Meisje uit Biddinhuizen dood door val van balkon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Re: Meisje uit Biddinhuizen dood door val van balkon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:41

Ik heb de titel even gewijzigd in val van balkon. Wilde met de term sprong niemand kwetsen ofzo.

MaanNaam

Re: Meisje uit Biddinhuizen dood door sprong van balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:41

wat een ongeloofelijk stom ongelukkig ongeluk!
heel veel sterkte voor de familie!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:42

Jeetje zeg.. Heel veel sterkte voor vrienden en familie..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:43

gamblerlover schreef:
Zamora schreef:
dat zei allegra net ook al.

Dat weet ik, maar omdat er al zoveel verkeerde verhalen rond gaan via internet wou ik het nogmaals duidelijk benadrukken. Is nooit verkeerd denk ik. Zulke verhalen heeft marlous namelijk niet verdient.

heb je gelijk in Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:45

Echt verschrikkelijk dit.. ik hoorde het via mijn moeder, die hoorde het op de radio.
Eerst was 't voor mij ook twijfelachtig wat nou waar was en wat niet, maar nu weet ik dus hoe het zit.
Ben me eerst nog erger dood geschrokken, want een vriendin van mij was in hetzelfde plaatsje op vakantie, zelfde leeftijd.
Dus eerst doodsbang of zij het niet was.. bleek uiteindelijk dus Marlous te zijn, die ik ook vaagjes kende (wel eens gezien, gehoord via kennis, o.a meid die daar ook was)
En het blijft verschrikkelijk, gatver..

Heel veel sterkte voor d'r familie en alle andere nabestaanden. Ach gut

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:47

Jeetje, wat vreselijk!
Maar de url van dat krantenartikel die iemand net gaf, vind ik niet kloppen. Puber kan niet balkonjumpen. Alsof het vanzelfsprekend is dat iedereen dat kan Nagelbijten / Gniffelen

Heel veel sterkte aan nabestaanden Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:49

Hoorde het gister op shownieuws, heel vervelend ongeluk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:51

Jeetje wat vreselijk! Heel veel stertke voor de nabestaanden. Gelukkig dat ze niet aan dat balkonspringen doet, is idd een rage in oa Lloret.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:54

Wat een vreselijk ongeluk !
Heel veel sterkte voor de familie en andere nabestaande !

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:59

Gatsie....
Ik ben al geen fan van die vakantieplekken voor jongeren.... er komen heel wat kids terug met Korsakov (geen geintje) door het explosieve zuipen zonder fatsoenlijk te eten... ze doen de gekste dingen, ze zijn niet gewend aan zoveel drank, en dan die warmte, en totaal geen toezicht...
Je verliest niet zomaar je evenwicht dus er zal drank in het spel zijn.... dat maakt het niet minder erg, of haar eigen schuld o.i.d. Maar ik hoop dat ouders er misschien iets langer over nadenken alvorens hun kids naar zo'n plek te laten gaan....
Echt vreselijk.... heel erg triest.....

ps: dat overal dan staat dat ze gesprongen is, is wel heel erg voor de familie... ik hoop dat dit snel hersteld wordt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:02

Ninx schreef:
Gatsie....
Ik ben al geen fan van die vakantieplekken voor jongeren.... er komen heel wat kids terug met Korsakov (geen geintje) door het explosieve zuipen zonder fatsoenlijk te eten... ze doen de gekste dingen, ze zijn niet gewend aan zoveel drank, en dan die warmte, en totaal geen toezicht...
Je verliest niet zomaar je evenwicht dus er zal drank in het spel zijn.... dat maakt het niet minder erg, of haar eigen schuld o.i.d. Maar ik hoop dat ouders er misschien iets langer over nadenken alvorens hun kids naar zo'n plek te laten gaan....
Echt vreselijk.... heel erg triest.....

ps: dat overal dan staat dat ze gesprongen is, is wel heel erg voor de familie... ik hoop dat dit snel hersteld wordt.

idd Ja ik had ook al een topic geopend, zag hem niet staan bij Nieuws, nu word ik afgesnauwd omdat ze niet gesprongen zou zijn, maar waarom brengen ze de waarheid dan niet naar buiten? lijkt me heel erg belangrijk, en aangezien het dinsdag al is gebeurd, nog steeds staat overal springen.
al met al bezorgd het me kippenvel, zo mooi zo jong, en die had volgens mij echt nog een hele carriere voor zich Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:06

ik zie net ook dat ze deze maand 18 jaar zou worden... Scheve mond

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:07

Je hebt gelijk, ik dacht dus ook direct aan zelfmoord.... door de titel.
Maar goed, het is lastig om te weten wat exact in iemand omgaat. Enerzijds ontstaat zo'n 'spraakverwarring' misschien ook niet zomaar en is er misschien nog wat twijfel over de ware toedracht?
Nou ja, hoe het ook zij.... het is triest, wat er ook gebeurt is.
En wanneer het een ongeluk is geweest, zal het heel belangrijk zijn voor de familie dat het ook zo gecommuniceerd wordt... het is anders wel vreselijk pijnlijk telkens de verkeerde feiten voorbij te horen komen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:09

een vriend van een meisje uit mijn klas heeft dit ook meegemaakt .... die is ook overleden .... Boos!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:09

He get wat een naar verhaal weer.. En dan de reacties die er op (onder andere) spitsnet bij de berichten staan. Daar kan ik echt nijdig van worden. Hoe je het ook bekijkt, gesprongen of gevallen, het BLIJFT vreselijk, zo'n jong meisje nog!

Gedachten gaan dan ook uit naar de familie, vrienden en verdere nabestaanden.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:34

[quote="Ninx"
Je verliest niet zomaar je evenwicht dus er zal drank in het spel zijn.... dat maakt het niet minder erg, of haar eigen schuld o.i.d.[/quote]

Nou ja, er valt wel vaker iemand van een balkon, ook zonder drank. Aan de andere kant, ze zullen idd niet nuchter geweest zijn maar om er nou direct vanuit te gaan dat dat de oorzaak is geweest...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:39

Allegra schreef:
[quote="Ninx"
Je verliest niet zomaar je evenwicht dus er zal drank in het spel zijn.... dat maakt het niet minder erg, of haar eigen schuld o.i.d.

Nou ja, er valt wel vaker iemand van een balkon, ook zonder drank. Aan de andere kant, ze zullen idd niet nuchter geweest zijn maar om er nou direct vanuit te gaan dat dat de oorzaak is geweest...[/quote]

Het is een vakantie-oord waar VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLL drank en drugs wordt gebruikt door VEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLL te jonge mensen.
Die met Korsekov of een geslachtsziekte of zwanger thuiskomen, als ze al thuiskomen. Vanzelfsprekend geldt dit niet voor IEDEREEN, maar het gebeurt te vaak en teveel. Ik zou toch zo graag zien dat kids daar wat beter tegen beschermd werden.
Je kunt in dit geval niets met zekerheid zeggen, maar het is absoluut reëel te denken dat een slokje hier het 'evenwichtsorgaan' toch wel degelijk een tik heeft gegeven....

Last but not least is dat niet het meest relevante, het is al triest genoeg. Mijn punt is dat er teveel 'rare' dingen gebeuren met jongeren in dit soort oorden.... en dat vind ik heel erg zorgelijk.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:43

Wat een vreselijk ongeluk zeg. Ook nog zo jong. Ach gut

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:06

xDramaQueen schreef:
idd Ja ik had ook al een topic geopend, zag hem niet staan bij Nieuws, nu word ik afgesnauwd omdat ze niet gesprongen zou zijn, maar waarom brengen ze de waarheid dan niet naar buiten? lijkt me heel erg belangrijk, en aangezien het dinsdag al is gebeurd, nog steeds staat overal springen.
al met al bezorgd het me kippenvel, zo mooi zo jong, en die had volgens mij echt nog een hele carriere voor zich Ja

Wie bedoel je met 'ze'? "wij" proberen dat met zijn alle ook, hoor, zie de metro van vanmorgen, maar goed, de naaste familie en goede vrienden hebben wel andere dingen aan hun hoofd dan een of andere sensatiezoeker. Het is sowieso asociaal, foto's van haar hyves op de spits site, die ook doorlinkt naar hyves enzo...

@ ninx, dat zeg ik zelf toch ook dat ze vast niet nuchter is geweest. Daarbij was Marlous wel gewoon een verstandige nuchtere meid, en haar gezelschap ook, mensen die allemaal heel nuchter in het leven staan en echt wel weten wat voor gevolgen bepaalde dingen hebben. Daarbij was ze ook al bijna 18, bijna ook zelfstandig genoeg om een moordmachine te besturen (lees: auto Knipoog) dus mag je sowieso aannemen dat ze ook wel weet hoe ze geslachtziektes en korsekov kan voorkomen Lachen
Maar ik begrijp je punt, daar niet van, vind alleen dat het in dit geval niet op gaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:06

Ik heb net de papieren versie van de Telegraaf gezien. Wat een sensatiekop op de voorpagina zeg, echt te walgelijk voor woorden.

Het zal best zijn dat er het een en ander gebeurt aan de Spaanse Costa's, maar om dat nou op deze manier als feiten op de voorpagina te gooien... Nou ja, de Telegraaf heeft nooit bovenaan mijn lijstje van journalistieke hoogstandjes gestaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:10

Ik zag/hoorde het idd gister op Hart van Nederland op SBS 6. Verschrikkelijk zeg, net geslaagd en dan zo aan je einde komen....
Heb, net als velen anderen, ook een krabbel gestuurd via Hyves...

Vind het nogal ergerlijk weer dat de Telegraaf nog zijn welbekende imago weer 'eert'. Telegraaf is, zoals vaak algemeen bekend is, niet echt een betrouwbare bron en meer een krant die sensatiebelust is, ipv. het nieuws op een objectieve manier te brengen.
Als het dan ook nog eens om zulk verschrikkelijk nieuws gaat en er zo'n misverstand in de wereld wordt geholpen dánkzij de Telegraaf, dan blijkt het maar weer....

Ik snap dat de familie hoogstwaarschijnlijk zich nu bezig houdt met andere, voor hen belangrijkere zaken, maar het zou me niet verbazen als ze het tot een rechtzaak laten komen om het éen en ander recht te laten zetten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:15

Van de site van Biddinghuizen af:

Citaat:
BIDDINGHUIZEN - Donderdag 3 juli 2008. Zowel de schoolleiding van het Christelijk College Nassau Veluwe (CCNV) als de vrienden van Marlous van Someren ontkennen dat Marlous van het balkon in haar appartement in Lloret de Mar is gevallen omdat zij van balkon naar balkon sprong. Men gaat er van uit dat Marlous haar evenwicht is verloren en ongelukkigerwijs over de rand is gevallen.

Eerder maakten diverse media, en EnDanDit, nog melding van “balkonspringen” als doodsoorzaak. Een reisgenoot van Marlous vertelt in de De Stentor: “Marlous is op het balkon een sigaretje gaan roken en heeft waarschijnlijk haar evenwicht verloren. Drank is hoogstwaarschijnlijk wel in het spel geweest. Maar wie raakt niet eens dronken na het behalen van een diploma?”

De rector van het CCNV laat weten: “Het was een keurig meisje, zoiets zou ze nooit doen. Ik heb met verschillende betrokkenen gesproken. Het klopt gewoon niet. Het is extra zwaar en triest voor de ouders dat die suggestie wordt gewekt.”

Aangezien er niemand bij het slachtoffer was op het moment dat zij van het balkon viel, zal waarschijnlijk nooit met zekerheid gesteld kunnen worden dat zij slechts haar evenwicht verloor.

Los daarvan dringt de vraag zich op of de balkons van dergelijke appartementen wel veilig genoeg zijn. Als een meisje al per ongeluk over de reling kan vallen, moet er iets goed mis zijn met de hoogte van deze relingen.

Bron: EnDanDit.nl

Ik heb jaren in Biddinghuizen gewoont en kan me haar ook nog wel vaag herinneren.

Echt vreselijk.. Nagelbijten / Gniffelen

Sterkte voor alle kennissen en familie Ach gut

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:25

Allegra schreef:
xDramaQueen schreef:

Wie bedoel je met 'ze'? "wij" proberen dat met zijn alle ook, hoor, zie de metro van vanmorgen, maar goed, de naaste familie en goede vrienden hebben wel andere dingen aan hun hoofd dan een of andere sensatiezoeker. Het is sowieso asociaal, foto's van haar hyves op de spits site, die ook doorlinkt naar hyves enzo...

@ ninx, dat zeg ik zelf toch ook dat ze vast niet nuchter is geweest. Daarbij was Marlous wel gewoon een verstandige nuchtere meid, en haar gezelschap ook, mensen die allemaal heel nuchter in het leven staan en echt wel weten wat voor gevolgen bepaalde dingen hebben. Daarbij was ze ook al bijna 18, bijna ook zelfstandig genoeg om een moordmachine te besturen (lees: auto Knipoog) dus mag je sowieso aannemen dat ze ook wel weet hoe ze geslachtziektes en korsekov kan voorkomen Lachen
Maar ik begrijp je punt, daar niet van, vind alleen dat het in dit geval niet op gaat.

Daarom heb ik er ook bij gezegd dat dit meer een zorg van algemene aard was, niet specifiek om dit meisje...
Ik kan verder haar familie alleen maar niets dan sterkte toewensen, en niet in de laatste plaats met alle ongepaste verslaggeving rondom dit gebeuren.... erg naar.
(ik ben sowieso al dol op de Telegraaf.... pipo de clown-krant Boos! )

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:26

Geen medelijden met het meisje zelf. Wel vind ik het heel erg voor de nabestaanden.

Edit: net topic nog doorgelezen, en als ze niet zelf is gesprongen neem ik mijn woorden terug.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:29

Wat vreselijk zeg!! Vriendjes zijn?

Is Marlous over de reling gevallen of heeft ze er echt opgezeten?
Als ze op de reling van het balkon zat, is het niet echt slim van haar maar als ze gewoon, zoals het hoort, op de vloer van het balkon stond, mankeert er ook iets aan de veiligheid van dat balkon.

Ook al heb je alcohol op, je valt niet zomaar over de reling als ie hoog genoeg is, toch?

Sterkte voor de nabestaanden.. Echt verschikkelijk!!