skkaten/skeeleren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: skkaten/skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:26

Ik skate al sinds ik 4 ben Dus zo'n 9 jaar.. Heb het mezelf wel aangeklungelt.
Gewoon lekker crossen door Ede heen Haha!!
Eerder droeg ik àlle bescherming (Knie, Elleboog & Pols, nog net geen helm.. xD)
Later droeg ik niks meer, nu draag ik toch weer polsbescherming, omdat àls ik val ik altijd op m'n pols val.

Weet niet waar m'n skates van zijn.. Clown Heb ze een jaar terug gekregen, Hele gave zwart/roze skates Haha!!

En je moet niet bang zijn om te vallen, jùist dan ga je vallen Lachen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:11

suleilitha schreef:
Hoi Maartje, ik ben ook erg anti die polsdingen, want bij een harde val heb je gegarandeerd een dubbele onderarmbreuk te pakken. De arm breekt op de plek waar de bescherming ophoudt, ik heb dit helaas meerdere keren zien gebeuren.
Om op skeelers goed uit de voeten te kunnen is een erg goede schaatstechniek onontbeerlijk. Met skeelers heb je een langer frame onder de schoenen en bovendien zit je van de wind af gauw aan een flinke snelheid...

ohja, skeelers is misschien een ander verhaal...en nouja.. aangezien ik een paar jaar op schaatsen heb gezeten... zal dat bij mij misschien toch wel iets schelen Vork

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:27

Ik heb *neemt skates van onder haar bureau* Gecko's! Zijn zwarte, en echte trix. (niet aan te raden wegen echt loodzwaar, dus zeker niet als je zwakke enkels hebt, dan breken je enkels echt snel, mijn vriendin heeft ze 4 keer op een jaar gebroken)
Kan je veel trucjes mee. Zelf draag ik nooit bescherming, als ik op straat ga. Maar als ik de half pipe ff onveilig ga maken doe ik wel polsbeschermers aan. (breekt nogal makkelijk Knipoog ) Ik skate bijna overal. Op straat, op het parcour, in mn kamer en overal waar er een verharde ondergrond is. Bloos Maar een cursus is niet echt aan te raden hoor. Je kan beter gewoon de straat op gaan. Je leert het heus wel zelf. En je verleert het echt niet hoor. Ik heb het van mn 6 tot mn 9 gedaan.. dan gestopt en nu net 2 maanden weer bezig (ben nu 14) Ws in het begin weer even wennen, maar het gaat wel weer.
Gewoon blijven gaan!
xx

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:31

Ik skate ook, vind ik hartstikke leuk. Maar ik krijg altijd last van mijn onderrug, weet iemand hoe dit komt ?

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:35

@ Dapy, waarschijnlijk slechte houding! Als je vooroverbuigt zoals beginners gaat het dus echt niet, geeft gewoon problemen in je rug. Ik skate altijd met mn rug zo recht mogelijk, helpt echt veel. Heb er nooit last van/gehad. En anders zorge dat je na het skaten rustig kan ontspannen. (best in een bad met warm water!)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:40

Ik hou mijn rug inderdaad wel wat uhum krom

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:46

oeii, jah best niet doen, of proberen zo weinig mogelijk te doen, anders zet je je gewicht op je benen, en je onderrug moet dan de rest van je lichaam proberen recht te houden, heb er zelf ook last van als ik heel de tijd voorovergebogen moet staan pompen om die gekke paarden van mij wat drinken te kunnen geven XD dus gewoon zo recht mogelijk of trix zoals mij, doordat ze zo zwaar zijn moet je gewoon recht blijven, anders val je om XD

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:50

ik heb ook een paar skates, hele fijne dingen van Salomon Lachen Vorig jaar niet veel mee gedaan, maar kan er kilometers op wegblijven, heerlijk!! Ik las hiervoor ook al, het zijn een paar handigheidjes die je zeker maken... Voorheen droeg ik alle bescherming, maar later eigenlijk niks meer.. Slecht, ik weet het... Het is geen excuus, maar de keren dat ik val, zijn op momenten dat ik (bijna) stil sta Huilen van het lachen en niet als ik bezig ben..
's Zomers krijg je het altijd zo warm onder je beschermers Nagelbijten / Gniffelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:05

Clown Ik heb hier zelf rolschaatsen liggen, maar ik gebruik ze eigenlijk bijna nooit.
Ik zou ook weer goed moeten oefenen wil ik het weer kunnen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:49

Ik heb geen cursus gedaan, had ik ook niet nodig.
Beschermin draag ik niet, stom maarja in de zomer is dat ook geen pretje.
Ik skate gemiddeld zo'n 20 km als ik ga skaten.
Binnekort ga ik weer starten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:55

Zelf skate ik inline, het aantal wielen moet ik tellen. Het zijn langeafstandskates. Ik heb altijd kniebeschermers om, nooit pols- of andere beschermers, ik heb mijn polsen nodig om bij te sturen. Heb nooit een cursus gedaan, gewoon eerst op een rustig weggetje oefenen.
Na een paar keer skatete ik al 10 km in de polder. Het is over het algemeen gewoon te doen. Bij een auto in ieder geval smal maken en als je het niet vertrouwd de berm of stoep op, nooit skaten op stukken waar dit niet kan, auto's zijn toch regelmatig lomp.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:12

Ik heb ook een paar skeelers en in de winter staan ze weg te stoffen, maar nu het mooie weer eraan komt, moet ik ze maar weer uit de kast plukken. Lachen

Ik heb geen beschermers ofzo hoor, ik ben nog nooit gevallen (afkloppen) en de stukken die ik skeeler zijn nouw ook weer niet zo heel vreselijk groot. Tong uitsteken

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:26

Ik skeeler ook.Meestal lange afstanden.Ik draag een helm,pols-knie en elleboog beschermers omdat ik redelijk hard ga en ik moet er niet aan denken om met mijn hoofd op het harde asfalt te vallen.

@ Dapy: dat last van je onderrug heb ik in het begin ook gehad.Het is gewenning en hoe vaker je skeelerd hoe sterker je rug wordt en je er dus minder last van hebt.En af en toe even strekken(rechtop staan).
Wat ook helpt is je buikspieren een klein beetje aanspannen als je er last van hebt.
Rechtop skeeleren is een hele slechte techniek.Je staat dan tussen je skeelers in(wat heel veel beginners doen) en je hebt dus totaal geen stabiliteit.Wat beter is, om door je knieen te gaan een beetje voorover zakken.En dan skeeler je van je ene been op je andere been.Hierdoor maak je snelheid en sta je steviger op je skeelers.Netzoals het bij het schaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:56

Als je rechtop staat kom je inderdaad niet boven het standbeen en hang je ertussen in, bovendien is het veel gevaarlijker omdat je snel achterover klapt.
Beetje door de knieen en met licht gebogen rug, je moet de rug niet krom Trekken maar door ontspanning, los laten, buigen en het bekken kantelen.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:00

Ik skeeler elke dag, zonder bescherming. Ik vind bescherming echt zo irritant, kan me er helemaal niet fijn door bewegen. Tong uitsteken Ik heb geen cursus gedaan, hhoe vaker je het doet, hoe beter je er in word. Haha! Ik oefende gewoon in de polderweggetjes. Haha!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:32

Ik skate ook, minstens 1x in de week! Heb nooit een cursus gedaan ofzo, vind dat persoonlijk een beetje onzinnig Knipoog. Verder draag ik ook geen bescherming, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk Knipoog

Ik zal idd wel even kijken of je ze nog past, anders skate het niet zo prettig Knipoog Verder even kijken of je wieltjes nog in orde zijn, goed draaien etc Knipoog
En dan natuurlijk in het begin niet gelijk een groot rondje, maar het gewoon steeds opbouwen!

Veel succes en plezier ermee! Pling

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:13

iik vraag me af of sommige mensen echt trix doen ?

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:31

Candy_x3 schreef:
iik vraag me af of sommige mensen echt trix doen ?

als je 'trucjes' bedoeld, ik doe het soms. Huilen van het lachen Rondjes achterelkaar, echteruit enz. Clown maar dat is gewoonpuur voor de lol, als het té hard waait om de polder in tegaan. Tong uitsteken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 20:49

ben gisteren op skate-jacht geweest. heb me laten voorlichten en ik neig naar de vijfwielvariant omdat ik wil gaan toeren. de kans dat ik namelijk ooit weer kan gaan hardlopen zonder pijn is heel klein namelijk. ik schrok wel van het onderhoud; als jullie per ongeluk in de nattigheid bent beland, haal je ze dan helemaal uit elkaar? heb de skates niet gekocht, ondanks de goede aanbieding. vond de verkooptechniek erg agressief en moest na een kleine 1,5 uur 35 euro afrekenen voor advies! gek zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:21

35 euro?! Voor alleen advies, heb je dat ook nog betaald?

Wat onderhoud betreft ben ik een beetje laks; ik borstel alleen zand weg en wissel de wieltjes af en toe eens om.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 10:05

ik MOEST het betalen, anders mocht ik de winkel niet verlaten. voelde me zo geintimideerd, dat ik het nog gedaan heb ook. ben eigenlijk in staat om aangifte te gaan doen. voor advies hoef je toch niet te betalen? als ik er was gekomen voor een fiets (verkopen ze daar ook) en ik had besloten er geen eentje te kopen, had ik dan ook moeten betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:07

Ik vind dat te idioot voor woorden, dat is toch geen service? Stond er nergens dat je voor advies moest betalen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 10:25

nope. tenminste... ik kon het nergens terug vinden. wil eigenlijk ook niet zelf terug naar die zaak om met de vuist op tafel te slaan. ga er wel over bellen vanmiddag en vragen om de bedrijfsleider.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:27

Dat lijkt me een goed idee Ja
Ik heb nog nooit gehoord dat je voor advies moet betalen en als het niet gezegd is/ergens aangegeven stond lijkt het me dat ze je niks kunnen verplichten. Wel een nare situatie zo, succes ermee!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 11:06

ik heb onderstaande mail naar het bedrijf gestuurd:

Geachte heer,

afgelopen zaterdag ben ik bij u in de winkel geweest. Ik kwam daar voor advies omtrent skaten en skeeleren. Ik werd prettig geholpen en ging dan ook de deur uit met een stel skeelers en complete bescherming. in de auto richting alphen kreeg ik echter al het gevoel dat ik veel te impulsief had gekocht. Ik kwam tenslotte voor advies en niet direct om iets te kopen.
Ik heb dan ook besloten om terug te rijden en de materialen te retouneren. Ik wist immers nog niet of ik de sport wel leuk zou gaan vinden en er zo verschrikkelijk veel geld (228 euro) aan uit zou willen geven. De verkoper vond het vreemd dat ik terug kwam en naar aanleiding van mijn verhaal werden zijn vraagtekens nog groter. Blijkbaar heeft de verkoper niet goed geluisterd naar mijn ervaringen, want ik had hem verteld dat ik 8 jaar geleden wel eens op skates had gestaan, maar daarna niet meer. Een minimale ervaring dus.
Mijn geld heb ik retour gekregen, echter minus 40 euro. Ik moest dit betalen omdat ik 1,5 uur van de verkooptijd had gebruikt. Een vreemde gang van zaken. Voor advies en verkoop hoef je immers nergens te betalen? Als ik voor fietsadvies bij u was gekomen en ik had na het uitproberen van diverse fietsen toch besloten om (nog) niets te kopen, was er dan ook 'arbeidsloon' in rekening gebracht?

Ik heb naar aanleiding van bovenstaande contact gehad met Politie Hollands Midden en zij geven aan dat deze gang van zaken foutief is. Ondanks de irritatie van de kant van de verkoper over mijn onduidelijkheid, had hij voor advies geen geld mogen rekenen, tenzij hij dit vooraf had aangegeven of het ergens in de zaak was opgehangen.

De vraag is nu dan ook, hoe gaan we dit oplossen?

Ik ga er vanuit spoedig van u te horen.

Hoogachtend,
Angelique Valentijn