Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:08

Kennen jullie dat programma niet van BNN, Baby te huur?

Dat is ook echt ge-ni-aal!! Ja

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:49

Zeg maar tegen hem: Over 10 jaar praten we wel weer eens verder.
Het kan zijn dat jij er dan heel anders tegenaan kijkt. Bijna elke vrouw krijgt vroeg of laat moedergevoelens. Dan wil je niets liever dan een baby en alle nadelen vallen ineens in het niets (bijna niet voor te stellen he!)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:54

Shaienne schreef:
Dan wil je niets liever dan een baby en alle nadelen vallen ineens in het niets (bijna niet voor te stellen he!)

Lekkere veronderstelling...

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:58

Ik en mijn ex wilde ook geen kinderen. Al vanaf jongs af aan niet. Toen ik 26/27 was begon het toch te kriebelen en kwamen er vanzelf de moedergevoelens. Heb nu een zoon van bijna 10 en zou hem voor geen goud willen missen. Je bent nog jong, maak je er nu nog niet zo druk over Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:05

Op mijn 18e wou ik ook geen kinderen Haha!
Ik zou nog eens minstens tien jaar afkijken, wie weet zijn jullie dan niet eens meer bij elkaar, het kan raar lopen in een mensen leven Knipoog
En mocht je dan nog steeds in dezelfde positie zitten, kun je alsnog besluiten uit elkaar te gaan.
Om nou op je 18e al relaties af te gaan blazen ivm kinderwens of niet, vind ik wel rijkelijk vroeg Bloos

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:13

Ik wilde nooit geen kinderen, nu ben ik 29 en ik wil ze nog steeds niet! Mijn zus heeft er 3...ik ben gek op ze.
Mijn beste vriendin haar 1e... geweldig ventje, 'k was zelfs bij de bevalling Haha!

Maar zelf...nee bedankt... ik wil de vrijheid houden die ik nu heb.
Een kind geeft in mijn ogen teveel belemmeringen! En die wil ik niet Clown
Ik heb geen hekel aan ze...ik hoef ze gewoon niet zelf Haha!

Mensen zeiden altijd...dat komt vanzelf...wacht maar...
ik wacht nog steeds Clown

Serieus...een kind is er voor altijd en iedere dag. 't kost tijd, investering van jezelf en 't kost geld.
Je vriend moet je dat duidelijk maken... en je bent nog zo jong...de tijd zal het leren.
Maar laat jezelf nooit dwingen in ..goh vooruit... laten we een kind nemen. 't lijkt me leuk Gestoord

Succes met je vriend!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:29

Ik had het hier toevallig laatst met mijn vriend nog over. Ik heb altijd gezegd: ik wil kinderen, maar ik begon me laatst af te vragen waar dat vandaan kwam. Ik denk meer omdat het zo hoorde en omdat mijn ex graag kinderen wou.
Nu hebben mijn vriend en ik allebei zoiets van, op dit moment willen we er geen, misschien kijken we er over een paar jaar anders tegenaan, maar dat zien we dan wel weer. Blijven we kinderloos, ook prima. Ik vind het heerlijk zo dat we er hetzelfde over denken. Ik zou wel aangeven aan je vriend dat je zijn gezeur erover een beetje moe wordt. Jij roept toch ook niet constant tegen hem dat jij ze niet wil (behalve als hij erover begint dan)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:35

ik ben net zo oud als jij, heb nu ook een jaar iets met mijn vriend maar kinderen? Hallo daar denken we dus echt nog eventjes helemaal niet aan, we weten niet eens of we wel bij elkaar blijven (for evah and evah Vork ) sorry, ik vind je nogal voorbarig. Je hoeft echt niet op je 19e te beslissen of je kinderen wil, en als je ze niet wil, kijk dan nog eens over een paar jaar wat je partner er dan van vindt. Dat is toch nu totaal niet aan de orde?
Verder wilde ik ook never nooit kinderen, vreselijk; bevallen. Maar sinds mijn opa is overleden heb ik me gerealiseert dat het heel naar is om in je eentje te sterven. Dus nu wil ik zeker wel kinderen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:38

Ik had dat ook en op mijn 24ste is dat omgeslagen dus in die zin kan dat altijd nog ook ik riep van nee ik weet het zeker en had dat vanaf mijn 10e.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:38

@Alexx: misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar om alleen kinderen te nemen zodat je niet alleen hoeft te sterven, is misschien niet geheel de goede motivatie om kinderen te nemen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:41

Mijn ex wist ook heel zeker dat hij GEEN kinderen wilde. Dit is ook een van de redenen dat het is uitgegaan. Ik wil hier op dit moment in mijn leven nog een beslissing over hoeven nemen. Nu wil ik geen kinderen, maar ik wil ook niet dat hij voor mij beslist dat ik NOOIT kinderen zal krijgen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:42

nee dat weet ik natuurlijk Knipoog Dat bedoel ik er ook niet mee; ik bedoel er alleen mee dat het leven een heel stuk eenzamer is zonder kinderen en een heel stuk gezelliger en leuker met Knipoog

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:48

Hmm, da's natuurlijk heeeeel persoonlijk, maari k kan je zeggen dat ik dus ook niet van kinderen moest weten toen ik 18 was. Ik zou nooit moeder worden en in het bos gaan wonen in een houten huisje met VEEEL honden (grote). Peuters hadden altijd vieze snottebellen enzo.. geef mij maar dieren Lachen.

En toen opeens, 2 jaar later, bevalt m'n schoonzus van dochtertje. De eerste MOOIE baby die ik in m'n leven had gezien. Ik kreeg al een beetje sympathie voor dat kleine schepseltje. En toen ze 1 was, was ze echt een snoezig klein meisje 'zonder snottebellen'. Toen begon het echt te kriebelen. Ik kreeg toen ook echt het gevoel dat ik naar het 'volgende level' wilde met m'n relatie en kreeg een prachtige dochter op m'n 23e. En ik hou ZOVEEL van haar.

Desondanks zal ik niet vaak spontaan naar andere kindjes trekken, dus die echte 'kinderliefde' zit er nog niet in. Maar m'n eigen snottertjes zie ik doodgraag.

Dus... niemand zegt dat het bij jou ook niet kan omslaan. Ik zeg natuurlijk ook niet dat het zo ZAL zijn.

Blijft natuurlijk moeilijk als jullie binnen x-jaar tot de vaststelling moeten komen dat geen van beiden van gedacht is veranderd. Dat zou ik wel 'waste of time' vinden terwijl je het al lang wist van elkaar...

Moeilijke zaak..

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:06

Ik ben 32 en een jaar geleden gaf mijn vriend (met wie ik al 11 jaar een relatie heb) aan dat hij toch wel graag kinderen zou willen. Ik heb toen bedenktijd gevraagd en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik echt geen kinderwens heb.

Ik heb het daar uitgebreid met mijn vriend over gehad. Ik voel me namelijk best schuldig. Heb het idee dat ik hem de mogelijkheid tot kinderen ontneem. Ik heb ook aangegeven dat ik er begrip voor zou hebben als hij daardoor op zoek gaat naar een andere relatie.

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:09

Ik ben nu 19 en ik zou op dit moment ook echt geen kinderen willen. Maar later denk ik wel.
Ik moet ook niet zoveel hebben van andere kinderen, ik heb er 'niks' mee. Ik moest eens oppassen op ons buurjongetje en toen was het echt zo van: okee, ik heb een kind op schoot Clown Het voelde zo afstandelijk.
Maar goed dat is weer wat anders, ik denk dat je het beste de tijd kunt afwachten, wie weet verander je nog van gedachten Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:21

Tja, het blijft koffiedik-kijken.
Misschien wil je ze toch eens, misschien wil hij ze niet, misschien gaan jullie uit elkaar, misschien doen jullie dat niet, goh zeg.
Doe gewoon rustig aan, geef aan dat je er nu nog niet aan toe bent, dat je niet weet of je het ooit zult zijn en dat je het vervelend vindt als jullie het hier zoveel over hebben.
Geniet lekker van je leven en van elkaar en de rest komt vanzelf wel!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:23

Weekend pleegouder worden of een vakantiekind 2 en halve week in huis nemen,tja tis wel anders dan eiegn kroost maar acht je hebt toch wat.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:25

Jan_ty schreef:
Ik ben nu 19 en ik zou op dit moment ook echt geen kinderen willen. Maar later denk ik wel.
Ik moet ook niet zoveel hebben van andere kinderen, ik heb er 'niks' mee. Ik moest eens oppassen op ons buurjongetje en toen was het echt zo van: okee, ik heb een kind op schoot Clown Het voelde zo afstandelijk.
Maar goed dat is weer wat anders, ik denk dat je het beste de tijd kunt afwachten, wie weet verander je nog van gedachten Lachen

Ik denk dat je niet op basis van hoe je kinderen van anderen vind kan en moet besluiten of je geschikt bent voor kinderen en of je wel kinderen wilt. Ik zal ook nooit zitten te azen op het vasthouden van andermans kinderen, het liefste kom ik er ook onderuit (behalve mijn oppaskindjes dan Knipoog) ... maar mijn eigen ventje Lovers

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:33

'T is bij dus net andersom..
Na jaren geroepen te hebben, ik wil geen kinderen! Ik vind ze leuk, maar van een ander, zelfs als groepsleidster op kinderdagverblijf zei ik dat.. Maar nu, nu begint het nu toch te kriebelen. Ik ben 22, heb 6 jaar relatie met vriend van 28.
We wonen 4 jaar samen en ik heb nu zoiets ja.. we zijn er klaar voor. Volgende stap samen in ons leven.
Alleen hij heeft iets zo van nu nog niet. Gelukkig NOG niet, want zou hij geen kinderen willen, dan twijfel ik of de relatie wel voort zou moeten zetten.
Maar time will tell, en we zullen zien.
Maar momenteel ben ik echt in een fase, nou ben er klaar voor!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:24

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:31

Ik vrees dat iemand die nu al twijfelt, na zoiets zeker geen kinderen meer wil Lachen.....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:31

Lastig TS, maar je bent nog zo jong, misschien veranderd het wel en misschien niet, nou ja, dan heeft je vriend pech Tong uitsteken

In ieder geval heb ik ook nooit kinderen gewild en ik wil ze nu nog steeds niet, ben 22, misschien dat het nog komt, maar ik weet bijna zeker van niet. Knipoog

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:33

Ik kan je maar 1 advies geven, relatie verbreken, hoe pijnlijk misschien, maar als jij echt zeker weet dat je geen kinder wilt en hij wel, dan kom je hier nooit uit en loop je straks doorlopend tegen grote ruzie's aan en altijd zal dan dit aan de orde komen.

Als je van hem houdt laat hem dan gaan om iemand anders te vinden die wel samen met hem kinderen wil en ga niet proberen hem ervan te overtuigen ze niet te willen, want dan zal hij het je later altijd kwalijk nemen, zo ook andersom.

Het is hard en verdrietig, maar ik vrees onoplosbaar.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:38

Ik zou zeggen, niet eens over hebben, eerst van elkaar genieten. Jullie zijn beide nog jong, waarom dan nu al deze discussie oproepen. Er kan nog zoveel veranderen....

Hier ook nooit een kinderwens aanwezig geweest, hier is ook een relatie op stuk gelopen. Hij zocht een ander waar hij dat wel mee zou kunnen.
En tja, toen begon het toch ook bij mij te rammelen (toen 27) en ja, nu hebben we een heerlijk mannetje thuis waar ik intens van geniet. En ex, ex heeft weer een vriendin die geen kinderen wil Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:40

Ulfeino schreef:
Ik kan je maar 1 advies geven, relatie verbreken, hoe pijnlijk misschien, maar als jij echt zeker weet dat je geen kinder wilt en hij wel, dan kom je hier nooit uit en loop je straks doorlopend tegen grote ruzie's aan en altijd zal dan dit aan de orde komen.

Als je van hem houdt laat hem dan gaan om iemand anders te vinden die wel samen met hem kinderen wil en ga niet proberen hem ervan te overtuigen ze niet te willen, want dan zal hij het je later altijd kwalijk nemen, zo ook andersom.

Het is hard en verdrietig, maar ik vrees onoplosbaar.

Het is iig iets om toch eens goed uit te praten Ja Als er kinderen komen moet je er allebei achterstaan. Simpel. Maar ook de keuze om geen kinderen te "nemen" moet door allebei 100% gesteund worden.

Om er maar op te gokken dat één van twee er over 10 jaar anders over denkt vind ik niet verstandig: ik ken een stel dat na 15 jaar huwelijk daarop is gestrand. Voor beiden enorm veel frustraties en de vrouw die wèl graag een kind wil is over twee jaar wss niet meer in staat haar kinderwens te realiseren omdat ze dan gewoon te oud is.

Heel triest allemaal.