Wat te doen in Groningen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: Wat te doen in Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:39

ow ja het gronings ontzet is wel erg leuk

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:42

Ik zou gewoon lekker gaan shoppen en een terrasje pakken op de grote Markt. Terwijl je daar zit kun je altijd nog besluiten of je de Martinitoren wilt beklimmen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:59

Ik zou niet naar Paddepoel gaan. Ten eerste vind ik er echt niks aan en ten tweede is het niet heul dichtbij naar het centrum ofzo. Nagelbijten / Gniffelen
Volgensmij kan je beter wel gewoon gaan shoppen en misschien Martinitoren beklimmen ofzo en op een terrasje gaan zitten. Want echt dingen die je gezien of gedaan móet hebben zijn er niet echt in Groningen vind ik. Maar het is wel een leuke stad! Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:16

Tja.. dat iemand Winkelcentrum Paddepoel leuker vind dan gewoon in de stad shoppen snap ik ook niet.
Wat trouwens ook leuk is in Groningen is de Prinsentuin, kan je ook lekker kopje thee drinken. Op de Grote Markt zit ook de VVV daar kan je ook leuke stadswandelingen halen. (zijn 1,50 en over verschillende dingen, bijv. de hofjes of de Hanze)
Jullie zijn wel negatief over Groningen, zeg: niks bijzonders te zien Clown Vind zelf de Martinitoren beklimmen altijd wel grappig, met het uitzicht over de stad. Lekker winkeltjes bekijken in de Folkingestraat (ook heerlijk Italiaans ijs te krijgen). Kijk in de Folkinge ook even of de synago aan het begin open is voor bezoek, ook prachtig. Bij PUUR hebben ze een klein terrasje achter en lekkere broodjes/salades.
Ook leuk is het Noorderplantsoen, even picknicken of eten bij Lambiek (lekker en goedkoop). Als je toch daar bent even naar de Mamamini voor tweedehands spullen (altijd grappig).
Misschien is de A-kerk open, bij de Vismarkt. aan de zijkant zit iig een winkeltje met Hanze-spullen, ook erg toeristisch Knipoog Je kan ook naar het universiteitsmuseum, apart gebouw iig Lachen

Veel plezier!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:25

Evelijn schreef:
Tja.. dat iemand Winkelcentrum Paddepoel leuker vind dan gewoon in de stad shoppen snap ik ook niet.
Wat trouwens ook leuk is in Groningen is de Prinsentuin, kan je ook lekker kopje thee drinken. Op de Grote Markt zit ook de VVV daar kan je ook leuke stadswandelingen halen. (zijn 1,50 en over verschillende dingen, bijv. de hofjes of de Hanze)
Jullie zijn wel negatief over Groningen, zeg: niks bijzonders te zien Clown Vind zelf de Martinitoren beklimmen altijd wel grappig, met het uitzicht over de stad. Lekker winkeltjes bekijken in de Folkingestraat (ook heerlijk Italiaans ijs te krijgen). Kijk in de Folkinge ook even of de synago aan het begin open is voor bezoek, ook prachtig. Bij PUUR hebben ze een klein terrasje achter en lekkere broodjes/salades.
Ook leuk is het Noorderplantsoen, even picknicken of eten bij Lambiek (lekker en goedkoop). Als je toch daar bent even naar de Mamamini voor tweedehands spullen (altijd grappig).
Misschien is de A-kerk open, bij de Vismarkt. aan de zijkant zit iig een winkeltje met Hanze-spullen, ook erg toeristisch Knipoog Je kan ook naar het universiteitsmuseum, apart gebouw iig Lachen

Veel plezier!

Ben ik het helemaal mee eens. Er is denk ik genoeg in de stad te doen, maar ik denk dat de meeste groningers dat gewoon niet weten. Toeristische plekken zijn voor de toeristen immers Clown
Ik zou gewoon even de VVV bellen of misschien is er ook wel ergens een site waar een agenda ofzo te vinden is.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:29

Ik denk dat de meeste groningers het gewoon niet interessant meer vinden Clown
Zelf vind ik er ook weinig meer aan om in de stad te lopen, ik vind Emmen of Winschoten veel leuker, terwijl daar eigenlijk veel minder leuke winkels etc. zijn Vork

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:34

kehdra schreef:
[edit] Eurokaartjes! de beste uitvinding ooit! Super idee, maar dan moet het niet te warm zijn...

Nou, eerlijk gezegd snap ik niet dat er zoveel mensen zijn die er in trappen. Als je binnen de stad blijft kun je namelijk ook gewoon 2 strippen afstempelen. Als je een 15- of 45-strippenkaart hebt is dat goedkoper dan het eurokaartje en je mag er net zo lang mee reizen. Vork

Edit: nog even on-topic natuurlijk. Schijnheilig Het leukste aan Groningen is het uitgaan, Groningen is een gezellige stad en veel kroegen blijven de hele nacht open. Als dat geen optie is kun je altijd nog bij mij een kopje koffie komen drinken, ik woon op ongeveer 12 kilometer van de stad en het is hier ook prachtig. Eventueel kun je nog langs de waterski-baan, ik heb het zelf nog nooit gedaan maar het ligt op de route en schijnt erg leuk te zijn. Veel plezier!
Laatst bijgewerkt door goeroe op 24-06-08 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:34

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:16

Evelijn schreef:

Veel plezier!

Daar werkt een vriendin van mij. *LOL*
Nu je het zo zegt is er wel meer te doen in Groningen dan dat je zelf ziet. Haha! Noorderplantsoen is idd ook wel leuk. Oh misschien zijn er ook wel draverijen die dag, dat kan je natuurlijk ook doen.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:52

Volgens mij moet je Groningen gewoon een keer 's nachts bekijken maargoed Clown .

Je kunt er leuk winkelen, in de buurt van de binnenstad is een klimhal, in het stadspark is een drafbaan, wadlopen, zeehondenchreche, in Harkstede kun je waterskieen en wakeboarden, paterswoldsemeer, hoornseplas..

Als je buslijnen wilt weten van dit soort activiteiten geef je maar een gil, weet ze de meeste wel uit mn hoofd Tong uitsteken .

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:40

Eigenlijk is alles al gezegd hier, shoppen is er leuk en terrasje pakken is natuurlijk ook een leuk idee.

Mocht je nog verder de provincie in willen, kom dan naar Haren, bootje huren bij Café Friescheveen. Vork
Dan vaar je met een roeibootje of een kano het natuurgebied Friescheveen in, beetje ouwehoeren in de boot is ook altijd leuk natuurlijk. Clown En het lekkerste softijs van het noorden na, wat wil je nog meer?

(Oké, of ik maak even reclame voor mijn werk Clown)

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:42

Eerste wat in mijn opkwam was BORRELEN Go jij! Go jij!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:16

Alsjeblieft ga niet naar Pieterburen! Commercieel gedoe van Leni 't Hart. Nee behalve na een dozijn zeehondjes kijken die liggen achter de ramen is er echt niks aan! Leni is ook niet echt populair bij ons noordelingen ( ik kom van oorsprong uit noorden van grunn)
Evelijn noemt in een kort stukje echt even de toppunten van Grunn op! Vooral de prinsentuin (wist niet eens dat het zo heette, maar weet precies wat je bedoelt!) is erg leuk om even door te lopen en later even wat drinken Haha!
Het is al een tijd geleden dat je het topic opende, dus ik weet niet of je het uberhaubt nog wil weten?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:31

Prinsentuin is erg leuk! Lekker kopje thee drinken met een appelgebakje erbij. Of bij Grannys (zit vlakbij de A-Toren, die gele) een appeltaartje eten, daar zijn ze pas lekker! Verder is het ook heerlijk om naar het park te gaan, vooral Noorderplantsoen, of Stadspark, lekker in het gras liggen, van de zon genieten als die er is.
En ook 'gewoon' door de stad lopen is aan te raden, Groningen vind ik de meest prettige winkelstad die er is. Ook wat kleine straatjes uitproberen, daar vind je vaak de leukste dingen. Vanaf het station even door de Folkingestraat lopen, erg gezellig straatje.
Terrasje pakken doet het natuurlijk ook goed. Kan aan de Grote Markt, maar ook bij de Poelestraat, mooi pleintje daar.
En dan heb je nog het uitgaansleven wat top is in Groningen. Genoeg leuke kroegjes etc. Voetbal is ook altijd een feest, maar nu even wat minder, hehe Tong uitsteken