Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Elaine schreef:Het gaat erom dat we, als we gaan trouwen, een feest e.d. willen geven en daar hebben we nu nog niet de financien voor
Loesss schreef:Ik ben hier ook mee bezig en vroeg me af wat de prijzen ongeveer zijn?
Chubby schreef:Hoe zit het met de meisjesnaam bij een GP? En krijgen de kids automatisch de naam van papa?
Ik dacht eigenlijk dat het GP in het leven was geroepen zodat homosexuele stellen ook konden "trouwen" en dat er verder weinig verschil is met trouwen
Loesss schreef:Hmm 50 euro valt mee. Ik heb prijzen gehoord van 500 euro voor een samenlevingscontract!
Vond ik nogal gortig, heb ik er eigenlijk niet voor over!

!
Loesss schreef:GP gaat me toch nog net wat te ver, vooral psychisch denkik, en mijn lief ook!
IKbenEllen schreef:Loesss schreef:GP gaat me toch nog net wat te ver, vooral psychisch denkik, en mijn lief ook!
Wij vonden het allemaal niet zo spannend, of ik nou m'n handtekening in gemeentehuis of bij notaris moet zetten

Wendy schreef:Dat hadden wij ook. Alleen die ambtenaar maakte er nogal een poppekast van
wij stonden daar gewoon in onze spijkerbroek. Moesten daarna ook meteen door, aan het werk
Elaine schreef:Wij moeten sowieso naar de notaris voor de koopakte enzo, maar daarbuiten is het dus handiger om GP te doen?
IKbenEllen schreef:Ja bij ons wilden ze ook heel officieel doen, maar wij (idd ook in spijkerbroek) gaven al aan van hup vooruit met de geit, waar moeten we tekenen![]()
Ambtenaar kwam ook vooraf vragen "of wij kwamen kijken?" (gezien kledingkeuze natuurlijk)![]()
Wij samenzweerderig: "nee, wij zijn het"

Citaat:Voor de relatie met kinderen zijn er wel belangrijke verschillen. Een kind dat wordt geboren in een huwelijk van een man en een vrouw heeft van rechtswege beide echtgenoten als ouder. Bij een huwelijk van twee vrouwen of twee mannen, maar ook bij een geregistreerd partnerschap (zowel van paren van gelijk als verschillend geslacht) is dit niet het geval. In al deze gevallen kunnen familierechtelijke betrekkingen van het kind met de partner van de moeder of vader alleen ontstaan door erkenning en adoptie. Naast de verschillen en overeenkomsten voor de familierechtelijke betrekkingen zijn er verschillen en overeenkomsten voor het gezag over de kinderen.
http://www.postbus51.nl/
flowerxxx schreef:Een ander groot verschil is dat een GP niet zomaar even ontbonden kan worden. Daar komt veel meer bij kijken dan bij een contract.