En dan eindelijk gaat ie erin......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: En dan eindelijk gaat ie erin......

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:59

Ik heb inderdaad ook een paar kiezen moeten laten trekken. Ik vond de spuiten voor de verdoving nog het ergst... brrr... gelukkig maakten die kiezen genoeg ruimte en is de overbeet helemaal weg.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 12:01

Gelukkig gebeurt dat bij mij onder narcose.. zonder narcose ben ik daar nog niet aan toe.. Ik zou een hartstilstand krijgen denk ik pff al helemaal bij die verstandskiezen...!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:08

Super dat je al die stappen al hebt genomen! Ja
Beugel zetten is vervelend in de zin van je ligt de hele tijd met je bekkie open en dat ga je voelen Nagelbijten / Gniffelen Lekker slikken is het ook niet Knipoog
Ik had wel banden om mijn kiezen, dat zetten was niet fijn, het werkte niet echt.

Verder van de verstandskiezen. Bij mij zijn ze aan de rechterkant al weg gehaald. Bij de kaakchirurg, 5 verdovingen in mn bekkie en bij de 2e zij die: we zijn bijna op de helft, toen ben ik flauw gevallen. Daarna echt volledig in paniek, maar toch doorgezet en ze eruit laten snijden. Dat ging niet helemaal goed dus weer volledige paniek. Mn verstandskiezen zaten dieper en steviger vast dan ze horen te zitten Nagelbijten / Gniffelen . Had de arts op de foto's kunnen zien maargoed Sigaar
Ik ben heel ziek geworden van de pijnstillers. Ook leuk, ze waren te zwaar voor me, sukkels daar in het ziekenhuis.
Nu moet de andere kant hoognodig gebeuren, maar door de ervaringen van de vorige keer durf ik echt niet meer. En narcose mag niet! Ik heb dus elke keer een reden dat het niet kan, want nu zit ik mn examenjaar, kan ik niet 1 week thuis zitten. En zomervakantie dan ben ik aan he werken, en daarna begint mn studie, enz. Erg he.. Thanks aan 1 arts...

Ik vind het knap dat je het gewoon doet! Oja praten met slotjes was geen probleem bij mij, mijn lippen zijn er ook nooit kapot van gegaan! Alleen toen mn beugel eruit was moest ik zoooo wennen *LOL*

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 13:17

Hee bedankt voor je verhaal! Jeetje wat een ellende die ervaring bij de kaakchirurg! Wel knap dat je toen even kon doorbijten.. Ik zou keihard zijn weggerend. Ik moet het echt onder narcose anders overleef ik het werkelijk niet.. en wat een blunder van die pijnstillers, heb je dat ook nog! Misschien voor die andere verstandskies toch maar proberen om onder narcose te gaan?? Dat kan vast wel ergens! Of is er een andere reden dat je niet onder narcose mag?
Ik ging bij de tandarts ook onder narcose: echt heerlijk, wakker worden en dan is alles al gedaan..!

Leef met je mee..!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:28

Het kan wel maar omdat er geen noodzaak is voor narcose moet ik het zelf betalen of in die richting. En van narcose moet je ook een poos bijkomen (blijft lang in je lichaam zitten) dus mijn ma wil dat pertinent niet.
Uhh in kon toen ook niet doorbijten hoor Huilen van het lachen Moest in de wachtkamer wachten totdat de verdoving werkte en ik zat alleen maar te janken, mn ma en pa hebben we mee naar de tafel gesleurd, met van: je bent er nu toch al Huilen van het lachen
Het liefste was ik daar weg gerend, maar dat redde ik niet van de schrik / slapte Huilen van het lachen

Maar beugel is opzich allen vervelend als je draad is aan getrokken, dan eet het niet fijn en als je teveel kracht zet doet het ff auw. Maar bij de ortho zelf heb ik nooit iets als vervelend ervaren (alleen dat gígantisch lange wachten totdat je aan de buurt was..).

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 13:42

Citaat:
Het kan wel maar omdat er geen noodzaak is voor narcose moet ik het zelf betalen of in die richting. En van narcose moet je ook een poos bijkomen (blijft lang in je lichaam zitten) dus mijn ma wil dat pertinent niet.

Mijn ortho heeft me verteld dat ik gratis onder narcose kan. Dat wordt door de staat betaald. Als je kan aantonen dat je bijv. extreem angstig bent etc.
En nu weet ik niet wat voor soort narcose de kaakchirurg gebruikt (ik ga bij het ikazia ziekenhuis in rotterdam) maar vorig jaar bij de tandarts was het een hele lichte narcose, ik werd wakker gemaakt en 5 min. later was ik weer zo goed als helder. Waar ook geen misselijkheid ofzo kwam kijken, zoals bij echte operatie-narcoses zeg maar. Maar hou me ten goede, ik weet niet hoe dat bij de kaakchirurg zit. Maar die misselijkheid neem ik dan voor lief hoor, als ik het maar niet meemaak die behandeling! Bloos Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:25

Wat superstoer van je dat je deze stappen gezet hebt! Toppie hoor!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 14:37

De beugel zit er nog niet in hoor hihi Knipoog Maar dat ga ik wel doorzetten hoor.. als de reacties zo blijven meevallen zie ik het wel zitten!

Bedankt!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:37

super hoe je jezelf over je angst heen hebt gezet!

het enige nare van een beugel vond ik dat die niet mooi was, verder had je er eigenlijk nooit last van dus dat scheeld Ach gut

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 15:05

nee inderdaad, een beugel is ook niet echt mooi.. maar ja of ik nou met scheve tanden loop of een ding in mn mond wat niet mooi is, dat maakt dan ook niet meer uit haha.. Knipoog en zo'n witte valt echt een stuk minder op

Hier zie je het verschil, maar de meesten zullen ze wel kennen

Afbeelding

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:07

Knap dat je je angst hebt overwonnen. Lachen
Succes en je doet het om over misschien een paar jaar lekker te kunnen lachen, zonder dat je je ergens voor hoeft te schamen. Haha!

*Edit; zie dat je ook uit Dordrecht komt! Pling

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 15:26

Daar doe ik het zeker voor.. Voel me altijd heel onzeker.. Voor zoveel mensen is niets zo vanzelfsprekend als breeduit kunnen lachen, maar voor mij is dat wel even anders.. Ben me altijd bewust van mn gebit en soms voel ik me gewoon heel lelijk.. Ik ben blij dat ik er eindelijk wat aan ga doen.. zal even doorbijten zijn maar goed, wie mooi wil zijn moet pijn lijden toch? Knipoog

En yep, ik kom ook uit Dordt Lachen

(weet jij nog leuke stalling in Dordt btw? haha)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:28

Ha ik ben ongeveer het tegenovergestelde van jou. Clown Ik ben een paar jaar geleden heel lelijk van mijn paard gevallen; waardoor mijn hele voortand er uit is geweest, nou kun je je voorstellen dat die het dus niet heeft overleefd; maargoed wij na de val de tand in een beker melk en naar Joure naar een spoedtandarts. Die heeft mijn tand er weer in geprutst, mijn tandvlees gehecht en een beugel gegeven. Ik heb geen kik gegeven. *LOL* Dagen erna gepureerd voedsel gehad en een paar weken daarna een echte beugel; deze 2 jaar gehad en nu is mijn tand dood waardoor 1 voortand lager dan de andere staat. Binnenkort moet ik dus geopereerd worden, gaan ze bot uit mijn been [griezel. Nagelbijten / Gniffelen ] halen en in mijn mond zetten omdat er een stuk kaak is weggebrokkeld en een kroon er dan nog eens bovenop.

En ik vind gewoon helemaal niks eng. Ze gaan hun gang maar. Clown

Maargoed heel veel sterkte, beugels doen geen pijn hoor. Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 15:33

Pff ik benijd je! (nou ja niet om je sitautie natuurlijk he! maar dat je er zo stevig bij in je schoenen staat..)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:33

Brrr Femke... succes dan zeg!
Ik vind qua dat soort dingen en artsen niets eng, totdat ze in mn mond gaan prutsen, dat trek ik echt niet!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:36

dag en nacht verschil en die witte denk dat je het van een afstandje niet echt zal opvallen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:48

Die witte slotjes zouden bij mij juist wel opvallen Bloos Ik heb niet zulke witte tanden namelijk!
Wist ook heel niet dat ze bestonden. Ik heb elke keer van die leuke gekleurde stiekjes erom heen gehad Haha!
Maar gezien je werk kan ik me voorstellen dat je iets wilt wat zo min mogelijk opvalt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:53

ik heb ook niet van die witte tanden, moet zeggen dat ik wel heel jaloers ben op die witte tanden van de foto! Bloos helaas weigerd mijn tandarts om ze te bleken, maar dat is een heel ander verhaal.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:00

Jups, en het is gigantisch duur dat bleken! Bloos! Zodra ik de centen ervoor heb... nou dan bleek ik ze (en opnieuw een beugel erin!). Want mijn tanden staan weer behoorlijk scheef, spalkje heeft het niet uitgehouden bij mij en mn beugel heeft er te kort in gezeten. Mja die wordt nu niet meer vergoed..!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 16:03

de witte zullen idd wel een klein btje verkleuren maar als je niet rookt, volop thee /koffoie drinkt (doe ik alle drie niet) is de verkleuring minimaal! vriendin van me had ook een witte en die rookt en kan niet zonder koffie en zelfs dat vond ik er nog beter uitzien dan een zilveren. zij heeft me nu alleen wel aangeraden om grijze elastiekjes te nemen omdat die minder verkleuren dan de doorzichtige.. benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft?

SuperMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:03

ik zal je wat vertellen.

Ik vond het er uit halen erger dan er in laten zetten.
Had ook alleen boven een blokjes beugel.

Maar toen ze hem eruit haalde had ik het gevoel of al mijn tanden er uit waren.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:40

Er uit halen is idd niet echt leuk, dat gepluk en gedoe in je mond. En daarna lijkt het idd dat je stukken tand mist. Ik bleef met mn tong over de voorkant van mn tanden gaan Huilen van het lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 17:36

pff dat duurt voor mij nog wel ff Knipoog

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:41

super dat je over je angst heen ben, ik ben al 3 jaar niet meer bij de tandarts geweest terwijl ik hele mooie tanden van mezelf heb. ik ben gewoon doodsbenauwd ervoor.

ik hoop dat je alles straks mee valt en met een stralende lach en gebit door het leven gaat.

heel veel succes en ook sterkte gewenst. petje af voor jou!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 17:57

misschien kun je naar een angsttandarts??

Bedankt voor je berichtje! Lachen