Vreselijke konijnenvoer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Vreselijke konijnenvoer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:35

pff, je zou maar een zakenvrouw worden met idd veel etentjes. Dan kun je dat niet laten staan! zowiso is het onbeleefd om bij een ander het eten niet te kunnen lusten. Eten moet je leren, en kindjes die thuis niet perse hoefden worden verwend. En lusten veel niet (vaak ook dingen die ze niet kennen..) Zo ken ik iemand die zomaar het halve eten uitspugde omdat er spekjes in zaten! Ik snap best dat je eten erbij heb dat wat minder lekker is of vies. Maar ik geloof niet dat je geen 1 groente kan lusten.. en eig alleen brood. Dat kan gewoon niet.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:11

volgens mij moet je het ook deels "leren" eten
overigens ben ik ook niet het type dat graag in zijn eentje zit warm te eten hoor Lips are sealed

vroeger moest ik ook alles eten Ja nu ben ik er iets meer "vrij" in maar vroeger was het elke dag: groenten, aardappelen, vlees & fruit. Als ik iets niet luste wat ik al vaak had geproefd moest ik het niet eten anders een heel klein beetje. Janken of andere aanstellerij heeft hier ook nooit gewerkt of plots buikpijn hebben als ik iets moest eten Clown dusja ik eet nu toch wel bijna alles en als ik niet thuis ben en men geeft me iets te eten wat ik niet lust dan neem ik er toch altijd een hapje van kwestie van "beleefdheid"
"en als ge het nie moogt dan legde der uwe kop neffe Knipoog"
(en als je het niet lust dan leg je je hoofd ernaast Knipoog)

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:49

[MW] --> [VT]

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:20

Bloos! hoe kan je al dat lekkers niet lusten?

Goddank lust ik alles maar mijn broertje vroeger ook niet (nu inmiddels wel Knipoog ), die heeft alles leren eten met appelmoes Nagelbijten / Gniffelen

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:23

Wokgroentes lust je ook niet?
Anders kun je `s avonds zelf iets snel in elkaar flansen dat je wel lust... Nagelbijten / Gniffelen

Stukje vlees in reepjes snijden, even marineren in olijfolie met bv kipkruiden en wat knoflook.
Dan een beetje rijst of pasta koken, de vleesreepjes bakken en de wokgroentes erdoor gooien. Dan wokken tot alles gaar is.
Snel en erg lekker! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 03:07

Pfff stel je niet zo vreselijk aan zeg!
Ik ben dus ook zo'n iemand die absoluut niet kan tegen dit soort miemelaars met eten. En dan eten ook nog goor en ranzig noemen Verward Je hebt het nog altijd over voedsel, iets wat een heel groot deel van de bevolking op deze aarde niet heeft.

Je eet nauwelijks groenten en merkt dit dus aan je gezondheid en je gedrag ( de prikkelbaarheid waar je het over had ).
Nou dan heb je 2 opties. Of je doet er wat aan en stopt met ze*ken.
Of je doet er niets aan en stopt ook met ze*ken, want het is je eigen keuze immers.
Jij kiest ervoor om geen groenten te eten, moet je ook de gevolgen accepteren Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 13:47

Iets minder bot mag ook wel hoor. Scheve mond
Ik stel me niet aan ik lust het niet, klaar punt uit daarmee stel ik ben absoluut niet aan.
Ik doe al me best iets te eten en dan ben je gelijk een aansteller. Scheve mond

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:48

Iets niet lusten is toch vaak een kwestie van het nog niet genoeg gegeten te hebben of een hele slechte kok Knipoog Gewoon blijven proeven!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 14:04

Mijn moeder heeft gisteren doppers gedaan met kipkerrie er door heen, oke het was vies, maar het was nog net te doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:08

En daar heb ik nu gelijk zin in (rent naar de winkel Haha! ).

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:14

Hm... als ik jouw moeder was kookte ik denk ik helemaal niet meer voor je en mocht je het lekker zelf uitzoeken. Sigaar

Heb je nu eigenlijk al wat tips uitgeprobeerd? Al eens de moeite gedaan zelf te koken? Of is het nog steeds vooral klagen over wat moeders klaarmaakt? Want in dat laatste geval ga ik mee met Kanelly: jij hebt geen zin om zelf aan het werk te gaan, kiest er zelf voor dingen niet te eten, dan moet je ook de gevolgen maar accepteren. Als je het echt te vies vindt om te eten zoals je moeder het maakt, zul je er zelf iets aan moeten gaan doen. Ik kom in elk geval niet voor je koken, en de rest van Bokt vast ook niet. Knipoog

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:26

Ik vind je gigantisch aanstellerig en verwend overkomen! Bij mij thuis zo je verhongeren denk ik, ik weiger heel veel verschillende gerechten te gaan maken omdat een dochter alles vies vind. 1 a 2 en hooguit 3 gerechten kan ik me voorstellen, de rest is ( in mijn ogen) pure aanstellerij.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 15:28

Goed ik zal hier maar niet op gaan reageren.
Maar ik vraag om tips, en niet om jullie gezeik dat ik verwent of aanstellirig overkom!
Jullie kennen me geen eens en kan je daar ook niet over oordelen!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-06-08 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:29

Maar er zijn al heel veel tips gekomen. Vandaar mijn vraag of je daar inmiddels al iets mee had proberen te doen; als mensen de moeite nemen je tips te geven, is het wel zo netjes om ze even te bedanken of te vertellen wat je eraan hebt gehad, vind ik zelf. Je kunt niet anderhalve pagina's met tips negeren en dan verwachten dat er nog maar meer binnen blijven komen, toch?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 15:31

Ik heb ze niet genegeert?
Ik heb de wokgroentes, en de sausjes meerdere malen geprobeert, en oke het is te eten, maar als nog wálg ik van de groentes.
En het is heus niet leuk dat als je al zo goed je best doet, je zulke aanvallende reacties krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:33

Je kunt toch op z'n minst VERTELLEN dat je het geprobeerd hebt in plaats van alleen maar nog meer tips te willen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:34

Je kunt ook de groentes proberen te kruiden met iets dat je lekker vindt? Of ze echt maar heel heel heel kort bakken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 15:36

Ik kijk heus niet elke dag in dit topic, mocht je dat denken.
Maar mensen die wel normaal tips hebben gegeven bedankt. Lachen
Ik bedank altijd bokkers met tips, mocht je het eens vergeten word het ook gelijk tegen je gezecht.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 15:36

poes schreef:
Je kunt ook de groentes proberen te kruiden met iets dat je lekker vindt? Of ze echt maar heel heel heel kort bakken.

Bedoel je dan kruiden zoals rozemarijn enzo? Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:38

Geen idee ik raak nooit verder dan peper, zout, en curry Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:39

Kir_Ples: kan, bijvoorbeeld ja. Kerrie, rozemarijn, peterselie, lente-uitje (ohnee das groente, sorry Knipoog ), tijm etc.. Nootmuskaat over de worteltjes enzo...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 15:40

Laat ik ui nou net wel lusten. Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:43

Ik doe bij heel veel groenten een gesnipperde ui of sjalotje of lenteuitjes, das echt lekker Jaj

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:45

Kir_Ples schreef:
Zoals je merkt kon ik geen titel verzinnen.

Ik heb al de pest aan het eten van groente aardappels en vlees, bah wat vind ik dat goor. Misselijk
Maar goed, ik zit dus op school neem mijn broodjes met kaas mee en eet dat op.
Als ik dan thuis kom bewaard mijn moeder warm eten voor mij wat ik dan s'avonds op kan eten, maar dan zitten mijn ouders lekker achter het brood, en moet ik dat gore eten naar binnen werken!
Ik word daar gewoon weg chagerijnig van. Clown
Maar goed, nu eet ik hoog uit 2 keer in de week [in het weekend dus wanneer mijn ouders thuis zijn] wel mijn warme eten.
Maar ik merk wel dat ik veel prikkelbaarde ben zins ik mijn groentes niet meer binnenkrijg.
Ik heb al wel van die vitamine tabletten die ik dagelijks slik, maar die werken ook geen drol. Clown
Ik denk dat veel mensen hier gaan zeggen ja je moet toch je groentes binnen krijgen, maar dat is toch geen 'optie' omdat ik het tóch niet doe.
Ik vind het al zo goor, en ik vind het zowieso al balen dat mijn ouders dan brood eten.
Ik heb ook al eens gevraagt of we niet s'avons gezamenlijk met z'n allen warm kunnen eten, maar nee dat willen ze niet.
Ik moest dit gewoon even kwijt, maar als jullie tips hebben wil ik ze altijd horen.

Gr Kirsten.

Pfff, klinkt lastig allemaal! Zelf ben ik gek op groentes, van champignos tot witlof, van sperziebonen tot spruitjes, mij smaakt alles! Ik lees al vanaf verschillende kanten dat samen eten misschien een idee is. Toch thuis overleggen? Lust je daarnaast wel vis ipv vlees? En wat dacht je van de combinatie fruit/groenten? (warme) ananas smaakt overal wel bij, en bietjes met stoofpeertjes is (naar mijn mening) een lekkere combinatie. Zo combineer je die (vieze) groentes toch met wat lekker fruit.

Nou, succes ermee!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:47

Kir_Ples schreef:
Ik heb ze niet genegeert?
Ik heb de wokgroentes, en de sausjes meerdere malen geprobeert, en oke het is te eten, maar als nog wálg ik van de groentes.
En het is heus niet leuk dat als je al zo goed je best doet, je zulke aanvallende reacties krijgt!

Maar als je dat niet vertelt en alleen maar zegt dat je nog meer tips wilt, dan denken mensen dus dat je niks doet met de tips die ze gegeven hebben. En dan zijn ze niet zo snel geneigd er nog meer te geven, dat is toch niet zo raar?

Salades, lust je die wel? Wat je misschien ook wel lekker vindt, is kaas erover doen. Heel veel groenten kunnen prima met alleen maar wat kaas erdoor, dat is misschien wel lekkerder dan in sausjes. Ik vind van veel sausjes het geheel vaak een beetje een snottig prutje worden, dat hoeft voor mij ook niet zo, maar heel kort gekookte bloemkoel of boontjes met kaas vind ik wel lekker, zelf.

Heb je al geprobeerd pasta of rijst met saus en groenten te mengen, zodat je niet 'los' groente zit te eten? Ik vind dat zelf het lekkerst.