ben jij bloeddonor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cruesli

Re: ben jij bloeddonor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:12

Ik ben geen bloeddonor, ik heb erg vaak bloedarmoede waarvoor ik dus ook heel vaak aan de staalpillen moet, dus ik kan al mn drupjes bloed ietsje te goed zelf gebruiken Knipoog

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:46

Ben ook bloeddonor. Valt hartstikke mee hoor! Nog een tipje: als je 's avonds gaat neem dan na je avondeten geen zuivelproducten, zuivel haalt nml heel snel je ijzergehalte omlaag. En iedere keer als komt bloedgeven wordt je ijzergehalte getest en dit moet een bepaalde waarde hebben. Mijn ijzergehalte is nooit zo hoog, en soms mag ik dan net niet geven. Daarom neem ik de dagen voordat ik heen moet iedere dag een glas roosvicee Ferro (ijzer) om mn ijzergehalte op te vijzelen. Werkt echt super Haha!

Suc6!!!

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:49

Ik wil wel graag bloeddonor zijn maar mijn lichamelijke reactie op bloed is niet echt leuk.

Ik ben totaal niet bang voor naalden maar ik val flauw als ik ergens ga bloeden.
Één keer bij de dokter, terwijl ik die hele naald en het bloed niet eens heb gezien!
En laatst nog bij een practicum toen we onze eigen bloedgroep moesten bepalen door middel van een klein vingerprikje.

Echt ik vind bloed of naalden totaal niet eng!
Maar krijg toch die flauwval reactie Scheve mond
Misschien mijn onderbewustzijn ofzo...

Ik ga tzt denk ik wel een keer proberen om bloed te doneren, want als ik zelf bloed nodig heb wil ik het ook ontvangen!
Voor wat hoort wat!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:01

nee, helaas niet. kan best goed tegen naalden ed
maar probleem bij mij is dat ik medicatie tegen 'n te langzaam werkende schildklier gebruik...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:12

Ik wilde ook eerst heel graag bloeddonor worden, maar nadat ze een keer bloed moesten prikken bi mij wat niet helemaal goed ging(ben toen bijna van mijn graatje gegaan omdat ze tot 2 keer toe verkeerd prikten!!)moet ik er nog even over nadenken. Overigens heb ik bijzonder bloed, wat maar 10 a 12 procent van de Nederlands heeft.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:38

Ik ben ook bloedonor. Heb tot nu toe nooit ergens last van gehad. Wordt altijd goed voor je gezorgt wat betreft eten en drinken. Ik geef zelf in Zwolle, mijn vader in Apeldoorn, maar wat ik zo van hem hoor zit daat best veel verschil tussen.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:39

ik wil het wel zijn, maar heb een lichtelijke naalden-fobie Nagelbijten / Gniffelen
als je nagaat dat ik nog nooit heb bloedgeprikt (voor zover ik het weet), ze bij een normale injectie al met 5 man op me moeten zitten, is bloeddonor geen slim plan Nagelbijten / Gniffelen
als mijn angst ooit overwonnen is, wil ik het wel gaan doen denk ik.
orgaandonor ben ik wel

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:40

nee dat durf ik niet. Als ik dood ben echter mogen ze alles van me hebben

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:41

madeliefw schreef:
nee dat durf ik niet. Als ik dood ben echter mogen ze alles van me hebben

zo is het Knipoog

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:44

Ik had me ook dapper opgegeven voor bloeddonor. Bij de keuring bleek al dat het aanprikken nog wel eens een probleem kon zijn. Dat wist ik al want met onderzoeken gaat het bij mij ook altijd mis.
Bij de eerste oproep is het dus ook niet gelukt. 3 man sterk heeft een poging gewaagd. Maar er is geen naald in mijn arm terecht gekomen. Ik heb extreem dunne aderen en ben dus nauwelijks te prikken. Dus helaas meteen alweer uit het bestand verwijderd.
Mijn man is door mij trouwens wel bloeddonor!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:15

Ik ben geen bloeddonor, maar wel orgaandonor (als ik dood ben). Ik was altijd panisch voor naalden, dat is nu wel minder, maar daarom heb ik me nooit opgegeven. Ik moet ook wel zeggen dat ik ook niet zou weten wanneer ik daarheen zou moeten gaan, heb het echt megadruk.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 01:28

Ik ben ook bloeddonor, vanaf 4 weken na mijn 18e verjaardag.
Ik ben erg moeilijk te prikken, diepe rollende aders en ben niet dun...dus word op voorhand al door de meest ervaren geprikt met een andere naald. (staat in mn dossier)
Echter, als ze eenmaal een ader hebben is het wel jackpot want die zak zit in 2/3 min vol.
Ze vragen zich ook nog steesd af hoe ik t doe, ben niet te prikken, dan hebben ze me en loop ik zo leeg. Eet ik een koek omdat het moet en loop ik weg zonder problemen.

Achja, kan ze zo helpen en heb een gewilde bloedgroep.

*zit zich nu ineens te bedenken dat ze een piercing heeft laten zetten...
dat word dus even niet voor mij Haha!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 03:54

Nee, ik wil wel doneren, maar hier mag dat niet omdat ik uit Nederland kom. Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 06:00

Ik wil op zich best bloeddonor worden,
alleen ik heb me op een informatiedag laten vertellen dat ze mij al liever niet hebben (tattoo's, piercings en geen vaste relatie Clown )

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:53

crossmonster schreef:
Ik wil op zich best bloeddonor worden,
alleen ik heb me op een informatiedag laten vertellen dat ze mij al liever niet hebben (tattoo's, piercings en geen vaste relatie Clown )

Dat is natuurlijk onzin. Ik heb dan geen tattoo's, maar wel een piercing, wat als consequentie had dat ik een jaar niet mocht geven. Naja, prima. Maar na dat jaar maakt het niets meer uit. En ik ben vrijgezel, scharrel soms wat rond, etc etc, maar dat heeft echt geen effect hoor. Als ik het nou onveilig met de zogenaamde 'risicogroepen' zou doen is het een ander verhaal, maar ik ga er even vanuit dat jij dat niet doet.
Gewoon aanmelden als je wil!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:54

Carolien007 schreef:
Ik ben ook bloedonor. Heb tot nu toe nooit ergens last van gehad. Wordt altijd goed voor je gezorgt wat betreft eten en drinken. Ik geef zelf in Zwolle, mijn vader in Apeldoorn, maar wat ik zo van hem hoor zit daat best veel verschil tussen.

Wat voor verschil dan? *geeft ook in Apeldoorn*

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:18

Ik ben ook bloeddonor. Ik heb me anderhalf jaar geleden aangemeld en elke keer kwam het er niet van. Dan had ik weer een te laag ijzergehalte, dan had ik net een keelontsteking gehad, dan had ik net een nieuw gaatje in mijn oren laten prikken...
Ik heb dus nog nooit daadwerkelijk bloed gegeven. Baal ik wel van.. maja het komt wel een keer Lachen.
Orgaandonor ben ik ook, als ik overleden ben. En dan gewoon alles wat ze maar willen gebruiken. Ik heb het toch niet meer nodig!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:35

Nee ik ben geen bloeddonor. Simpelweg omdat ik bang ben voor naalden brrrr... Overigens ook geen orgaan donor hoor, dus daarin tegen hoef ik ook geen orgaan van een ander mocht ik het ooit nodig hebben...

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:41

Ik ben geen bloeddonor, ik ben als de dood voor naalden, val dan flauw en voor die mensen lijkt dat mij niet echt praktisch werken. Voor mezelf ook niet fijn natuurlijk Vork Ook ben ik nog geen 18 dus het kan zoiezo nog niet. Knipoog

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:12

Ik wilde graag bloeddonor worden maar aangezien ze mij met bloedprikken altijd lastig geprikt krijgen, nauwe, strakke aders, raadde de arts dat af. Ook een infuus was een ramp, moest in mijn elleboog (gespalkt en wel).
Toch ga ik het een keer proberen denk ik (als ik straks weer terug ben in Nederland) want zo'n jaarlijkse check up lijkt mij toch wel fijn.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:40

Ethelate schreef:
Ik wilde graag bloeddonor worden maar aangezien ze mij met bloedprikken altijd lastig geprikt krijgen, nauwe, strakke aders, raadde de arts dat af. Ook een infuus was een ramp, moest in mijn elleboog (gespalkt en wel).
Toch ga ik het een keer proberen denk ik (als ik straks weer terug ben in Nederland) want zo'n jaarlijkse check up lijkt mij toch wel fijn.

Nahja ik word ook altijd anders geprikt.
Moest hier in DK maandje geleden nog bloed laten prikken, dat is ook maar in mijn hand gedaan na 5 poginen in mijn elleboog. In het ziekenhuis is er zelfs een keer een anesthesist bijgeroepen voor simpel bloedprikken.
Toch krijgen ze mij geprikt.
Ook omdat ik gewoon snel bloed lever en dat weegt er weer tegenop.
Stel dat ze 5 minuten moeten uittrekken om je te prikken en daarna nog eens een kwartier voor die zak dan houd het op (die moet ook binnen bepaalde tijd vol zijn)

Mensen die daar werken doen niks anders dan dag in dag uit bloed prikken, waar het voor je dokter misschien wat langer duurt gaat het bij hen wat sneller.
Niet dat je dokter het niet kan, maar die doet het gewoon minder vaak.

Dus, gewoon gaan en de kans wagen!!
En anders werkt zwanger worden ook nog Ja Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:19

Ik ben een tijdlang volbloeddonor geweest. Eens in de vier maanden kreeg ik een oproep (ik heb O+ dus dat is goed te gebruiken). Door zwangerschappen nu uiteindelijk uitgeschreven. Mijn man is plasmadonor en heeft elke maand een afspraak. Hij heeft bloedgroep A+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:25

Ik ben ook bloeddonor, sinds een kleine 2 jaar. Ben niet de makkelijkste om aan te prikken, maar tot nu toe geen problemen mee gehad.. Ik heb tevens een donorcodicil voor na mijn overlijden..

Ik moet me nog gaan opgeven om ook bloedstamcellen en beenmerg te gaan geven. De kans dat je daarvoor wordt gevraagd is minimaal, maar wie weet kan ik wel iemand ermee helpen.. Het is toch maar een ontzettend kleine moeite!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:33

Ik ben wel orgaandonor,na mijn dood of tijdens leven alleen voor familie, maar nog geen bloeddonor. Ik heb ME (hoewel ze niks in m'n bloed kunnen vinden) en een hele lage bloeddruk. Ik vind het daarom een beetje eng, nog slapper worden kan ik echt niet gebruiken. M'n lijf heeft het zo al zwaar zat.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:52

Chubby schreef:
Ik moet me nog gaan opgeven om ook bloedstamcellen en beenmerg te gaan geven.

Wat houd dat in dan? Heb ik nog nooit van gehoord Bloos..