Depressieve jongeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Re: Depressieve jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:28

tita schreef:
ja duhhuhh denk je nou echt dat het in mijn tijd toen anders was

Wat is dít voor reactie? Lips are sealed
"Ja duhhuhh", ja, wát duhhuhh? Toelichting?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:09

Aandacht, tsja aandacht trekkers heb je er tussen, maar denk dan bij jezelf.. Zo hij/zij dit vertellen om anadacht te trekken of is dit een schreeuw om hulp.. T zelfde als met automutulatie als een persoon zichzelf vaak snijd en dat verteld, denk niet oow ja die snijd om aandacht, tuurlijk zitten ze er tussen.. Maar Waarom zoeken ze aandacht? Voelen ze zich niet gelukkige om welke dingen?
Trek niet zomaar een conclusie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:15

Ik denk dat het altijd zo is geweest.
Alleen door i-net wat toch meer anoniem is schrijven mensen het sneller van zich af.

Verder denk ik ook wel dat sommige dingen nu ook van elkaar overgenomen worden (lees aub niet dat ik denk dat iedereen dat doet) Zoals bijv snijden, ik denk door de media dat sommige wel op ideeën worden geholpen. Daar waar voeger mensen alleen "maar" depressief waren doen ze er nu dingen bij.

Verder denk ik wel dat er tegenwoordig sneller de noemer depressief aangehangen wordt, terwijl het vroeger meer een flinke dip voor iets langere tijd was.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:47

het valt mij wel op,dat er tegenwoordig zoveel jongeren "al" aan de antidepresiva zit.
dat is,denk ik, wel iets van deze tijd.

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:52

runningkawa schreef:
Verder denk ik ook wel dat sommige dingen nu ook van elkaar overgenomen worden (lees aub niet dat ik denk dat iedereen dat doet) Zoals bijv snijden, ik denk door de media dat sommige wel op ideeën worden geholpen. Daar waar voeger mensen alleen "maar" depressief waren doen ze er nu dingen bij.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar het komt niet alleen door de media, ik denk ook dat sommige elkaar aansteken. Wat ik vaak zie is dat het vaak een groepje is, wat depressief is en dan in zichzelf gaan snijden en zelfmoord willen plegen. Maar het ligt ook aan jezelf, kan jij tegen wat tegenslag of geef je al snel op? Soms zie ik wel eens mensen die dan "depressief" zijn en dan vraag ik me echt af waarom. Als ik dan kijk naar wat voor dingen ikzelf wel eens meemaak vraag ik me echt af waarom ik nog niet depressief ben ..
Ik heb eigenlijk altijd gezegd dat ik automutulatie/zelfmoord een vorm van aandacht vind. Voor de één is het misschien om geholpen te worden, voor de ander is het misschien de aandacht die hij/zij niet krijgt van de ouders of zoiets dergelijks. Maar dat verschil merk je al snel. Iemand die geholpen wil worden vertelt het meestal maar aan 1 persoon, iemand die hij/zij echt goed vertrouwt. Iemand die aandacht wil verkondigt het tegen iedereen en vertelt het ook allemaal heel uitgebreid op het internet oid, maar ook dan is er iets niet goed en moet die persoon geholpen worden.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:54

arans schreef:
hmm intresant, ik blijf dit even volgen.

ja idd ik blijf dit ook even volgen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:08

ik zit met een nichtje van een vriendin op msn.. en ken haar al een poosje, en ze vertelde met net ook dat ze vorige week voor de tweede keer bij het spoor had gestaan.. ik wist dat ze een moeilijke jeugd had gehad, maar niet de ins en outs..

hoe krijg je zo iemand overtuigd van het mooie leven! en uit de negatieve spiraal.. !! moeilijk hoor, erg heftig!!

natuurlijk ben ik haar voor haar en kan ze haar verhaal kwijt! maar toch moeilijk hoor!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:18

ik denk niet dat het altijd aandacht is, het ligt er ook aan wat je hebt meegemaakt, op mn 16de ben ik heel erg depri geweest en heb ik dingen gedaan die niemand van mij had verwacht, maar als het bij mij om aandacht ging dan wist iedereen het, maar 2 mensen weten wat ik toendertijd en dat zijn mensen die voor mij over een betonnen muur zouden klimmen om bij me te zijn.
overigens had dit allemaal een reden dat ik zo gevoelig er voor ben,(Pm maar) ik voel me nu nog weleens naar, maar dan denk ik aan alles om mn heen en kruip ik onder me denkens om te wachten op een betere dag Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:31

Lucy_ schreef:
Ik heb eigenlijk altijd gezegd dat ik automutulatie/zelfmoord een vorm van aandacht vind. Voor de één is het misschien om geholpen te worden, voor de ander is het misschien de aandacht die hij/zij niet krijgt van de ouders of zoiets dergelijks. Maar dat verschil merk je al snel.

volgens mij is er ook nog een groep die "gek" wordt door z'n eigen hoofd. Mijn nichtje heeft het gehad over drukte in haar hoofd en wou rust. Die rust heeft ze gevonden onderaan een flat.
Maar een groot deel zal idd aandacht zijn.

Verder denk ik ook dat juist internet een uitlaatklep kan zijn en dat je het daarom meer tegen komt.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:45

Nicolletje schreef:
Nouja, ik ben 34 en ik merk wel dat de wereld steeds moeilijker wordt voor jonge mensen, deze generatie tieners is met zoveel gemak en keus opgegroeid dat je daar denk ik wel heel erg in de war van kan raken, zoveel keus! de wereld aan je voeten! en je bent een loser als je mislukt!

Ik denk dat veel jongeren daardoor de weg een beetje kwijt zijn.

Ja...dat klopt. Mijn jeugd was heerlijk simpel....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:42

polly2 schreef:
Nicolletje schreef:
Nouja, ik ben 34 en ik merk wel dat de wereld steeds moeilijker wordt voor jonge mensen, deze generatie tieners is met zoveel gemak en keus opgegroeid dat je daar denk ik wel heel erg in de war van kan raken, zoveel keus! de wereld aan je voeten! en je bent een loser als je mislukt!

Ik denk dat veel jongeren daardoor de weg een beetje kwijt zijn.

Ja...dat klopt. Mijn jeugd was heerlijk simpel....

Dat kan je nu ook nog, hangt allemaal af waar je opgroeit.

Kan je tal van voorbeelden die zich voordoen in jullie tijd en daarvoor waar dit niet het geval was.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:47

Anthea schreef:
Aandacht, aandacht, aandacht. Wat Lynn_x zegt, 9 vd 10 keer springen ze dan toch maar niet voor de trein. Clown

belachelijk dat je dat zegt..

het ligt gewoon aan de hele cultuur, de algehele bezigheden van de mens, het altijd maar weer hokjesdenken, niet accepteren wat een ander doet, persé moeten voldoen aan een onmogelijk ideaalbeeld.. En dan natuurlijk het hele broeikaseffect drama. Vertel mij dat het niet mee speelt, maar onbewust wel hoor. Echt niet leuk om te horen hoe je toekomst er misschien wel eens uit zou kunnen zien, niet goed dus.

ze zijn boos op zichzelf en de maatschappij, en daar word je dus niet blij van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:49

Wat heeft het broeikas effect hier mee te maken?
Alsof de mensen die nu leven daar weet ik wat van mee gaan krijgen?

Voldoen aan het ideaalbeeld, dat is van alle tijden denk ik Lachen
Wat het ideaalbeeld is, is veranderd, maar denk niet dat daarbij de druk is gestegen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:52

Jaimyliefje schreef:

het ligt gewoon aan de hele cultuur, de algehele bezigheden van de mens, het altijd maar weer hokjesdenken, niet accepteren wat een ander doet, persé moeten voldoen aan een onmogelijk ideaalbeeld.. En dan natuurlijk het hele broeikaseffect drama. Vertel mij dat het niet mee speelt, maar onbewust wel hoor. Echt niet leuk om te horen hoe je toekomst er misschien wel eens uit zou kunnen zien, niet goed dus.

ze zijn boos op zichzelf en de maatschappij, en daar word je dus niet blij van..

Dat was vroeger ook zo. Toen was er (naar mijn idee) ook meer maatschappelijke controle.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:01

superwoman schreef:
Jaimyliefje schreef:

Dat was vroeger ook zo. Toen was er (naar mijn idee) ook meer maatschappelijke controle.

zeg ik dat het vroeger niet zo was?

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:02

ik vind het ook een beetje aanstellerig en aandacht trekkerij van wat ik gezien heb, ze zeggen het maar ze doen het toch niet. zeker als pubers hun zin niet krijgen Slapen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:05

ik vind het echt banketstaaf dat zoveel mensen zeggen dat het aandachttrekkerij is, zeker als ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:07

Jaimyliefje schreef:
ik vind het echt banketstaaf dat zoveel mensen zeggen dat het aandachttrekkerij is, zeker als ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest..

Helemaal mee eens.. tot ze er zelf mee te maken hebben gehad, dan gaan ze wel anders denken. Triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:08

Wie zegt dat ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest?
Ze hebben misschien wel een rotter verleden dan de vele die roepen dat ze onder een trein springen of dat ze gaan snijden want dit en dat....
Want dat roepen dat ze van alles gaan doen vind ik wel van deze tijd... alles is een depressie, vroeger was het gewoon een rottijd waar je door moest en werd er minder drama vangemakt.
Juist door er een drama van te maken gaat iemand door een dieper dal heb ik het idee.
Ipv dat er gezegd wordt..hup kom op, hebben we allemaal wel eens, kom je wel door heen Lachen

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:08

tuurlijk is het aandacht, daar kan je niet omheen. Want ze vertellen iets aan je, om aandacht van je te krijgen.
En of iemand nou echt depressief is of niet, waarom denk je dat ze die aandacht vragen???

Deze jongeren die vragen om aandacht omdat ze die aandacht om een bepaalde reden nodig hebben, meestal dus omdat ze niet lekker in hun vel zitten of er wat anders aan de hand is. En of het in andersmans ogen nou iets groots is of iets kleins voor deze persoon is het waarschijnlijk belangrijk en wil daarom aandacht. En als ze roepen dat ze zelfmoord gaan plegen, zullen ze dat misschien niet doen maar ze roepen het inderdaad om 'aandacht te krijgen' , die aandacht die ze nodig hebben om een bepaalde reden.
De reden daar kunnen ze of durven ze misschien niet over te praten en gaan er omheen praten.
Zeker omdat het ook best vaak juist die histerische populaire meisjes zijn die dat meteen roepen ener gedacht wordt 'gaat ze weer aandacht lopen vragen' ... maar er is misschien juist bij dat histerische populaire meisje wel wat aan de hand waarom ze zo is en er zijn dingen waar niemand wat vanaf weet en wat ze ook aan niemand wil vertellen. Maar ze heeft toch de aandacht nodig om erachter te komen wie haar 'vrienden' zijn of om dankzij die aandacht aan hulp te komen die ze nodig heeft, bijv. bij schoolpycholoog.
En stel dit meisje vraagt 'aandacht' om 'aandacht' te vragen, dan heeft ze kennelijk die 'aandacht' ook nodig en is dat het probleem!!!

En om het meteen over zelfmoord te hebben, het is denk ik tegenwoordig ook niet zo makkelijk meer om 'gewoon' aandacht te krijgen, vandaar ook dat steeds meer jongeren om aandacht vragen.
En hoe meer mensen er niet serieus op ingaan, hoe harder zo iemand wil gaan bewijzen dat ze zo laf niet is en niet zomaar om aandacht vraagt.

Lekker logisch verhaal weer,..

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:13

Anthea schreef:
Aandacht, aandacht, aandacht. Wat Lynn_x zegt, 9 vd 10 keer springen ze dan toch maar niet voor de trein. Clown

Vaak gaat het niet eens om het zelfmoord plegen zelf, maar om een noodoplossing om te laten zien dat het écht niet goed met je gaat.
Meestal wordt er pas serieus op ingegaan (als iemand heeft gezegd/laten blijken dat hij/zij depressief is) als er een (zelfmoord) actie is ondergaan, want dan word het pas menens.
Als je zelf ooit echt depressief bent geweest, weet je pas wat het is.
Meer dan een half jaar nergens meer plezier om kunnen hebben en niks leuk meer vinden is niet grappig.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:15

runningkawa schreef:
Wie zegt dat ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest?
Ze hebben misschien wel een rotter verleden dan de vele die roepen dat ze onder een trein springen of dat ze gaan snijden want dit en dat....
Want dat roepen dat ze van alles gaan doen vind ik wel van deze tijd... alles is een depressie, vroeger was het gewoon een rottijd waar je door moest en werd er minder drama vangemakt.
Juist door er een drama van te maken gaat iemand door een dieper dal heb ik het idee.
Ipv dat er gezegd wordt..hup kom op, hebben we allemaal wel eens, kom je wel door heen Lachen

okee, ik quote mezelf even:

Jaimyliefje schreef:

Ik zeg over niemand niet dat ze geen rot verleden hebben, of zelf niet alles hebben meegemaakt enzo.
Maar het allerergst is het nog wel wanneer je geen begrip krijgt van de andere kant. (overigens denk ik er zelf niet over zelfmoord te plegen en ik automutileer ook niet)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:15

Justice_ schreef:
Anthea schreef:

Vaak gaat het niet eens om het zelfmoord plegen zelf, maar om een noodoplossing om te laten zien dat het écht niet goed met je gaat.
Meestal wordt er pas serieus op ingegaan (als iemand heeft gezegd/laten blijken dat hij/zij depressief is) als er een (zelfmoord) actie is ondergaan, want dan word het pas menens.
Als je zelf ooit echt depressief bent geweest, weet je pas wat het is.
Meer dan een half jaar nergens meer plezier om kunnen hebben en niks leuk meer vinden is niet grappig
.

inderdaad..

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:22

Jaimyliefje schreef:

mee eens Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:27

ik snap je opnieuw quoten nog niet Lachen

Dan reageer ik wederom hetzelfde...
jij zegt zeker als ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest...
Dan zeg ik nogmaals... hoe weet jij of de mensen die hier (of elders) reageren er niet mee in aanraking zijn geweest, ze nooit zelf een depressie hebben gehad...of iets wat dan vroegah geen depressie genoemd werd maar wel hetzelfde was Lachen

Ik ben echt van mening dat een rottijd nu meteen depressie genoemd wordt...veeeel te snel