Fotografie op Bokt een hype of overal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aeris

Re: Fotografie op Bokt een hype of overal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:59

Cyn_ schreef:
Juul schreef:
@ Cyn_: Fotografie-opleidingen heb je niet zoveel aan als je fotograaf wil worden. En ze zijn ontzettend duur. Uiteindelijk kom je de fotografiewereld binnen door naamsbekendheid en origineel en goed werk. Naar een diploma kijken ze bijna nooit. Lachen

Ja, maar het lijkt me wel logies dat je er een opleiding voor volgt en daarna pas echt aan het werk gaat, op een opleiding leer je denk ik wel meer dan een paar curusen...

Bwa, niet noodzakelijk denk ik... Heeel veeeel oefenen en een kritische blik (uiteraard in combinatie met weten waar je mee bezig bent) is dikwijls meer waard dan een opleiding Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:02

Cyn_ schreef:
[naam] schreef:
@ Cyn_: Fotografie-opleidingen heb je niet zoveel aan als je fotograaf wil worden. En ze zijn ontzettend duur. Uiteindelijk kom je de fotografiewereld binnen door naamsbekendheid en origineel en goed werk. Naar een diploma kijken ze bijna nooit. Lachen

Ja, maar het lijkt me wel logies dat je er een opleiding voor volgt en daarna pas echt aan het werk gaat, op een opleiding leer je denk ik wel meer dan een paar curusen...

Nope, vaak juist niet. Lachen Kunst is iets heel anders dan bijvoorbeeld dokter worden. Voor dokter heb je een opleiding nodig. Voor fotograaf vooral zelfontwikkeling. Ja

Edit: Pc deed vaag dus kan zijn dat je deze ook als PB hebt. Huilen van het lachen

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:03

haha, ja klopt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:03

Gerbenfroh schreef:
[naam] schreef:
Ik kom maar zelden foto's tegen waarbij ik een 'wauwgevoel' krijg, zo ook op UK. Ze zitten er wel tussen hoor, dat zeer zeker. Maar dat is echt een heel klein gedeelte.

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen.
De meeste mensen op UK zijn ook net begonnen net als jij.

Had 't net ook al gezegt, ging vooral over de mensen die zich fotograaf noemen en shoots aanbieden.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:07

Gerbenfroh schreef:
Wel typisch dat je net zelf ook een DSRL hebt gekocht en ook topics hebt geopend met naar mijns inziens ook geen prachtige fotografieplaatjes Knipoog

Hier moest ik ook gelijk aan denken, maargoed. Bloos

Ik denk dat veel mensen fotograveren leuk vinden omdat ze ook graag mooie foto's willen hebben, netzoals grote breedbeeld-tv's
nadat je een keer hebt gezien hoe groot het beeld dan werkelijk is willen de meeste ook zo'n tv. Niets mis mee toch?
Leven en laten leven. Knipoog

Tevens willen een aantal 'niet proffies' denk ik shoots doen om beter te worden? Knipoog

Edit: Toevoeging

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:10

Ik zie het probleem niet echt, als een 'fotograaf' shoots aanbiedt kun je toch op zijn/haar website kijken of de foto's voldoende kwaliteit hebben. Zijn ze niet goed genoeg, zoek je een andere fotograaf.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:10

Als mensen het leuk vinden nouja, betekend toch niet dat jij er wat van moet kopen of fotoshoot van moet nemen,
Als je een fotoshoot zoekt kies jij er dus 1 wat je mooi vind en er komen gewoon steeds meer nou ja.
Sorry ik vind het niet echt een probleem. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:13

Lydia_ schreef:
Gerbenfroh schreef:
Wel typisch dat je net zelf ook een DSRL hebt gekocht en ook topics hebt geopend met naar mijns inziens ook geen prachtige fotografieplaatjes Knipoog

Hier moest ik ook gelijk aan denken, maargoed. Bloos

En dan vind ik het weer erg jammer dat ik in m'n UK topic amper tot geen opbouwend commentaar krijg. Lachen

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:18

Tja, ik heb er niet genoeg verstand van vind ik om echt goed commentaar te geven, dus dat doe ik dan ook niet. Ten tweede moet je ten eerste niet echt op bokt zijn maar op een echte fotografie site, want hier vind ik het commentaar ook vaak naar eigen smaak en heb je (op sommige mensen na) vrij weinig aan. Meld je dan aan op DPZ of zoom ofzo, daar zijn ze lekker hard en hebben ze er veel verstand van.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:21

Lekker bijdehan, je hebt zelf ook niet een camera Verward
Sinds de komst van de betaalbare DSLR kopen er veel meer mensen (en niet alleen op bokt hoor!) een spiegelreflexcamera, maar dat betekent niet dat iedereen ook echt een mooie foto kan maken..

Ga maar eens op een willekeurig evenement staan, je bent vast niet de enige met een DSLR..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:22

Klopt Gerbenfroh. Ik krijg op school ook begeleiding van 2 fotografen. Lachen Die sites die je noemt zal ik nog eens gaan kijken. Weet er vanaf, maar ik vind 1 forum eigenlijk genoeg. Nagelbijten / Gniffelen

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:24

Zoom is eigenlijk echt wel aan te raden als je constructieve tips wilt Lachen Je kan er ook lekker veel ideeën qua compositie en lichtgebruik opdoen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:25

patsur schreef:
Lekker bijdehan, je hebt zelf ook niet een camera Verward
Sinds de komst van de betaalbare DSLR kopen er veel meer mensen (en niet alleen op bokt hoor!) een spiegelreflexcamera, maar dat betekent niet dat iedereen ook echt een mooie foto kan maken..

Ga maar eens op een willekeurig evenement staan, je bent vast niet de enige met een DSLR..

Het was niet bedoeld om bijdehand over te kopen. Clown Verre van, ik zeg gewoon iets wat me opvalt en vraag naar andere meningen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:25

Aeris schreef:
Zoom is eigenlijk echt wel aan te raden als je constructieve tips wilt Lachen Je kan er ook lekker veel ideeën qua compositie en lichtgebruik opdoen Lachen

Ik ben nu even aan 't kijken daar. Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:28

Juul schreef:
patsur schreef:
Lekker bijdehan, je hebt zelf ook net een camera Verward

Het was niet bedoeld om bijdehand over te kopen. Clown Verre van, ik zeg gewoon iets wat me opvalt en vraag naar andere meningen. Knipoog

Toch op z'n minst opmerkelijk, niet?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:30

Kan me er niet druk om maken. Vind het leuk om foto's te maken en als iemand er 1 wil kopen moeten ze dat zelf weten. Neem aan dat als iemand een foto koopt hij/zijn tevreden is over die foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:31

patsur schreef:
[naam] schreef:

Waarom precies? Ik zie je probleem niet zo eigenlijk.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:34

foto's zijn gewoon leuk!
maar ik ben het met je eens dat ik vaak foto's zie van mensen die foto -shoots aanbieden waarvan ik denk jaa dat kan ik ook als amateur-hobby-fotograaf (en misschien zelfs nog wel beter Vork )! Maargoed daarom kies ik er ook voor om dan dus geen fotoshoot te doen met die persoon! Verder moet ieder maar zichzelf beslissen toch? Als iemand er gelukkig van wordt, prima toch dan? En regelmatig zie ik wél ftoo's langskomen warvan ik denk wauww! Kan me er verder niet druk om maken.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 12-07-08 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:38

Juul schreef:
patsur schreef:

Waarom precies? Ik zie je probleem niet zo eigenlijk.

De beginpost komt op mij een beetje afgunstig over, waarop ik ik in het topic uit je onderschrift ging kijken en echt totaal niet onder de indruk was van de foto's. Vandaar Lachen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:39

Ben blij dat die dingen eindelijk een beetje te betalen zijn!
Ook ik zal ik jouwe ogen een doorsnee fotograven zijn. Ik loop in de Dierentuin ook met mijn zoomlens rond. Verwend zullen velen denken want mams loopt er gezellig naast.
Ze weten alleen niet dat ik verdomde lang gespaard heb totdat ik het geld bij elkaar had dat ik alleen al de buddy kon kopen.
Iedereen moet zelf weten wat ze met hun camera doen. En geef toe, jij hebt toch een een spiegelreflex gekocht om betere fotos te maken?
Moet je je voorstellen dat alleen de mensen met meer geld nog zouden fotograveren omdat het voor een normale burger niet meer te balten is. Leuk zou dat worden.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:42

We hebben toch ook allemaal een paard/verzorgpaard of rijden gewoon paard? Dat is toch ook een hobby, net als fotograferen..

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:42

Mensen zijn mensen. Nederlanders zijn Nederlanders.
Een camera is leuk. Je kan dingen vastleggen.
Een beetje kwaliteit is leuk en tegenwoordig ook nog redelijk betaalbaar.
Bovendien willen we overal geld mee verdienen als die-hard Nederlanders. Dus waarom zou je je diensten niet aanbieden aan mensen die er zelf geen tijd in willen steken? Tis maar wat de gek er voor geeft.
Mensen nemen toch ook taxi's omdat ze zelf geen auto beschikbaar hebben.. of geen rijbewijs.. waarom dan geen foto's kopen? En nee, ook niet alle taxi chauffeurs zijn even prettig of goedkoop Vork Zo ook met de foto's.
Wat betreft de 'kunst'. Op UK of CB of ieder ander Bokt topic zie ik ook (haast) geen 'Kunst' wat betreft de foto's. Het komt niet eens in de buurt... Maar wat zou het? Let it be 8)
Leuke hobby toch? Lachen
Laatst bijgewerkt door Eve_lien op 12-07-08 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:44

@ Nikki_ : Ik heb geen SLR gekocht om betere foto's te maken. Ik heb er een gekocht om meer te kunnen qua fotografie (instellingen etc, meer verschillende soorten foto's) en omdat ik hem nodig heb voor school komend jaar heeft mams hem voorgeschoten. Anders had ik er nog een aantal jaar voor gespaard en was ik heerlijk blijven oefenen met m'n compactje. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:45

Eve_lien schreef:
Mzijn mensen. Nederlanders zijn Nederlanders.
Een camera is leuk. Je kan dingen vastleggen.
Een beetje kwaliteit is leuk en tegenwoordig ook nog redelijk betaalbaar.
Bovendien willen we overal geld mee verdienen als die-hard Nederlanders. Dus waarom zou je je diensten niet aanbieden aan mensen die er zelf geen tijd in willen steken? Tis maar wat de gek er voor geeft.
Mensen nemen toch ook taxi's omdat ze zelf geen auto beschikbaar hebben.. of geen rijbewijs.. waarom dan geen foto's kopen? En nee, ook niet alle taxi chauffeurs zijn even prettig of goedkoop Vork Zo ook met de foto's.
Wat betreft de 'kunst'. Op UK of CB of ieder ander Bokt topic zie ik ook (haast) geen 'Kunst' wat betreft de foto's. Het komt niet eens in de buurt... Maar wat zou het? Let it be 8)
Leuke hobby toch? Lachen

Hahaha leuk verwoord, en je hebt helemaal gelijk. *LOL* Dat zet me wel ff aan het denken!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:49

Ik heb er ook 1 aangeschaft, ik vind het leuk om foto's te maken en ik post ook wel eens op UK hoor en dan voor opbouwend commentaar op de foto's.. Foto's voor vrienden en kennissen maak ik ook gewoon, vind het ook leuk om te doen, lekker oefenen en kijken wat er kan en hoe je instellingen dan wel tot zijn recht komen.. Ik wil ook nog wel een cursus gaan doen en lekker blijven hobby-en.. Ik vraag er trouwens niets voor hoor daar ben ik niet goed genoeg voor

Eigenlijk gaat het toch met alles zo.. Je begint bijvoorbeeld op een manege, vind de paarden niet zo leuk meer gaat een bijrijdpaard zoeken en komt vervolgens terecht bij een eigen..

Zo gaat dat gewoon bij hobby's..