vraag over het leven, hoe houden julie alles vol?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

giotto

Re: vraag over het leven, hoe houden julie alles vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:08

Idd, welcome in the real world Lachen

Ik vertrek 's ochtends om 7u naar m'n werk.Ik combineer 2 part-time jobs.
Woensdag en donderdagnamiddag ben ik vrij.
De andere dagen ben ik ongeveer rond 17u klaar met werken.Dan naar het paard,van daar naar de supermarkt,dan naar huis,eten maken,opruimen,wachten tot vriend thuiskomt,eten,afruimen,keuken opkuisen,wasje opzetten,een bad nemen en daarna rond 22u uitgeteld de zetel in...En dan zegt mijn vriend : " Hoe kan jij nu moe zijn,je werkt toch part-time?? " Boos!

Ik denk dat het een kwestie is van plannen en organiseren en soms gewoon eens zeggen : kus allemaal m'n *** ,vandaag geen zelfgekookte maaltijd,geen opgeruimd huis,geen gehaast,... gewoon een beetje qualitytime voor mezelf ( die ik dan meestal doorbrengt bij m'n paard...of een namiddag op de zetel lekker relaxen!!

De wereld gaat echt niet vergaan omdat ik niet gepoetst of gekookt heb Haha!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:42

Ik heb nu precies hetzelfde.
Ik heb vorig jaar op de VAVO gezeten, dus de hele 2de fase in 1 jaar en met VWO is dat best pittig. Ik zat regelmatig van 9 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds op school. Gelukkig had/heb ik een bijrijdster die heel goed voor mijn paard zorgt als ik niet kan. Aan het eind van het schooljaar was ik helemaal kapot, ik kon niet meer slapen, niet meer concentreren, niet meer leren en de lange schooldagen vielen me erg zwaar (is echt zwaarder dan de hele dag werken, geloof me)

Volgend jaar wilde ik niet gaan studeren omdat ik gewoon nog geen idee had wat en hoe, maar ik ga wel 3 maanden naar Nieuw Zeeland. Uiteraard na goed overleg met mijn bijrijdster die al een gat in de lucht sprong omdat ze mijn paard 3 maanden voor haar zelf had Tong uitsteken

Helaas heb ik nu 3 weken zomervakantie gehad en werk ik nu fulltime om mijn reis te bekostigen. Mijn bijrijdster kan helaas niet meer iedere avond rijden omdat zij ook laat thuis is, dus ik ga naar mijn paard heen. Als ik nog bij mijn ouders had gewoond was dat geen probleem geweest, maar ik woon nu met mijn vriend samen in de stad. 3 kwartier fietsen naar de manege in dit prachtige weer is geen pretje, en daar heb ik ook heel vaak de puf niet meer voor. Gelukkig maakt mijn vriend schoon, doet hij de afwas, kookt hij, hangt de was op en ruimt die weg en hij zorgt voor de tuin. Ik voel me er dik schuldig over dat, nu we eindelijk kunnen samenwonen, ik alleen nog maar weg ben en chaggo loop te doen van de vermoeidheid. Onze relatie lijdt er ook onder, ik vraag heel vaak of hij mee wil naar de manege maar dat is natuurlijk ook niet leuk voor hem. Op het moment zit ik er helemaal doorheen, en gelukkig mag ik vanaf volgende week waarschijnlijk minder werken.

Middelbare school is echt een stuk chiller dan je op dat moment denkt...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:10

Ik ben 38, bezit sinds 1987 paarden en werk sinds 1990 fulltime, kwam in 1989 van de meao af.
Jaren heb ik alleen gewoond, toen een aantal jaren een LAT relatie gehad (mijn vriend woonde op ca 30 autominuten afstand) nu wonen we sinds 3,5 jaar samen. Ik heb jaren gehad dat ik meer dan één paard bezat en nu sinds een paar jaar gelukkig nog maar eentje. Ja, het kan knap zwaar zijn, vooral als er dingen tegen zitten op je werk of met je paard(en). Of als je ambities hebt op werkgebied en/of paardengebied. Zo heb ik eens een jaar of drie fanatiek voor wedstrijden getraind. Na die drie jaar had ik daar ECHT geen trek meer in. Legde teveel druk op me en ik heb zelf nooit eigen paardentransport gehad, dat maakt het er ook allemaal niet makkelijker op. Eigen transport kost ook weer een hoop geld en dan moet je nog weer lessen en afrijden. Eén keer lessen en afrijden, vond ik wel genoeg, dat kostte me toen al genoeg tijd en geld. En wedstrijden aflopen kost ook weer heel veel geld, tijd en energie. Het blijft gewoon altijd een soort van jongleren met je geld, je tijd en je energie. En dan maar hopen dat je niet ziek wordt, want dat is helemaal verdraaide lastig! Helemaal leuk wordt het als je last hebt van slapeloosheid en dan vroeg je bed uit moet om te werken en na je werk je paard(en) nog moet doen Knipoog. En nog de nodige klusjes thuis op je liggen te wachten.
Prioriteiten stellen dus en accepteren dat het allemaal vaak veel sleur en routine is en je niet alles kan hebben en doen. Toen ik zelf een tiener was, zag ik het ook allemaal een stuk makkelijker en rooskleuriger, dat is tieners/jongeren eigen Haha! . Neemt niet weg dat ik best tevreden ben met mijn huidige leventje hoor! Iedere volwassene heeft hier nou eenmaal mee te maken (of je moet al een hele vette erfenis krijgen of een grote prijs in een loterij winnen).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:15

Prioriteiten stellen.

Als je een baan heb, een huis en een pony dan is dat soms wel veel. (helemaal als je ook nog kinderen heb)
Op de momenten dat je rust kan hebben/nemen moet je dat ook doen.

Maar als je jong bent wil je stappen, uitgaan, shoppen en dan kom je wel wat tijd te kort.

Vanuit het werk snel thuis eten, paardje doen en 2 uur later op de bank neerploffen en voor 23.00 uur op bed liggen.
Familie/vrienden uitjes plannen in de weekenden.
Shoppen / boodschappen doen als het echt nodig is.. en dan nog ff snel.

Dus... welkom in de grote mensen wereld... dit zal je vol moeten houden tot je 65ste.... bofkont... Haha!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:53

Als je fulltime werkt dan is het vaak net of je alleen nog maar leeft voor je werk. Ik zit vijf dagen in de week om half acht in de auto en ga direct na mijn werk door naar stal, ben zo rond zeven uur thuis dan. En dan heb ik gelukkig maar een reistijd van een half uur tot veertig minuten. Ik heb tijden gehad dat ik geregeld overuren maakte, leuk dat je dan wat extra geld vangt, maar dan houd je nog minder tijd over. Meestal lig ik door de weeks tussen half elf en elf uur op bed. De tuin doen, wasgoed wassen, de boodschappen bulk, afspraken met familie/vrienden komen allemaal in het weekend terecht. Shoppen voor kleding/schoenen heb ik vrijwel nooit de puf en de zin voor. Want ook in het weekend "moet" je naar je paard, dus de weekenden zijn veelal ook aardig volgepland. Ik ben dol op lezen, dus daar wil ik ook graag tijd voor vrij houden. Heel laat naar bed gaan doen we dan ook niet, want dat kost teveel energie en haalt je teveel uit je ritme. En dan ben ik alleen stiefmoeder en heb van mezelf geen kinderen. Hoe mensen kind(eren) en paard(en) weten te combineren is me echt een raadsel. Op mijn werk hebben ze me al een paar maal gevraagd of ik niet een driejarige HBO studie zou willen doen. Als ik een HBO diploma zou halen, dan zou dat voor mijn salaris zeer gunstig zijn. Het werk dat ik doe, is namelijk op HBO nivo. Alleen trek ik het echt niet om dat er nog bij te doen. En verdien ik op zich echt niet slecht en ga ik mijn paardje er niet voor weg doen. Ik had die studie beter kunnen doen toen ik jong was, maar toen was ik al veel liever bezig met paarden dan met leren. Vanaf mijn tiende/elfde was ik al dagelijks met paarden van anderen in de weer. Ik had al vlot een baantje naast mijn werk om mijn eerste eigen paardje te kunnen kopen en onderhouden. Dat kon met korting bij de stal waar ik al een aantal jaren met de paarden hielp. Dat bleef ik er toen ook bij doen. Dus te druk voor school Knipoog .
Toen mijn vriend en ik ons huidige huis kochten en allebei onze appartementen verlieten, was dat een erg drukke tijd, want ik kon weinig vrij krijgen van mijn werk. Maar we hoefden toen niet meer te LATTEN en dat was erg fijn.
Edit: vergat ik nog te zeggen, mijn vriend regelt de boodschappen door de week en maakt altijd het eten klaar Go jij! Go jij! OK dan! . Dus als ik thuis kom, kan ik even relaxen en dan aan tafel schuiven. Ik ruim dan af en zet de boel in de vaatwasser.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:17

goh,heb ik eigenlijk nooit over nagedacht....

nooit me zo moe gevoeld als jong mens zijnde,ook nooit aan toe gegeven denk ik...ik ben op mijn 17de gaan werken in de zorg,en deed daarnaast mijn paard,op mijn 23ste op mezelf gaan wonen,en toen is alles gewoon doorgegaan paard,hond huishouden enz..

eigenlijk niet bij stilgestaan,dat ik moe was,of dat het zwaar was Verward

vond het eigenlijk ook niet zwaar,die 40 uur werken,vroeger werkte mensen veel meer uren,nou met die 40 uur heb je voldoende tijd om leuke dingen te gaan doen,dat was na mijn werk dus hond uitlaten ,3x per week hondentraining en de paarden,reed in het weekend vaak nog 3 a 4 paarden voor mensen bij...en had een baan waarbij ik ook nog eens veel spoeddiensten draaide(OK ),waarbij ik soms wel 30 overuren draaide in een week...een keer goed slapen en ik was weer bijgetankt Haha!

je bent jong,veel energie,sch*p onder de kont en gaan!!niet teveel over nadenken,leven loopt zoals het loopt... Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:24

hmz, dat vraag ik me ook wel eens af. je werkt om jezelf te onderhouden. maar waarom?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:31

Ik werk voor mijn dieren ....

Ik heb lichamelijk erg zwaar werk. Ik ben savonds dan ook echt kapot... en dan roept het huishouden nog en wil ik ook een gezonde maaltijd op tafel, niet elke keer pizza of iets anders makkelijks.

Daarnaast heb ik ook katten die aandacht nodig hebben en heb ik 2 paarden die getraint moeten worden.

Al met al baal ik soms wel, ik heb zo weinig echt vrije tijd... maar ja zo is het echte leven nu eenmaal.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:32

Aangezien je naast je werkzaamheden je tijd invult met leuke dingen, tenminste ik mag aannemen dat wij allen paarden een leuke tijdinvulling vinden, kan je het opbrengen. Ik werk 40 uur in de week, geef 4 uur paardrijles daarnaast, heb 2 paarden staan om te rijden, volg pilates en rug / buiktraining op vaste tijden in de sportschool, train elke dag thuis of op de sportschool, voer een huishouden, heb een relatie, onderhoud contacten met mijn vrienden en ben tevens jurylid, maar liever een vol, hectisch leven vol leuke dingen dan lamlendig vervelend door het leven te gaan, de leuke dingen geven mij de energie om dit allemaal te kunnen opbrengen Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:33

ikenindi schreef:
hmz, dat vraag ik me ook wel eens af. je werkt om jezelf te onderhouden. maar waarom?

Omdat ik die jackpot niet gewonnnen heb Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:46

Voor iedereen die graag druk is met van alles, hartstikke leuk, maar er zijn mensen die minder energie hebben. Ik ben er zo eentje. Heb jarenlang (bijna 15 jaar) een meer dan fulltime baan gehad (naast de kantooruren ook veel 's avonds en in de weekenden gewerkt). Op een gegeven moment was ik helemaal opgebrand en ging het licht uit. Mede ook, omdat ik heel erg ziek was en maar doorging en doorging.........

Sindsdien is het knopje omgegaan en moest ik echt prioriteiten gaan stellen. Dat was me een leerproces. Tegenwoordig heb ik de luxe om huismama te mogen zijn en ben sinds kort begonnen met het begeleiden van mensen die problemen hebben met hun paard. Of hulp willen hebben bij de africhting. Die uren plan ik zelf in.

Mijn leven is verder gevuld met het zorgen voor mijn dochter, het huishouden, het zorgen voor onze dieren, zelfs voor die van de buren, als ze weg zijn, het onderhouden van de tuin, sporten, sociale afspraken, andere hobbies, een ochtendje meelopen op de peuterspeelzaal en het volgen van lessen/workshops m.b.t. mijn paardenpassie. Mensen die denken dat je als huismoeder je rot verveelt, nou, nee, geen last van Haha! . Ik moet echt mijn rustmomenten uitzoeken en dat doe ik voornamelijk bij mijn paard die in een mooi natuurgebied staat. Ik ga daar rustig een uurtje in de kudde zitten, heerlijk!!!! Daar kan geen dynamische job tegen op, hoor. En ook geen uurtje op de bank. Haha!

Als je het aan kunt, vind ik dat je hoort te genieten van je werk. Ik had erg leuk werk vroeger, heb er hele leuke herinneringen aan en heb er nog mooie vriendschappen aan over gehouden. Maar wat ik nu doe, doe ik waarschijnlijk met nog veel meer liefde en passie (de paarden).

Ik snap dat niet iedereen zomaar kan stoppen met zijn/haar baan en dat moet je ook niet willen als je gezond bent. Probeer gewoon een balans te vinden in alles wat je doet, probeer te genieten, de leuke dingen op te zoeken en te groeien als mens. En onthou dat niets voor eeuwig is. Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:59

nou het lijkt me eerlijk gezegd wel simpel,als paarden geen lust meer is maar langzaam een last wordt,dan denk ik dat je een keuze moet maken,of verzorgersters/bijrijders zoeken voor je paard,of evt verkopen,en zelf 1 of 2x per week ergens een paardje gaan bijrijden.

voor mij was het heerlijk,leefde de hele dag op mijn werk ernaartoe dat ik vrij was en naar de paarden kon gaan,na mijn werk begon mijn leven pas..

werken was voor mij meer iets om mijn buitenwerktijd leven te onderhouden,maar als ik zo lees hoeveel mensen er moe zijn en geen energie meer hebben na hun werk,dan lijkt het me dat deze teveel hooi op hun vork hebben,en dus prioriteiten moeten stellen,en dat hoort ook bij het leven Lachen

naar mijn mening (letterlijk mijn mening dus,dus geen algemene mening),horen activiteiten na je werk ontspanning te zijn,en niet iets waar je tegenop ziet...als dat het wel wordt is er iets niet goed

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:07

kimmie261 schreef:
naar mijn mening (letterlijk mijn mening dus,dus geen algemene mening),horen activiteiten na je werk ontspanning te zijn,en niet iets waar je tegenop ziet...als dat het wel wordt is er iets niet goed

Afgod

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:17

Hoe hou ik het vol? Omdat juist het gene wat het meeste tijd bij mij in beslag neemt, het gene is dat mij de dag door sleept Clown
En ik heb me altijd voorgenomen dat wat je doet, ook leuk moet zijn... ik zal nooit ergens gaan werken waar ik het niet naar mijn zin heb. Als ik niet met plezier naar mijn werk zou gaan, zou ik ontslag nemen Knipoog

Ik werk ongeveer 4 á 5 dagen in de week, in een psychiatrische kliniek. Het is zwaar en hectisch werk, maar ook erg leuk, en ik heb een heel fijn team aan collega's om mij heen Lachen
Daarnaast doe ik ook nog een managment studie, die ook wel een dag of 2 per week in beslag neemt Slim

Dan hebben we mijn paardjes, ik heb er twee... de ene rij is ongeveer 6 dagen in de week, de oude muts 5 dagen. Maar de dagen dat ik niet rij ben ik wel altijd aanwezig Knipoog lekker poetsen, wat frummelen, wandelen, losgooien, longeren e.d.
In de paarden gaat bij mij de meeste tijd zitten... hoe ik dat volhou? omdat ik het geweldig vind Haha! Bij United en Warina kom ik altijd helemaal tot rust (voor zo ver je van rust kan spreken bij mij Huilen van het lachen ) Als ik een kl*te dag heb gehad en ik kom op stal, doet een van de twee altijd wel iets mafs waardoor ik mijn rot dag zo weer vergeet Lovers

En dan hebben we natuurlijk mijn vriend en vrienden Haha! Daar gaat ook veel tijd in zitten... maar ik ben erg goed in plannen, dus ik vind er altijd wel een plekje voor Ja

Het is gewoon een kwestie van plannen... in het begin gaat het wat moeizaam, maar hoe langer je het doer des te meer kom je in het ritme Haha!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:24

Proberen te plannen, maar ook niet in de stress raken als de het even niet lukt.
Keuzes maken is misschien soms noodzakelijk. Ik heb bijvoorbeeld niet heel veel tijd om te gaan stappen, maar doe dat gewoon af en toe. Scheelt tijd en geld. Ik besteed liever de tijd en het geld aan mijn paard.
Ik werk fulltime maar kan voor mijn gevoel doen wat ik wil. Maar je moet misschien niet teveel willen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:35

miep1979 schreef:
ikenindi schreef:

Omdat ik die jackpot niet gewonnnen heb Nagelbijten / Gniffelen

ik bedoel meer dat het een rar cikeltje is...

je werkt om jezelf te onderhouden.
je onderhoudt jezelf zodat je kan werken om jezelf te onderhouden...
waarom zou je jezelf onderhouden? alleen maar om te werken? hmz. ik kom er niet uit Knipoog

maar idd. naast al die stomme dingen in t leven zoals mss werken ofzo heb je een paar leuke dingen waar je al die stomme dingen voor over moet hebben volgens mij...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:00

ik bedoel meer dat het een rar cikeltje is...

je werkt om jezelf te onderhouden.
je onderhoudt jezelf zodat je kan werken om jezelf te onderhouden...
waarom zou je jezelf onderhouden? alleen maar om te werken? hmz. ik kom er niet uit

Je werkt niet alleen voor jezelf, ieder mens dient ook iets bij te dragen aan de maatschappij. Zelfs de jager-verzamelaars die nog hier en daar leven zoals de mens duizenden jaren geleden leefde, worden geacht allemaal hun steentje bij te dragen in de groep van mensen waarin ze wonen en leven.
Vreemde vraag, bedoel je dat je dan maar je leven lang van een uitkering moet leven ook als je wel in staat bent je steentje bij te dragen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:56

maar werken kan ook leuk zijn Ja

als je een leuke baan hebt ,is werken ook een onderdeel van je leven,ik heb echt 10 jaar met groot plezier op die OK gewerkt,ging met plezier naar mijn werk,maar was ook blij als het 4 uur was,dan begon mijn echte leven,wat ik eigenlijk nog leuker vond Haha!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:10

Het is idd erg belangrijk dat je werk naar je zin hebt. Daar kun je dan ook weer energie uithalen. Ik iig wel!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:28

Ach. op een gegeven moment heb je niet meer zo door dat je moe bent Knipoog

Ik denk dat je gewoon je eigen 'ritme' moet vinden. En vooral prioriteiten moet stellen. Mijn huis is lang niet altijd netjes, nu ligt er ook weer een stapel strijk van ruim 2 weken. Daar had ik afgelopen weken geen tijd/zin voor. Voldoende rust en voldoende tijd voor je hobby/leuke dingen is imo belangrijker dan alles spik en span te hebben. Hetzelfde geldt natuurlijk voor je relatie, soms moet je gewoon samen wat leuks gaan doen, dan blijft de vaat maar n dagje staan of heeft de stofzuiger een rustdag Knipoog

Ik denk dat het naar je zin hebben op je werk ook een grote invloed heeft. Ga je met tegenzin dan kost het nog veel meer energie. Niet eens het werk wat je doet, maar voornamelijk ook de mensen waarmee je werkt en de sfeer op je werk beinvloeden dat imo. Mijn huidige beroep is niet mijn droom beroep, maar het is erg gezellig, erg flexibel en betaald redelijk goed.

Momenteel krijg ik ook veel energie van het idee dat ik binnenkort weer met een opleiding begin, waardoor ik binnen 2 jaar waarschijnlijk iets kan doen wat ik echt echt echt leuk vind. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:54

Strijken? Dat doe ik niet eens Clown

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:50

Kanelly schreef:
Strijken? Dat doe ik niet eens Clown

....heb ik ook allang afgeschaft! Het is een kwestie van je tijd en energie goed in te delen. Ik werk 32 uur per week, heb 4 paarden thuis staan. Huishouden doe ik wel maar zo minimaal mogelijk. Koken doen we zo om en om ongeveer. Eens per week op mijn vrije dag boodschappen halen.
Maar ik heb dat ook welleens hoor dat ik denk, is dit het nou? Dan komt me vervolgens ook niet echt iets door de handen. Maar op een volgende dag kan ik ineens weer vol energie zitten.

Heb het hiervoor ook al bij iemand gelezen...wat mij ook altijd helpt is iets leuks in het vooruitzicht te hebben, bv vakantie of leuk een dagje weg, sauna of wat dan ook. Kun je soms ook weer van opknappen!!

Heb het grote geluk dat ik de paarden (eindelijk) thuis heb, is heel erg leuk, maaarrrr kost ook bergen tijd en enerie. Soms betrap ik me erop dat ik 's morgens ook welleens denk : oliebol nou moet ik weer voeren, maar ah als ik die koppies dan allemaal weer hoopvol naar me zie kijken, dan loop ik meteen een stap harder haha!!

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:41

Ik heb ook ooit eens zo'n druk leven gehad. Nu niet meer. Gelukkig!
Ik werd letterlijk ziek van de drukte. Fulltime baan, huishouden, sociale contacten, etc.
Werd geveld door slaapproblemen, en RSI.
Kon niet meer werken een tijd lang.
Sinds dat ik kinderen heb, die nu ook op school zitten, heb ik het rustig(er) Haha!
Daar geniet ik met volle teugen van.
Ik ben in de gelukkige positie dat ik niet hoéf te werken.
Soms zeg ik dat een prinsessenbestaan heb.
Ik doe alleen wat ik leuk vind: Tekenen en de kinderen verzorgen en mijn lease paard (3 dagen in de week)
Als het me teveel word doe ik weer een stapje terug. En duik ik lekker even mijn bedje in.
Mijn mening is, dat mensen het eigenlijk té druk hebben, we worden opgejaagd door het snelle, jachtige leven.

Mijn motto: doe wat je leuk vindt, is het niet meer leuk dan is het tijd voor iets anders.
Als je iets nl leuk vindt, kost het weinig energie! Knipoog

(ik ben me wel degelijk bewust van het feit, dat ik me in een luxe positie bevind!)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:53

Ik heb het inderdaad ook te druk gehad begin de dit jaar en de jaren daarvoor.

Werk fulltime, deed een studie daarbij. Staat 4 jaarvoor ik heb het in 2 jaar gedaan. Ging vorig jaar opmezelf, dus ook een huishouden.
Ben in 2 jaar niet op stap geweest. Mijn vrienden gingen wel, en nu...... moet ik de consequenties daar van dragen.
Mijn vriendenkring is weg. Ik zie ze nooit meer.
Sommigen negeren me volkomen en doen hun best om dit anderen ook te laten doen. Heel jammer.
Ben inmiddels klaar met school en alles is weer een beetje rustig. Ben inmiddels bedrijfleidster van een kledingzaak en heb het prima naar mijn zin.
Verzorgpaard heb ik er gewoon bij gehouden in al die tijd. Dit voor ontspanning. Dit heeft me ook goed gedaan. Er waren tijden dat ik niet heen kon maar dan ving mijn stalgenoot het voor me op.
Maar hoe druk ik het ook had maakte wel tijd voor haar.

Al ik terug kijk op 2 drukke jaren zou ik het niet weer overdoen.
Ben er heel wat voor kwijt geraakt, maar niemand maar dan ook niemand vroeg even hoe het ging enzo. Toen ik mijn vrienden vertelde dat ik weer terug naar school ging en bleef werken waren ze vol lof, maar nu......

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:55

Mijn motto: Leef niet om te werken, maar werk om te leven.