Je overleden vader/moeder missen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Re: Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:41

Wat een vreselijke manier om je vader te verliezen Jildau... *knuf*
Jildau schreef:
Kan er zo makkelijker over praten dan IRL. Lachen

Ja, dat herken ik heel goed. Mijn vader is vier maanden geleden overleden (alvleesklierkanker). Praat er niet veel over, eigenlijk nooit. Het gemis is echt verschrikkelijk. We hebben gelukkig heel goed afscheid kunnen nemen en we zijn er tot het laatste moment bij geweest. Alleen ja, we zijn paar maanden verder en nu komen die momenten dat je beseft dat het écht over is. Keihard is dat. Nooit meer samen naar de markt, nooit meer samen naar Griekenland (vaderland), nooit meer samen kokkerellen of gewoon naar hem kijken,... wilde nog zoveel van 'm leren. Ik was echt een papa's kindje... Verdrietig

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 18:43

Ooh dat deed ik ook altijd! Altijd voor ik op bed ging deed ik een kusje naar de sterren want mn moeder zei dat alle mensen die dood waren gegaan een sterretje werden. Lachen

En ik wenste wel eens dingen maar dan vroeg ik dat aan mijn vader. En meestal kwam het ook nog uit. Bloos

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:50

Ik heb het ook van heel dichtbij meegemaakt.. een kennis van ons (ondertussen de schoonmoeder van mn zus) waar ik altijd logeerde vanaf dat ik 1 was elke vakantie ging ik daar heen.... De vader van het gezin werd op een nacht ontzettend benauwd en moest naar het ziekenhuis.... Het ging steeds beter.. hij was een keer geopereerd en mocht die zondag naar huis.... S'morgens ging de telefoon... Oom Cobus is overleden... ik wist werkelijk waar niet waar ik het zoeken moest... ben zoveel mogelijk afleiding gaan zoeken maar mis hem nog steeds... toen ik daarna daar heb gelogeerd miste ik het als ik naar beneden kwam dat hij op de bank zat om een krantje te lezen... hij zat er niet meer.. en hij zal er nooit meer zitten... verschrikkelijk!!! hij heeft het niet verdiend... het was zo'n goede man die zich zich altijd inzette voor de bestwil van iemand anders. en dan dit. Vaak als ik aan hem denk schieten nog de tranen in mn ogen...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:47

En natuurlijk de nasleep...
Op school dingen maken voor vader/moederdag. Heeft je vader/moeder een nieuwe partner is het altijd o, is dat je vader/moeder etc etc. Vaak als mijn stiefvader met mij mee gaat ergens naartoe zeg ik gewoon 'ja' als er gevraagd wordt of het mijn vader is.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:06

Veel dingen die jullie zeggen zijn herkenbaar. Mijn moeder is ook in 1999 overleden, aan kanker. Ik besefte het ook pas jaren later en ben er nu al zo aan gewend dat ik niet beter meer weet. Laatst was er op t.v. in een reallife soap iemands vader overleden en ik dacht: jeetje wat erg om een ouder te verliezen! En realiseerde me een paar seconden later pas dat mij hetzelfde was overkomen, heel vreemd.
Wat eigenlijk nog vreemder is, is dat ik haar nooit "echt" mis, tenminste niet zo hartverscheurend erg als je zou verwachten als je zoiets overkomt.
Het enige wat ik nog elke dag heb is de jaloezie als iemand het over haar moeder heeft, of een leeg gevoel met moederdag bijvoorbeeld.
Heel veel Sterkte in ieder geval Jildau! Ach gut

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:11

Ook voor mij heel herkenbaar, ik was ook 7 toen mijn moeder overleed en nu ben ik 17. Het schijnt dat mijn vader me wel verteld heeft dat mn moeder zou overlijden (ze had kanker en was zo ziek dat ze niet meer beter kon worden), maar toch had ik het niet verwacht. Als klein kind zat ik nog in de waan dat het allemaal wel weer goed kwam. Eerst kon ik er gewoon vrolijk over praten zonder verdrietig te worden, maar nu heb ik veel vaker momenten waarop ik haar echt ontzettend mis. Mij word ook vaak verteld dat ik zo op haar lijk en soms zeggen mensen 'je moeder zou trots op je zijn geweest', bij zulk soort dingen krijg ik echt tranen in mijn ogen.

Ik herken mezelf echt wel in je verhaal en zit nu op school bij een speciale groep met andere leerlingen die ook een ouder zijn kwijtgeraakt. Ik vind het erg prettig om zo dus te ervaren dat ik niet de enige ben en om weer herkenning te vinden bij elkaar.
Laatst bijgewerkt door Denica op 19-04-08 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:11

Ja ik mis mijn vader ook nog heel vaak. Soms gewoon overdag, dat je even denkt; Dat had papa ook leuk gevonden, of Dat had papa wel geweten...
Maar vooral op speciale dingen, hij heeft bijv. zijn kleindochter nooit gekend. Dan ga je denken hoe hij dat gevonden zou hebben enzo...
Mijn vader is 08-03-2004 overleden aan keelkanker.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:13

Ook ik heb mijn vader verloren toen ik 10 was. Hij is nu al 11 jaar van deze aarde. Mijn moeder zegt regelmatig dat ik dezelfde houding aanneem als hij. Dat vind ik vreemd maar toch ben ik er blij om want zo zit er toch een stukje van mijn vader in mij. Mijn vader tekende graag vogels en heeft mij dit ook geleerd. Af en toe teken ik ook vogels en voel ik echt dat hij nabij is Lachen.

Echt missen doe ik hem niet meer maar ik hou echt nog ontsettend veel van hem. Soms heb ik wel wat pijnlijke momenten zoals bv. datum van overlijden, zijn verjaardag,...

In ieder geval: heel veel sterkte Jildau Ach gut.

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:22

Mijn vader is ook overleden, heeft een ongeluk gehad met de vrachtwagen..
Ik was nog maar een half jaar.. Nu lees ik berichten van mensen die het nog kunnen herinneren. Ik kan me echt helemaal niets herinneren..
Soms is het wel raar dat je iemand zo mist terwijl je hem niet hebt gekend..

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:43

Ik meld me ook! Mijn vader is overleden toen ik 9 was (nu ong. 5,5 jaar geleden). Heb hem eigenlijk zien dood gaan.
Gelukkig kunnen we hier in huis er goed over praten.

De dag dat mijn vader is overleden (tegen 7.15 uur) kwam er allemaal familie, ook wou ik hier niet bij zijn, want wou eigenlijk het verdriet niet zien van iedereen. Heb de helft van de dag ben ik buiten gaan wandelen met de hond. Gelukkig hebben wij wel een hele mooie begravenis gehad, met bijf. een limo voor mijn vader (daar lag hij dan in, hij hield van auto's. hij was ook automonteur), ballonen en tja het klinkt misschien raar, maar wij hadden na afloop een 'feestje' met de familie, vieren hoe blij we zeg maar met hem waren Ja .
Wel waren er ook rare dingen bijv. de auto waar mijn vader in zou komen deed het een half uur van te voor niet meer, maar nét 5 min voordat we naar de kerk zouden gaan starte hij weer en in de kerk vloog steeds een vlinder rond en ging onder de mis op de kransen op de kist zitten. Nu vraag ik me wel af of iemand misschien snel een vlinder vrij heeft gelaten Tong uitsteken

Maar even om terug te komen op de titel, ja ik mis mijn vader nog heel erg. Maar ik kan niet zeggen elke dag. Nee ik ben te druk bezig met andere dingen en dan denk ik er gewoon niet aan.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:46

Ik kan me voorstellen dat het even confronterend is wanneer je hoort, of zelf merkt dat je op je vader lijkt. Maar het is wel iets waar je trots op mag zijn, je hebt mooie herinneringen aan je vader!

Mijn moeder is overleden toen ik 10 was. Ik kon dit wel al goed beseffen/beredeneren. Laatst waren we bij mijn oma (de moeder van mijn moeder) op bezoek en kreeg ik een aantal foto's van mama te zien, die ik nog niet eerder gezien had. Toen mijn moeder nog jonger was. Ik heb toen echt een hele tijd naar die foto's zitten kijken, om te zien hoeveel ik op haar lijk enzo.

veel sterkte met het geven van een plekje voor je verdriet.

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:52

Ik heb mijn vader ook verloren aan de gevolgen van kanker. Dat is gebeurd in 2003 en ik was toen 13 jaar. Op dat moment besefte ik het me nog allemaal niet, maar later realiseerde ik me toch dat hij er niet meer is. Ik sloot me er toen voor af en wilde er niet over praten. Ik deed me sterk voor en probeerde gewoon verder te gaan. Nog steeds mis ik hem heel erg en heb toch een leeg gevoel. Vaak heb ik er ook best veel moeite mee als mensen het over mijn vader hebben of merk ik bij mij zelf een beetje jaloezie als mensen het over hun eigen ouders of vaders hebben, die zo gelukkig samen zijn.
Ik was altijd een papa's kindjes en hoor toch van veel mensen dat we dingen gemeen hebben. Daar ben ik toch nog wel blij om. Lachen

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:00

Mijn moeder is 7,5 jaar geleden overleden. Ik was 21 jaar, studeerde nog en was totaal overdonderd en kapot van verdriet. En nu nog steeds blijft het moeilijk, het gemis gaat nooit meer weg. Altijd weer zijn er van die momenten en gebeurtenissen waar ze gewoon bij had moeten zijn, waarvan ik weet dat ze er ook graag bij had willen zijn.
Het verdriet slijt wel beetje bij beetje en uiteindelijk geef je het een plekje, maar het heeft op mijn leven wel een behoorlijke stempel gedrukt, gelukkig niet alleen in negatieve maar ook in positieve zin. Ik ben bijvoorbeeld meer gaan zien wat de echt belangrijke en de niet of minder belangrijke dingen in het leven zijn en maak hier voor mezelf ook een duidelijk onderscheid in. Voor de echt belangrijke dingen zet ik me volledig in, voor de voor mij niet belangrijke dingen doe ik ook verder geen moeite.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:04

Ik ken het ja.. Ik ben mijn beide ouders en mn zusjes op 10 jarige leeftijd verloren bij een ongeluk. Dat is inmiddels al ruim 7 jaar geleden maar ik huil er nog dagelijks om. Ik heb de eerste 5 jaar geprobeerd alles weg te stoppen, wat echt ónmogelijk is als klein meisje, en daar een depressie van 2,5 jaar 'in periodes' aan overgehouden. Ik praat niet makkelijk, dus op die manier kan ik het niet verwerken, dus luister ik de lievelingsmuziek van hen, kijk ik naar foto's, en denk ik terug aan de 'goede' tijden. Ja Ik ben altijd al zo geweest dat ik zei van ; 'Je leeft in het heden, niet in het verleden', maar naar mate ik ouder word merk ik steeds meer hoe belangrijk het eigenlijk is om af en toe terug te kijken en te denken van 'hé! dat is toch heel mooi geweest'.
Altijd als ik wat belangrijks moet doen (lees; examen, wedstrijd enz.) draag ik dat op aan mijn gezin, want ik weet dat ze bij me zijn, en altijd achter me zullen staan Lovers

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:06

Goh Spekkiejnfu.....dat is wat zeg....
Ik voel dat ook zo, mijn vader is nu inmiddels ook overleden (m'n moeder dus op m'n 11e en m'n vader op m'n 42e) maar ik voel ze dicht bij me. Dat geeft veel troost!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:15

Ben mijn beide ouders in iets meer dan een jaar verloren. Mijn moeder heel plots, mijn vader aan kanker. Ik heb geen broers of zusjes en de rest van de familie is ook grotendeels overleden. Ik mis mijn ouders dagelijks, over vroeger kan ik niet meer praten niemand om het mee te delen, niemand die mij nog als kind echt gekend heeft.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:04

en dat is dan nog wel het ergste... alle 2 je ouders verliezen ...
hoe oud was je toen? dat lijkt me erg moeilijk...
hoe oud ben je eigenlijk nu? hoeveel jaar geleden is dat dan?? (niet nieuwschierig hoor Tong uitsteken )
zoals ik dit lees denk ik dat ik (en vele andere) veel geluk hebben dat we nog 1 ouder hebben..
sterkte..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:23

Mijn vader is nog geen 3 weken geleden overleden, plotseling. Hij kreeg 2hersenbloedingen en is niet meer bijgeweest, in het ziekenhuis 'sliep' hij alleen maar, ze hielden hem kunstmatig in leven, 2 dagen later is de apparatuur gestopt en een paar minuten daarna is hij overleden Huilen Heel plotseling, geen afscheid.. (woonde niet bij hem) Het missen valt nog mee, maar denk echt de hele dag aan hem en aan het gebeuren. Ik denk dat het missen nog wel komt, als ik besef dat hij écht niet meer terug komt....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 10:34

Wooow wat een verschrikkelijke verhalen.. Ik had nooit gedacht dat er zoveel mensen waren die dit hebben meegemaakt. Aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant vreselijk dat er zoveel mensen jong sterven..

Spekkiejnfu: Krijg de tranen in m'n ogen van jouw post. Ach gut Vreselijk dan ben je ze allemaal kwijt, terwijl ik 1 al zo erg vind. Maar ik herken dat heel erg, dingen opdragen aan mijn vader enzo.

Ik had aan een vriend/collega van me verteld dat ik hier over aan het praten was op Bokt. Hij vond het raar dat ik het niet aan hem vertel maar wel zo open op internet vertel. Maar ik wil er helemaal niet over praten met mensen die het zelf niet meegemaakt hebben, die snappen het toch nooit zo goed als jullie doen. Lachen

tanya89: Heel veel sterkte! Verdrietig

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:47

Mijn vader is 13-07-2006 overleden op mijn verjaardag. Ik werd die dag 22 en mijn vader was 56 hij is overleden aan een onsteking in zijn long die geknapt is.

Ik mis hem heel erg.
En heb er nog veel moeite mee.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:39

jepsica schreef:
Mijn vader is 13-07-2006 overleden op mijn verjaardag. Ik werd die dag 22 en mijn vader was 56 hij is overleden aan een onsteking in zijn long die geknapt is.

Ik mis hem heel erg.

dat is echt verschrikkelijk! Ach gut dan denk je een leuke dag te hebben, en dan gaat je vader dood.. echt nog héél veel sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:07

Na alle droevige verhalen de mijne dan ook maar.

Mijn vader is in 1976 (ik was toen 13) , 2 dgn voor kerst overleden, ieder jaar kerst komt alles weer boven de ene keer heftiger dan dan de andere keer maar toch er is altijd de gedachte eraan. Mijn vader was nooit ziek, kwam thuis met een griepje dat leukemie bleek te zijn, na 18 mnd ziek zijn en experimenteren met chemokuren die toen nog in de kinderschoenen stonden heeft hij toch de strijd verloren. Nu ik de leeftijd heb waarop hij ziek werd maakt me dat toch wel eens bezorgd zeker als m'n lijf eens iets doet wat ik "niet normaal" vind.

Het gemis steekt bij allerlei dingen de kop weer op zoals zijn verjaardag 3 dgn voor de mijne, de geboorte van onze zoon, ons huwelijk, enz. Bij alle leuke en maar ook minder leuke dingen waarbij je de aanwezigheid van ouder zo nodig hebt. Wij wonen in het huis van mijn grootouders waar mijn vader z'n jeugd doorbracht en wat we nu aan het verbouwen zijn en ik had zo graag zijn gezicht willen zien als hij zag hoe mooi het wordt.

Daarnaast is het verlies van mijn vader denk ik bepalend geweest voor wie ik nu ben en wat ik nu doe. Vraag me wel eens af hoe m'n leven eruit gezien zou hebben als hij was blijven leven maar ja dat zal ik in dit leven nooit weten Huilen

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:17

mijn moeder is 10-07-07 overleden, heel plots in haar slaap. Hartstilstand

Mijn vader heeft haar 's ochtends om half 10 gevonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:21

jepsica schreef:

Ik mis hem heel erg.

Het overlijden van een van je ouders is altijd droevig maar wanneer het op een dag gebeurt waarop er iets gevierd wordt blijft zo'n dag altijd een somber randje houden. Ach gut

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:28

natje93 schreef:
en dat is dan nog wel het ergste... alle 2 je ouders verliezen ...
hoe oud was je toen? dat lijkt me erg moeilijk...
hoe oud ben je eigenlijk nu? hoeveel jaar geleden is dat dan?? (niet nieuwschierig hoor Tong uitsteken )
zoals ik dit lees denk ik dat ik (en vele andere) veel geluk hebben dat we nog 1 ouder hebben..
sterkte..

Ik ben al wat ouder dan de gemiddelde bokker hoor. Ik was 36 jaar toen ik ze allebei kwijt was, ik ben nu 38. Mijn vader is 1 1/2 jaar geleden gestorven, mijn moeder het jaar ervoor. Mijn moeder was ook pas 63 jaar.Van al mijn vrienden en vriendinnen heb ik niemand die beide ouders kwijt is. Ik herken overigens wel het gevoel van jaloers zijn op mensen, die nog 1 of meerdere ouders hebben. Niet dat ik ze het misgun, het is meer dat ik ze zo graag nog zou willen hebben. Ik kan ook zo verbaasd zijn als mensen boven de 50 nog ouders hebben Clown Ik woonde dicht bij mijn ouders in de buurt en ging vaak langs of belde bijna dagelijks. Ik vind het echt een enorm gemis.