Hoe ga ik hier mee om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Hoe ga ik hier mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:47

Heel veel sterkte voor jullie

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:48

LePapillon schreef:
@ Lonneke: Ja, zonder zou hij niet kunnen!
Hij heeft wat verklevingen van leukemiecellen op wat zenuwen zitten waardoor hij veel pijn heeft/had.

meid ik vind het echt zwaar klote voor jullie. ik weet echt niet wat ik je kan zeggen, alleen dat ik met jullie gezin en omstanders meeleef.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:01

Mijn lieve tantetje is in September overleden aan Kanker.
Wij kregen het nieuws 9 maanden ervoor, ze zou nog maximaal 1 jaar te leven hebben, het werden 9 maanden.
Tja hoe ga je daar mee om, wij namen dag voor dag, vooruit plannen kan niet meer en doe je ook niet meer.
Haar niet zien was erg maar haar wel zien nog veel erger.
Ze was net voor de 2e keer oma geworden, en haar zoon is vader geworden, iets wat ze niet meer mee heeft mogen maken.
Er is eigenlijk geen manier om daar mee om te gaan, je probeert te genieten van ieder moment, ieder woord krijgt een mooie betekenis.
Ik denk dat je net als ik door fases heen zult gaan, eerst ongeloof, dan woede en uiteindelijk verdriet.

Probeer te genieten van de periode dat hij er nog is, het is niet eerlijk maar realiseer jezelf dat je daar helaas niets aan kunt veranderen.
Vooral probeer er te zijn voor hem, nu kan dat nog, als je er geen tijd voor vrij maakt zit je straks met een schuldgevoel.

De laatste week van mijn tante hebben we bijna dag en nacht in het ziekenhuis gezeten, van haar hoefde het al lang niet meer maar wij konden haar niet los laten.
Ze kreeg zoveel morfine dat ze niet meer bijkwam.
Haar wens was om thuis te sterven en dat is ook gebeurd, om half 3 smidaags is ze thuis gekomen en om 3 uur is ze gestorven, thuis.

Dan kom je in een ander rouwproces, je weet dat ze gaan maar als het zover is is dat niet te bevatten.
Toch heerste er bij ons ook opluchting, opluchting dat haar lijden voorbij is.

Uiteindelijk wil je dat toch voor degene waar je van houdt, geen pijn meer en als het dan beter is om ze te laten gaan, heb je hoe vreemd ook daar vrede mee.

Als we op het kerkhof zijn doet het veel pijn het is ook nog niet zo lang gelden maar vooral heerst toch de blijdschap dat ze geen pijn meer heeft.

Meid heel veel sterkte, ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt, toch wil ik je op je hart drukken dat je voor jezlef een manier moet vinden om er mee om te gaan, hoe moeilijk ook.

Je mag me altijd pben als je er behoefte aan hebt om erover te praten.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:53

ja ik kan wel een bepaalde ervaring van een belangrijk persoon die kanker had maar géén leukemie. Lachen
januari was dus m'n opa overleden, hij was eraan toe is oud etc, maar toen ongeveer een jaar geleden was kanker geconstateerd, ik was toen al helemaal bezig met "hoe moet ik dit volhouden" etc jij maakt je nu zorgen over je opleiding dat mag daar hoef jij je niet schuldig over te voelen, ik ging ook denken ho emoet ik nou verder Bloos! omdat ik zelf ook veel problemen had en hij er altijd voor me was.
ongemerkt denk je gewoon na over hoe het dan is zo zonder diegene en dat is neit egoistisch echt niet.
die jaar zei ik alleeen maar nee hij gaat neit iemand anders opa die had ook blaasknkr en die leeft nu ook nog 7 jar verder.
en opeens zei het ziekenhuis dat hij half jaar weg mocht blijven ik was zo blij maar bleef toch slecht slapen, op een ochtend terwijl ik kon uitslapen was ik vroeg wakker en geen rust in m'n reet, tot de telefoon ging ja ging gillen en zei ewoon plots "wat moet ik nu.
het is dus gewoon iets automatisch het laat zien dat je niet weet hoe je verder moet zo dan zonder diegene.
dus denk niet dat je egoistisch bent want dat ben je niet.!

heeeel veel sterkte voor jou en je familie, mijn PB box staat open! Ach gut

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:38

een hele dikke knuffel Daan, en denk niet dat je egoistisch bent, jij gaat door met je leven, ook al zal dat zonder je broer zijn, geniet nu van hem zoveel je kan en zorg ervoor dat alles tussen jullie duidelijk is.. geen vragen bewaren .....
heel veel sterkte meissie

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 14:58

Dank jullie Lachen

Ondertussen weet ik al wat meer over wat mijn broer wilt nadat hij overleden is.
Ook ga ik binnenkort even met hem ergens wat drinken en de vragen stellen die ik nog heb.

Ik ben alleen af en toe nog wel wat in de war..
Bijvoorbeeld doordat hij nu nog gaat samenwonen, terwijl hij amper voor zichzelf kan zorgen en zijn vriendin gewoon moet werken. Ook heeft hij nog een vakantie geboekt en praat hij over dingen in september.
Gister had ik even gebabbeld met mijn stiefmoeder en die zei dat mijn broer gewoon door wilt gaan met plannen maken, want als het niet zo snel gaat als ze verwachten dan heeft hij straks niks te doen en dat wilt hij voorkomen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:10

Zowiezo moet ie blijven plannen papillon !

Dat doen de meeste terminale zieken. Ten eerste weet je inderdaad niet hoe het gaat lopen, en ten tweede is het ,naar omstandigheden, mooi om ergens naartoe te leven.

Nogmaals heel erg veel sterkte van deze kant.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 13:56

Gisteravond is mijn lieve broer overleden.
Het doet ons veel pijn, maar het is goed zo. Hij kan nu rusten.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:59

Ach meisje, wat afschuwelijk... heel veel sterkte.... ik weet niet wat te zeggen... Ach gut

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:06

Wat erg Boos! . Ik wens je ongelovelijk veel sterkte. En je famillie ook. Als je er over wilt praten kun je me altijd pm-en. Ik weet hoe het is om een iemand tr verliezen die dicht bij je staat.

Scheve mond

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:07

Ah, wat erg, ik wens jouw en je familie heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:08

Lees dit topic nu net en wil jullie heel veel sterkte wensen! Hopelijk heeft je broer niet teveel geleden en heeft hij nu zijn rust, zonder pijn. Hou je sterk hè meis! En blijf praten.. Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:36

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:00

Vreselijk, heel veel sterkte voor jou en je familie.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:35

Heel erg veel sterkte met dit grote verlies voor jou familie vrienden kennisen. Iedereen die hem gekent heedft

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:52

Heel erg heftig wat je de laatste tijd hebt meegemaakt,
en alles is toch zo snel gegaan,
Heel veel sterkte aan iedereen!

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:47

Gecondoleerd.
Wat is dit uiteindelijk nog snel gegaan. Verdrietig
Heel veel sterkte voor jou, familie en alle bekenden! Ach gut

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:57

LePapillon: Ik wens je echt enorm veel sterkte toe!

Ik heb in maart dit jaar mijn moeder verloren aan kanker. Ze was ook al ziek sinds augustus 2004, een keertje genezen, weer hervallen, en uiteindelijk terminaal...
Ik had ze zelf vrijdags naar de spoedafdeling gedaan voor pijnbestrijding en die maandag is ze overleden in bijzijn van de naaste familie, heel vredig en zonder pijn.

Jouw broer zal ook al enorm hard gevochten hebben, dus ik begrijp ook heel goed dat je er vrede mee kan hebben en dat hij nu rust heeft, hoewel het natuurlijk heel erg blijft.
Nogmaals heel veel sterkte en kracht in deze moeilijke periode!

veel liefs! Vriendjes zijn?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:02

Heel veel sterkte. Wat een ontzettend moeilijke en zware tijd. Zoals je zelf zegt: hij heeft nu rust, ik wens jou ongelofelijk veel kracht toe.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:04

Meid heeeeeel veel sterkte met het verlies van je broer. Ook veel sterkte toegewenst aan je ouders en familieleden en vrienden van je broer

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:08

jee meid, ik ben er stil van. Ik wens je alle kracht om met je (schoon)familie en vriend samen een goed einde voor je broer te maken. En daarna weer verder te gaan.

Wat mij altijd is bijgebleven: uithuilen en opnieuw beginnen (dat zei iemand tegen mij die doodging) Want opnieuw beginnen zal het worden, alles zal anders zijn zonder jouw broer.

Ik wens je het beste..

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:13

Ah wat vreselijk zeg!
Hopelijk heb je hem nog de vragen kunnen stellen die je had..
Heel veel sterkte voor jou en je familie!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:14

ook hier gecondoleerd Daan, wat is het vreselijk snel gegaan ineens, zo jong nog...... heel veel sterkte meisje, ook voor de rest van de familie

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:16

Ooh meis, wat naar nu... nog zoveel plannen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je nog hebt kunnen genieten de afgelopen tijd van je broer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:09

Hey meis hoe gaat het nu met je? Lachen