Benadering van politie via de email? met spoed!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rainie

Re: Benadering van politie via de email? met spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:58

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:00

Misschien heeft de betreffende persoon een vriendje bij de politie en proberen ze zo druk op jou uit te voeren? Ik vindt het allemaal erg onwaarschijnlijk klinken.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 12:01

Ik weet het nummer slimmerik dat zoek ik net op op de site. Toeval of niet, huistelefoon van mijn schoonmoeder doet het al een hele tijd niet meer..kan ik niets aan doen. Weet iemand toevallig hoe ik de header kan vinden?

Sterk verhaal van mijn kant af of bedoel je wat anders eefangel?

Aangifte doen van wat? Ik wacht eerst kopersbelangen even af, kijken wat hun zeggen wat ik moet doen en waar ik eventuele aangifte zou moeten doen.

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:03

Haha politie stuurt geen emails zijn ze veelste lui voor dus niet verder op in gaan Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 12:03

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:04

LadyElmira schreef:
Ik weet het nummer slimmerik dat zoek ik net op op de site. Toeval of niet, huistelefoon van mijn schoonmoeder doet het al een hele tijd niet meer..kan ik niets aan doen. Weet iemand toevallig hoe ik de header kan vinden?

Sterk verhaal van mijn kant af of bedoel je wat anders eefangel?

Aangifte doen van wat? Ik wacht eerst kopersbelangen even af, kijken wat hun zeggen wat ik moet doen en waar ik eventuele aangifte zou moeten doen.

Je internet doet het gelukkig...

Hier kun je ook per mail politie Haaglanden bereiken:

http://www.politie.nl/Haaglanden/mailfo ... ervice.asp

Via kopersbelangen vind ik een rare weg...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:06

Manon073 schreef:
Haha politie stuurt geen emails zijn ze veelste lui voor dus niet verder op in gaan Knipoog

Goh, over dat argument is nagedacht zeg. Rolleyes

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:08

Nou serieus ik ben genoeg in aanraking geweest met de politie die gaan echt geen mails sturen hoor Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 12:13

ik vind kopersbelangen geen rare weg om aan informatie te komen. Ik heb de header nu (als hij klopt) naar hun toegestuurd waarna hun voor mij gaan kijken wie dit is. Ik bel vooralsnog politie haaglanden wel op, maar dan pas als mijn vriend thuis is met zijn gsm.

Overigens kreeg ik geen argwaan want het duurde best lang voordat ik weer een bericht terug had. Vooralsnog raar dat ik niet mag weten over welk pakketje het gaat, mocht het wel zo zijn.

Edit: Dit is de link naar kb: http://www.kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=13707
Laatst bijgewerkt door LadyElmira op 22-05-08 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:15

Jeetje, wat raar allemaal zeg. Ik denk ook niet dat de politie via de email contact met jou op zal nemen, dat is ook niet netjes vind ik. Brief of telefoon, zoals al was gezegt. Dat zullen ze eerder doen.

Ga je nog wel naar ze bellen, als je de mogelijkheid hebt?
Het lijkt mij in ieder geval wel verstandig.

Ooh, ik lees nu net dat je sowieso gaat bellen Knipoog

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:17

Manon073 schreef:
Nou serieus ik ben genoeg in aanraking geweest met de politie die gaan echt geen mails sturen hoor Knipoog

Nou indd !
En ik zie duidelijk in de laatste mail een soort "uitnodiging " staan ?
Met : Als je hier bent dan hoor je het [ zoiets ]

Als de politie jou een uitnodiging stuurt is dit via een brief per post !!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:17

Weet je wat ik zou doen? gewoon het algemene adres van de politie haaglanden mailen, zal wel iets van info@ hupeldepup zijn. CC eraan vast voor die kimberley en aangeven of het een normale gang van zaken is dat de politie het zo aanpakt.

Als er dan iemand misbruik maakt van de positie van agent zijn o.i.d., dan weet er iemand vanaf.

De politie kan toch ten alle tijden op basis van je rekeningnummer je adresgegevens achterhalen? Ik kan me niet voorstellen dat dit niet door oom agent uit te vinden valt! Wat ik heb begrepen, is het zo dat ze een poosje aan het bekeuren zijn geweest voor mensen die hun pinbonnetje op de straat gooiden, dit naar aanleiding van het rekeningnummer wat erop staat Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 12:19

Ik heb de eerste email opgezocht van deze 'politieman'. Dit stond onderaan dit email adres:

------------------------- Disclaimer ----------------------------De informatie verzonden met dit emailbericht (en bijlagen) isuitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n) en zij die van degeadresseerde(n) toestemming kregen dit bericht te lezen.Gebruik door anderen dan geadresseerd is verboden. Deinformatie in dit emailbericht (en bijlagen) kan vertrouwelijk vanaard zijn en binnen het bereik van een geheimhoudingsplicht enof een verschoningsrecht vallen.

zou het dan toch echt zo zijn..rare manier dan, koper had ook aan mij kunnen laten weten dat het pakketje niet is aangekomen.Gek.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 12:20

Tallie_Ho schreef:
Weet je wat ik zou doen? gewoon het algemene adres van de politie haaglanden mailen, zal wel iets van info@ hupeldepup zijn. CC eraan vast voor die kimberley en aangeven of het een normale gang van zaken is dat de politie het zo aanpakt.

Als er dan iemand misbruik maakt van de positie van agent zijn o.i.d., dan weet er iemand vanaf.

De politie kan toch ten alle tijden op basis van je rekeningnummer je adresgegevens achterhalen? Ik kan me niet voorstellen dat dit niet door oom agent uit te vinden valt! Wat ik heb begrepen, is het zo dat ze een poosje aan het bekeuren zijn geweest voor mensen die hun pinbonnetje op de straat gooiden, dit naar aanleiding van het rekeningnummer wat erop staat Knipoog

Dit vind ik inderdaad een hele goeie wat je nu zegt. Koper heeft mijn bankgegevens, mijn volledige naam én adres kun je daar vinden.

Edit: Als het goed is komt mijn schoonmoeder zometeen ook thuis, misschien dat ik haar mobiel mag lenen.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:25

Als mijn moeder mij een mailtje stuurt vanuit haar werk staat dit er onder:

Voorbehoud

Dit bericht is van persoonlijke aard en uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. De Politie Twente is derhalve niet verantwoordelijk voor de inhoud en wijst bij voorbaat elke vorm van aansprakelijkheid als gevolg van geleden schade door dit bericht af.

Disclaimer

This message is personal and is intended solely for use by the individual or entity to whom it is addressed. Politie Twente takes no responsibility for its content and shall not accept any liability whatsoever for damage resulting from the use of this message.

LadyElmira schreef:
Ik heb de eerste email opgezocht van deze 'politieman'. Dit stond onderaan dit email adres:

------------------------- Disclaimer ----------------------------De informatie verzonden met dit emailbericht (en bijlagen) isuitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n) en zij die van degeadresseerde(n) toestemming kregen dit bericht te lezen.Gebruik door anderen dan geadresseerd is verboden. Deinformatie in dit emailbericht (en bijlagen) kan vertrouwelijk vanaard zijn en binnen het bereik van een geheimhoudingsplicht enof een verschoningsrecht vallen.

zou het dan toch echt zo zijn..rare manier dan, koper had ook aan mij kunnen laten weten dat het pakketje niet is aangekomen.Gek.

Dat lijkt er wel op, maar het staat vol met spelfouten Bloos weet niet of je het over getypt hebt of hebt gekopieerd?
Laatst bijgewerkt door Anieke89 op 22-05-08 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:25

LadyElmira schreef:
Dat email adres die je daar ziet. Dat is precies hetzelfde email adres als waarbij ik emails ontvang..alleen dan met een andere naam. Dus bij mij zou het dan dit zijn: Kimberley.achternaam@haaglanden.politie.nl

Zo zien de emailadressen er bij de politie inderdaad uit.

Waarschijnlijk heeft diegene het pakket niet ontvangen en jou aangegeven. De waarheid zal in het midden liggen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:26

politie KAN wel mailen, maar nadat je al contact met hun gehad hebt en dit zo afgesproken hebt
om je te benadaeren voor het een of ander, bellen ze , of sturen ze een brief
Hoop dat je de mobiel even mag lenen, is langsgaan anders geen optie?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 12:28

Lynn_Nikita schreef:
politie KAN wel mailen, maar nadat je al contact met hun gehad hebt en dit zo afgesproken hebt
om je te benadaeren voor het een of ander, bellen ze , of sturen ze een brief
Hoop dat je de mobiel even mag lenen, is langsgaan anders geen optie?

Ik ben in bergschenhoek, weet niet bij welke politie ik moet wezen en waar hier een politiebureau zit.

Dat stukje wat ik net gaf heb ik gekopieerd, niet overgetypt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:28

Politie mag volgens mij ook bij de gemeente de naam laten natrekken.

Het zou kunnen dat de persoon die je die spullen hebt verkocht een kennis bij de politie heeft zitten, maar dat deze persoon geen inzage heeft in persoonsgegevens. En dat ze je op die manier proberen uit je tent te lokken.

Om watvoor bedrag ging het? En wat heb je verstuurd?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 12:29

Dat email adres wat ik jullie gaf..deze meneer heet geen kimberley hoor. Ik gaf een voorbeeld met mijn eigen naam. Bloos

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:29

Als dat gekopieerd is lijkt het me erg onwaarschijnlijk. Als er vanuit de politie een mail wordt gestuurd dan lijkt het me erg!! stug dat dat zo vol zou staan met spelfouten Bloos

mhollander

ik zou wel aangifte doen als blijkt dat het niet om een echte mail gaat van de politie(wat ik aan neem kan me inderdaad niet indenken dat de politie tegenwoordig zo te werk gaat). Je mag je nl niet voor doen als politie, volgens mij is dat strafbaar. Kunnen die mensen die er achter zitten direkt kennis maken met de echte manier van werken van de politie.
Laatst bijgewerkt door mhollander op 22-05-08 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

je kan bij jou politie toch navragen, ( internet dichtsbijzijnde opzoeken) of dit gebruikelijk is, en hun kunnen vanuit daar ook bellen met het betreffende bureau

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 12:30

Tallie_Ho schreef:
Politie mag volgens mij ook bij de gemeente de naam laten natrekken.

Het zou kunnen dat de persoon die je die spullen hebt verkocht een kennis bij de politie heeft zitten, maar dat deze persoon geen inzage heeft in persoonsgegevens. En dat ze je op die manier proberen uit je tent te lokken.

Om watvoor bedrag ging het? En wat heb je verstuurd?

Dat wilt deze politieman dus niet zeggen over welk pakketje het gaat. Ik heb allerlei kledingstukken verkocht vanaf 3 euro inclusief tot een euro of 12 inclusief. Ik heb er dus ook totaal geen moeite mee om eventueel geld terug te storten maar dan zou het toch wel heel handig zijn als ik wist waar het over ging haha.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:32

Nou, dan is het al helemaal hardstikke nep.. Als de politie niet eens kan vertellen om wie en wat het gaat word je gewoon grandioos genaaid Clown

Hoe kan jij nou schuldig zijn aan iets, waarvan je niet eens weet wat het is? Tong uitsteken