Wie heeft het ultieme anti-duiven- of duivenverdelgmiddel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Wie heeft het ultieme anti-duiven- of duivenverdelgmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:40

Roofvogel inhuren. Sommige delen van Amsterdam doen dat ook en het is redelijk effectief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:41

Ja, als ik a. een buks had en b. er fatsoenlijk mee overweg kon, had ik ook allang geschoten en niet alleen in de lucht... Clown

Water op z'n slaapplek gaat niet, aangezien het een pvc pijp is waar hij /zij opzit, dus dat loopt er zo af Clown

Roofvogel inhuren, ja leuk idee, maar niet betaalbaar voor een particulier lijkt me Lachen

Ik heb ook al eens gedacht om muizenkorrels mee te nemen van stal en die door een bakje voer te gooien, maar geen idee of duiven zo dom zijn om korrels te eten. En je loopt het risico dat andere vogeltjes het ook gaan eten en dat is niet de bedoeling...

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:44

Kanelly schreef:
Water op z'n slaapplek gaat niet, aangezien het een pvc pijp is waar hij /zij opzit, dus dat loopt er zo af ..

oww ja dat is jammer
ik denk als je nu vanuit je zolderraam ofzo die vogel kunt natgooien:P

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:45

Als het met meerdere mensen doet valt de prijs mee. Duiven zijn hardnekkig. Gif is link voor andere dierenen vergassen raken weer allerlei mensen vreselijk overstuur omdat het zo sjielug is. Wij hebben hier 2 duiven die echt totaal niet bang zijn voor mijn 2 katten, ik roep regelmatig "pak duif" maar altijd weer net niet en het zijn geen trage katten.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:46

Na, ik denk zelfs dat zoiets reuze mee kan vallen, in jouw voordeel dan.
Je verhuurder wil er niets aan doen na klachten?
Geld inhouden werkt altijd! Wedden dat ze gaan luisteren?
Dit gaat immers om woongenot!
Heb je een balkon, kan je er geen gebruik van maken omdat de duiven incluis poep om je oren vliegen! Knipoog
En als zij er niets aan doen, ben jij genoodzaakt kosten te maken en het belemmert ook nog eens je vrije uitzicht!
Kippengaas geeft echt geen onbeperkt uitzicht, dus...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:49

en als je een dode vogel ophangt dan, zoals ze ook doen op akkers .
misschien vinden ze dat eng en gaan ze verhuizen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:52

Ja, nou het is op zich wel het proberen waard....
( maar de gemeente *stad* & woningstichting kennende Nagelbijten / Gniffelen )

Ik ga er eerst maar eens even mee dreigen, kijken wat ze dan doen. En anders huur ik jou in MarvanTom, dan zet ik je gewapend met een rol kippengaas daar op de balie en mag je je betoog houden Clown Haha!

Marigold ROFL Geniaal! Ook vooral weer leuk als tegenhanger op het Efteling balkon van de andere buuf, creeër ik m'n eigen Ozzy Osbourne balkon!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:53

Marigold schreef:
en als je een dode vogel ophangt dan, zoals ze ook doen op akkers .
misschien vinden ze dat eng en gaan ze verhuizen Tong uitsteken

Ieuw, Marigold!
Zit je op je balkon, ruik je lijkenlucht en zie je waar het vandaan komt ook nog... Haha!
Geeft met dit weer ook vliegenoverlast trouwens!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 00:04

Kanelly schreef:
( maar de gemeente den helder & woningstichting kennende Nagelbijten / Gniffelen )

Ik ga er eerst maar eens even mee dreigen, kijken wat ze dan doen. En anders huur ik jou in MarvanTom, dan zet ik je gewapend met een rol kippengaas daar op de balie en mag je je betoog houden Clown Haha!

Marigold ROFL Geniaal! Ook vooral weer leuk als tegenhanger op het Efteling balkon van de andere buuf, creeër ik m'n eigen Ozzy Osbourne balkon!

Lijkt me nu al leuk!
Geef maar door wanneer ik een vrije dag op moet nemen, want van duivenpraktijken weet ik alles!
Woon zelf dan in een koopflat, maar ook daar komen duiven! ROFL
Alle procedures ken ik inmiddels om er vanaf te komen, dus als je alvast kan beginnen met het emailadres door te sturen van je verhuurder?
Kehdra weet waar dit naartoe gaat in de zin van hoe deze klacht verwoord gaat worden...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 00:10

kehdra schreef:
Dioxide schreef:
Wij schoten vroeger altijd gewoon een paar keer de lucht in met een luchtbuks, dat dagelijks en ze bleven weg..

Ben benieuwd wat de buren erger vinden, gaten in het wasgoed, op duvenpoep erop Tong uitsteken

Toendertijd hadden we een grote tuin Knipoog Schoten altijd gewoon de lucht in Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 00:20

Geweldig Marigold Haha!
Ik ga ze vrijdag eerst eens even bellen en dreigen en dan ben ik reuze benieuwd naar jou verwoording van de klacht Haha! Haha!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:19

Je zou een poging kunnen doen via Stichting Duif (tel. 0118 412325). Deze stichting heeft al menig rechtzaak omtrent het afschieten van duiven gewonnen en heeft om verschillende plaatsten in Nederland duiventillen geplaatst (oa op de parkeergarage van de Bijenkorf in A'dam geloof ik)

Website nshd schreef:
Bij duivenoverlast wordt geadviseerd om vaste voederplaatsen te creëren in combinatie met het plaatsen van grote duiventillen. In tegenstelling tot berichten die onlangs in de media verschenen, blijken duiven die met duivenvoer gevoerd worden geen interesse meer te hebben in afval van etensresten zoals patat. Bovendien eten, slapen en nestelen duiven liever in een duiventil dan in een dakgoot. Duiventillen hebben ook nog eens het voordeel dat ze de mogelijkheid scheppen eieren te vervangen door gipseieren, waardoor kan de grootte van de duivenpopulatie in de hand kan worden gehouden.

Edit:

Heb website even opgezocht: www.duivenoverlast.nl
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 08-05-08 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:25

Bandje met roofvogelgeluiden afspelen. Moet je wel de hele dag doen denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:46

Ik heb ook erg last gehad van duiven op mijn balkon, erg lastig weg te krijgen! Stroken met alu folie helpen niet. Ik heb nu een rij van die echte stekels van ongeveer 15 cm lang op de rand van mijn balkon, daar kunnen ze dus niet meer op zitten. Soms vliegen ze er overheen en blijven ze op het balkon zelf zitten. Heel consequent wegjagen helpt wel aardig. Mijn vriend heeft een paar keer waterballonnen naar ze gegooid, dat maakt wel indruk! Op een gegeven moment hoefden we alleen nog maar onze hand om hoog te doen en vlogen ze al weg.. Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:06

Hm ik ben dus de enige die duifjes lief vind en die het zielig vind?? Haha! Haha!

Nee ik snap best dat dat in de stad irritant is. Anders vang je ze en breng je ze hier? Clown
Nee dat fokt ook maar aan natuurlijk, haal je er 10 weg, zitten er de volgende dag weer 10.

Iemand waar ik vroeger voor werkte, ving de duiven en maakte ze dood. Daar was ik ook echt op tegen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:25

Een vriend van mij heeft vorig jaar 1 week lang met een katapult dingen naar duiven geschoten. Hij had ook heel veel last van duivenpoep op zijn balkon. Ze bleven wel lang weg na 1 week oorlog.. Maar mijn vriend vreest dat ze dit jaar weer komen, hij heeft ook elke week geklaagd bij verhuurder/woningbouw etc maar ze willen niks doen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:28

duiven zijn inderdaad heel lief en schattig, totdat je weer wat voor ranzigheid ze achterlaten!!

heb ook een duivenbalkon gehad maar gelukkig heeft een combinatie van gemeente-ingreep en een net spannen nut gehad.

Ik weet ook wel dat duiven als de dood waren voor water. tip: koop voor je eigen frustratie in íeder geval een waterpistool. Liefst zon supersoaker Bloos

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:44

MarvanTom schreef:
Kanelly schreef:
( maar de gemeente den helder & woningstichting kennende Nagelbijten / Gniffelen )

Lijkt me nu al leuk!
Geef maar door wanneer ik een vrije dag op moet nemen, want van duivenpraktijken weet ik alles!
Woon zelf dan in een koopflat, maar ook daar komen duiven! ROFL
Alle procedures ken ik inmiddels om er vanaf te komen, dus als je alvast kan beginnen met het emailadres door te sturen van je verhuurder?
Kehdra weet waar dit naartoe gaat in de zin van hoe deze klacht verwoord gaat worden...

Ik gok op een half jaar duivenvrij gratis wonen (althans, dat lijkt me het minste wat ze kunnen doen)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:46

Wahahah inderdaad gewoon natspuiten met zo'n supersoaker waar een best harde straal uitkomt. Heb je zelf ook nog een beetje lol volgens mij Clown

Onze buren hebben een duivennest in hun coniveren en dus zitten ze ook de hele tijd bij ons. Om gek van te worden

Mijn broer heeft zo'n zelfontworpen blaaspijp. Zelf pijltjes maken van reclamefoldertjes ofzo (ben je daar ook weer vanaf Duivel ) en dan schieten.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:53

die pijltjes doet ze veel minder als een supersoaker hoor, kan het weten Haha!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:59

Mijn vriend heeft een buurvrouw die gek is op vogeltjes, zo ook op diuven. Maar nu komt de kat dagelijks buiten en zie ik geen duif meer *LOL* .
Maar gif schijnt niet te werken duiven schijnen daar iets voor te hebben in hun lichaam daarom zijn het ook grote overbrengers van ziektes... zoiets heb ik ooit gehoord hoor...

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:57

Ok meiden.. duiven zijn erg.. maar wat denk je van meeuwen.. en zeker als je een nest op je dak heb.. mijn vriendin woont in een haven plaats.. en daar heeft zo zulke erge overlast van meeuwen die schreeuwen en op haar dak stampen.. dus is daar iets aan te doen? wij hebben op ons monumentale pand schrikdraad tegen de duiven.. misschien werkt dat?

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:35

luchtbuks Schijnheilig

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:56

Is de afvoer horizontaal of verticaal? Je hebt boldraadroosters die je erin kan steken, als je daaroverheen iets prikkeligs spant, dan kan de duif daar niet meer gaan zitten.

En anders even naar de lokale boer/jager gaan, die helpt je wel aan een buks of uurtje duifknallen.
Duiven zijn écht erge beesten!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:10

met rotte tomaten naar ze gooien? Huilen van het lachen