Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
joycie schreef:Over dierwetenschappen hoor ik altijd: 'Het is leuk, maar je wordt er geen dierenarts mee' en qua banen schijnt het ook wat lastiger te zijn.
oomens schreef:joycie schreef:Over dierwetenschappen hoor ik altijd: 'Het is leuk, maar je wordt er geen dierenarts mee' en qua banen schijnt het ook wat lastiger te zijn.
Ik wist niet dat er echt mensen waren die met dierwetenschappen dierenarts wilden worden. Volgens mij heb je dan gewoon de verkeerde studie gekozen.
Ben als 1e keuze met dierwetenschappen begonnen (toen nog zootechniek) en vond er werkelijk geen moer aan. Het eerste jaar heb je natuurlijk bij alle studies vrij veel basisvakken, maar vooral de scheikunde en wiskunde vakken vond ik echt dodelijk saai en namen ook veel tijd in beslag qua werkcolleges en practica. Sowieso veel practica gehad daar, waardoor je toch best veel tijd op de uni doorbracht. Verder weinig zelfstudie gedaan, heb ergens in januari besloten dat ik het helemaal niks vond en ben toen vooral gezellige dingen gaan doen, maar heb gewoon m'n propadeuse gehaald.
joycie schreef:Over dierwetenschappen hoor ik altijd: 'Het is leuk, maar je wordt er geen dierenarts mee' en qua banen schijnt het ook wat lastiger te zijn.
Katuwr schreef:Ik ook hetzelfde! Ben nu aan het wachten op de uitslag, of ik in ben geloot voor diergeneeskunde of niet. Maar als ik niet ingeloot ben ga ik echt heeeel graag dierwetenschappen doen, snap dat het een totaal andere studie is maar deze trekt mij ook heel erg aan. Dus het is sowieso áltijd goed, wat ik ook te horen krijg
Wanneer zijn de introweken eigenlijk? Van Utrecht en van Wageningen? Ik ben namelijk 8 augustus t/m 15 augustus op vakantie... Hoop dat die weken pas daarna vallen?
Ik heb daar overigens nog niks over gehoord, maar ik dacht dat zal je wel te horen krijgen wanneer je zeker bent ingeloot of niet... Omdat ik nou dus nog geen vaste studie heb...
maandag 11 t/m donderdag 14 augustus 
eilleen333 schreef:Het is wel zo dat je in België meer theorie hebt en in Nederland meer praktijk (heb ik me laten vertellen).
Maar dat ik er veel tijd mee kwijt ben, dat staat vast. Ik wil mijn paard alleen echt niet kwijt. Is het niet te combineren met een bijrijder, dan zoek ik een andere optie. Maar mijn paard blijft sowieso.
ikenindi schreef:eilleen333 schreef:Het is wel zo dat je in België meer theorie hebt en in Nederland meer praktijk (heb ik me laten vertellen).
Maar dat ik er veel tijd mee kwijt ben, dat staat vast. Ik wil mijn paard alleen echt niet kwijt. Is het niet te combineren met een bijrijder, dan zoek ik een andere optie. Maar mijn paard blijft sowieso.
en je paard in utrecht stallen(of bij je andere studieplaats?)
)en als er evt mensen hier zijn die nog geen slaapplek hebben ben je zowiezo welkom bij mij 
Katuwr schreef:O de 16e, dat zou helemaal mooi uitkomen want ik kom de 15e namelijk terug van vakantie.
Bij diergeneeskunde is dat dus nog rottiger, vandaar ook eventjes mijn topic: Introductieweek, een echte "must" of valt het over te slaan?
Als ik dierwetenschappen ga doen houd ik me aanbevolen voor de slaapplaats

Ik ben dan alleen net op vakantie, dus de buurvrouw moet hem openmaken voor mij