Lange autorit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: Lange autorit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:25

De reis fijner laten verlopen omdat je bijvoorbeeld wagenziek wordt en daar medicijnen voor inneemt, vind ik heel wat anders dan dat je niet kunt slapen in de auto. Lekker boeiend. Daar ga je echt niet dood aan. Dus hoef je daar ook geen medicijnen voor in te nemen die daar niet op zijn gericht, dat is gewoon belachelijk. Die slaap haal je later wel weer in als je het nodig hebt.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:30

Wij rijden altijd 's nachts! Dan gaan we om een uur of 8, 9 's avonds weg en dan zijn we er (in Italië, dicht bij Milaan) om een uur of 10 's ochtends! En je hebt dan ook geen file bij de Gotthardtunnel (hoe schrijf je dat?? Verward) Ik vind het altijd wel handig! Ik ga dan gewoon slapen en mijn ouders rijden Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:31

Ik slaap nooit kan het gewoon niet, boeiend slaap ik wel als we aankomen Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:31

Ukkiee schreef:
De reis fijner laten verlopen omdat je bijvoorbeeld wagenziek wordt en daar medicijnen voor inneemt, vind ik heel wat anders dan dat je niet kunt slapen in de auto. Lekker boeiend. Daar ga je echt niet dood aan. Dus hoef je daar ook geen medicijnen voor in te nemen die daar niet op zijn gericht, dat is gewoon belachelijk. Die slaap haal je later wel weer in als je het nodig hebt.

Het was maar een vraag hoor.
En tsjah, ik vind slaap belangrijker dan jij.
Dan heb jij niet het recht om vanachter je computer te beoordelen of ik me aanstel of niet.
Iedereen is anders.
En het is geen coke wat je inneemt zoals antitoilet al zei Nagelbijten / Gniffelen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:48

Het zomerboek van de Cosmogirl kopen Ja
En verder.. vééél muziek op je MP3 zetten, anders word je de liedjes zo snel zat. Wij moeten zondag in totaal 15 uur rijden (Noorwegen) dus ik ga me ook flink vervelen denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:49

Zomerboek Cosmo? Tell me?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:12

Ja dat is een heel dik boek, dat geeft de cosmogirl elke zomer uit, speciaal voor dit soort saaie autoritten Knipoog
Staat vol puzzels, verhalen, beautytips enz. Lachen

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:41

Dat zomerboek ga ik denk ik ook maar eens scoren! Haha! Moet zondag ook 12 uur in de auto zitten.. Maar wel met een vriendin erbij dus dat is wel gezellig! Ik ga meestal gewoon naar mijn iPod luisteren, dvdtje kijken op de laptop of zoiets doen.

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:48

Dingen om van je verveling af te komen tijdens de autoreis, hmm, ik luister muziek, speel op nintendo ds, dvd kijken, slapen, lezen, ik ben niet wagenziek dus dan kan ik wel lezen, maar dat verschilt per persoon natuurlijk.
Succes met de reis overleven Knipoog Maar het gaat vast sneller dan je denkt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:53

Ik had 3 jaar terug wagenziekte toen we door de bergen reden, echt van die passen enzo. Werd ik vet misselijk.
Maar nadat ik had gevlogen geen last meer van gehad.
Heel apart!

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:03

Iemand anders nog originele tips? Weet niet hoe ik anders die 12 uur doorkom... Boos!

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:41

Als je een laptop hebt, neem die mee en ga hem helemaal reorganiseren, alle bestanden ed.

Daar ben ik altijd wel een aardig tijdje mee bezig, oude dingen verwijderen, daarbij komt je altijd weer leuke oude dingen tegen die je dan terug gaat lezen ed..

Verder eet ik altijd heel veel, bezigheidstherapie Schijnheilig

Muziek inderdaad, in de file altijd iedereen bekijken.

Zo'n groot zomerboek van verschillende bladen is ook altijd erg leuk.

DVD via laptop kijken...

Nu is mijn inspiratie ook even op...

Zeuren als je een mac ziet?? Tong uitsteken

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:53

Pff ik heb zelf inderdaad ook zoon hekel aan (lange) autoritten. Heb zelf ook onwijs last van wagenziekte, dus dat maakt het allemaal wat onaangenamer.

De laatste keer heb ik luisterboeken meegenomen en heb daar hele reis naar geluisterd(vanwege dat ik niet kan lezen in de auto).
En verder muziekje luisteren, beetje praten.
Ook probeer ik wel wat te slapen.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:13

Als je een laptop hebt kun je ook kijken of je ergens een internet signaal kunt oppikken.Als je wireless LAN hebt(Wi-Fi) tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:15

Ik dacht dat illegaal was, Lavien? Je mag niet zomaar op iemand anders zijn internetverbinding zitten, kun je voor opgepakt worden. Of bedoel je dit niet?

Wat ik altijd doe is dom uit het raam kijken, naar de omgeving en de mensen. Mp3tje aan en genieten maar!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:44

@ Iddel; Als iemand zijn netwerk niet heeft beveiligd, eigen schuld, hoor. Maar je rijdt met de auto te snel om een signaal op te pikken. Ja, je kunt het wel oppikken, maar geen verbinding maken omdat je tegen die tijd alweer buiten bereik bent. Tenzij je in de file staat, maar laat dat nou net altijd in the middle of nowhere zijn Tong uitsteken

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:00

Ukkiee schreef:

Nou nou, zo'n reispilletje is echt geen drama hoor. Ik kan me best voorstellen dat mensen zo'n pilletje van de drogist nemen om lekker een paar uur te tukken. Ik vond die bijwerking iig erg relaxed altijd Haha!

Wat te doen:
Nu al tijdschriften kopen/opsparen zodat je een voorraadje hebt, en dan in de auto lekker lezen.
Goed boek (of twee meenemen)
Nintendo DS/Gameboy meenemen, en dan een spelletje zoals Legend of Zelda, of pokemon oid. Ben je uuuuuuren mee zoet Haha!
Mp3speler mee.

En vergeet niet batterijen of een oplader voor in de auto mee te nemen!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:07

Ik wilde net sudoku zeggen... *LOL*
Ik neem mijn iPod Touch mee, zet er een filmpje op (nog even kijken hoe) en klaar is kees. Je hebt vast wel muziek toch?
Vroeger ging ik ook vaak (in de rage) met die scoobie-doo-touwtjes dingen doen.
Neem inderdaad veel tijdschriften mee en/of dikke pil. Zelf kan ik niet lezen in de auto, word ik echt misselijk, maar veel mensen kunnen het wel volgens mij. Lachen

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:15

Ik kan ook niet lezen jammer genoeg!
staan leuke dingen tussen! Heb er zin in! Lachen

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:25

Ik vertrek vannacht om 12 uur en zit achter mijn broertjes. Op een of andere manier kan ik me daarmee ook úren vermaken Clown
Verder kijken we constant dvd's, slapen, mp3 helemaal vol zetten met muziek van elkaar (kijken wat echt heel fout is Clown )en we doen van die spelletjes in de auto. Meestal spelletjes zoals 'ik zie, ik zie, wat jij niet ziet...'.
Ik vermaak me meestal wel. Ik verheug me meestal wel op de reis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:30

Ik mag helaas geen antiwagenziekte pil nemen aangezien ik zelf ook moet rijden Nagelbijten / Gniffelen
Maar als ik bijrijder speel, slaap ik of speel ik op de psp Nagelbijten / Gniffelen (speciaal gekocht voor de vakantie).
Vroegah deed ik altijd spelletjes met mama onderweg Lachen als eerste een bepaalde auto zien etc. Tong uitsteken

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:32

Ik vermaak me altijd prima in de auto!

Inderdaad mp3 speler/ ipod vullen, zonder muziek houd ik het ook niet vol! En we kletsen lekker veel.

Verder maken ik en mijn vriend altijd rare zinnen van de kentekenplaten Clown

En mensen kijken, vooral in de file. Zit men uitgebreid in de neus te peuteren, of zie je iemand heel charmant slapen (mond open, kwijl eruit, haha!) of is er een stel die enorme ruzie aan het maken is... vroeger (voor de tomtom tijdperk) was dit al helemaal leuk, man schelden, vrouw gestresst met de kaart voor haar neus. Ge-wel-dig!

Echt, ik heb nu al zin in de autorit naar Frankrijk!

Fijne reis!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:33

Ik vind het beter als ik zelf rij, dan heb ik de tijd niet zo in de gaten. Maar verder boekje lezen/ tijdschrift. Of een PSP meenemen, muziek luisteren.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:36

Bedankt voor de ideeën! Haha, nou ik ga er wat van proberen te maken hoop dat mn family een beetje meewerkt soms is mijn broer zo grynzig dat verpest echt! Boos!
Fyne vakantie allen!

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:01

slapen Slapen