Enge driftbui!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Enge driftbui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:32

Elma_ schreef:
Tuurlijk, maak van mn corrigerende tik gelijk een mep joh Lachen

Andere benaming.Blijft een fysieke uithaal.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:33

Ik HEB een kind, en als die onhandelbaar wordt, zou ik als eerste MEZELF even achter mn oren krabben waar het fout is gegaan Knipoog

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:34

_Tivoli_ schreef:
Elma_ schreef:
kijk en DAT snap ik nou niet he.. Mensen praten kinderen zo snel een psygische stoornis aan.. wist je wel dat uit onderzoek is gebleken dat weetikhoeveel procent van de psygische stoornissen is Aangepraat?
Ik denk juist.. Lekker makkelijk gelijk maar helemaal binnenstebuiten keren of hij misschien wel een steekie los heeft! NEE mensen worden niet zo geboren, die worden zo GEMAAKT

Ik praat niks niemand aan.
Niet om vervelend te doen,maar deze stoornissen bestaan wel degelijk,en al eeuwen lang.
Niet alle 300 soorten,maar wel 7 hoofdsoorten.
Toevallig is mijn vader vroeger ernstig mishandeld geweest op school (toen mocht dat nog)
járen later werd bij hem een bipolaire stoornis geconstateert.En ja,één die echt bestaat.

Dus voor je roept dat eht áltijd aan de ouders ligt Scheve mond
Wacht maar als jij een kind krijgt die onhandelbaar blijkt...dan zal ik je komen herinneren dat het aan jou ligt,en dat iets anders onzin is en niet bestaat.

Maar ze heeft wel gelijk over het aantal 'gemaakte' stoornissen. Dat is de reden dat ik gestopt ben met leraartje spelen, ik zag door de meeste 'ADHDers' heen en dat was niet mijn plek.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:34

Elma_ schreef:
de juf mag mn kind best vast pakken, als ie probeert haar te slaan en te schoppen mag ze hem van mij aan zn armen mee trekken en in een straf hoek zetten, ze hoeft zich niet te laten aanvallen door een kleuter!

Hier ben ik het wel mee eens, het moet toch niet zo zijn dat je als juf een kind niet eens meer kan vastpakken??? Sorry hoor, maar waar ben je dan als ouder mee bezig??
Vastpakken vind ik iets heel anders dan een kind meesleuren, een klap geven of door elkaar rammelen. Zou mooi zijn dat je als juf/meester een kind niet eens meer vast mag pakken, weet je hoe snel ze dat door hebben? Dan kun je als juf/meester je spullen wel pakken.

Ik ga vooralsnog altijd nog uit van het goede van een mens, en ik neem aan dat een juf/meester echt niet zonder goede reden een kind bij zijn armen pakt hoor. Als een kind nou op een gegeven moment echt vaker met een verhaal komt dat de juf/meester hem/haar heeft vastgepakt vind ik het nog een ander verhaal, al zou ik dan nog eerst het verhaal van de juf/meester willen horen.

Ik zal vast over me heen krijgen dat ik geen kinderen heb en er daarom vast niets vanaf weet, moet iedereen zelf maar weten. Heb genoeg kleine kinderen om me heen, de ene heel goed opgevoed, die hoef je maar waarschuwend aan te kijken en die weet genoeg, de andere loopt altijd te etteren en slaat zelfs zijn ouders, maar denk je dat er iets van gezegd wordt? Nee hoor, hij is gewoon een beetje vervelend volgens zijn ouders, en het wordt met de dag erger, wordt leuk als dat straks een puber is Lips are sealed.

Elma_ schreef:
kijk en DAT snap ik nou niet he.. Mensen praten kinderen zo snel een psygische stoornis aan.. wist je wel dat uit onderzoek is gebleken dat weetikhoeveel procent van de psygische stoornissen is Aangepraat?
Ik denk juist.. Lekker makkelijk gelijk maar helemaal binnenstebuiten keren of hij misschien wel een steekie los heeft! NEE mensen worden niet zo geboren, die worden zo GEMAAKT

Ook hierin kan ik het alleen maar met je eens zijn, er is allang gebleken uit allerlei onderzoeken dat er gewoon 'modegrillen' zijn qua psychische stoornissen, bizar toch. Het lijkt er steeds meer op uit te draaien dat de hand nooit meer in eigen boezem gestoken wordt en de fout meteen bij het kind gezocht moet worden.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:35

ik vind dat er hier te snel conclusies worden getrokken... Je weet niet wat de achtergrond is van t kind en van de ouders. Dat doet er nu ook helemaal niet toe! TS zat nu met een 'onhandelbaar' kind in de klas. Maar nogmaals het is niet de taak van een overblijfkracht om dit gedrag op te lossen.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:35

_Tivoli_ schreef:
Elma_ schreef:
Tuurlijk, maak van mn corrigerende tik gelijk een mep joh Lachen

Andere benaming.Blijft een fysieke uithaal.

en die kunnen heel nuttig zijn, mits op het juiste moment toegepast Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:36

Elma_ schreef:
Ik HEB een kind, en als die onhandelbaar wordt, zou ik als eerste MEZELF even achter mn oren krabben waar het fout is gegaan Knipoog

Pas als je zelf de ervaring hebt meegemaakt,weet je dat het niet kan wat je zegt.
Ik vind het erg grof dat jij indirect wil beweren dat mijn vader dus een aangepraatte stoornis heeft.

Ze noemt inderdaad een AANTAL stoornissen,mee eens.
Maar het zijn vaak dat kleine aantal wat het hem doet.
Ik wil niet beweren dat half nederland nu ineens ADHD heeft,of iets in die vorm.
Maar wel dat het 'vroeger' gewoon niet juist geconstateert werd,en werd afgedaan als rotkind.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:37

jorretje schreef:
ik vind dat er hier te snel conclusies worden getrokken... Je weet niet wat de achtergrond is van t kind en van de ouders. Dat doet er nu ook helemaal niet toe! TS zat nu met een 'onhandelbaar' kind in de klas. Maar nogmaals het is niet de taak van een overblijfkracht om dit gedrag op te lossen.

Nee, tuurlijk is dat de taak niet.. De taak is aan de ouders.. Maar je hoeft je niet in elkaar te laten meppen door een kleuter, of die nou ziek is of niet .

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:38

_Tivoli_ schreef:
Elma_ schreef:

Pas als je zelf de ervaring hebt meegemaakt,weet je dat het niet kan wat je zegt.
Ik vind het erg grof dat jij indirect wil beweren dat mijn vader dus een aangepraatte stoornis heeft.

Ik wil niet beweren dat half nederland nu ineens ADHD heeft,of iets in die vorm.
Maar wel dat het 'vroeger' gewoon niet juist geconstateert werd,en werd afgedaan als rotkind.

Ik zeg helemaal niets over je vader.. Mijn moeder is vroeger ook bijna doodgeslagen door haar vader, en dus weet ik ook waarom ze soms dingen doet zoals ze die doet.. Maar daar gaat het niet over.. Het gaat erover of je een aanvallend kind mag corrigeren, en ik vind dat dat moet kunnen Knipoog

marimba

Elma_ schreef:
En in de tussentijd laten we hem gewoon vrolijk de andere kinderen en zijn lerares terroriseren? Als kinderen goed opgevoed zijn kunnen ze naar de opvang, het is de schuld van de ouders dat dit kind niet goed opgevoed is.

Pardon?
Ooit gehoort van o.a traumakinderen,ADHD of ander soortgelijkige toestanden???
Niet emteen bij de ouders neergooien zou ik zeggen...kijk ook eens vérder![/quote]

het lijk mij dat het kind autistisch is, het gasat niet voor zijn plezier zodanig door het lint.

Ik denk juist.. Lekker makkelijk gelijk maar helemaal binnenstebuiten keren of hij misschien wel een steekie los heeft! NEE mensen worden niet zo geboren, die worden zo GEMAAKT[/quote]

oke hoe maak je mensen zo anders b.v. ADHD of andere psychiatrische stoornissen, ik denk dat je is met een psycholoog met gaan praten om de waarheid te horen.

ik ben het met _tivoli_ eens, de term die ook wel gebruikt werd bij autisme was ooh een verstrooide proffesor met oogkleppen op.

Ir111

_Tivoli_ schreef:
Maar stel,we zouden toestaan dat juffen een armpje mogen vastpakken.
Kind schreeuwt,juf grijpt armpje en er verschijnt vervolgens een blauwe plek bij het kind.
Ouders klagen school aan.Ga jij dan aantonen dat je het kind alleen zacht hebt vastgepakt?
Ik denk dat hierin geen regels te stellen zijn..

Als een kind schreeuwt hoef je geen armpje te pakken lijkt mij. Als het kind op jouw verzoek niet ophoudt stuur je hem naar de gang oid. Luistert het kind niet mag je van mij een armpje beetpakken het naar de gang begeleiden.

Ik zie vastpakken niet als strafmiddel maar als hulpmiddel. Hulpmiddel om te voorkomen dat een kind het schoolplein afloopt, of om te zorgen dat het kind naar de gang gaat bv. Je kunt idd niet aantonen dat je een kind zacht hebt vastgepakt. Maar als een leraar een kind niet op de manier mag vastpakken zoals ik beschrijf lijkt het me lastig om je vak goed uit te kunnen oefenen als je met de jongere kinderen werkt.

Maar nogmaals, ik heb geen kinderen en ik heb er ook weinig verstand van. Lachen

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:39

_Tivoli_ schreef:
Elma_ schreef:

Ze heeft het nergens over je vader volgens mij, of over ALLE stoornissen. Niet om je nu aan of af te vallen, maar ik denk dat je je nu aangevallen voelt waar dat niet nodig is!
Natuurlijk zijn er genoeg kinderen/mensen met een échte stoornis, naar mijn idee zijn die nou juist de dupe van al die 'aangeprate' stoornissen, want daardoor worden dat soort dingen voor mijn gevoel steeds minder serieus genomen, onder het mom van "ja hoor, weer een, natuurlijk!"

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:40

En ik vind van niet,omdat het einde dan zoek raakt.
Tuurlijk moet je een kind van je afhouden als die je aanvliegt.
Maar daadwerkelijk toestaan van vastpakken?
Ik blijf erbij dat de grenzen dan vervagen.
Bovendien ben ik 1 van de gelukkige ouders van een heel fijn (opgevoed) kind.Ookal is ze pas 1,5 , bij ons is de opvoeding al vollop aan de gang.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:40

Marimba meis.. je bent dingen aan het quoten die ik nooit geschreven heb.. even beter lezen goed?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:42

Elma_ schreef:
Marimba meis.. je bent dingen aan het quoten die ik nooit geschreven heb.. even beter lezen goed?

Ik denk dat ze reageerde op mijn quote. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:43

_Tivoli_ schreef:
Pardon?
Niet emteen bij de ouders neergooien zou ik zeggen...kijk ook eens vérder!

En ook bij dat soort omstandigheden (misschien wel JUIST bij gedragsstoornissen) heb je veel baat bij een goede opvoeding. Die kinderen hebben veel meer aan een consequente opvoeding, juist wanneer de opvoeding niet helemaal ok zit, is de kans groot dat gedrag bij gedragsstoonissen extreem wordt.

Ik heb één en ander aan ervaring met werk met kinderen met ADHD en autismespectrumstoornissen, en dan wordt het je toch wel errrug duidelijk wat opvoeding voor invloed kan hebben op een kind. Tuurlijk, de grondslag (ADHD bijvoorbeeld) ligt er, maar vaak komt dat pas écht tot uiting doordat ouders niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:44

Volgens mij is het voor de privacy van de kinderen beter als dit topic een enkeltje MH krijgt.

Overigens heeft de TS over dergelijke voorvallen geheimhouding!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:44

hoe wou jij een aggresief aanvallend iemand van je afhouden zonder m aan te raken dan? Weglopen? dat maakt het toch alleen maar erger..

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:46

@ elma, ik heb gereageerd op je onderschrift Tong uitsteken

Elma_

Tivolli, ik weet echt wel waar ik het over heb.. Ik heb vroeger ook driftbuien tot en met gehad.. dwars met mn hoofd door een glazen deur heen, mn moeders trouwring helemaal kapot gemaakt.. het enige wat mn moeder dan nog kon dien was mij een tik voor mn hoofd geven, anders kwam ik er niet uit.. en ik begrijp haar! wel kwam ze daarna een uur met mij praten.. Maar kom op even..

roest

Elma_ schreef:
hoe wou jij een aggresief aanvallend iemand van je afhouden zonder m aan te raken dan? Weglopen? dat maakt het toch alleen maar erger..

Een harnas aantrekken Haha!

Tivoli

Nouks schreef:
_Tivoli_ schreef:
Pardon?
Niet emteen bij de ouders neergooien zou ik zeggen...kijk ook eens vérder!

En ook bij dat soort omstandigheden (misschien wel JUIST bij gedragsstoornissen) heb je veel baat bij een goede opvoeding. Die kinderen hebben veel meer aan een consequente opvoeding, juist wanneer de opvoeding niet helemaal ok zit, is de kans groot dat gedrag bij gedragsstoonissen extreem wordt.

Ik heb één en ander aan ervaring met werk met kinderen met ADHD en autismespectrumstoornissen, en dan wordt het je toch wel errrug duidelijk wat opvoeding voor invloed kan hebben op een kind. Tuurlijk, de grondslag (ADHD bijvoorbeeld) ligt er, maar vaak komt dat pas écht tot uiting doordat ouders niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.

Ik snap dat opvoeding daarmee heel belangrijk is.
Maar als de diagnose niet gesteld is,kunnen de ouders er ook niet juist op inspelen Lachen

Als mijn kind thuiskwam met meerdere malen per week driftbuien,zou ik willen weten hoe dat kwam.
Omdat ik van mijzelf weet dat ik haar netjes en sociaal opvoed.

Elma_

dankje, alleen heb ik er niks aan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:47

Elma_ schreef:

Vaak wel het beste, gewoon negeren, gaat wel over.

Maar op het moment dat zo'n jochie echt op je in gaat rammen zou ik hem toch even oppakken (niet bij arm pakken knipen weet ik veel, gewoon optillen), meenemen naar een rustige plek en hem daar eens even streng toespreken want je hoeft het niet helemaal maar te laten gebeuren natuurlijk.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:48

Elma_ schreef:
dankje, alleen heb ik er niks aan Tong uitsteken

reageer je nou op mij? Tong uitsteken