Verhongerde hond als kunststuk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Re: Verhongerde hond als kunststuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:36

Kan die ******** niet vervolg worden voor wreedheid tegen dieren?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:45

Ik vrees dat ze in die landen nog niet zo ver zijn...Huilen

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:58

Schandalig !!!!!!!!
Kan er niet over uit dat er mensen zijn die dit überhaubt kunnen bedenken !
Heb de link naar 'al' m'n hyves vrienden gestuurd, zijn er zo veel... hihi
Maar als die het dan ook alllemaal tekenen en doorsturen dan hebben we al heel wat handtekeningen.

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:05

Wat een ziek gebeuren dit..
Vreselijk! Ik kan me er zo over opwinden dat er mensen zijn die dit gewoon normaal vinden..!
En al die mensen die er naar komen kijken die doen er ook niets aan.. :S
Als ik daar was geweest had ik die hond gewoon mee genomen! Rechtzaken enz win je tog wel want dit kan gewoon niet.. Alsjeblieft als je dit kunst moet noemen weet ik het ook niet meer..
Het word allemaal steeds gekker!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:05

Laat 'm maar eens lekker één van zijn tentoonstellingen hier in Nederland doen... zal 'm hoogstpersoonlijk opwachten. Wat een vieze vuile schoft zeg.. ik snap hier werkelijk helemaal niks van! Dit heeft niks met kunst te maken maar met machtsmisbruik en een zieke geest.

_Danoontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:09

Dat is echt niet normaal!
Ik heb de petitie getekent.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:14

Gadverdamme wat een vent, staat hier geen straf op??
Ook ik heb de petitie getekend..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:15

Tja, dit doet me een beetje denken aan Katinke Simonse (Tinkebell) met haar kuikens, hamsters en 'handtaskat'. Hoewel deze man dít nog een stukje extremer doet.

Ik vind het niet kunnen dat deze hond werkelijk doodgehongerd is, maar als alle mensen die een petitie tekenen nou ook eens werkelijk iets doen voor alle honden die op deze manier sterven (zeg een donatie geven) dan is dit wel functionele kunst. Want ook in dit topic brullen alle mensen dat het zielig is voor de hond, maar dit gebeurd dagelijks in Costa Rica (waar de hond vandaan komt) en veel andere plaatsen waar zwerfhonden leven. Hij vergroot dit probleem uit, door het recht onder je neus te laten gebeuren. Voor de hond erg zielig, hij had het dier ook op kunnen vangen en wel goed kunnen behandelen, maar hopelijk zijn er wel mensen door gaan nadenken.

Ik vind het sneu voor de hond, maar hopelijk wordt je wel op de feiten gedruk van hoe het er in het echt ook aan toe kan gaan. (al zou ik er niet naar kunnen kijken en vind ik de mensen die dit als kunstobject zien achterlijk. Voor je lol hier naar kijken: nee. Dit opzetten: Nee. Maar in plaats van heel hard brullen dat dit zielig is ook even de andere kant bekijken, ja.)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:31

Fenn schreef:
Ik vind het sneu voor de hond, maar hopelijk wordt je wel op de feiten gedruk van hoe het er in het echt ook aan toe kan gaan. (al zou ik er niet naar kunnen kijken en vind ik de mensen die dit als kunstobject zien achterlijk. Voor je lol hier naar kijken: nee. Dit opzetten: Nee. Maar in plaats van heel hard brullen dat dit zielig is ook even de andere kant bekijken, ja.)

Fenn, ik kán dit simpelweg niet van een andere kant bekijken
Er zijn zoveel andere manieren om aandacht te vragen voor dit probleem,
waarom moet daar een levend wezen voor sterven?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:35

Er zijn zesmiljoen filmpjes over geweest, documentaires, er zijn volgens mij al instanties voor en toch struikeld er niemand over. Deze man maakt zijn 'kunst' en er is veel meer aandacht voor. Hij heeft het probleem uitvergroot en hopelijk zien mensen dit nu ook. Al zal het net als bij Katinke Simonse zijn dat de mensen de kunstenaar totaal afbranden, maar het probleem erachter niet zien.

Ik wil dus niet zeggen dat deze kunst zo goed is, maar wel dat ik veel activisten die hier tegen zijn een beetje hypocriet zijn. Als je hiervoor een site in de lucht gooit, ga dan ook wat doen aan het echte probleem.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:37

Fenn schreef:
Er zijn zesmiljoen filmpjes over geweest, documentaires, er zijn volgens mij al instanties voor en toch struikeld er niemand over. Deze man maakt zijn 'kunst' en er is veel meer aandacht voor. Hij heeft het probleem uitvergroot en hopelijk zien mensen dit nu ook. Al zal het net als bij Katinke Simonse zijn dat de mensen de kunstenaar totaal afbranden, maar het probleem erachter niet zien.

Ik wil dus niet zeggen dat deze kunst zo goed is, maar wel dat ik veel activisten die hier tegen zijn een beetje hypocriet zijn. Als je hiervoor een site in de lucht gooit, ga dan ook wat doen aan het echte probleem.

Maar waarom moet dan een hond de dupe hiervan worden..Hij had beter zichzelf kunnen opofferen ..ja sorry hoor kan hier echt niet bij!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:42

Ik heb het gevoel dat het hier om een reclame stunt van een of andere dieren organisatie is die een foto van het dier in een ander daglicht stelt.
Stel dat deze hond gevonden is en ergens tentoon was gezet om te laten zien dat de dieren daar op straat echt hulp nodig hebben en dat daarom zoveel mensen daar staan te kijken.
kan toch
gaia manipuleerd zo toch ook hun mensen,en staat dan wel gewoonlijk met een tasje voor donatie ergens open.

Ik zeg niet dat het zo is,maar in amerika laten ze heus zulke kunst niet toe hoor!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:42

Als die ene hond hiervoor leid, mensen gaan hierdoor nadenken en willen er echt wat aan doen. Vervolgens gebeurd er ook werkelijk wat, al is het maar geld sturen naar bijvoorbeeld een asiel die daar al goed bezig zijn, en er zijn weer honden meegered. Dan is het één hond voor heel veel honden.

En het probleem zijn de straathonden, dus dat probleem wordt uitgevergroot.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:03

Maar dan nog..Ok je neemt die hond hiermee naartoe.Stelt het tentoon.Waarom laat je het dier dan uiteindelijk sterven?
Dat snap ik niet!!Waarom dat nou nodig was Verdrietig Waarom niet hem voeden na de tentoonstelling?
Volgens mij ben je dan gewoon even erg als de mensen die hem lieten verhongeren op straat.Of nee erger..want de mensen die hem op straat geen eten gaven hebben er misschien niet eens het geld voor.Hij dus duidelijk wel.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:04

dit is zooo nep Knipoog kun je al zien aan de opzet van de website (slechte opmaak etc)

en zoiets had een kunstenaar in wat voor een land dan ook nooit voor elkaar kunnen krijgen een week lang Knipoog

dus fake, erg fake Lachen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:16

BBreedveld schreef:
NEEE, dat meen je niet?! Bloos! Ik ben helemaal geschokt!

Afschieten die hufter!! Laat 'ie ************!!! lekker zichzelf uithongeren voor zijn 'kunst'!!

Is er dan niemand daar geweest met een greintje mededogen voor dat arme, arme dier?

Die vent moet de bak in en alle luizen die dat arme dier met bewondering hebben zien creperen net zo goed!

OMG! Leer mensen kennen en je leert van dieren houden...sjonge jonge als je denkt dat je het ergste wel gezien hebt! Geen woorden voor! Verdrietig

Helemaal mijn gevoel.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:41

dit heeft idd al op bokt gestaan.
tock reageer ik hier ook nog een keer.
Ik hou van kunst, kunstenaars en de wereld eromheen. Ik ben geintereseerd in de denkwijze achter een kunstwerk. Wat betekend het? Wat is de gedachtegang erachter? Ook hou ik van bizarre, vreemde, surrealistische kunst. Als het een schilderij was geweest van een hondje wat bijna doodging, en waar zoveel emotie in zat, dan had ik er respect voor.
Wat deze ''kunstenaar'' doet is ziekelijk.
Deze ''kunstenaar'' heeft gelijk om in een dier kunst te kunnen zien. We zijn allemaal anders, en dieren net zo, dat kun je zien als kunst en dat kan ik begrijpen. want ja, wat is kunst?
Maar de manier waarop, deze persoon heeft geen respect voor het leven, en de natuur. Ik vind dit zo zo walgelijk. Ik word er gek van, dat dit gebeurd. En dan al die mensen zo erbij kijken. Ik heb er geen woorden voor. Al die mensen die erbij stonden en hier naar hebben gekeken mogen van mij zelf ook zon kunststuk worden. Het lijkt wel een slechte horrorfilm. Een soort van saw, maar dan met een hond.
Deze persoon is geen kunstenaar waardig, geen leven waardig

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:00

Dit heb ik inderdaad al vaker gelezen.
Ik vind het zo ziek en absoluut geen kunst.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:46

Weer zo een :S er zitten rare lui bij met een vreemde visie van het begrip "kunst" (ik zit op de kunstaccademie en in de kunstgesch. lessen kom je veel te weten over de gedachte achter een werk).

Ik vind dit echt niet kunnen met welke gedachte dan ook, deze manier van kunst gaat veel te ver!
Net las TINKERBELL een kunstenares uit NL, zij heeft voor haar vreemde dingen ook al vaak in de krant gestaan.
o.a.:
- 100 hamsters in ballen rondlaten rennen in een ruimte (konden dus niet eten of drinken).
- haar eigen kat de nek om gedraait en daar een tasje van gemaakt (te ziek voor woorden :S)
en volgens mij heeft ze van een kat en en hond een knuffel gemaakt die je om kan karen, tot een hondje of een katje dus :S
En ze heeft ook kuiken haantjes door maal machine gedaan, dat was om mensne te laten schrikken en beseffen dat, dat dagelijk gebeurd met kuiken haantjes (een goede reden maar ze hoeft ze zelf nog niet te doden, een film er over maken zou een beter idee zijn)

Er is ooit ook een kunstwerk van iemand anders geweest met een vissenkom en een blender, de bezoeker kon dus kiezen om de vis in de kom te laten of de vis in de blender te gooien.

Jah er zitten gekken bij, maar gelukkig is dat groepje vrij klein Lachen

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:52

Klinkt voor mij meer als het tentoonstellen van de duistere krochten van de menselijke aard dan als kunst als je het mij vraagt....en daar zie ik in het leven van alledag al véél meer van dan me lief is...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:19

Ook Tinkebell vergroot met haar 'kunst' problemen uit. Overigens, de hamsters uit haar project zouden vier uur rondrennen in een hamsterbal die door de dierenwinkel verkocht wordt. Deze hamsters werden goed verzorgt en kwamen bij een fokker vandaan waar ze ook weer naar terug gingen.
Over die haantjes, deze heeft zij uiteindelijk niet door de Shredder gehaald, maar ze waren ingenomen door de dierenbescherming. Die deze wel heeft vermoord. Overigens werden deze haantjes ten toongesteld en was er de mogelijkheid ze te kopen en ze zo van de dood te redden. Hierover kreeg zij inderdaad veel gezeik, maar dit gebeurd dagelijks in de bio industrie, kunnen alle mensen daar eens wat tegen gaan doen?
En de poppel, die hond die je binnenstebuiten kan doen, is gemaakt van een al overleden hond en hierbij had ze hulp van een preperateur.

Ik blijf erbij, dat met die hond is zielig, maar willen alle mensen die dit zo vreselijk vinden er dan ook echt wat aan gaan doen? Deze man heeft het probleem verplaatst, had hij dat niet gedaan, dan was deze hond op straat gestorven zonder al deze aandacht.

Al wil ik dat van die hond niet helemaal goed praten, vooral omdat de mensen er gefascineerd naar lijken te kijken zonder een boodschap te zien en omdat ik geen reacties van de kunstenaar heb gelezen zodat ik niet weet wat de boodschap is.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:06

Gadverdamme .. dat hij zelf daar gaat zitten zonder eten en drinken Scheve mond

Als ik dat dier zou zien zou ik het touw doorknippen en meenemen Nagelbijten / Gniffelen

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 00:32

ziek
walgelijk
en meer van dat soort

op school hebben we er ook vaak discussies over. Boos!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:38

he ja Fenn, daar heb je wel een punt. Op straat zouden we ook gewoon er met zijn allen voorbijlopen. Ik zie vaak genoeg een zwerver met een veel te vermagerde hond, en geef toe: ik doe er niets aan. En ik weet zeker dat dat met de meeste mensen zo is, anders was dit probleem er niet. Maar dat dit dier hiervoor moet sterven.. Had dan al een dode vermagerde hond ergens gevonden, zet hem op en zet er een verhaal bij. (mjah,, is dat minder erg?..)

noraly: ik weet niet of jij het weet, maar ik ben bezig met het maken van websites en dat is verdomd moeilijk! Waarom zou het nep zijn? nu ik fenns reacties lees begrijp ik het ergens wel, de denkwijze van de kunstenaar.
Laatst bijgewerkt door pinuts op 26-05-08 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt