag dat hij wakker was:
Hij:"Heey schat, hoe is het?"
Ik:"Donker, héeeel donker." Vork
Ik droomde dus, dat je met je hoofd onder je kussen moest gaan liggen, en hoe donkerder het was, hoe beter, en net op het moment dat hij vroeg 'hoe is het', werd dat ook in mijn droom gevraagd.

En nog wel meer van dat soort gekke dingen.

Maar echt aggressief ben ik gelukkig niet, mijn vriend godzijdank ook niet.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:46

MoonChloe schreef:
kehdra schreef:

Hij blowt iig niet, wie blowt droomt niet.

Die van mij blowt wel (en behoorlijk ook) en die droomt dus wel! en heftig ook! Dus die info klopt niet (of mijn vriend is een uitzondering)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:47

Kun je dat misschien onderbouwen MoonChloe? (ben nou wel benieuwd wat voor invloed dat op je dromen heeft)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:48

Pelryo schreef:
Hij wilt er helaas niks van weten , logisch hij heeft er geen last van en vind dat ik me niet moet aanstellen. Ik kan natuurlijk ook moeilijk bewijzen wat hij doet ik heb geen camere oid. Hij is wel uitgerust als hij wakker word. En ja de HA het woord alleen al en hij is weg dusja:+ En het is bekend dat hij op 7jarige leeftijd samen met zn moeder lag en dat hij dr bont en blauw heeft geslagen uiteraard in zijn slaap. Ik moet zeggen dat ik er wel vaak om kan lachen hoor Lachen. Kan heerlijke gesprekken met hem voeren en hij heeft zijn lieve momenten bv.

Ik : Ik hou van je
Hij: knijpt mn armen samen en schreeuwt: ''Lot !!Lot !!!'
Ik: Jah?
Hij: ''Ik hou van je ''
Ik: ''Ik ook van jou ga maar slapen''
Hij: ''Ok Clown ''

zo heb ik nog meerdere momenten hoor. Alleen laatst dat ritme spelen duurde 2 uur dat was enorm irritant haha :p ik deed uit wanhoop mijn vinger in zijn mond zodat hij niet met zijn tanden kon tikken gaatie me vinger aflebberen XD.

Dit is niet echt heel erg geestig, nu misschien maar dit kan ernstige vormen aannemen, wanneer jou vriend droomt dat hij jou moet beschermen tegen een man in bivak muts met pistool grijpt hij naar jouw keel, en niet die van die meneer met de bivak muts, nu denkt hij dat waarschijnlijk dus wel. ik zou zwaardere stappen ondernemen, kies maar OF je laat je onderzoeken of ik slaap niet meer bij je.
voordat het mis gaat.