Studie combineren met paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Re: Studie combineren met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:46

Handig topic dit, ik moet ook een beslissing maken of ik nog tijd heb voor mijn paard als ik straks weer ga studeren. Ik heb een sollicitatie lopen voor 32 uur p/w (zijn 4 werkdagen) dan heb ik nog 2 dagen waarbij ik voor de studie naar nieuwegein moet (ik blijf daar overnachten is te ver weg om heen en weer te gaan). De laatste dag van de week heb ik dan om te studeren. Ik woon nog thuis, hoef dus geen huishouden bij te houden en heb geen kinderen om op te voeden. Ik kan de avonduren dus aan mijn paard besteden. Zou dit alles gedurende 3 jaar op te brengen zijn?

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:50

als de paarden echt jouw ding zijn dan is het zeker te doen!

Ik studeer SPH, dus niet de meest moeilijke en tijdrovende studie, maar ik werk er ook naast omdat ik anders niet uitkom. Ik ga in september het 3e jaar in, en in december afgelopen jaar kocht ik er een 2e pony bij (jaarling weleswaar maar kost ook meer tijd dan je denkt).

In het weekenk ben ik bij mijn vriend in belgie en daar is het voor mij wel ff bijtanken, uitslapen en ff tijd voor mezelf. De paarden zijn mijn passie! Ik heb er altijd veel voor op gegeven, kleding, uitgaan najah allemaal prulletjes en make up, maar ook uitstapjes met vrienden.

Zoals nu wil ik heel graag een laptop, dan is het ff bijten, want jah die pony;s kosten me ook veel geld, maar die laptop is gewoon super handig voor mijn studie. ik heb wel een pc thuis, maar die moet ik delen met mijn vader en broer en dat is soms niet altijd even fijn..

Het is een kwestie van keuzes maken! De paarden zijn wel degelijk mijn ontspanning, maar dat neemt niet weg dat ik na een lange stage dag ook moe ben en dan moet k nog wel naar de pony's. Ik moet namelijk zelf voeren en water naar de wei brengen. lichamelijk is het dan weleens een last, maar als ik er eenmaal ben dan vind ik ze weer zo super leuk en lief dat ik weer helemaal oplaad.

In drukke weken kom ik er soms maar 3x per week, maar ja dat is dan maar zo. Ik heb een verzorgster die de zaterdag en zondag van mij overneemt omdat ik er dan niet ben, vrijdags wisselen we af. Ma t/m donderdag ben ik er dus altijd.

Zoals jij al zegt worden ze verzorgt, dat is wel heel handig, even voeren is ook niet echt een probleem, maar tijdens je tentamens is het wel handig als je paard wel gewoon eten krijgt en je niet persee ernaartoe moet.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:12

Limerick schreef:
Ik werk 40 p/w.. doe daarnaast ook nog een studie.
Gelukkig kan ik mn paardje ook nog genoeg aandacht geven Lachen

En als ik een keer niet kan.. dan gaat mn huisgenootje erheen om te spelen in de wei haha

pff hoe doe je dat?
en wat voor studie doe je er nog naast dan?
ik ga straks ook weer studeren, en dan een bijbaan en mijn paardje.
ik heb alleen de pech dat hij wel op een stal staat waar ik door de weeks maar tot 20u mag komen,
en in het weekend tot 18u! en ik moet zelf zorgen dat hij eruit komt in de winter, en ook zelf uitmesten.
ben benieuwd of dat dus allemaal gaat werken.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:17

Ik doe de studie Credit Management Professional
Hoef er niet vaak voor naar school gelukkig maar moet wel veel opdrachten maken en presentaties geven. En als ik erheen moet dan is het wel 's avonds.
En ook nog eens in Zoetermeer.. wat niet handig is vanuit Amersfoort Boos!

Gelukkig wordt nu wel alles voor me gedaan, zoals voeren en mesten.. maar hij stond eerst bij huis en moest ik ook nog eens alles zelf doen.
Dus heb wel iets meer ademruimte gekregen.

Komt vast wel goed Lachen

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:37

Limerick schreef:

En als ik een keer niet kan.. dan gaat mn huisgenootje erheen om te spelen in de wei haha

ah, dit ga ik nu ook doen... Ik ben benieuwd hoe het gaat! Maar goed, tip voor Myra; ik zou zoveel mogelijk alles in de buurt zoeken, het is bij mij altijd de tijd die het kost om erheen te gaan (school / werk / paard) die mij tegen zit... Als je alles bij elkaar kan zoeken (en dat kan je omdat je nog geen kamer hebt, toch?) dan zou ik daarvoor kiezen en dan komt het vast helemaal goed.

Als je het echt wilt! Ik vond het heel erg zwaar in het begin, gewoon al iedere dag naar je paardje toe, maar eerlijk toen had ik nog niet echt een band met mn paardje en nu doe ik niets liever als in de avond even bij mn paardje kijken! Eerst stond hij een stuk verder van mijn huis vandaan, en dat gaat wel erg tegen zitten hoor...

Op een gegeven moment wen je eraan en lukt het wel. Ik denk dat het ook echt scheelt dat je ook een studie gaat doen waarbij je ook veel dingen mee kan nemen naar de paarden? Ik bedoel het is te combineren toch? Als je paardje een dagje vrij heeft en je wil er toch heen, neem je gewoon je spulletjes mee en ga je bij de paarden zitten leren of werken?

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:39

marlo schreef:
Limerick schreef:

pff hoe doe je dat?
en wat voor studie doe je er nog naast dan?
ik ga straks ook weer studeren, en dan een bijbaan en mijn paardje.
ik heb alleen de pech dat hij wel op een stal staat waar ik door de weeks maar tot 20u mag komen,
en in het weekend tot 18u! en ik moet zelf zorgen dat hij eruit komt in de winter, en ook zelf uitmesten.
ben benieuwd of dat dus allemaal gaat werken.

pfff, dat zou ik dus niet trekken! Nou ja, of je moet het juist positief zien; je hebt na 20 uur tijd om te leren Lachen ALs je tot 17 uur werkt oid en dan direct naar je paardje gaat... en daarna gaat leren? Maar voor mij zou het wel een reden zijn om uit te kijken naar een ander stalletje, zodat je je tijd makkeljiker kan indelen...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:12

ik heb Fleur gekocht in dezelfde tijd dat ik ging studeren, en nu deed ik wel een letterenstudie, dus veel zelfwerkzaamheid en relatief weinig lessen, maar het is me altijd gelukt. Ik had Fleur in die tijd idd ook bij een manege staan waar ik alleen hoefde te rijden, mesten en voeren werd voor me gedaan (voelde me altijd wel een verwend hypocriet tutje, want die hoorde ik eigenlijk zelf te doen, vond ik).
Is altijd prima gegaan, tuurlijk is het soms wat schipperen met tijd en afspraken, maar Fleur is nooit wat tekort gekomen.

Nu werk ik 40 uur in de week en ik heb Fleur imiddels bij een boer staan waar ik alles zelf moet doen, en zelfs dat gaat goed. Wel druk, want ik moet dus altijd 's avonds naar stal, terwijl ik daar tijdens m'n studie ook overdag tijd voor had, dus ik mis het overdag en 's ochtends rijden wel af en toe, maar rijden is rijden. En ook nu kom ik prima uit met tijd, heb bovendien ook nog een huishouden en vriend die ook aandacht vragen, maar ik kan het nu allemaal nog prima combineren.

Ter zijner tijd wil ik graag wat minder gaan werken om weer wat meer (en vooral op andere tijden) bij Fleur te kunnen zijn, maar vooralsnog nog even 40 urige werkweken om geld te verdienen...

Je moet wel een paard hebben dat je zo uit de stal kan pakken en kan gaan rijden, want met heethoofden wordt dat mss wat moeilijker. Maar ik las een ijslander? dan moet dat goedgaan. En anders kun je nog proberen een bijrijder te zoeken die evt kan op tijden dat jij écht niet kan. Als je het echt wil, dan moet je het doen, dan vind je op de een of andere manier altijd wel een gaatje (of behoorlijk groot gat Knipoog ) om even naar je paardje te gaan. Het werkt bij mij zelfs ontspannend na een drukke werkdag, even heerlijk bij m'n meissie.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:16

waar een wil is is een weg. sinds ik van school ben heb ik naast mijn werk4 HBO en 1 universitaire studies gedaan (kandidaat gerechtsdeurwaarder, B- Assurantien, Makelaar Taxateur O.G. en Veiligheidskunde) Bij alle studies had ik 2 paarden (wel aan huis), inmiddels heb ik een eigen bedrijf, werk 60 uur per week minimaal en nog steeds brei ik het rond !

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:12

Mist schreef:
waar een wil is is een weg. sinds ik van school ben heb ik naast mijn werk4 HBO en 1 universitaire studies gedaan (kandidaat gerechtsdeurwaarder, B- Assurantien, Makelaar Taxateur O.G. en Veiligheidskunde) Bij alle studies had ik 2 paarden (wel aan huis), inmiddels heb ik een eigen bedrijf, werk 60 uur per week minimaal en nog steeds brei ik het rond !

ah, ik ga nu voor deurwaarder Lachen hoe beviel het?? (en dan heb ik het alleen over de studie, want ik denk dat je nu wat anders doet, niets met de opleiding? Clown )

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:17

Ik kwam toevallig in dat wereldje terecht, de studie is wel te doen vond ik, maar vooral omdat privaatrecht me heel erg interesseert. De stage heb ik niet gedaan, in die tijd had Sorgdrager verzonnen dat deurwaarders ook belastingschulden moesten gaan innen. Aangezien zelfs toen (15 jaar geleden) men al behoorlijk agressief kon reageren ben ik eens hard na gaan denken of dat was wat ik de rest van mijn leven wilde doen.

Wat ik nu doe vind ik veeeeel leuker Haha!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:48

Ik denk wel dat het makkelijk kan (ik en vele doen het immers ook Knipoog ) maar toch zou ik eerst je studie starten. even settelen en dán pas een paard erbij doen.

Mijn paard staat wel volpension, maar wil graag dat hij iedere dag aandacht genoeg krijgt. En ik denk dat als je een paard hebt, je er graag vaker heen wilt dan 4 keer in de week.

Toch kan ik alleen maar zeggen: Een paard is supergaaf, het is ontspannend en dat heb je toch ook weer nodig om lekker te leven Haha!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:14

Waar een wil is, is een weg.
Ik denk dat het gezien jou situatie makkelijk kan. Een studie kost tijd, maar hoeveel mensen hebben niet een (of meerdere) paarden naast hun studie of full-time baan.
Je moet het gewoon goed plannen Lachen
Naast mijn studie gaat het prima, daarnaast heb ik vorig jaar 7 maanden full-time stage gelopen en daarnaast nog een 18 tentamens geleerd, college's voor gevolgt, gemaakt èn gehaald.
Het kan dus wel!