dit is te gek voor woorden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roest

Re: dit is te gek voor woorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 00:28

Er vanuit gaande dat het geen aandachttrekkerij is: Wegwezen daar!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 04:29

het is helaas wel allemaal gebeurt.
hele straat heeft het gezien gehoort.
buurman van ons is hele avond bij ons gebleven,en de 1 en ander gesust.
tussen gesprongen enz.
toen dit was gebeurt ben ik met me nicht mee gegaan naar haar huis.
zij was alleen thuis.
ze ging op msn,en komt mijn broertje online.
en zegt: ik ga je telefoon slopen je simkaart.
en scheld haar helemaal verrot.
omdat mijn moeder mij nooit geloofd heb ik het gesprek (gelukkig)
opgeslagen.
later word ik door die buurman opgehaald en gingen we een stukje lopen.
heb hem alles verteld (hij had ook alles meegekregen en gezien.)
en toen heeft hij mij weer mee naar huis genomen,omdat mijn moeder de volgende dag een week naar spanje gaat.
en ik had geschreeuwd dat ik hoopte dat vliegtuig craste.
en zo kon mijn moeder niet naar spanje gaan.
dus hij neemt me mee,en hij probeert het tussen ons te sussen.
het is niet gelukt want ze blijft schreeuwen tieren blablabla.
later komt mijn nichtje er weer aan,en wil haar telefoon pakken (die was ze bij mij vergeten dus daarom kon hij aan haar telefoon zitten)
en ziet dat haar simkaart is geblokeerd.
ze gaat huilend naar mijn moeder en zegt dit.
en ze geloofd haar niet. waarop ik ook weer kwaad word en zegt : ja mama hij heeft het wel gedaan! er is bewijs van ga mee en lees het!
waarop zei gaat gillen van : jaaa jij bent zeker zo'n lievertje zoiets doet je broertje niet! hij weet niet eens hoe dat moet!
en ik roepen van : nou je ziet het toch! hij weet het echt wel.
buurman zat er bij en zei ook : dit kan toch niet? en je geeft hem geen straf?
waarop mijn moeder zegt neuj waarom! hij sloopt nooit dingen.
dat doet mijn dochter wel met voordeur ruit in slaan.
later komt mijn broertje er aan en ik zeg! heb jij haar simkaart geblokeerd? en hij zegt ja! hij gaf het wel eerlijk toe.
en mijn moeder gaat keihard lachen !! Boos! mijn nichtje word super kwaad en gild ik wil je niet meer zien als je dit niet bestraft blablabla..
nu moet hij haar simkaart betalen ( wat er toch niks van gebeurt maja)
maar dat meisie is wel haar nr kwijt. want ze heeft die foon al heel lang maar geen code meer om terug te laten blokeren.

trouwens over die telefoon: die wou ze gewoon mee naar spanje te hebben omdat ze dan bereik baar is,nou best ja mag ook best,maar had ze wel ff kunnen zeggen.

die buurman,komt morgen weer en wil bellen voor het glas.
als mijn moeder terug komt wil hij regelen voor gezins hulpt omdat dit niet langer kan het word te erg!
ik zat dus gister achterthuis met mijn moeder buurman en tante (die er inmiddels ook was)
en mijn buurman zei ik wil ddat jullie elkaars excuses aan bieden,waarop ik zeg sorry mama, werd gewoon agesief dat je hem zo toejuichte om mij te slaan,maar ik betaal die ruit wel, waarop zei zegt nee hoeft niet zit bij de huur in! later zegt die buurman nou nu moet jij je excues aanbieden aan je dochter waarop zei zegt: neuj waarom! en hij zegt van: omdat haar broertje haar in elkaar mag slaan,en word ze weer helemaal gek van jaa maar ze vroeg er zelf om,ik wou hem laten gaan.
ieder woord van dit is waar,heb mijn nicht,haar vriend buurman als eerste getuige en de rest van de buurt die uit het raam hing of buiten stond.
mijn moeder gaat vanacht naar spanje en is week weg,mijn broertje is naar haar vriend dus er is eerst rust.
daarna wil ik best mee werken aan gezins hulp,want dit kan niet langer.

over mijn werk. ik moest van 6 tot 11 werken maar heb het verhaal beetje verteld en gezegt dat ik bloede aan me arm,en hun zeiden blijft maar thuis om hygienische reden en dat ik me ff morgen moest melden om te kijken hoe erg het is en hoelang ik niet kan werken, ik werk bij met brood zodoende.

thuis is de situatie al langer zo. ik wil graag dat er wat gebeurt,en er is nu gelukkig hulp de buurman zorgt dat iedereen naar gezins hulp gaat. wat ik heel erg lief van hem vind.
hij heeft ook gezegt als er iets in die week is dat ik maart bij hem moet komen en heeft zijn nr gegeven enz. zodat ik hem kan bellen.
ga morgen even naar hem toe om hem te bedanken voor alles.
hij is van half 6 ong tot 12uur vanacht gebleven om alles rustig te houden.
hoop nu dat alles verandert want ik kan er niet meer tegen.

vooraf riep mijn broertje ook hele tijd, jij heb lekker zwever als vader ik heb lekker wel 1 waar ik mij vreselijk van kan op winden omdat dat mijn zwakke plek is en dat weet hij.

daar heb ik ook nog over gepraat met de buurman,hij riep mijn broertje er bij en mij en we moesten elkaar een hand geven, toen dat gebeurde klapte ik ook dicht,en moest huilen, en hij vroeg waarom huil je nou? omdat hij altijd alles over je vader schreeuwd he.
en de buurman zei van : ja als jij een echte kerel bent bescherm jij je zus,ben je er voor haar,en zei voor jou.

later hadden we ook nog gepsrek (dat ging vrijrustig) over mijn broertje zijn vader,hij heeft ook een vader ( is zoon van andere man) en die man kijkt niet naar mijn broertje om, hij stuurt soms ff kaartje soms ff smsje waneer het hem uitkomt van lieverd hou van je kusjes.
en heel soms ff op de msn.

dit is natuurlijk ook erg voor mijn broertje maar hoeft hij nog niet zo over mijn vader te praten.
mijn moeder zei ook je broertje heeft ook geen vader!
waarop ik zei nou meer dan mij!! en zei zei neee net zo als jij heeft hij er geen!
waarop ik begon te huilen en zei : nou kreeg ik maar ooit kaartje,of kaartje op me verjaardag, had ik hem maar op de msn,of kreeg i maar keer smsje van hem. wou zo ruilen.
ik heb nu ook al heel lang niks meer van mijn vader gehoort,en mijn buurman wil me helpen hem weer voor mij te zoeken om te kijken of hij nog leeft enz. omdat hij nooit meer brief ofzo schrijft en ik hem nergens kan vinden in friesland.
hij heeft een vriendin en die werkt in friesland bij ggz,en wil hij zo kijken of hij daar wel is geweest of komt,en of zei hem kent enz.
wat ik heel erg lief van hem vind!
nouja ik stop nu weer want kruip me bed weer in.
werd net wakker en dacht stuur ff bericht terug op bokt.
omdat ik er de tijd niet meer voor had gehad.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 06:44

Meid laat aub iemand van jeugdzorg jullie helpen, want deze situatie is écht niet gezond!
Misschien dat de buurman je daarbij kan helpen.

Let een beetje op je spelling en zinsopbouw, dan nemen mensen je wat sneller serieus....

[edit] ik zie dat dit niet de eerste keer is dat je een topic opent over je thuissituatie, waarom heb je zelf nog geen actie ondernomen?????

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 07:22

idd,je verhaal word wel serieuzer genomen als je wat beter zou letten op je manier van typen

als het waar is,veel sterkte

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 08:40

ja ik heb heel erge moeite met spelling enz. doe echt me best,met comma's punten enz. maar lukt me gewoon niet.

klopt is al iets vaker iets over geweest,maar ik weet niet hoe ik dit moet laten kappen. er kwam toen maatschapelijk werkster over de vloer maar dat hielp niks. we kregen domme opdrachten waar niemand zich aan hield behalve ik. bijv eerst van niet vloeken aan tafel onder het eten en over de dag praten maar dat lukte niet,en ik al van rustig hou je aan de afspraak enz. maar wou gewoon niet. nu gaan we gezins hulp proberen als mijn moeder terug komt van der vakantie.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:38

Nou iig heel veel sterkte.
Meer kan ik niet zeggen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:55

Het zou fijn zijn als je de kern van je probleem eens hier neer zet, is ook al eerder gevraagd....
edit, gevonden

Zoals ik het zie:
Je woont bij je moeder en hebt een jonger broertje.
Je moeder gaat op vakantie, vraag 1, wie zorgt er dan voor jullie?
Die vakantie begint vandaag is ze nou wel of niet weg?

Wie betaald die telefoonrekening, jij of je moeder?
Als zij het betaald kan ze natuurlijk de Sim eruit halen, die betaald zij en die is dan ook van haar!
Maar waarom dan dat hele verhaal over de telefoon van je nichtje? Hoe kan die nou bij jou liggen, je was toch niet thuis??

Afijn, een heel onduidelijk verhaal waarvan ook ik denk, puber....
En we horen het maar van 1 kant, je moeder en je broer worden volledig met de grond gelijk gemaakt!
Eigenlijk moest dit niet mogen op een openbaar forum!

Heb je er al aan gedacht wat er gebeurt als je moeder of broer dit lezen?

Ik denk dat jij tegen jezelf in bescherming moet worden genomen en dat je echt contact moet zoeken met het GGZ of je huisarts....

Ik tem wel even, dit moet je zo niet openbaar uitvechten, daar zijn veel te veel mensen bij betrokken!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:05

ik ga met amondi mee.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:51

alsje het verhaal goed leest was ik eerst wel thuis. mijn nichtje was bij mij want we hadden gezwommen, ik was mijn telefoon kwijt dus vraag haar telefoon, bel met de huistelefoon naar mijn mobiel hoor hem in me ma haar tas en leg mijn nicht haar telefoon naast de huistelefoon kwam ruzie en we gingen naar haarh uis zo doende was ze hem vergeten en had mijn broertje de mogelijkheid hem te slopen.
mijn moeder is vanochtend om 11uur al weggegaan en neem vanacht om 2uur het vliegtuig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:18

Als je al 18 bent en je vind deze situatie niets, wat doe je dan nog thuis?
Zoek zo snel mogelijk een kamer en zorg voor jezelf.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:02

Zo makkelijk is dat ook niet he Ineke2. Als het al zo ver is denk ik niet dat het zo simpel op te lossen is door maar weg te gaan.

Ik denk dat het het beste is als je tijdelijk even bij bijvoorbeeld een tante gaat wonen of anders bij een goede vriendin. En dat jullie hulp gaan zoeken, een professioneel iemand die kan bemiddelen en zorgen dat jullie elkaar beter begrijpen.

Ik denk dat je moeder je niet met opzet wil kwetsen, ik vermoed dat zij ook erg in de war is en het zou goed zijn om elkaar eens te vertellen wat je precies voelt. Ik heb hetzelfde gehad. Ik ben bij een psycholoog geweest met mijn moeder. Ik deed soms dingen die ik heel goed bedoelde en mijn moeder reageerde daar dan heel kwaad op en ik begreep dat niet. We begrepen elkaar gewoon niet en tijdens zo'n gesprek komt er veel naar boven. We hadden allebei de beste bedoelingen, maar het gaat gewoon langs elkaar heen en je begrijpt elkaar niet goed.

Ik hoop voor je dat jullie er met hulp uit kunnen komen. Tot zover lijkt het me verstandig om even uit huis te gaan en als het bijgelegd is met je moeder dan kan je altijd nog kijken of je misschien zelf op kamers kan gaan, maar je kan de problemen niet ontvluchten, dit moet wel opgelost worden anders blijft het je achtervolgen en voel je je er gewoon niet prettig bij. En als jullie hulp hebben, zal er een hoop naar boven komen en je kan daarna dus altijd nog kijken of je thuis wil blijven wonen of dat je iets voor jezelf wilt.

Heel veel sterkte ermee, ik hoop echt dat het goed komt. En ik vind ook echt top hoe jouw buurman je helpt. Zoek ook steun bij hem als je het nodig hebt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:18

ik zit mezelf even af te vragen, of ik dit sirieus moet nemen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:47

@ SteffiiY.. En ik zit mij af te vragen of dit een reactie is waar de TS iets aan heeft.
Denk dat je beter iets nuttigs neer kan zetten, wat haar kan helpen in deze situatie wat andere mensen ook doen.
Stel het is allemaal fake, erg zwak van haar dan.
Maar stel het is echt, en jij komt met deze opmerking?? Dan vind ik het zwak van jou! Rolleyes

TS hoe gaat het nu? Ben je al wat rustiger, over de schrik heen gekomen?

Fijn om te lezen dat er gezinshulp komt, en hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt.
Ruzie/problemen met je eigen moeder en zelfs ook broertje erbij schiet helemaal niet op!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:58

ik vraag me af, wie zorgt er voor jou en je broertje nu je moeder weg is ????

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:12

dutchy_ schreef:
Zo makkelijk is dat ook niet he Ineke2. Als het al zo ver is denk ik niet dat het zo simpel op te lossen is door maar weg te gaan.

Zo makkelijk is het wel als je volwasssen bent. Er gaan zelfs mensen met 16 jaar de deur al uit. Een kamer is al genoeg, als je dan maar weg bent uit de ruzies en vernederingen zou ik zelf heel blij zijn!

Als je niet meer in 1 huis woont kijk je heel anders tegen de situatie aan en kun je ook veel makkelijker even rust nemen als je het niet meer trekt in plaats van maar te bekvechten.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:14

@TS waaromreageer je niet meer? Je was vandaag nog wel op bokt.

Begin het een apart verhaal te vinden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:15

rakkertjuh mijn aanbod staat nog steeds........... mes snijd aan twee kanten, jij weg uit die situatie en ik iemand die mijn huishouden runt........

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:19

Als het verhaal er zonder gevloek komt te staan, zal ik de moeite nemen inhoudelijk te reageren....

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:33

Hoe sommige mensen hier reageren vind ik echt enorm respectloos. En dat omdat haar zinsopbouw en haar spelling niet klopt? En omdat haar verhaal misschien een beetje ''vaag'' is?

Mijn stiefzusje is uit huis geplaatst toen ze nog jong was, toen naar een kindertehuis gegaan & heeft nu hele lieve pleegouders (haar pleegvader is de vriend van mijn moeder).
Haar zinsopbouw en spelling klopt ook niet altijd, maar om iemand hier op af te rekenen vind ik erg respectloos.
Zij liegt ook best veel, en dat heeft dus te maken met haar ''opvoeding'' & simpelweg haar niveau (klinkt hard, maar is zo)

Als je het niet geloofd, ga je toch weer weg uit dit topic en vergeet je het toch gewoon weer. Moeten er per see reacties worden geplaatst met de conclusie dat dit verhaal waarschijnlijk toch gelogen is?

Ik vind het heel erg dat er dit soort situaties zijn hier in Nederland, ik heb het grootste voorbeeld naast me & zij is nu een heel vrolijk meisje, die vrienden heeft & het goed doet op school. En ik weet zeker dat als ze bij haar biologische moeder had gewoont, dit niet het geval was.

TS, ik vind het erg vervelend voor je & wij kunnen ook weinig doen. Het is wel lastig dat je al 18 bent, omdat je dan al volwassen bent & het dus zelf zou moeten regelen. Als je jonger was geweest had jeugdzorg er bij kunnen komen, en als het echt niet ging, hadden ze je uit huis kunnen plaatsen. Want dit is niet de manier van opvoeden, wat natuurlijk ook heel sneu is voor je moeder. Want met haar gaat het waarschijnlijk ook niet goed. Je moet wel hulp zoeken, desnoods de jeugdbescherming bellen, want geloof me, ze kunnen je helpen & er iets aan doen.. desnoods voor je broertje. Want een vader die je af en toe een kaartje of een smsje stuurd, is ook niet alles.

Ik wil niet doen dat ik alles weet hiervan, dat is ook helemaal niet zo, maar ik heb veel gehoord over de situatie van mijn stiefzusje & dat leek hier wel een beetje op.

Om zomaar op jezelf te gaan wonen is natuurlijk ook niet zo makkelijk, maar zoek in ieder geval hulp!

*even wat ge-edit.*

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:36

kehdra schreef:
ik vraag me af, wie zorgt er voor jou en je broertje nu je moeder weg is ????

Moet je toch nog eens goed lezen, staat er gewoon in Lachen

Het is een raar verhaal, maar hoe gaat het nu met je?
Is er al iets aan de ruit gedaan? En wanneer ga je hulp zoeken?:)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:42

Dat meisje is van slag, heeft onrust in zich: dan kun je geen goed taalgebruik en juiste (werkwoord)spelling verwachten.

Ik zit zelf in een soortgelijke situatie en kan me er helemaal in vinden, inmiddels heeft mijn moeder therapie (mijn vader is gelukkig al bijna van zijn hardhandigheid af zonder therapie) en zelf heb ik ook een psycholoog, maar dat is voor mijn psychische ziekte. Ik raad dus aan om met z'n allen in therapie te gaan, mocht je moeder hier niet mee akkoord gaan dan contact opnemen met de jeugdzorg (heb ik ook gedaan, maar die rotlui wilden me niet plaatsen: niet altijd even lekker zootje daar dus.. maar goed, wie weet), die kunnen je uit huis plaatsen mocht dat van toepassing zijn.

Als je erover wilt PBen met een 'lotgenoot' dan kun je bij me terecht hoor, ik weet wat je doormaakt en hoeveel spanning en onmacht het oproept. Knipoog

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:59

oke heel erg bedankt allemaal..
het is nu ff rustig ben veel bij vriendin van mij slaap daar, ga lekker uit om ff nergens meer aan te denken.
ben nog niet bij mijn moeder geweest meer... leek ons even beter.
ik ben nu op zoek naar een kamer in groningen, lijk mij idd veel beter! en heb ik me eigen plekje waar ik mij terug kan trekken.
mijn moeder heeft zelf hulp gezocht voor zichzelf, soort chigiater (sorry weet niet hoe je dat schrijft)
en praat dan met haar over haar problemen en over thuis enz.
heb 3 weken geleden ook gepsrek gehad op school, ben een jaar blijven zitten ( door deze gezodermitter dus)
en ze wouden weten waarom, en heb toen mijn hart daar maar gelucht,en alles verteld.
en ze waren beetje boos maar ook al weer niet.. want ze vonden het wel erg dat ik dit niet eerder had verteld.. en waarom ik er zo lang mee bleef rondlopen, want ze zagen al langer dat het niet goed ging, en vroegen mij ook wel iedere keer maar ik zei gewoon dat ik moe was, of dat het gewoon goed ging enz..
ik moet nu dus een jaar over doen, mijn leerkracht helpt mij nu iemand te zoeken om mee te praten enz.
waar ik dus mijn hart kan luchten over alles.
en leert mij anders op dingen te reageren..en dat ik geen dingen moet opproppen enz enz..
ben hier heel blij mee. en hoop nu dat het beter gaat:)
en hoop dat ik volgend jaar wel mijn diploma haal Haha!

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:13

Heeft je moeder een Psychiater/Psycholoog ?? Ik weet niet welke er nu nodig is, ik den de Psycholoog..
amondi schreef:
Het zou fijn zijn als je de kern van je probleem eens hier neer zet, is ook al eerder gevraagd....
edit, gevonden

Zoals ik het zie:
Je woont bij je moeder en hebt een jonger broertje.
Je moeder gaat op vakantie, vraag 1, wie zorgt er dan voor jullie?
Die vakantie begint vandaag is ze nou wel of niet weg?

Wie betaald die telefoonrekening, jij of je moeder?
Als zij het betaald kan ze natuurlijk de Sim eruit halen, die betaald zij en die is dan ook van haar!
Maar waarom dan dat hele verhaal over de telefoon van je nichtje? Hoe kan die nou bij jou liggen, je was toch niet thuis??

Afijn, een heel onduidelijk verhaal waarvan ook ik denk, puber....
En we horen het maar van 1 kant, je moeder en je broer worden volledig met de grond gelijk gemaakt!
Eigenlijk moest dit niet mogen op een openbaar forum!

Heb je er al aan gedacht wat er gebeurt als je moeder of broer dit lezen?

Ik denk dat jij tegen jezelf in bescherming moet worden genomen en dat je echt contact moet zoeken met het GGZ of je huisarts....

Ik tem wel even, dit moet je zo niet openbaar uitvechten, daar zijn veel te veel mensen bij betrokken!

idd.. stem mee !!