Ik ben het zat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dingetje

Re: Ik ben het zat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:44

Ik ben het helemaal met je eens Arrabel...
Maar ik zie net als Rinske ook geen oplossing en zal toch door moeten bijten. Eigenlijk te erg als je er goed over nadenkt..... Nagelbijten / Gniffelen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:45

Ja.... Nagelbijten / Gniffelen Echt erg.. hahaha

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:46

Arrabel schreef:
Citaat:
Weet iemand misschien nog een rijke kerel??

haha, ben ook nog altijd op zoek, maar ik kan hem echt niet vinden!

@Miss_montana, ik vind het mooi dat je zo geniet van die paar uurtjes per dag buiten zijn met je paard.
Ik denk dat iedereen daar een voorbeeld aan kan nemen! Probeer van de kleine dingetjes te genieten, dat maakt het leven een stuk leuker. Spreek 's avonds een keer met iemand af of ga iets doen wat je nog nooit gedaan hebt.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:46

aah ik heb het nu al een beetje Nagelbijten / Gniffelen wat moet ik later dan doen, ik heb nog geen idee van wat ik later wil worden (ben 15)
De hele dag door werken lijkt mij ook niet fijn

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:05

Ik ben bijna afgestudeerd, ga vanaf volgend schooljaar fulltime werken en moet zeggen dat ik er wel een beetje tegenop zie ja Nagelbijten / Gniffelen Maar aan de andere kant, ik ga wel doen wat ik het allerleukste vind om te doen (voor de klas) en dat brengt ook nog eens vakanties en een vrije woensdagmiddag met zich mee. Natuurlijk is dat relatief met nakijken en voorbereiden. En het klinkt ook wel heel erg lang, van mijn 21e tot mijn 65e werken... Maar probeer er maar niet teveel bij stil te staan en te genieten van het moment zoals het nu is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:54

Mieke_Lotte schreef:
@Miss_montana, ik vind het mooi dat je zo geniet van die paar uurtjes per dag buiten zijn met je paard.
Ik denk dat iedereen daar een voorbeeld aan kan nemen! Probeer van de kleine dingetjes te genieten, dat maakt het leven een stuk leuker. Spreek 's avonds een keer met iemand af of ga iets doen wat je nog nooit gedaan hebt.

Thanks Bloos Vind het gewoon heerlijk om buiten te zijn eigenlijk Lachen Haha leuke tip idd van het afspreken Ja

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:34

Rinske schreef:
Heel herkenbaar voor mij Ja . Ik denk ook vaak, is dit het? Wil ik nog 40 jaar op kantoor zitten? Ik wordt al niet goed bij het idee ervan. Maar ja, wat dan? Ik heb een vriend, huis, auto, paard en geen tijd en geld om mijn carriere totaal om te gooien. Dus tja, zal toch maar door moeten bijten Knipoog .

precies hetzelfde hier. Al houdt ik mijn oren en ogen op wat betreft een huisje in het noorden/oosten. Gewoon wat meer buiten zijn. Al kan ik hier ook prima tevreden zijn, alleen die ochtenden dat ik voor mijn werk mijn bed uit moet is wat minder.

Van de andere kant is het namelijk zo dat ik op mijn 23ste al 2 jaar samen met mijn vriend een mooi huis heb, verloofd ben, mijn geweldige merrie heb, een baan met toekomst (al is het dan niet mijn droomberoep..), een leuke groep collega's, het is zo goed als altijd gezellig op mijn werk Lachen en nog geld heb om leuke dingen te doen en te kopen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:03

ik ben naar Dtenthe gegaan Met mijn vriend Lachen

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:14

Het Noorden is financieel echt fantastisch! Ik zit in Groningen en het bevalt mij ook uitstekend.
Ben 26 en werk 40 uur per week. Heb ook soms wel zoiets van 'pffff' (vooral in de herfst en winter) maar ik heb lol met mijn collega's en geniet van de leuke dingen in het leven. Etentje met familie of vrienden, drankje doen in de stad, naar de bios en natuurlijk mijn prachtige Arabische merrie die hier heerlijk goedkoop op pensionstalling staat.
Het werkende leven is een stuk beter te doen als je thuis je eigen paardje(s) hebt en een klein boerderijtje. Dat is mijn droom binnen nu en een paar jaar en dat is hier zeker mogelijk, dus dan werk ik met plezier door Vork

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:26

Ik kijk haast nooit tv 's avonds, vaak ben ik pas rond 19u thuis, stikkapot maar dan schup ik mezelf echt naar buiten, anders word ik echt down.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:46

Dat is iets waar ik ook altijd tegen aan heb lopen hikken. En ook altijd met verbazing naar kijk.. Mensen staan op doen hun ochtendritueel stappen in de auto dan in de file naar hun werk. Dan weer in de auto en in de file, 's avonds boodschappen doen/ tijd voor hun kinderen/vrienden eten natuurlijk en dan weer tv kijken en weer naar bed. En zo hun hele leven lang.. Levende doden noem ik dat vaak.. En dat klinkt negatiever dan ik het bedoel hoor. Zelf heb ik eerst in de gezondheidzorg gewerkt, wisselende diensten altijd anders was erg fijn. Nu hebben we een eigen bedrijfje en we hebben heerlijk veel tijd samen. We plannen als zelf in, bepalen onze eigen tijden onze vakantie ons uurloon. Een gat in het grote spinnenweb *LOL*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:52

tja thats life Tong uitsteken
het enigste wat je kunt doen is je leven omgooien maar dan moet je dat wel kunnen en durven..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:09

Arrabel schreef:
Een nieuw leven starten, weg hier uit de drukke randstad, verhuizen naar het boerenland.. dat lijkt me heerlijk, maar ook heel eng.
Natuurlijk heb ik er wel is over nagedacht maar ik durf het niet zo goed, wat als het mis gaat?
Wat als je geen aansluiting vind met andere mensen, me baan bevalt daar niet, als ik al een baan kan vinden daar want het is nou eenmaal moeilijker om daar een baan te vinden.

Is het geen optie om weliswaar weg te gaan uit de Randstad, maar niet helemaal naar een hutje op de hei? Er zijn genoeg leuke dorpjes die redelijk dicht bij een stad liggen. Jammer genoeg zijn de huizen daar vaak nog wel duur (afhankelijk van het gebied natuurlijk), maar daar woon je wel een stuk rustiger en soms heb je helemaal niet zoveel extra reistijd.

Je zou dan ook nog in een stad kunnen blijven werken, waardoor je als je baan niet zou bevallen genoeg andere mogelijkheden zou hebben. Daarnaast kun je daar dan ook lekker uitgaan en nieuwe mensen leren kennen, want ik kan me inderdaad voorstellen dat je op het platteland van Drenthe een cultuurshock krijgt. Maar als je bijvoorbeeld in (ik noem maar wat) Gilze-Rijen gaat wonen, dan kun je gewoon in Breda of Tilburg blijven wonen maar woon je wel buiten de stad. Of in één van die dorpjes rondom Den Bosch, Well ofzo, of rondom Utrecht (daar is het wel erg duur, maar vast niet duurder dan waar je nu woont).

Ik herken het gevoel trouwens wel hoor. Ik denk soms ook: waarom zeg ik de huur niet op, pak ik gewoon mijn biezen en ga ik rondtrekken en werken tot mijn geld op is en zie ik daarna wel weer verder? Misschien ga ik dat ook nog wel eens doen, maar ik geloof dat het daar nu nog niet echt het moment voor is. Al overweeg ik wel om eens een keer een paar maanden vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen, gewoon om eens even helemaal weg te zijn en alles op een rijtje te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:29

Herkenbaar.
Heb tot februari gewerkt op kantoor,werk nu in de jeugdhulpverlening en heb dus wisselende diensten.
Morgen bijvoorbeeld ben ik de hele dag vrij en zou ik dus makkelijk iets leuks kunnen doen. Volgende week ben ik 3 dagen ahtereen roostervrij en ga ik even naar Engeland...zonder dat ik daarvoor een vrije dag op hoef te nemen. Dat stukje onregelmatigheid geeft mij juist lucht.

Ik woon in een dorpje ongeveer 20 km van Arnhem,als ik wil winkelen ga ik daarheen,uitgaan kan daar ook prima al kan je dan 's nachts niet goed terug(dus met de auto,das wel minder).
Heb ook lang getwijfeld(en nog)of ik niet in de stad moet gaan wonen,maar ik weet soms ook niet of dát dan wel is wat ik wil.
Dan zou ik mijn grote huis en grote tuin ook missen en binnen 10 minuten fietsen zit ik hier in het bos..

twijfels,twijfels,allemaal erg herkenbaar.
Maar voor mij heeft de wisseling van baan dus wél geholpen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:35

Ook herkenbaar Clown Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik onlangs van baan veranderd ben en daar mijn draai nog niet helemaal gevonden heb, maar goed. Ik moet zeggen dat het wegvallen van een uur of 9 aan reistijd al een hele verademing is, en in zeker opzicht die nieuwe baan ook. Maar goed, wat moet dat moet en ik heb genoeg ambities om me over het algemeen genomen wel te amuseren met mijn gruwelijk drukke leven Clown Ik heb nu een 36 uren contract ivm mijn studie (1 dag p/w en dan 32 uur werken). Momenteel heb ik geen collega's en kan ik dus ofwel 4 uur 'overwerken', of een middag vrij nemen. Stiekem neig ik toch iedere keer naar die vrije middag, dat is eigenlijk wel heel prettig Clown

Maar echt de godganse dag thuis zitten en niks doen... Nee, bedankt. Mijn vrienden zitten ook op school of zijn aan het werk... Plus dat ik niet zou weten wat ik met mijn tijd moet Nagelbijten / Gniffelen

Ik kan je overigens ten zeerste afraden een eigen bedrijf te beginnen als je uit wilt slapen, geen 42 uur p/w wilt werken etc... Een eigen bedrijf is keihard werken, waarschijnlijk harder dan je denkt en er komt héél veel bij kijken. Ook in financieel opzicht. Als ik alleen al in mijn naaste omgeving kijk, dan werkt mijn vriend al snel 60 tot 70 uur in een week (ICT) en mijn vader draait ook heel wat meer uren dan 40 (autorijschool). En dat is in de rest van de vrienden- en kennissenkring niet anders. Het is keihard werken en het zijn vaak vreselijk lange dagen...

Je moet maar zo denken: de mééste mensen die genieten van het leven, hebben daar ook een leven lang keihard voor gewerkt... Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:56

jeetje wat veel mensen die dat hebben zeg

als we nou eens met z'n allen spontaan woningruil doen Clown

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:58

Oh hier ben ik vet bang voor dat dat gaat gebeuren. Nagelbijten / Gniffelen Ik ben nu 17 en moet nog studeren enzo dus ik kan het nog voorkomen. Lachen Ik wil sowieso in het buiteland gaan wonen, maarja daar kan het even goed gebeuren.. Ik zoek wel een rijke man die altijd weg is en dan ga ik ergens in Australië ofzo aan het strand wonen. Vork

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:16

Mijn leven was net zo. Ik had zo ongeveer 2 banen om mijn paard te kunnen onderhouden, geen sociaal leven meer behalve de pensionstal waar ik stond en was doodmoe.

Ergens in al die drukte heb ik het toch voor elkaar gekregen om mijn huidige vriend te ontmoeten. En het klikte tussen hem en mij bijzonder goed.
Na een half jaar gingen we samen wonen. De lieve schat vond dat ik geen vaste lasten hoefde te betalen. Hij heeft een erg goede baan. Dit wist ik natuurlijk niet toen ik hem leerde kennen. Na anderhalf jaar moest hij voor zijn werk een jaar naar Singapore. Ik heb de knoop doorgehakt, paard op een rusthuis gezet en ben mee gegaan. Nu weer een jaar later hebben we een groot huis in Duitsland gekocht met stallen en land.

Ik besef heel goed dat zonder hem mijn leven er heel anders had uitgezien en ben hem daar toch dankbaar voor.
Misschien is het goed om dat nu even te zeggen: LIEVE SCHAT, DANK JE VOOR ALLES EN HVJ.

Ik heb toen ik naar Singapore ging voor hem ook veel van mijn zekerheden op moeten geven, waaronder mijn baan en familie. Ik was totaal afhankelijk van hem, niet altijd even makkelijk.

Ik heb ontzettend veel geluk gehad, woon in een mooi huis, hoef niet te werken (doe ik wel hoor), me geen zorgen meer te maken.
Ik ken het leven dat jullie beschrijven zo goed en waardeer het leven dat ik nu heb des te meer.

Dus mensen geef niet op, houdt vol, het kan zo maar ineens veranderen!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:23

Is het niet zo dat je ZELF je eigen leven spannend en leuk moet houden? Lachen

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:41

Ik heb niet alles gelezen maar dat leven van die muzikant lijkt me niks, alleen in het weekend werken en wat moet je de rest van de week doen? In het begin is het leuk, maar daarna verveel je je dood, en ik spreek uit ervaring.. Was gestopt met mn opleiding dus door de week 'lekker' vrij en in het weekend mn weekendbaantje. Al mn vrienden gingen overdag naar school/werk, ik had wel mn paardje maar dat vult ook niet de hele dag. Na een maand verveelde ik me dood en ben ik voor doordeweek ook werk gaan zoeken, 7 dagen per week werken maar ik voelde me wel veel fitter!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:37

Ik ben nu 2 jaar kraamverzorgende en ik ging het steeds moeilijker krijgen met de onregelmatige diensten. Ik was bijvoorbeeld maar eens in de 8 weken een weekend vrij, stond 's nachts op wacht zodat ik opgeroepen kon worden, en op rustige momenten stond ik 2 dagen op wacht zodat ik aan mijn huis gekluisterd zat...

Iedereen in mijn omgeving zei dat dit een kwestie van gewenning was. Mijn gevoel zei echter dat dit na 2 jaar toch wel het geval mocht zijn, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb iets gezocht wat ik echt geweldig vond.

En alsof ik mezelf bevind in een sprookjesverhaal, werd ik in het midden van mei gebeld door een autobedrijf, of ik daar receptioniste wilde worden. Daar heb ik geen opleiding voor, helemaal niets. Maar een vriendin van mijn moeder heeft een soortgelijke functie, en heeft mijn naam doorgespeeld.

Ik hoop dat ik dadelijk dus het leventje ga krijgen waar ik van droomde. Namelijk nog steeds hard werken, maar wel vastigheid en in het weekend lekker vrij.

Ga jezelf eens echt ten rade en vraag je af of het werk wat je doet écht is wat je tot je 65-ste wilt doen. Plezier in je leven is wel zoiets belangrijks!

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:02

volgens mij zal ik 1 van de weinige zijn die het full time werken juist leuk vind Sigaar
ik werk op een tankstation werk wisselende diensten waar door ik of in de ochtend of in de middag op stal ben
ik heb altijd 3 paarden in pension gehad maar door ik maar met 1 paard wat deed heb ik er 2 weggedaan nu heb ik nog meer tijd over
ik woon ook op samen met mijn vriend in het dure den haag en we gaan zelfs verhuizen naar een grotere woning
ik rij auto (van2jaar oud) en mijn vriend een auto van de zaak
ik wil niet zeggen dat ik een luxe leven heb maar door alle dure dingen die ik heb en rij heb ik elke maand nog genoeg over om lekker van te leven
en ik ga zeker elke dag met plezier naar me werk en doe dit werk nu 7 jaar en zelf ben ik 27 jaar

ik laat me eigen niet gek maken en zolang ik kan doen wat ik wil doen ik voor mij het leven super
ik heb me paard ik heb een auto ben gezond en gelukkig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:13

ach hier hetzelfde, ik sta op en ga naar bed door de weeks Lachen

en dan he, dan is het weekeind JEAHHHHH!!! huis schoonmaken, tuin doen............ en dan k.u.t.!!!! het is zondagavond........ zucht Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:03

Niseyra schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar dat leven van die muzikant lijkt me niks, alleen in het weekend werken en wat moet je de rest van de week doen? In het begin is het leuk, maar daarna verveel je je dood, en ik spreek uit ervaring.. Was gestopt met mn opleiding dus door de week 'lekker' vrij en in het weekend mn weekendbaantje. Al mn vrienden gingen overdag naar school/werk, ik had wel mn paardje maar dat vult ook niet de hele dag. Na een maand verveelde ik me dood en ben ik voor doordeweek ook werk gaan zoeken, 7 dagen per week werken maar ik voelde me wel veel fitter!

Ik ben deeltijd muzikant, je wordt soms echt als vod behandeld Boos! no way dat ik dat als fulltime baan wil doen

we wonen nu in een klein huisje, soms wel een beetje te krap. Maar waar vind je een koophuis dat met een spaarhypotheek voor 400 euro per maand te betalen is Cool. En het is vrijstaand.

Als mijn baas moeilijk doet kan ik makkelijk zeggen Doei! want het is in principe op één salaris te betalen. Sigaar
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 12-06-08 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 09:06

Die muzikant die ik ken word altijd heel goed behandeld, hij heeft dan ook een maniertje van doen waar mensen goed op reageren, hij is heel vriendelijk en spontaan maar zegt toch ondertussen waar het op staat.
Hij is erg tevreden met zijn leven, hij woont in een gezellige stad, heeft veel vrienden, als hij geen zin heeft in ze vrienden dan gaat hij lekker thuis hangen.
Heerlijk hoor....