tita schreef:ja duhhuhh denk je nou echt dat het in mijn tijd toen anders was
Wat is dít voor reactie?

"Ja duhhuhh", ja, wát duhhuhh? Toelichting?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tita schreef:ja duhhuhh denk je nou echt dat het in mijn tijd toen anders was
runningkawa schreef:Verder denk ik ook wel dat sommige dingen nu ook van elkaar overgenomen worden (lees aub niet dat ik denk dat iedereen dat doet) Zoals bijv snijden, ik denk door de media dat sommige wel op ideeën worden geholpen. Daar waar voeger mensen alleen "maar" depressief waren doen ze er nu dingen bij.
arans schreef:hmm intresant, ik blijf dit even volgen.
Lucy_ schreef:Ik heb eigenlijk altijd gezegd dat ik automutulatie/zelfmoord een vorm van aandacht vind. Voor de één is het misschien om geholpen te worden, voor de ander is het misschien de aandacht die hij/zij niet krijgt van de ouders of zoiets dergelijks. Maar dat verschil merk je al snel.
Nicolletje schreef:Nouja, ik ben 34 en ik merk wel dat de wereld steeds moeilijker wordt voor jonge mensen, deze generatie tieners is met zoveel gemak en keus opgegroeid dat je daar denk ik wel heel erg in de war van kan raken, zoveel keus! de wereld aan je voeten! en je bent een loser als je mislukt!
Ik denk dat veel jongeren daardoor de weg een beetje kwijt zijn.
polly2 schreef:Nicolletje schreef:Nouja, ik ben 34 en ik merk wel dat de wereld steeds moeilijker wordt voor jonge mensen, deze generatie tieners is met zoveel gemak en keus opgegroeid dat je daar denk ik wel heel erg in de war van kan raken, zoveel keus! de wereld aan je voeten! en je bent een loser als je mislukt!
Ik denk dat veel jongeren daardoor de weg een beetje kwijt zijn.
Ja...dat klopt. Mijn jeugd was heerlijk simpel....
Anthea schreef:Aandacht, aandacht, aandacht. Wat Lynn_x zegt, 9 vd 10 keer springen ze dan toch maar niet voor de trein.
Jaimyliefje schreef:belachelijk dat je dat zegt..
het ligt gewoon aan de hele cultuur, de algehele bezigheden van de mens, het altijd maar weer hokjesdenken, niet accepteren wat een ander doet, persé moeten voldoen aan een onmogelijk ideaalbeeld.. En dan natuurlijk het hele broeikaseffect drama. Vertel mij dat het niet mee speelt, maar onbewust wel hoor. Echt niet leuk om te horen hoe je toekomst er misschien wel eens uit zou kunnen zien, niet goed dus.
ze zijn boos op zichzelf en de maatschappij, en daar word je dus niet blij van..
superwoman schreef:Jaimyliefje schreef:belachelijk dat je dat zegt..
het ligt gewoon aan de hele cultuur, de algehele bezigheden van de mens, het altijd maar weer hokjesdenken, niet accepteren wat een ander doet, persé moeten voldoen aan een onmogelijk ideaalbeeld.. En dan natuurlijk het hele broeikaseffect drama. Vertel mij dat het niet mee speelt, maar onbewust wel hoor. Echt niet leuk om te horen hoe je toekomst er misschien wel eens uit zou kunnen zien, niet goed dus.
ze zijn boos op zichzelf en de maatschappij, en daar word je dus niet blij van..
Dat was vroeger ook zo. Toen was er (naar mijn idee) ook meer maatschappelijke controle.
Jaimyliefje schreef:ik vind het echt banketstaaf dat zoveel mensen zeggen dat het aandachttrekkerij is, zeker als ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest..
Anthea schreef:Aandacht, aandacht, aandacht. Wat Lynn_x zegt, 9 vd 10 keer springen ze dan toch maar niet voor de trein.
runningkawa schreef:Wie zegt dat ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest?
Ze hebben misschien wel een rotter verleden dan de vele die roepen dat ze onder een trein springen of dat ze gaan snijden want dit en dat....
Want dat roepen dat ze van alles gaan doen vind ik wel van deze tijd... alles is een depressie, vroeger was het gewoon een rottijd waar je door moest en werd er minder drama vangemakt.
Juist door er een drama van te maken gaat iemand door een dieper dal heb ik het idee.
Ipv dat er gezegd wordt..hup kom op, hebben we allemaal wel eens, kom je wel door heen
Jaimyliefje schreef:ik vind het echt banketstaaf dat zoveel mensen zeggen dat het aandachttrekkerij is, zeker als ze er zelf niet mee in aanraking zijn geweest..
Justice_ schreef:Anthea schreef:Aandacht, aandacht, aandacht. Wat Lynn_x zegt, 9 vd 10 keer springen ze dan toch maar niet voor de trein.
Vaak gaat het niet eens om het zelfmoord plegen zelf, maar om een noodoplossing om te laten zien dat het écht niet goed met je gaat.
Meestal wordt er pas serieus op ingegaan (als iemand heeft gezegd/laten blijken dat hij/zij depressief is) als er een (zelfmoord) actie is ondergaan, want dan word het pas menens.
Als je zelf ooit echt depressief bent geweest, weet je pas wat het is.
Meer dan een half jaar nergens meer plezier om kunnen hebben en niks leuk meer vinden is niet grappig.