Winkeldiefstal, wordt niets aan gedaan- Nederland gek geword

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elbeauty

Re: Winkeldiefstal, wordt niets aan gedaan- Nederland gek geword

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:39

FrankavdT schreef:
Achja... Wil je het risico nog lopen er iets over te zeggen?

Mijn broer is uitvoerder in Helmond, en wat ie gister weer mee had gemaakt...
Ook van het soort gekleurde medemens, welke als apen in bouwhekken hingen, ze wilden omduwen en met stenen gooiden. Een ouder echtpaar dat er wat van zei, waren: de man was een h**renloper, de vrouw een h**r.

En durf niets van die snotapen van een jaar of 8 te zeggen, want papa en consorten staan meteen bij je op de stoep om verhaal te halen.
Er is ook al een hoop weggehaald daar, en niemand beschuldigd iemand, maar zelfs een zandspoor naar een bepaald huis van die papa...

Oh dan weet ik precies waar dat gebeurd is haha.

Maar over het geval van de TS misschien dat het meer werk kost dan opleverd om deze jongens vast te houden. Ze zijn nog zo jong dat je er eigelijk niks mee kunt volgens mij kun je ze niet eens een taakstraf geven, maar ze hadden in elk geval hun ouders kunnen bellen want die keuren dit gedrag zeker niet goed.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 07:39

@ elbeauty: ik had inderdaad op zo'n reactie gehoopt, maar nee dus....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:42

In Rotterdam bij het zuidplein(groot winkecentrum) krijg je een zuidplein verbod als je hebt gestolen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:46

en hoe willen ze dat handhaven dan Lachen soort van paspoort controle bij de ingang?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:25

Via een map, waar ze alles in bij houden.
copieen van de legitimaties zitten er ook in. Mocht de persoon toch de winkel-winkelcentrum in gaan kun je gelijk de politie bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:30

Lekkere winkel die AH, ik zou een klacht sturen naar de directie.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:36

In België gebeuren er ook regelmatig zo'n dingen.
Ik was in een overdekt shoppingcenter en zag iemand gewoon de kassa's voorbijspurten met een paar flessen drank onder zijn arm...
Zelf stond ik in een winkel aan de overkant en snapte niet hoe het kwam dat ze er niet achteraan gingen.
De winkelierster vertelde dat alle diefstallen onder de 50 euro niet vervolgd worden, omdat het teveel kost om een pv daarvoor op te maken. En als er al een pv oid wordt opgemaakt, dan seponeren ze zoiets gewoon.

Dus inderdaad, de mensen die wel gewoon betalen zijn de dupe, aangezien de producten duurder worden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:39

Tja als je ziet dat iemand wat steelt mag je diegene niet aan z'n jas sjorren en het spul weer afpakken. Je mag alleen zeggen meneer u heeft nog niet afgerekend. En je mag er ook niet achterna rennen. Dus ja als je de politie belt dat heeft weinig zin want dan is de vogel al gevlogen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:04

fjordjes schreef:
Tja als je ziet dat iemand wat steelt mag je diegene niet aan z'n jas sjorren en het spul weer afpakken. Je mag alleen zeggen meneer u heeft nog niet afgerekend. En je mag er ook niet achterna rennen. Dus ja als je de politie belt dat heeft weinig zin want dan is de vogel al gevlogen.

Klopt Ja
Bij de AH mag je niet zelf boevenvanger spelen.
Belachelijk dat er niks aan gedaan wordt door de security, maarja ze zijn pas 10 Sigaar
Bij ons is de AH vorige week overvallen door 2 gastjes van nog geen 20,
waren ook gastjes met een andere huidskleur..

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 11:43

@ superwoman: dat is wel een goed idee, om zo meer controle op de situatie te krijgen
@ russel: dat zou ik eigenlijk moeten doen ja!
@ fjordjes: het is dus stelen of bestolen worden in deze maatschappij....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:53

Nou ik werk bij een tankstation en heb dus weleens mee gemaakt dat ze kwamen stelen..

En dan spreek ik ze ook echt wel aan!

Vorige keer stonden er plastic bekertjes en er kwam iemand binnen die overigens helemaal naar de wiet rook, hij pakt die bekertjes en stopt die zo in zijn jaszak? Verward
Dus ik zeg zal je dat niet even vragen?

Echt om gek van te worden!

Alleen zie je inderdaad niet alles maar ik vind het belachelijk dat ze er niks over zeggen en ze gewoon maar laten jatten.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:01

als een klant ziet dat iemand iets jat, dan mogen wij niets doen, wij moeten het eerst zeker weten.. zo hebben wij een vrouw in de winkel gehad, die we een maand hebben gevolgd, tot we het zeker wisten, zij had voor 15 euro gestolen, toen de politie vroeg, wilt u de boodschappen nog mee hebben? zei ze nee, dat kan ik niet betalen, lekker dom want ze kreeg een boete van 120 euro.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:24

marleen_usar schreef:
In Rotterdam bij het zuidplein(groot winkecentrum) krijg je een zuidplein verbod als je hebt gestolen.

Hier was dat wel nodig ook volgens mij, na een tijd werd zuidplein zo crimineel als maar kon. Overal hangjongeren enz, je kon nog geen 5 meter lopen zonder lastig gevallen te worden.

Hier lopen overigens wel erg veel security en politie om het te controleren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:37

Sja, en ik maar betalen voor een paar km's te hard rijden Scheve mond Ga lekker echte boeven vangen ofzo...

Trouwens kinderen van 10 kun je idd niet vervolgen, maar dat weten die kids toch niet? Je kunt ze toch wel even goed bang maken ofzo. Leren ze iig dat het zo niet werkt in NL

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:40

Dat gebeurt wel maar wel pas als ze enkele malen betrapt zijn, ze voeren sinds een paar jaar
een zero tolerance beleid en de politie treed ook behoorlijk op.
En dat is een reactie op groepen Marokanen, Turken en Antilianen die er gezellig
hun vete's gingen uitvechten.....Ze worden nu gewoon behoorlijk goed verjaaagd...
En dat is voor het winkelende publiek wel zo prettig.....
Moet zeggen bij mij waar ik werk gaan ze wel aardig achter winkel diefstal aan
en dat is wel zo prettig.
Mijn vriend werkt bij de AH en daar zijn ze toch ook niet zo makkelijk, zelfs de politie
zet weleens een busje voor de deur als afschrikmiddel(echt waar). Maar snap ook wel
dat in kleinenere winkels met weinig personeel er weleens anders gereageerd wordt,
eigen veiligheid eerst...er lopen er genoeg met een mes op zak....
En inderdaad de jongere kinderen lopen veel te laat en zonder toezicht buiten en gaan met de
grotere mee en beginnen steeds jonger met deze ongein.....
Ouders een opvoed curses geven en niet mee werken boete's, anders werkt het niet.
Laatst bijgewerkt door kally op 05-06-08 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:41

Vaak weten de kids van 10 dat wel.... hebben vaak ouders die het iets te goed weten...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:43

Ja dat zie je ook wel vaak ja. Dan zouden ze eigenlijk de ouders van de kinderen erop aan moeten pakken, met fikse boetes ofzo. Reken maar dat ze dan die kinderen goed gaan opvoeden Tong uitsteken

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:18

@ zammetje, ja dat is echt zo. ik werk zelf in een winkel maar je mag de klant niet pakken ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:31

Als jij ziet dat iemand iets heeft weg gepakt en voorbij de kassa komt zonder dat te betalen mag je die (als dat van je baas mag ) wel aanhouden.
Dat mag iedereen in Nl namelijk Lachen

Je mag als hij de spullen in zijn hand heeft ook nog afpakken. (maar daar heeft niemand ze natuurlijk)
maar je mag niet in de tas of in zak van de jas gaan zitten Lachen
Dat mag alleen de politie

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:00

Het lijkt net of ze ons aan sporen om te gaan stelen, je wordt toch niet aangesproken en als je eens gepakt wordt dan kan je mee naar het bureau ofzo en nog geen anderhalf uur later kan je de volgende winkel weer gaan plunderen. Snap echt niet dat daar niks aan gedaan wordt, vroeger werden je handen eraf gehakt als je jatte ( Clown dat was dan ook een beetje overdreven). Nou laten ze lekker iedereen lopen, die kereltjes van de ts die zouden ze eens flink moeten laten schrikken. Laat maar een politiewagen komen en laat hun ouders ze maar eens op komen halen bij het politiebureau wedden dat ze de volgende keer 2x nadenken voordat ze iets in hun zak steken. Ik snap niet eens dat mensen het durven zomaar iets in je jaszak stoppen en aanlopen. Ik zou het lef er dus echt niet voor hebbe n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:02

jen schreef:
Het lijkt net of ze ons aan sporen om te gaan stelen, je wordt toch niet aangesproken en als je eens gepakt wordt dan kan je mee naar het bureau ofzo en nog geen anderhalf uur later kan je de volgende winkel weer gaan plunderen. Snap echt niet dat daar niks aan gedaan wordt, vroeger werden je handen eraf gehakt als je jatte ( Clown dat was dan ook een beetje overdreven). Nou laten ze lekker iedereen lopen, die kereltjes van de ts die zouden ze eens flink moeten laten schrikken. Laat maar een politiewagen komen en laat hun ouders ze maar eens op komen halen bij het politiebureau wedden dat ze de volgende keer 2x nadenken voordat ze iets in hun zak steken. Ik snap niet eens dat mensen het durven zomaar iets in je jaszak stoppen en aanlopen. Ik zou het lef er dus echt niet voor hebbe n

dat kan dus niet, vaak als ze gepakt worden krijgen ze een winkel verbod, dat is bij ons ook gebeurd, ze mag 2 jaar niet in de winkel komen, en je krijgt een boete van 120 euro.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:14

Die knullen zijn 10 he? Dan kunnen ze toch wel naar HALT of STOP?
Ik wist trouwens niet dat er in NL binnen de supermarkten afspraken zijn over het al dan niet aanhouden van stelende klanten. In NL is het toch gewoon toegestaan om iemand aan te houden als je hem of haar ziet stelen, kunnen de supermarkten op zichzelf daar dan nog afspraken over maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:39

Vadalma schreef:
Die knullen zijn 10 he? Dan kunnen ze toch wel naar HALT of STOP?
Ik wist trouwens niet dat er in NL binnen de supermarkten afspraken zijn over het al dan niet aanhouden van stelende klanten. In NL is het toch gewoon toegestaan om iemand aan te houden als je hem of haar ziet stelen, kunnen de supermarkten op zichzelf daar dan nog afspraken over maken?

wij houden het eerst goed in de gaten, als we zeker weten dat ze nu echt iets hebben, dan mag supermarkt ze idd aanhouden, en de politie bellen, wij mogen geen afspraken maken om bijv. foto's op te halen, wel mag je een beschrijving van de persoon en het delict op kantoor ophangen, bijv bij het vervalsen van embalagebonnen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:46

mijn vriend vertelde dat ze ook al een tijdje iemand in de gaten hielden, omdat ze hem ervan verdachte te stelen.
Toen bleek dit uiteindelijk zo te zijn en wouden ze die man met ze allen tegen houden.
ze zijn naar die man toegelopen, toen hij net weg wou fietsen en ze vroegen hem zijn tas open te maken. op dat moment pakte hij een kleine hakbijl en begon om zich heen te slaan.
Toen hebben ze het er ook bij gelaten, de man is daarna nooit meer terug gekomen.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:56

Bij ons (AH) is het beleid om dieven tegen te houden voordat ze de winkel uit zijn. Zodra ze buiten staan, mogen wij er niet meer achteraan (te gevaarlijk).
Iedere werknemer mag in principe een dief tegenhouden, mits er natuurlijk voldoende reden is om het te doen. Of je moet het zelf hebben gezien, of een collega. De filiaalmanager heeft wel het liefst dat dit door een leidinggevende wordt afgehandeld, maar vaak gaat het zo snel, dat dit niet mogelijk is.

Maar sowieso zijn we erg gericht op het in de gaten houden van potentiële dieven. Het is een stadsfiliaal, dus er loopt vrij veel herkenbaar gespuis rond Knipoog Ze zijn trouwens slim genoeg hoor. Zelfs als ik niet in werkkleding loop, hebben ze vaak door dat iemand ze in de gaten houdt.