Elma_ schreef:Tuurlijk, maak van mn corrigerende tik gelijk een mep joh
Andere benaming.Blijft een fysieke uithaal.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elma_ schreef:Tuurlijk, maak van mn corrigerende tik gelijk een mep joh
_Tivoli_ schreef:Elma_ schreef:kijk en DAT snap ik nou niet he.. Mensen praten kinderen zo snel een psygische stoornis aan.. wist je wel dat uit onderzoek is gebleken dat weetikhoeveel procent van de psygische stoornissen is Aangepraat?
Ik denk juist.. Lekker makkelijk gelijk maar helemaal binnenstebuiten keren of hij misschien wel een steekie los heeft! NEE mensen worden niet zo geboren, die worden zo GEMAAKT
Ik praat niks niemand aan.
Niet om vervelend te doen,maar deze stoornissen bestaan wel degelijk,en al eeuwen lang.
Niet alle 300 soorten,maar wel 7 hoofdsoorten.
Toevallig is mijn vader vroeger ernstig mishandeld geweest op school (toen mocht dat nog)
járen later werd bij hem een bipolaire stoornis geconstateert.En ja,één die echt bestaat.
Dus voor je roept dat eht áltijd aan de ouders ligt
Wacht maar als jij een kind krijgt die onhandelbaar blijkt...dan zal ik je komen herinneren dat het aan jou ligt,en dat iets anders onzin is en niet bestaat.
Elma_ schreef:de juf mag mn kind best vast pakken, als ie probeert haar te slaan en te schoppen mag ze hem van mij aan zn armen mee trekken en in een straf hoek zetten, ze hoeft zich niet te laten aanvallen door een kleuter!
Elma_ schreef:kijk en DAT snap ik nou niet he.. Mensen praten kinderen zo snel een psygische stoornis aan.. wist je wel dat uit onderzoek is gebleken dat weetikhoeveel procent van de psygische stoornissen is Aangepraat?
Ik denk juist.. Lekker makkelijk gelijk maar helemaal binnenstebuiten keren of hij misschien wel een steekie los heeft! NEE mensen worden niet zo geboren, die worden zo GEMAAKT
_Tivoli_ schreef:Elma_ schreef:Tuurlijk, maak van mn corrigerende tik gelijk een mep joh
Andere benaming.Blijft een fysieke uithaal.
Elma_ schreef:Ik HEB een kind, en als die onhandelbaar wordt, zou ik als eerste MEZELF even achter mn oren krabben waar het fout is gegaan
jorretje schreef:ik vind dat er hier te snel conclusies worden getrokken... Je weet niet wat de achtergrond is van t kind en van de ouders. Dat doet er nu ook helemaal niet toe! TS zat nu met een 'onhandelbaar' kind in de klas. Maar nogmaals het is niet de taak van een overblijfkracht om dit gedrag op te lossen.
_Tivoli_ schreef:Elma_ schreef:Ik HEB een kind, en als die onhandelbaar wordt, zou ik als eerste MEZELF even achter mn oren krabben waar het fout is gegaan
Pas als je zelf de ervaring hebt meegemaakt,weet je dat het niet kan wat je zegt.
Ik vind het erg grof dat jij indirect wil beweren dat mijn vader dus een aangepraatte stoornis heeft.
Ze noemt inderdaad een AANTAL stoornissen,mee eens.
Maar het zijn vaak dat kleine aantal wat het hem doet.
Ik wil niet beweren dat half nederland nu ineens ADHD heeft,of iets in die vorm.
Maar wel dat het 'vroeger' gewoon niet juist geconstateert werd,en werd afgedaan als rotkind.
Elma_ schreef:En in de tussentijd laten we hem gewoon vrolijk de andere kinderen en zijn lerares terroriseren? Als kinderen goed opgevoed zijn kunnen ze naar de opvang, het is de schuld van de ouders dat dit kind niet goed opgevoed is.
_Tivoli_ schreef:Maar stel,we zouden toestaan dat juffen een armpje mogen vastpakken.
Kind schreeuwt,juf grijpt armpje en er verschijnt vervolgens een blauwe plek bij het kind.
Ouders klagen school aan.Ga jij dan aantonen dat je het kind alleen zacht hebt vastgepakt?
Ik denk dat hierin geen regels te stellen zijn..
_Tivoli_ schreef:Elma_ schreef:Ik HEB een kind, en als die onhandelbaar wordt, zou ik als eerste MEZELF even achter mn oren krabben waar het fout is gegaan
Pas als je zelf de ervaring hebt meegemaakt,weet je dat het niet kan wat je zegt.
Ik vind het erg grof dat jij indirect wil beweren dat mijn vader dus een aangepraatte stoornis heeft.
Ze noemt inderdaad een AANTAL stoornissen,mee eens.
Maar het zijn vaak dat kleine aantal wat het hem doet.
Ik wil niet beweren dat half nederland nu ineens ADHD heeft,of iets in die vorm.
Maar wel dat het 'vroeger' gewoon niet juist geconstateert werd,en werd afgedaan als rotkind.
Elma_ schreef:Marimba meis.. je bent dingen aan het quoten die ik nooit geschreven heb.. even beter lezen goed?
_Tivoli_ schreef:Pardon?
Ooit gehoort van o.a traumakinderen,ADHD of ander soortgelijkige toestanden???
Niet emteen bij de ouders neergooien zou ik zeggen...kijk ook eens vérder!
Elma_ schreef:hoe wou jij een aggresief aanvallend iemand van je afhouden zonder m aan te raken dan? Weglopen? dat maakt het toch alleen maar erger..
Nouks schreef:_Tivoli_ schreef:Pardon?
Ooit gehoort van o.a traumakinderen,ADHD of ander soortgelijkige toestanden???
Niet emteen bij de ouders neergooien zou ik zeggen...kijk ook eens vérder!
En ook bij dat soort omstandigheden (misschien wel JUIST bij gedragsstoornissen) heb je veel baat bij een goede opvoeding. Die kinderen hebben veel meer aan een consequente opvoeding, juist wanneer de opvoeding niet helemaal ok zit, is de kans groot dat gedrag bij gedragsstoonissen extreem wordt.
Ik heb één en ander aan ervaring met werk met kinderen met ADHD en autismespectrumstoornissen, en dan wordt het je toch wel errrug duidelijk wat opvoeding voor invloed kan hebben op een kind. Tuurlijk, de grondslag (ADHD bijvoorbeeld) ligt er, maar vaak komt dat pas écht tot uiting doordat ouders niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.
Elma_ schreef:hoe wou jij een aggresief aanvallend iemand van je afhouden zonder m aan te raken dan? Weglopen? dat maakt het toch alleen maar erger..
Elma_ schreef:dankje, alleen heb ik er niks aan