Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boterkoekje schreef:Hihi sorry, niet helemaal goed gelezen dan!
Cassidy schreef:Qua ziektekostenverzekering is het daar duurder dan in Nederland. Wil je in Nederland blijven werken?
frisiangirl schreef:Ik woon net over de grens in Duitsland en werk in nederland. Ik betaal mijn belasing, ziektekosten ed allemaal in NL en dan ben je toch wel goedkoper uit. Het wonen in Duitsland is niet echt anders als in Nl vind ik. Alleen bij een huis kopen moet je je goed laten voorlichten over de kosten die eraan verbonden zijn. Tevens zou je eens kunnen praten met een boekhouder, zowel in NL als in Duitsland. En denk er vooral aan: als je een huis in duitsland koopt, kun je geen lening in NL afsluiten! En de duitse banken moet je goed in de gaten houden, die zetten je echt af!!
[HK] DL - Bokkers anke's DEEL 2: Vol goede voornemens in 2008 in dit topic kun je eens kijken, daar zitten mensen die er wonen. Voor meer info kun je me ook altijd een PB sturen.
kimmie261 schreef:bij ons zat grundbuch en notariskosten gewoon in de hypotheek afgesloten...
kimmie261 schreef:wij hebben zowiezo de rabobank toen laten varen,omdat die niet 110% hypotheek gaf,en zelf de huizen taxeerde.
Citaat:In NL is een verzekering niet mogelijk, dat kan alleen als werkende, echtgenoot van een werkende.