Opleiding in Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madamX

Re: Opleiding in Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:48

stalleke schreef:
Nou hier iemand die nu laatste jaar in Deurne doet Clown

madamx en ikke, het is wel erg makkelijk om alles over 1 kam te scheren. Er zijn ook wel degelijk goede leerlingen die van Deurne af komen.

Die ben ik in al die jaren nog niet tegengekomen. Ik ben wel een voorstander van het feit dat men een gedegen opleiding moet hebben genoten wil men in de paarden verder gaan, maar met het huidige opleidingsniveau wordt men idd niet serieus genomen op de werkvloer; en terecht.
Ik ken niemand van Deurne (en vele collega's van mij ook niet) die fatsoenlijk stage kan lopen; tuurlijk zijn het nog leerlingen en moeten zij nog veel leren maar men moet wel een bepaalde basiskennis hebben voordat men op stage kan; dat is vanuit Deurne niet het geval, dat is niet de schuld van de leerlingen maar van het onderwijs.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:51

Ilzjuh schreef:
Dat gaat dus niet. Ik ben zestien en leerplichtig

je hebt ook bbl... dan werk je, maar toch behaal je een diploma! dit is ook velen malen beter vind ik want in deurne zelf leer je niet veel...(vegen leer je trouwens wel erg goed Clown ) je moet het echt van je stages hebben vind ik.

stalleke schreef:
En door het sportteam heb ik nu wel de mogelijkheid om over 3 weken 2 dagen in de hoofdarena van CHIO Rotterdam te rijden, les te hebben van Imke, Ellen van de Berg etc, dingen waar je anders nooit aan toe zou komen

maar niet iedereen zit in het sportteam Ach gut
zulke dingen zijn natuurlijk wel leuk, maar waarschijnlijk als ik het zo zie was jij toch wel verder gekomen... ook zonder deurne!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:51

Tuurlijk kom je er anders wel aan toe Ja
Ik heb ook les gehad van Leon thijssen, hulp gehad bij het los rijden van emile hendrix.
Kon ook op wat bekende stallen gaan werken.

Dat heeft niets met Deurne te maken, maar of je leuk met de paarden overweg kunt of niet
Die connecties had jij ook gehad als je zo was gaan werken...simpelweg omdat je waarschijnlijk fijn stuurt

Als je 16 bent, gewoon een andere mbo gaan doen...heb je ook wat aan zoals ikke zegt als je 40 bent en versleten van het zware werk...

Ik zal je verklappen...ik was 16 ben ook zwaar werk gaan doen en daarnaast op handelsstallen gaan rijden...allemaal oude zeverzakken die het er over hadden dat je er last van gaat krijgen... Dat geloof je niet als je 16 bent Haha!
Ben nu 34... maar ik voel het aan heel mijn lijf...ben nu aan het omscholen....

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:56

Achja ik heb in die 3 jaar veel geleerd! En dan wel voornamelijk van me stages!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:59

En dan had je dus hetzelfde geleerd als je gewoon in de paarden was gaan werken Lachen
Of dat had gedaan als hobbie in je vrije tijd, naast een opleding waar je ook wat aan hebt als je 40 bent Lachen

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:02

interest, volg even Knipoog

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:11

Nouja voor mij was er geen opleiding waar ik wel zin in had. Ik kan ook tot me 65e iets gaan doen waar ik absoluut geen zin in heb en iedere dag met tegenzin gaan werken. Ik denk dat dat ook niet werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:13

Waar zeg ik dat je niet in de paarden mag gaan werken?
Waar zegt ikke dat je niet in de paarden mag gaan werken?
We zeggen alleen dat de opeiding daarvoor niet nodig is en ook niets bijvoegd aan je kunnen. Dat had je zonder ook wel geleerd Lachen
Alleen heb je dan een andere opleiding gedaan, dan heb je wel wat om op terug te vallen als het lichamelijk wel te veel wordt...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:16

Tja ik had het niet op kunnen brengen een opleiding te doen die ik niet zie zitten. Dat had ik bij voorbaad al niet gehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:31

We zeggen alleen dat de opeiding daarvoor niet nodig is en ook niets bijvoegd aan je kunnen. Dat had je zonder ook wel geleerd ??

Ik leer wel degelijk dingen op mijn opleiding die ik zelf niet zomaar zal leren .
EHBO bij paarden , binnenkant , buitenkant paard , voltige , met verschillende manieren longeren , manegetaal in het Engels , en uiteindelijk kan je je verder gaan verdiepen in iets wat je met de paarden wil doen .
Dat hoeft niet perse te zijn bij de stallen gaan werken , mesten en de paarden een beetje verzorgen .
Der is ook wel ander werk te doen rondom te paarden .
Fysio ? Hoefsmid ? Dierenarts ? En dan is deze opleiding toch wel even mooi mee genomen .

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:38

voor fysio is een opleiding en daar moet je eerst de menselijke fysio voor gevolgt hebben Knipoog
voor hoefsmid is een speciale hoefsmidopleiding
en voor dierenarts moet je toch echt op een andere studie zijn Haha!
als je deze beroepen voor ogen hebt heb je dus erg weinig aan je deurnepapiertje en kan je beter direct naar de opleiding toegaan die je echt nodig hebt!

ztugwell schreef:
Ik leer wel degelijk dingen op mijn opleiding die ik zelf niet zomaar zal leren .
EHBO bij paarden , binnenkant , buitenkant paard , voltige , met verschillende manieren longeren , manegetaal in het Engels , en uiteindelijk kan je je verder gaan verdiepen in iets wat je met de paarden wil doen .

als jij zelf leergierig bent dan kun je zulke dingen ook in de praktijk leren hoor Haha! ik heb "vroegah""in de bieb ieder mogelijk paardenboek verslonden. nu haal ik veel van internet of uit paardenbladen en ik blijf bijleren. maar dat heeft ook iemand met paardenopleiding. ieder bedrijf is en werkt anders!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:39

Met je laatste post ben ik het eens Chantal. Een andere opleiding doen waar je niet optimaal voor gemotiveerd bent valt niet mee Ik zit in dat schuitje Ik kan wel voor ogen houden dat mocht ik ondanks mijn enorme motivatie, opgedane kennis (ook zónder deurne) en opgedane contacten toch niet aan de slag kunnen in de paarden heb ik altijd nog iets achter de hand waar ik toch mijn boterham van kan beleggen.

runningkawa schreef:
daardoor kom je niet eerder aan de bak of krijg je ook niet het betere werk...dat is alleen als je fijn kunt sturen

Dan quote ik RK even. Spijker op zn kop imo. Voorbeeld: Jij kan súper sturen en hebt een diploma voor putjesschepper. Als je gaat solliciteren als bijv ruiter jonge paarden en jij rijd een aantal dieren voor en ze zien dat jij lekker kan sturen mag jij komen werken. Kom jij met je Deurne-diploma en je rijd voor en het blijkt dat je voor geen meter gevoel in je gat hebt hoef je écht niet te komen ondanks je diploma!

Leren rijden, contacten opdoen, jezelf leren kennen, vakkennis opdoen... Kan ook zonder Deurne!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:47

Ik zeg ook niet dat je perse Deurne nodig hebt om te leren rijden, contacten op te doen of jezelf te leren kennen. Maar IK heb hier wel veel baat bij gehad en dat is voor ieder verschillend. Zo gaan er een groot aantal die nu afstuderen ook echt niet verder in de paarden

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:55

stalleke schreef:
Zo gaan er een groot aantal die nu afstuderen ook echt niet verder in de paarden

dat is gewoon zonde om dan zo'n opleiding te doen... je steekt er toch een hoop geld in!
en dat trekt dus ook het niveau omlaag vind ik Ach gut want als je tijdens je opleiding al weet dat je er niks me wil gaan doen ben je lang niet meer zo gemotiveerd lijkt me...

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:00

hey
hebben we weer eens zoon topic jippiee

als je deurne gata doen moet je lekker zelf weten.

ik zit er nu in me 1e jaar en ben nu op stage.
ik heb tot nu toe op deurne genoeg geleerd en niet alleen over paarden.
ik heb een tijd niet kunnen rijden door blesuren ma heb nog veel geleerd.
deurne is lang niet alleen paarden het is natuurlijk wel de hoofd zaak.

en even tussen door je paard moet gewoon 1,60 zijn en alleen voor de sport word er eige paard me genomen hoefd niet. en bij de deel tijd.
verder worden er geen eigen paarden of pony's me gebracht.

en wie zegt dat je na deurne beroeps ruiter moet worden zijn zoveel anderre dingen in de paarden of die met paarden te maken hebben die je kunt gaan doen.

verder blijf ik er bij dat iedereen het lekekr zelf moet weten

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:17

Rianneke schreef:
stalleke schreef:
Zo gaan er een groot aantal die nu afstuderen ook echt niet verder in de paarden

dat is gewoon zonde om dan zo'n opleiding te doen... je steekt er toch een hoop geld in!
en dat trekt dus ook het niveau omlaag vind ik Ach gut want als je tijdens je opleiding al weet dat je er niks me wil gaan doen ben je lang niet meer zo gemotiveerd lijkt me...

Tja veel komen hier na het eerste jaar achter maar maken de opleiding af omdat je tegenwoordig de ib groep terug moet betalen als je geen diploma hebt..

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:21

maar dat heb je op iedere school denk ik mense die meer gemotieveert zijn dan de ander.
en mense die er achter af gezien tog niks in gaan doen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:27

stalleke schreef:
Tja veel komen hier na het eerste jaar achter maar maken de opleiding af omdat je tegenwoordig de ib groep terug moet betalen als je geen diploma hebt..

dat meen je niet! ben blij dat dat in mijn tijd nog niet zo was...
vind het ook een erg slechte zaak want zo krijg je juist minder gemotiveerde leerlingen op een studie.

gilberke schreef:
maar dat heb je op iedere school denk ik mense die meer gemotieveert zijn dan de ander.
en mense die er achter af gezien tog niks in gaan doen

tuurlijk heb je dat op meer scholen, maar de ongemotiveerde mensen trekt wel een deel de gemotiveerde mensen naar beneden... en juist omdat er zoveel ongemotiveerde mensen op deurne zitten heeft deurne een minder goede naam als zeg 15 jaar geleden!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:29

Ik ben toch wel blij dat ik vroeger als `manegemeisje`met Deurne begonnen ben. Je gaat veel op stage en als je direct gaat werken zonder ervaring kom je toch bij mindere stallen uit.
Ik ben erg tevreden met mijn huidige werk en heb een behoorlijk luxe leventje met alles wat ik erbij krijg.
Als het over 10 jaar te zwaar zou worden zou ik toch wel iets zoeken wat hierop aansluit, bijv. met een stand de evenementen afreizen of iets anders. Dan komt mijn papiertje met economische- en bedrijfstechnische- en managementvakken toch wel weer van pas.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:44

Nou, ik vermaak me geweldig op de school en heb er al veel van geleerd!

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:46

vermaken doen we ons zeker Haha! Haha! Clown

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:56

vriend van mij zit ook op deurne(peterpaul misschien bekend:p ?)
die heeft het er geweldig naar zijn zin.
ik wil ook graag de paarden in maar om dat nu met een vwo diploma te doen dus ik kies de fysiokant van de paarden op:)
en zo kiest iedereen zijn weg naar wat hij wil gaan doen denk ik

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:07

pp zit bij mij in de klas
lag me rod met die jonge

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:08

hahah ja snap ik :p
hij was ook dekhengst van het jaar of zo iets
doe hem maar de groeten van nina uit loon op zand

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:21

runningkawa schreef:
Als je 16 bent, gewoon een andere mbo gaan doen...heb je ook wat aan zoals ikke zegt als je 40 bent en versleten van het zware werk...

Zoals ik dus al zei, dit is gewoon de enige opleiding die bij mij past op het moment en waar ik aangenomen word. En ik geloof het allemaal best, maar dít wil ik. En dan kun je op je kop gaan staan om me te overtuigen, maar dat lukt je toch niet. En ik snap ook niet waarom sommige mensen daar zo hard hun best voor doen. Laat anderen toch lekker hun eigen leven leiden en hun eigen fouten maken. Verward

En als ik BBL zou kunnen doen hier in de buurt, dan zou ik het ook wel gaan doen. Maar dat gaat dus niet. Ík ben trouwens ook niet degene die zei dat ik naar Deurne ging, want dat zou ik nooit van m'n leven doen (even tegen degene die mij gequote heeft).