Moet ik het geld vragen of toch maar niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Re: Moet ik het geld vragen of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:24

dees_daan schreef:
ik vind het best onbeschoft om hier naar te vragen.. ik heb de friese merrie van mijn staleigenaar op internet te koop gezet voor hem, ik zou dan ook een deel krijgen, is niet gebeurd, en ik hoef het ook niet. je hebt er geen recht op.. *denkt aan al die kinderen die bij mijn toonbank komen zeuren om een vleesje Nagelbijten / Gniffelen *

Jaa idd. Ik zou wachten of hij er zelf over begint en anders is het pech gehad hebben. 150 euro is natuurlijk veel, maar ik ben niet echt iemand die achter geld aan gaat lopen (:

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:15

Ik zou zelf niet om het geld durven te vragen Vork.
Als jij er overtuigt van bent dat hij het meende, en geen grapje maakte (en het durft) dan zou ik gewoon om het geld vragen, of vragen wat nou de bedoeling was.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:24

Het is nattuurlijk wel zo, dat hij het wel gezecht heeft hé ? Knipoog
Als hij heeft belooft, en van plan was om het te doen, kan het zijn dat hij het gewoon simpelweg vergeten is, maar hij kan nattuurlijk ook denken van: Mooi ze denkt er niet meer aan, laat dan maar. Maar hij heeft het beloofd. en belofte's vind ik, Dat je die na moet komen, Zou jij dat niet doen dan? Als je het had beloofd aan iemand?

Dit is absoluut geen makkelijk onderwerp Ach gut

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:32

Hoi.

Ik en Lovelygirly@ Bokt. Hebben die man gebeld.
Na lang piekeren hebben we het toch gewoon gevraagt of het nu een geintje was , Of wat?
En wat bleek? Dat we het geld alleen kregen als hij goed ingereden was.
En dat is helaas niet gebeurd.
We zijn er nu uit. En hebben gelukkig nog de kans gekregen om het tenminste te vragen.
We vinden het absoluut niet erg Knipoog
Maar het was gewoon fijner om het even zeker te weten, Misschien was hij het wel vergeten?
Hij snapte het gelukkig en vond het goed dat we het vroegen.

Bedankt voor alle reacties.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:42

Kijk! Brutale meisjes komen overal. Vragen staat vrij toch?
Nou, komen jullie volgende keer misschien wel even een pony voor hem goed inrijden...

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:08

nou nu snap ik er helemaal niets meer van maar ben dan ook blond Blond

je rijdt een paardje voor iemand, het paardje word verkocht, word jou gezegd dat je ook 150 euro meekrijgt
en nu moest ie opeens goed ingereden zijn? begrijp ik het goed?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:41

__baron__ schreef:
nou nu snap ik er helemaal niets meer van maar ben dan ook blond Blond

je rijdt een paardje voor iemand, het paardje word verkocht, word jou gezegd dat je ook 150 euro meekrijgt
en nu moest ie opeens goed ingereden zijn? begrijp ik het goed?

Ja nu begin ik het ook een raar verhaal te vinden Clown
Ik zou er toch maar niet over doordrammen, hij wil het blijkbaar niet geven..

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:43

ja er is toch niets gezegd over het inrijden gebeuren?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:57

__baron__ schreef:
ja er is toch niets gezegd over het inrijden gebeuren?

Idd. Volgens TS niet. Daarom vind ik het ook een raar verhaal.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:01

Ik vind wel als je het lef hebt om er naar te vragen, dat persoonlijk (face to face) netter is dan telefonisch.

Maar wel goed dat jullie nou weten waarom die 150 euro niet doorgaat.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 07:11

Lekkere vent zeg!! Zou een goeie voor mij zijn..

Eerst zeggen dat je die 150 euro krijgt als hij wordt verkocht, en nu ineens zeggen dat hij eerst goed ingereden zou moeten zijn.. Zeker als ik dus getuigen zou hebben, zou ik nu dus wel eisen dat ik dat geld kreeg. Al is het maar om het principe..

Ik heb een hekel aan mensen die zo'n k*tsmoes verzinnen om ergens onderuit te komen.
Als hij het heeft gezegd, moet hij niet ineens zijn eigen regels veranderen ten nadele van de begunstigde, maar gewoon zijn woord houden.

Man om man, woord om woord..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 07:18

Nou het lijkt me logisch eigenlijk hoor, als het paard is ingereden krijgt hij er meer geld voor en zou zij die 150,- krijgen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 08:33

Wij (Lovelygirly@bokt eigenlijk meer dan ik) hebben dat paard verzorgt.
Het is iets mis gegaan met het inrijden en moesten overnieuw beginnen.
Nou. daar hebben we de kans niet voor gekregen. Omdat hij verkocht werd. Duidelijk?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 16:03

Het verhaal komt nu waarschijnlijk helemaal onduidelijk over.
Ik zou het nu bij elkaar zetten en hoop dat het dan beter duidelijk is.

Ik en chikkie96 waren begonnen met het verzorgen van een pony.
Op een gegeven moment was ik met het ''baasje'' aan het praten.(Dit was een paar maandjes later.)
(Op dat moment was chikkie96 er niet bij, maar wel een ander meisje dat voor een keertje mee ging.)
Op een gegeven moment zei hij: Als hij verkocht word krijg jij van mij 150 euro. Dat is meer dan die krantenbaan dat je per maand krijgt. (Of hij daar bij gezegt dat hij goed ingereden moest worden of niet dat ben ik vergeten.)
Nu is die pony een paar weekjes geleden helaas verkocht. En aangezien ik er toch een paar keer over nagedacht had wou ik het toch vragen. Dus eerst hier op bokt gezet en later dus maar gebelt.
In het begin durfde ik het niet te vragen, maar uiteindelijk toch gedaan.

Hij begreep eerst niet waar ik het over had.
Maar toen vertelde ik het nog een keer en toen wist hij het weer.
Hij zei daarbij dat dat wel klopte,maar dat hij dus bedoelde wanneer de pony ingereden was.

Ik heb er netjes bij gezegt dat ik niet als een geldwolf wil over komen of iets, want dat ben ik echt niet.Kan ook makkelijk zonder dat geld. Was dan alleen lekker geweest als extra-tje.
En hij vond het niet erg dat ik gebeld had. En dat ik het goed omschreven had ofzoiets.(Dat ik niet wou over komen als een geldwolf enzo.)

Ik had veel liever gehad dat de pony was gebleven dan dat ik 150 euro had gekregen.
Maarja. Die keuze was er niet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:24

dees_daan schreef:
ik vind het best onbeschoft om hier naar te vragen.. ik heb de friese merrie van mijn staleigenaar op internet te koop gezet voor hem, ik zou dan ook een deel krijgen, is niet gebeurd, en ik hoef het ook niet. je hebt er geen recht op.. *denkt aan al die kinderen die bij mijn toonbank komen zeuren om een vleesje Nagelbijten / Gniffelen *

Wat een rare reactie zeg, als ie kerel dat nu beloofd heeft is dat toch prima? Beloofd is beloofd, niets
zieligs aan, TS goed hoor dat je het gewoon na heb gevraagd, wel jammer dat de eigenaar er met zo'n rotsmoes onderuit probeert te komen, beloofd is beloofd zoals het spreekwoord luidt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:29

Chiqa schreef:
dees_daan schreef:

Wat een rare reactie zeg, als ie kerel dat nu beloofd heeft is dat toch prima? Beloofd is beloofd, niets
zieligs aan, TS goed hoor dat je het gewoon na heb gevraagd, wel jammer dat de eigenaar er met zo'n rotsmoes onderuit probeert te komen, beloofd is beloofd zoals het spreekwoord luidt.

wat vind je er raar aan? Haha! ik ben allang blij dat mijn pony bij hem kan staan, en ik zijn merrie mag rijden, zo'n grote moeite is het niet om het paard te koop te zetten.. krijg je er wat voor, ja leuk, maar zo niet, ook best.. je hebt er geen recht op, het is hun paard niet

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:02

dees_daan schreef:
Chiqa schreef:

wat vind je er raar aan? Haha! ik ben allang blij dat mijn pony bij hem kan staan, en ik zijn merrie mag rijden, zo'n grote moeite is het niet om het paard te koop te zetten.. krijg je er wat voor, ja leuk, maar zo niet, ook best.. je hebt er geen recht op, het is hun paard niet

Ze heeft er dan wel geen recht op, maar die man had het toch wel beloofd? Vind het inderdaad een beetje vreemde reactie van jou, als iemand zegt: Je krijgt 150 euro als het paard verkocht wordt! Zou je gek zijn als je daar niet nog even naar gaat vragen Nagelbijten / Gniffelen Het is toch niet niks..
En als hij dan net als bij de meisjes zegt van: Helaas voor jullie, maar je krijgt het niet! Tja, dan zul je het daarmee moeten doen, want ze hebben er inderdaad geen recht op Lachen
Maar voor hetzelfde geld had ie gezegd: Ja, natuurlijk! Kom maar even langs, dan krijg je het! En dan zou het zonde zijn als je er niet om ging vragen.

Kijk, als ze helemaal uit zichzelf had gezegd: 'Hé, euhh, ik vind dat ik wel €150,- verdien omdat je paard verkocht is, wat denk je d'rvan? ' Was het onbeschoft geweest, maar nu was het gewoon een belofte van die man. Niks geks aan om daar even achter aan te gaan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:03

Myukii schreef:
Ze heeft er dan wel geen recht op, maar die man had het toch wel beloofd?

Presies, maar volgens mij had ik dat al gezegt Dees-daan lijtk me een beetje zinloos om te zeggen dat dit de normaalste zaak van de wereld is, nee daar gaat het niet om het is heel simpel en doodgewoon beloofd.
Heeft puur met fatsoen te maken, zeg anders niets. Nu wordt TS blijgemaakt met een dode mus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:15

Ik vroeg me gelijk af toen ik dit verhaal las hoe lang het geleden was dat die man het geld beloofd had?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:00

Al wel eventjes....
Maarja, toen werd de pony nog niet verkocht. Omdat ik gevraagd had of hij niet kon blijven. Knipoog Want dat had ik liever....

NinaxFriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:04

koetjes schreef:
gewoon naar vragen, probeeer het als een grapje te brengen... van hej ik zou toch 150 van je krijgen??? ik heb een getuige... en lach erbij..... goeie hint....
inderdaad.

NinaxFriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:04

gewoon vragen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:08

gewoon als een soort van grapje vragen , iets van hey enne die 150 euro.... had je me beloofd he weet je nog? als ie dan nergens van weet (of dat zegt) dan houd het op maar misschien denkt hij er nu niet aan. je moet m gewoon een hint geven. of vragenb hoeveel van de opbrengst van de verkoop van de pony ook alweer van jou was. misschien krijg je dan 100 euro maar wie weet wordt het meer! als je er niet over begint krijg je in elk geval niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:35

Chiqa schreef:
Myukii schreef:
Ze heeft er dan wel geen recht op, maar die man had het toch wel beloofd?

Presies, maar volgens mij had ik dat al gezegt Dees-[naam] lijtk me een beetje zinloos om te zeggen dat dit de normaalste zaak van de wereld is, nee daar gaat het niet om het is heel simpel en doodgewoon beloofd.
Heeft puur met fatsoen te maken, zeg anders niets. Nu wordt TS blijgemaakt met een dode mus.

dat vinden jullie.. ik vind dat het niet netjes is om er naar te vragen, wil de eigenaar je 150 euro geven, dan had hij dat wel gedaan.. ik zeg niet dat het de normaalste zaak van de wereld is, waar zie je dat staan?
TS word niet blijgemaakt met een dode mus, want ze zegt zelf dat het een misverstand is.. dat hij heeft bedoeld: als de pony ingereden was.. en dat was hij niet!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:07

Je kan het als een geintje brengen...

"en waar blijft nu die 150 euro Tong uitsteken Knipoog "