onderbuikgevoel,relatie moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: onderbuikgevoel,relatie moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:25

Natuurlijk kwetst het haar, maar lang niet zo erg als dat ze straks gekwetst wordt door die man.
Kies voor jezelf en ga desnoods logeren bij vrienden, maar het zou het handigste zijn als je blijft wonen waar je nu woont.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:34

Ik weet geen andere oplossingen als dat hier al aangedragen worden maar ik wil je toch even veel sterkte en wijsheid toewensen in deze rotsituatie. Ik vind de opmerking dat je door voor jezelf te kiezen ook een voorbeeld geeft aan je moeder een hele goede opmerking!

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 13:37

echt,ik zit met een dichtgeknepen keel en trannen over m'n wangen dit allemaal te lezen.het is zo fijn als buitenstaanders nuchter er tegenover staan.ik heb ontzettend veel steun aan jullie,dank jullie wel! het maakt mijn besluit over een gesprek niet makkelijker,maar wel helderder.
wat een situatie,ik vind het zo verdomde moeilijk.moet echt AL mn moed bij elkaar rapen hoor,maar een gesprek gaat er komen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:39

Goed zo! Je kunt het! Jij hebt ook niet gevraagd om deze situatie toch? En zo te lezen heb je al genoeg meegemaakt. Heb je geen ooms of tantes of andere familieleden om mee te praten of die je kunnne helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:40

problems schreef:
maar is het niet erg om het nu nog terug te draaien?en ik MOET gewoon met mijn moeder praten,anders snapt ze er ook niets van als ik daar niet meer heen wil.

Nee dat is niet erg en voor jou alleen maar het beste om te doen.
Tot nu toe is je moeder niet bereid geweest om met jou te praten (onder 4 ogen), dus als dat nu ook niet gaat lukken, dan is dat maar zo. Als zij echt wil weten hoe en waarom, komt ze wel naar je toe.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 13:45

Beaux schreef:
Goed zo! Je kunt het! Jij hebt ook niet gevraagd om deze situatie toch? En zo te lezen heb je al genoeg meegemaakt. Heb je geen ooms of tantes of andere familieleden om mee te praten of die je kunnne helpen?

helaas is onze familie erg uitgedund...ik heb 1 getrouwde oom in het midden van het land,en een tante waar ik geen contact mee heb.
ik heb hier wel een goede vriendin die mijn moeder ook al 14 jaar kent,zij kan afentoe iets te nuchter/bot uit de hoek komen maar ik heb wel veel aan haar verder.maar voor een gesprek hierover hoef ik niet mee aan te komen,ze keurt de opvoeding die mijn moeder mij gaf af en daardor is er een verwijdering ontstaan tussen hen,helaas.

@ joviban: ze is inderdaad niet bereid geweest om met mij onder 4 ogen te praten,ze is gewoon niet sterk genoeg om op haar strepen te staan helaas.ik ben wat dat betreft anders,ben wat "harder" en heb geen man nodig om gelukkig te zijn.
ik vind het echt heel erg dat ik haar moet kwetsen,en ik hoop zo dat het geen gevolgen heeft in hun relatie,in de zin dat hij zich gaat wreken omdat hij niet alle touwtjes in handen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:48

Precies, je moeder weet wel waarover je wilt praten, maar ze wil er zelf niet aan. Dat is prima, maar ook eigenlijk een beetje haar probleem en wat jij nu doet is proberen te zorgen dat haar probleem niet ook jouw ellende wordt. Het is misschien even wennen, maar dat mag.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 23:56

dank jullie...nu nog mijn moed bij elkaar rapen en HET gesprek aangaan.
de persoon waar ik al mee gesproken heb over de hele kwestie heeft ook al verschillende werkplekken aangeboden,kwestie is alleen even bellen.
ik vind het erg moeilijk om alles terug te draaien(stal is gereserveerd daar,er is over eventueel werk gesproken,maar er staat nog niets vast) maar ik ben nu zo gewend aan het op mezelf wonen,ik kan en wil me niet meer aanpassen.ik moet nu maar eens op eigen benen gaan staan en voor mezelf kiezen.
daardoor houd ik ook de optie open voor mijn moeder om terug te komen wanneer het toch uit de hand gaat lopen daar.
ik moet deze week afrijden,als ik mijn rijbewijs heb kan ik makkelijker werk zoeken,kan ik makkelijker eens een weekendje op bezoek gaan en als ik dan vaste inkomsten heb kan ik op zoek gaan naar een ander huisje.
het is gewoon echt beter,maar moeilijk.het staat voor mij wel vast dat ik hier wil blijven,al zullen m'n moeder en haar vriend me waarschijnlijk wel proberen tegen te werken.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:59

goed van je!
het zal voor je moeder ff moeilijk zijn,maar misschien is ze diep van binnen wel blij,dat jij wel voor jezelf durft te kiezen,en op eigen benen durft/leert te staan.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 01:27

Super meid, probeer het vol te houden en voor jezelf te blijven kiezen, hoe moeilijk ze het je ook maken. Ik weet uit ervaring hoe lastig het kan zijn.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 01:48

Jeej wat ingewikkeld. je maakt al goede vorderingen in je denken vind ik.... nu nog uitvoeren (lastige gedeelte)

Ik adviseer je ook absoluut niet mee te gaan. Blijf bij jezelf en in deze dus bij je vrienden, paard op zijn plekje, je netwerk. Heel moeilijk en misschien gaat het met je moeder en jou daardoor even minder, maar als het goed zat tussen jullie zal ze het vast stiekem goed begrijpen, nu of later. Deze onderbuikgevoelens hebben vaak wel een reden denk ik.
De tips van shadow over het gesprek (bij jezelf houden) daar sluit ik me ook volledig op aan.

Tja, het zal zeker even afzien worden voor jou. Misschien wel een goed idee om tijdelijk bij een vriend of vriendin te wonen en van daaruit verder te zoeken?

Je moeder kiest ervoor haar leven te laten regisseren door hem, of jij dat ook wilt is jouw keuze. En eigenlijk weet je goed wat je (niet) wilt.

Ik wens jou heel veel succes bij de uitvoering daarvan. En ik hoop dat je snel je moeder in levende lijve kunt spreken zonder toeschouwers

zet m op, you go girl!!! OK dan! Afgod

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 04:00

ik wil eerst de mensen bellen die nog mensen zochten ivm werk,als ik dat heb geregeld kan ik mijn moeder beter duidelijk maken wat ik wil en hoe ik dat aan ga pakken.
ik had het ongeveer zo in gedachten:
eerst verzekeren van werk,dan moeder inlichten,bekijken wat mijn maandelijks inkomen zal zijn en zowieso deze maand in moeder haar huis blijven zitten,dan actief in gaan schrijven op huurhuisjes zodat mijn moeder eventueel dit huis op kan zeggen maar er wel een optie overblijft om terug te komen.ik wil dit ook zo aan mijn moeder voorleggen.
maar ik moet wel iets geregeld hebben qua werk,anders heb ik geen poot om op te staan en zullen ze me dwingen daarheen te verhuizen(immers:huur,eten en drinken,paard en de rest kost allemaal geld)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:34

hoe oud ben je eigenlijk en wat is je opleiding? Kun je makkelijk aan werk komen denk je?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:37

Het belangrijkste is hier idd: kun jij jezelf onderhouden? Indien dit kan, hoe moeilijk ook, kan het beter zijn voor jezelf te kiezen. Ga rustig het gesprek aan met je moeder, eventueel zelfs met haar vriend, dat jij hier je leven hebtn, dat je verhuizen niet wilt.

Sterkte!!

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 17:45

ik ben 22,en in mijn eigen onderhoud voorzien is in principe altijd mogelijk,ik heb 2 gezonden handen en een gezond stel hersens.ik ben vrij kieskeurig geweest qua werk aannemen,maar ik heb nu geen keus als ik hier wil blijven en weet je,het maakt me totaal niets uit!!!
er is een last van mij afgevallen nu ik voor mezelf heb besloten hier te blijven,dus een "rotbaan" krijgt mij er echt niet onder.
het gesprek moet nog komen,en dat vind ik echt aller moeilijkst,maar dat overleef ik ook wel weer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:48

Jed bent zo goed als mijn leeftijfd dus, en ik red het ook prima alleen hoor. Overdenk alles goed en vertel gewoon rustig tegen je moeder hoe jij het ziet, ik denk dat het belangrijkste is de nadruk te leggen op jullie relatie en niet die van je moeder en haar vriend. Zo kunnen jullie mss nu wel positief afsluiten?

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 18:14

ja,ik wil het gesprek vooral houden op mezef.
ik voelde me ook echt niet happy met die beslissing,werd weer lichtelijk depri enzo.en ook vertellen dat ik vroeger geen keus had,maar nu wel.dat het echt niets met haar te maken heeft,maar wel met het probleem dat ik nu echt mijn draai heb gevonden(ook het alleen-wonen bevalt me erg goed) en ik niet weer van onderaf wil beginnen.
nu ik besloten heb om hier te blijven is er echt een last van me afgevallen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:42

Ik dacht eerst dat je jonger was en dat het daarom een probleem wxas, maar op deze leeftijd is het heel gewoon dat je je eigen weg zoekt Ja

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:52

Ik denk dat je plan van aanpak nu heel goed is hoor!
Anders kun je altijd nog een kamer huren tot je voor iets groters kunt gaan? Die leuke baan en je eigen plek komen dan vanzelf wel goed Ja Veel succes er mee iig!

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 11:36

nu heb ik wel een ander probleempje...ik ga t vandaag tegen mijn moeder vertellen,maar: ik heb momenteel geen inkomsten,kan ik een uitkering aanvragen tot ik werk heb?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:41

Gewoon ff de gemeente bellen, die kunnen je doorverwijzen voor een uitkering en info daarover. Maar t duurt n week of 6 voordat je dan je geld hebt.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:28

oke,moosje,doe ik.
ik ga morgen praten met een vriendin van mijn moeder die hier woont,die heeft aangeboden dat ik tijdelijk bij haar kan komen wonen.
dat is alweer een zorg minder!
misschien kan ik via haar ook wel aan werk komen.
zij zei ook dat ik moet doen wat goed voelt voor mijzelf.
dat geeft mij ontzettend veel steun,al blijft het echt belabbert om mijn moeder teleur te moeten stellen,want zo voelt het voor mij.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:30

Ik ben bang dat je niet in aanmerking komt voor een uitkering, maar ik adviseer je wel je vandaag nog in teschrijven bij uitzendbureaus en snel aan de slag te gaan. een simpele baan is snel te vinden. dan heb je iig inkomsten. Kijk tevens ook even door naar een eigen kamer dat is vaak goedkoper dan een complete eensgezinswoning.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:31

Misschien een stomme vraag, maar wil je (mag ook via pb) vertellen waar je woont?
Dan kan k gerichter naar informatie zoeken voor je. Knipoog

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:44

ik heb op 2 vacatures gereageerd.nu even afwachten.ik kijk elke dag op de sites van de uitzendbureau's hier in de buurt.en in het regionale krantje die 2x in de week verschijnt blijf ik ook op zoek.