ben ik verwend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nakisha

Re: ben ik verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:05

Je hebt gewoon kanjers van ouders, maar zo te horen werk je zelf ook hard.
Kortom; een fijn gezin en niet verwend.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:14

Ik vind dat je het wel makkelijk hebt, maar who care's?
Snap best dat mensen dat zeggen, denk dat die gewoon een beetje jaloers zijn dat zij wel alles zelf moeten betalen..
Je hebt zelf gespaard voor je pony, en het eerstoook allemaal zelf betaald, dus als je ouders je willen bijstaan dan is dat toch hun keus?
Zou ik ook niet afwijzen hoor Knipoog
Bovendien doe je ook je best op school..
Ik vind het verwend als meiden (of jongens Knipoog ) álles krijgen wat ze maar willen (denk aan Supersweet 16 e.d. op tv.. Scheve mond ) En als ze er niets voor terug doen..
Knipoog

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:30

ik vind niet dat je verwend bent.
ik betaal alles zelf, mijn paard, mijn studie en ziektekostenverzekering enz.
dat is natuurlijk wel een heel verschil met jou situatie, dus ik dat opzicht heb je het best wel makkelijk.

maar verwend vind ik toch anders, ik heb een vriendin die alles van haar ouders krijgt, ze had al een auto van 10.000 euro toen ze nog niet eens 18 was, kreeg op haar 18e meteen een spoedcursus zodat ze er zo snel mogelijk mee kon rijden, heeft een eigen paard gekregen, die weer verkocht werd toen ze er zat van was, krijgt elke maand nog kleedgeld terwijl ze ook gewoon studiefinanciering krijgt en haar ouders haar studie + ziektekostenverzekering + telefoonabbonemten betalen en zo kan ik nog wel even doorgaan Tong uitsteken
dat vind ik dus verwend Tong uitsteken

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:40

Ik begrijp uit je stukje dat je ook heel erg blij bent met wat je hebt en de kansen die je krijgt. Dan ben je imo niet verwend.
Wanneer je alles wat je hebt 'for granted' neemt zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen en het ook te pas en te onpas weer terzijde schuift, dan ben je in mijn ogen verwend en dat kan al met kleine dingen zijn.
Kinderen die geen nee accepteren of een kleine tegenslag, die zijn pas verwend!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:42

kehdra schreef:
Tsja, verwend wil ik het niet noemen, maar je hebt het wel makkelijk.

Tuurlijk doe je je best voor school.

Maar hoe leer jij ooit op eigen ( financieële) benen te staan?

Stel je voor (hoop van niet natuurlijk) dat er iets met je ouders gebeurd waardoor ze je niet meer op deze manier kunnen bijstaan.. Wat dan?
Hoe ik het hier lees vind jij het best vanzelfsprekend dat je ouders dit voor je doen namelijk..

eens Ja
ik moet nu me school ook zelf betalen en krijg nu de klap in me gezicht van me boeken, me moeder heeft aangeboden om 1400 euro voor me op te hoesten maar ik heb geweigerd en gezegd ophouden met mij in bescherming nemen, zo leer ik het nooit... ik ben nu dus heeel hard aan het sparen en werken Lachen

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:44

Ik vind je eigenlijk ook niet verwend nee..
Je weet toch hoe het is om te werken? En je werkt hard op school..

Dus verwend? Welnee!!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:45

Als ze jou al verwend noemen, wat zullen ze dan wel niet van mij denken Huilen van het lachen

Ik vind het wel meevallen, je ouders helpen je met je studie, je haalt goede punten en je werkt daarnaast ook nog..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:48

Jullie hebben het gewoon breedt om het zo maar te zeggen,dan kan je gewoon veel meer aan je kinderen geven.Mijn vader was met 40 jaar agfekeurd en wij gingen er flink op achteruit financieel,dus een paard zat er toen niet in.Dat vonden ze voor mij heel erg daar kwam ik achter omdat ik het geld voor mijn paard van hun had geleend, en ze op een dag vertelden dat ze mij die schuld wilden kwijtschelden.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:23

Als ze jou al verwend vinden dan vraag ik me af wat ik dan ben.
Door en door verziekt? Verward

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:52

ik krijg echt t gevoel dat als je werkt niet verwend bent.. ik werk amper, dus ik zal wel erg verwend zijn.. daarintegen doe ik wel alles voor mijn school. ( dat is mij heel veel waard..)

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:57

Verwend???? Meid, je werkt hartstikke hard om je pony's te verzorgen en je doet goed je best met je studie, maar om het jou wat gemakkelijker te maken helpen je ouders je wat financiëel, verwend?? Nee, een goede werker vind ik je!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:58

BailyKarlos schreef:

whahaha dezelfde hiero *LOL*

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:58

Je moet je niet zoveel van anderen aantrekken hoor.
Ik heb zelf altijd mijn paard zelf betaald ondanks studie SPH. Ik wilde dit zelf doen, omdat ik vind dat mijn ouders geld hoeven uitgeven voor mijn paard. Mijn ouders hebben het ook niet al te breed.
Maar wat maakt dit bovenstaande uit voor jouw situatie? helemaal niets.
Ieder moet lekker zelf bepalen hoe die zijn leven leeft.
De mensen die daarover gaan zeuren zijn of jaloers of hebben te weinig te doen in hun leven!

Wees blij met zulke ouders en sta er boven!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:48

Ik denk dat het ''verwend zijn'' voor iedereen anders ligt.

Een meisje noemt mijn ook verwend, alleen omdat ik veel krijg, maar ze ziet niet de dingen die ik zelf moet betalen.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 22:00

bedankt voor de vele lieve reacties! Ik vind ze namelijk echt lief!

Ik respecteer het zeker dat mijn ouders me dat geven en weet dat zij er ook hard voor moeten werken en ik blij te horen dat julie dat ook opmaken uit mijn beginpost want ik had eigenlijk ook wel reacties verwacht als: ik zou het niet eens aannemen van mijn ouders..

Over 2 jaar ben ik afgestuurd en dan ga ik ook echt meteen alles zelf betalen, zowel voor mezelf als voor me ouders zou ik ook blij zijn als die tijd is aangebroken Haha!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:04

BailyKarlos schreef:

inderdaad Huilen van het lachen

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:32

Verwend zijn en verwend overkomen zijn 2 totáál verschillende dingen... ga eens na bij jezelf...
Je bent er nu voor jezelf over uit dat je niet verwend bént, maar ga eens na of je niet onbewust verwend óverkomt... misschien dat het hem daarin in Knipoog

Ik moet overigens álles zelf betalen (studie, paard, zorgverzekering, noem maar op), maar het feit dat ik dat allemaal heb/kan doen, doet mij beseffen dat ik toch wel zeer zeker zwaar verwend ben... (een andere kijk op de zaken) Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:02

Ook al zou je verwend zijn daar is toch niks mis mee?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:09

Ik vind jou absoluut niet verwend. Ik vind het niet maar dan normaal dat ouders in ieder geval de studie betalen als ze daartoe in staat zijn. Ze moeten er voor zorgen dat je later toch een goede baan kunt krijgen. Als je een jaar of 17 bent kun je gewoon je eigen studie niet betalen. Kun je wel beginnen met een lening maar dan moet je daarna toch eerst je schulden afbetalen. Verder werkt je zelf zeer hard voor je hobby, daar is niks mis mee.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:17

Is er wat mis met verwent worden? Verward

Zo lang je weet wat de waarde is van geld en het voor je klaar staan -> ook echt blij bent met hetgeen je krijgt ipv het vanzelfsprekend vind, zie ik het probleem niet.

Ik ben ook zwaar verwent, maar goh wat ben ik m'n ouders en m'n schoonouders dankbaar voor alles wat ik krijg en wat ze voor mij en ons doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:21

nee ik vind je niet verwend........... ik vind dat jouw ouders het heel goed doen zo!! en ik lees ook dat je daar dankbaar voor bent, en zolang je dankbaar bent voor wat hun voor je doen......... ben je imo niet verwend........ maar wel een beetje een geluksvogel Haha! Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:23

Ik vind verwend zijn niet alleen in het krijgen van dingen, zoals je stalling en je studie, maar hoe je er mee omgaat. Iemand die dit vanzelfsprekend vind is verwend ja..maar jij waardeerd het volgens mij wel wat je ouders voor je doen en werkt daarom ook hard op school enz. Dus niet verwend Knipoog

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:31

idd many vooledig met je eens. kbegrijp niet dat ze je verwend kunnen noemen. ik moet zelf maar voor een paard betalen, hoewel ik er meerdere heb. bij mij thuis vinden ze niet dat al mijn geld naar de paarden moet gaan. uiteindelijk moet je als jong mens wel geld bij elkaar krijgen. ik ben verwend en mss overbeschermd, maar heb wel al men eigen huis en wagen. dit alles natuurlijk ook wel door hulp van thuis uit. mar bon uiteindelijk hebben mijn ouders het beste met me voor net zoals voor mijn zussen en broer. en verwend vind ik altijd zo negatief klinken, uiteindelijk is dat ook maar een gevolg van e. je bepaald niet waar je geboren wordt. ik heb een goed geldbesef, maar wordt nog 'geholpen' in zekere zin. ik ben 23 en sta nog aan het begin van een leven, dus als ze willen helpen waarom niet. als het kan en er niets aan verloren is des te beter toch. wel heb ik respect voor iemand zoals jij, maar ik zal dat persoonlijk niet kunnen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:43

Nou zeker niet verwend ...
Maar ligt er aan in welk opzichte je het bekijk ...
vergeleken met iemand van 20 die het helemaal zelf maar moet bekijken met zijn/haar financiën en dus daarom alleen manegeles kan veroorloven is het verwend..

Maar als je het vergelijk met meiden van 20 die 3 paarden op een luxe stal hebben staan en alles pappie en mammie bekostigen. Is het zeker niet verwend..

Mijn ouders hebben mijn paard ook voor mij gekocht en hebben alles achter huis omgebouwd tot een paardenstal voor mij (met een al-weather buitenbak, stallen die zowel van buiten als binnen te benaderen zijn, binnen poets plaats, warm water afspuitplaats .. weiland)
Ik moet alleen nu mn spullen voor mn paard alleen wel betalen (dekjes, dekens, rijkleding, cap, laarzen, enz. enz.)

Mijn ouders hebben liever graag dat ik 150 euro op mijn spaarrekening zet om voor de toekomst nuttig te kunnen gebruiken dan dat ik het aan hun kwijt ben. (maarja dat ligt er ook weer aan hoe je ouders financieel zitten of er over denken.)

Dus vergeleken met jou ben ik echt heel erg verwend.

Maar het belangrijkste is hoe veel of weinig je ook heb of krijgt: als je er maar tevreden mee ben en niet ondankbaar doet.
Want dan ben je pas echt verwend ..

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:53

ik vind dat je niet verwend bnet hoor, je werkt ervoor, heb t voor je 1ste pony krantenwijk enzo gedaan, en idd wat KELLY zegt daa rgaik in mee Ja