RVS fornuis hoe schoonmaken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Draakje

Re: RVS fornuis hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:27

ik heb babydoekjes gebruikt, maar daar kreeg ik vieze vlekken van. gebruik nu gewone babyolie wat ik dan met een watje/doekje aanbreng, werkt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:33

Draakje, mss is het afgankelijk van het merk dat er wordt gebruikt? Vlekken is idd niet de bedoeling heb je dat er wel weer afgekregen?
Wel mooi he dat RVS!

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:37

ja heb de vlekken met gewone babyolie er weer afgekregen. de babydoekjes die ik gebruikte waren van zwitsal. gebruik nu bumblies babyolie, en het glimt mooi en geen vlek meer te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:44

Dan denk je dat je goed zit met Zwitsal Haha! Niet dus. Ik ben blij met de tips!

Oja hadden jullie ook zoveel folie op je fornuis toen je hem nieuw binnenkreeg?
Ik dus wel, zit overal...Ze hebben hem ingesealed voordat hij inelkaar is geschroeft,
nu krijg ik dat daar dus nooit tussen vandaan en ben bang dat al sik hem heetstook dat
het dan gaat vlekken Huilen

Hebben jullie hier ervaring mee?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 08:24

Ach ik doe al tijden met de doekjes van de Aktion, maar moet zeggen ben geen vaatdoekjes mens
Gebruik ze om schoon te maken en dan hup de was in.
Verder gebruik ik dus voor tussendoor schoonmaak karweitjes van die vochtige doekjes van de Lidl.
Zeker nadat ik een keer een test heb gezien hoeveel bacterien er in vaatdoekjes zitten..

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:19

Bij de kruidvat hebben ze ook microvezel doekjes.
Hier thuis maken we hem schoon met een sponsje met afwasmiddel (NIET DE SCHUURKANT GEBRUIKEN!!!), daarna de zeepresten weghalen met een nat microvezeldoekje (aantalkeer uitspoelen) En als alles weg is dan helemaal droogpoetsen met een droog doekje en hij is zo goed als nieuw Knipoog Microvezeldoekjes moet je niet in de chloor doen, dan werken ze niet goed meer en eigenlijk ookniet uitwassen met wasverzachter. Je mag ze wel in de kookwas doen, worden ze mooi schoon van