job met dieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: job met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 11:26

Katho in Roeselare

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:35

ahzo, is waarschijnlijk een school die in verband staat met die van ons. Ja

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 01:20

Doei! zit dus ook in hetzelfde straatje, maar dat wist je al Clown

Ik begin stilletjes aan ook de hoop te verliezen op een leuke job... ik zit nog tot eind augustus op mijn huidige werkplaats. Dierenspeciaalzaak, het werk is leuk en afwisselend, maar de sfeer is er niet om uit te houden.
Ik heb alle kinderboerderijen aangeschreven, alle dierentuinen en pretparken waar dieren zitten, heleboel dierenartsen, asiel, opvangcentra voor wilde dieren. Ben nu vollop aan het toespitsen op de richting van kwaliteitscontrole en werk aan de overheid zoals bij inbo, ilvo, gewestelijk, federaal (al is het puur administratie... )
Ik probeer een beetje sector per sector af te lopen, anders weet ik op den duur niet meer waar ik nu wel of niet gesolliciteerd heb.
Ben nu reeds zo hopeloos dat ik aan werk probeer te raken via "een lange arm", hoewel ik me er absoluut niet goed bij voel.

Geen enkel interim kantoor die iets van zich laat weten, als je ze opbelt, weten ze allemaal nog wie je bent, maar werk?
Ik vraag gewoon voltijdse functie, geen ploegenwerk, weekendwerk oké, zolang het niet elke zondag is, liefst met optie vast. niks, noppes, nada... het hoeft zelfs niet met dieren te maken te hebben...
ik reageer gericht op openstaande vacatures via websites, vdab, de krant,... krijg van 90% zelfs geen antwoord, wat ik behoorlijk onbeleefd vind. Is toch niet zo veel moeite om even te antwoorden "sorry, je hebt niet het juiste profiel, veel geluk nog in de toekomst"? tjah, zal wel aan mij liggen...

Ik richt mijn hoop nu een beetje op de avondcursus die ik volg. Met een beetje geluk kan ik daarmee op zelfstandige basis iets beginnen. Het zal alleen moeilijk zijn om een kapitaal te verzamelen als ik geen werk heb Ziek

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:34

Ik ben 11 jaar geleden afgestudeerd als paraveterinair, en zit al 8,5 jaar op kantoor bij een transportbedrijf.
Niettemin blijf ik hopen...en solliciteren!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:13

Dat vind ik ook altijd zo gemeen van bedrijven, dat ze nooit eens terug reageren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:53

AstraGirlie schreef:
OohafoO schreef:
Opzich hoor ik van veel mensen dat hier ook weinig is te vinden. Misschien heb ik gewoon elke keer geluk met mijn stage's.
Wat voor werk zou je er presies willen in de dieren?

alles wat in de verte met dieren te maken heeft is goed voor mij! Behalve slachthuizen, of kwekers van consumptiedieren (varkensbedrijven, legkippen,...) en proeflabo's. Voor de rest , alles.

En ik vrees dat daar nochtans meer werk ligt dan in wat je zoekt...

Ik vind het erg dat de scholen niet zeggen dat er geen werk in is, maar zelf sta ik er zeker niet van te kijken.... De meeste asielen draaien op vrijwilligers, DA's nemen DA's aan of dierenartsassistenten, er zijn eigenlijk maar 2 zoo's die het vermelden waard zijn in België, ...

Oh valt me net te binnen: heb je Bellewaerde park al geprobeerd? Die hebben ook veel dierverzorgers! Mijn nicht heeft er lang gewerkt (dierenartsassistent).

Ik vind het zelf een studie die leuk klinkt om te doen maar die idd 0,0 toekomstperspectieven biedt, om die redenen zou ik het dus nooit gevolgd hebben, of zelfs paardenschool. Ik denk dat het enkel nuttig is als je op voorhand al vooruitzichten hebt op werk en dus met een doel de studie gaat volgen.

Edit: een vriendin rondt die opleiding dit jaar af bij Katho geloof ik, ben benieuwd wat zij ermee gaat doen.

Ik sta er trouwens altijd van te kijken hoeveel onzinrichtingen er aangeboden worden (onzin in de zin van: er is helemaal geen werk in en als er werk in is, heb je het diploma er niet voor nodig om binnen te raken): ik denk maar even aan pol & soc, filosofie, marketing, eventmanagement (my god daar is echt géén werk in), ... Daar gaat het er niet om dat er veel te veel mensen zich inschrijven (zoals bij klinische psychologie) maar gewoon dat er erg weinig banen in zijn.... Is het dan niet beter die hogeschoolrichtingen af te schaffen en goede opleidingen via de bedrijven zelf te organiseren?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:59

eponine schreef:
Ik ben 11 jaar geleden afgestudeerd als paraveterinair, en zit al 8,5 jaar op kantoor bij een transportbedrijf.

Ik vrees dat je kansen erg klein zijn als je al haast 9 jaar in een andere sector werkt. Veel succes alvast en ik hoop dat je toch een leuke job vindt.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 11:26

Als ik dit inderdaad had geweten, had ik helemaal niet deze richting gekozen. Alleen waren er toen nog geen afgestudeerden waarop we ons konden bazeren qua tewerkstelling in die school. En wie gelooft nu bij aanvang dat alles wat in hun brochure staat onzin is... Ik ben erin getrapt. Maar om nu weer helemaal van 0 een andere full time opleiding te gaan volgen, nee dat niet. Tevreden zijn met een goed betaalde leuke job, dat is nu mijn prioriteit. Ach gut

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:15

Hmm als je hoort, marketing vind ik geen onzin richting hoor!
Degene die afstuderen worden plat gegooid met werkaanbiedingen Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:45

Nja tenzij ze echt in marketing willen beginnen, en niet op een commerciële binnendienst of zo...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:06

oh, al bij al heb ik er nog steeds geen spijt van dat ik de richting dierenzorg gedaan heb. Ik zou niet weten wat ik anders had moeten doen?
Ik zit nu wel steeds te zeggen "als ik tegen september geen deftig werk heb, ga ik weer studeren" Maar ik zou niet weten welke richting ik uit moet?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:06

ik hoop gewoon dat ik een leuke job vind. Ik ga niet meer studeren. Althans geen dagopleiding meer. Ben al oud genoeg Clown

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:16

ik heb ook zitten twijfelen voor de richting dierenzorg. Maar al de mensen in mijn omgeving hebben het mij afgeraden.
DA zeiden dat dit een nutteloze opleidingen is, paardenzaken ook enzo...

Nu ik heb dan maar aan de katho een lerarenopleiding gedaan en ik september ga ik twee maanden in amerika gaan werken met paarden.
Ik wil het dan ook verder uitbouwen door iets met dieren te doen. Ik heb altijd een diploma achter de hand he.
Ik heb zonder dierenzorg wel heel wat kennis in paarden, gedrag, huishouding en medische. dusja

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 16:41

ik had graag in de plaats maatschappelijk werk gedaan, ook werkaanbiedingen te over. Kan nu zelfs al nie kiezen uit de vele opleidingen van de VDAB (dienst voor arbeid in belgië). Eerder iets administratiefs of talen, logistiek, expiditie, ... pff...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:46

ik doe nu de opleiding dierverzorging, en straks paardenhouderij, wil daarna nog een opleiding in management doen, en misschien dierenarstassistente erbij. zodat ik meerdere kanten op kan. ik vind het een leuke opleiding, en de kennis kan je wel hebben (of denken te hebben) maar met diploma's kom je toch een stukje verder denk ik.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:49

dees_daan schreef:
ik doe nu de opleiding dierverzorging, en straks paardenhouderij, wil daarna nog een opleiding in management doen, en misschien dierenarstassistente erbij. zodat ik meerdere kanten op kan. ik vind het een leuke opleiding, en de kennis kan je wel hebben (of denken te hebben) maar met diploma's kom je toch een stukje verder denk ik.

bwa ik vind het eerder geluk hebben hoor, je moet de juiste mensen kennen en ik denk dat je hup werk kan hebben

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:49

eponine schreef:

Ik reageer voor het eerst in dit topic, maar deze post slaat op mij.

Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar geleden afgestudeerd op paardenhouderij en management.. En na zoeken zoeken zoeken, kon ik aan de slag in Belgie.. 6 dagen werk voor 350 euro per maand. Daar kan ik mezelf, laat staan mn paarden niet van onderhouden..

Nu werk ik dus sinds kort ook op kantoor bij een transport bedrijf, ondanks dat ik het hier onwijs naar me zin heb, vind ik het zonde dat mijn ouders zoveel geld voor een opleiding betaald hebben waar ik gewoon weg niks aan heb..

En ik baal daar ontzettend van, maar ga dan toch maar hobbymatig verder met rijden en fokken. Je moet toch wat. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:57

charlotvanre schreef:
dees_daan schreef:

bwa ik vind het eerder geluk hebben hoor, je moet de juiste mensen kennen en ik denk dat je hup werk kan hebben

als je veel diploma's hebt, in manegemant, etc. nemen ze je eerder aan, dan dat je komt: ik heb er veel verstand van! tja.. maar bewijs dat maar dan. de diploma's worden steeds belangrijker, ik wil ook veel verschillende opleidingen doen, omdat ik het leuk vind, en er later wat aan kan hebben. dat je niets aan de opleiding hebt vind ik b*llshit, je leerd veel, en ook op de stage leer je veel (moet je niet iemand hebben die jou stagebedrijf overneemt, en je binnen een week ruzie met haar hebt, en samen met de andere stagaire wegloopt Nagelbijten / Gniffelen ). je kan verstand van dieren hebben, maar over de verschillende soorten voeding bijv. leer je veel.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 17:43

Laatst zag ik bv. een droomvacature: Dierenverzorger in het asiel van Knokke-Heist. Ik zo snel mogelijk een gesprek met die baas regelen, goed gesprek gehad en diploma's voorgelegd. Bijna zo goed als zeker mag je 1 jan. hier komen beginnen zeiden ze. Leuk, ik solliciteerde niet verder. Nu een paar dagen ervoor nog steeds niets van gehoord, eens bellen. Ze hadden een man aangenomen (die waarschijnlijk niets van dieren kent) om het fysiek werk beter en sneller te kunnen uitvoeren. (dierenasiel hangt samen met containerpark, daar moet je ook wat bijspringen indien het rustig was). Daar word ik echt boos van. Dat ze dan vlakaf in het begin zeggen waar het op staat, zonder je aan het lijntje te houden. Boos!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 17:46

en zelfs om licht administratief werk te doen heb je al diploma kantoor, secretariaat nodig en ervaring... Ga zo maar verder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:10

AstraGirlie schreef:
Laatst zag ik bv. een droomvacature: Dierenverzorger in het asiel van Knokke-Heist. Ik zo snel mogelijk een gesprek met die baas regelen, goed gesprek gehad en diploma's voorgelegd. Bijna zo goed als zeker mag je 1 jan. hier komen beginnen zeiden ze. Leuk, ik solliciteerde niet verder. Nu een paar dagen ervoor nog steeds niets van gehoord, eens bellen. Ze hadden een man aangenomen (die waarschijnlijk niets van dieren kent) om het fysiek werk beter en sneller te kunnen uitvoeren. (dierenasiel hangt samen met containerpark, daar moet je ook wat bijspringen indien het rustig was). Daar word ik echt boos van. Dat ze dan vlakaf in het begin zeggen waar het op staat, zonder je aan het lijntje te houden. Boos!

dat is 1 geval.. ik heb het ook gehad bij het asiel, zou er stage lopen, ik een week later met de papieren erheen. nee we hebben al genoeg.. tjsa, dan word je pissig.. maar 2 dagen later werd ik gevraagd of ik intresse had in een stage plek, en heb er met heel veel plezier stage gelopen, het is jammer dat diegene die het overnam zo deed, en wij het een week bij haar hebben volgehouden, tot we overstuur, en kwaad zijn weggegaan, (ik was samen met een andere stagaire) maar ik heb nu alweer een andere stage voor die laatste maand (had nog 2 plekken waar ik heen kon) het is dus niet zo dat je nergens terecht kunt Lachen

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:19

Ik volg nu mijn 5de jaar (middelbaar wel te verstaan) TSO dierenzorg richting. Ik zit er ook al eens aan te denken wat ik ga doen na mijn 6de jaar. Het was de bedoeling om 3jaar verder te studeren zodat ik mijn dierenartsassistente kon halen.Maar ik ben eigenlijk sterk aan het twijfelen of ik wel nog verder zou studeren in de richting dierenzorg. Als ik het zo allemaal lees, en ook hoor van mensen die ik ken is er blijkbaar niet veel werk in die sector. Of zoals jullie al zeggen, dan zijn je diplomas ook weer niet goed genoeg. Ik ken twee mensen die nu hun 1ste jaar hoge school in KATHO roeselare volgen. Ze zeggen ook dat misschien 50 van de 500 leerlingen echt slagen ( als het niet minder is). En hoeveel kans heb je dan nog om hier een job te vinden die goed betaald én die met dieren te maken heeft..

Hm, Nuja, ik zou niet weten wat ik anders nog zou kunnen verder studeren. Niets spreekt mij echt aan.
Maar dat zijn zorgen voor binnen een jaartje. Alhoewel ik er toch al eens aan denk Knipoog
Maar ik ben dus sterk aan het twijfelen om nog verder te gaan met dieren.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 18:53

En als je dan toch slaagt, heb je geen werk pfff ook niet veel zin.

Ik heb net als mijn zus (die hierboven even in mijn naam poste) de opleiding Dierenzorg hogeschool gedaan en ik heb er ook ferm spijt van. Als ik het nu bekijk heb ik veel geluk met mijn job ook al is het niet in de dieren. Ik verdien nu meer dan wat ik zou doen in de paardensector (heb al aanbiedingen gehad met dienstencheques, aub zeg..) en ik steek al mijn vrije tijd na het werk in mijn paard.

Als ik het opnieuw mocht doen, deed ik ook iets met maatschappelijk werk, jongerenbegeleiding, en dan de opleiding voor paardentherapeut met kinderen ed. Denk dat er hier wel mogelijkheden zijn.

Ik heb ook een diploma paardensportmassage op zak, maar in de praktijk hier is daar weingi mee te verdienen.

Veel succes alvast voor de zoekenden en de wijze raad om niet aan deze opleiding je geld en tijd te verspillen!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 13:42

Toch iets positiefs, ik mag nu donderdag gaan solliciteren voor hulplaborant bij DGZ vlaanderen, Het labo dat dierengeneeskundig onderzoek doet. Fingers cross !!! Lachen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:44

nice Haha! maar moet ik ze kruisen voor nina of voor eva? Tong uitsteken
dan weet ik tenminste naar wie ik mijn positieve energie moet richten Clown