Kat weg met vliegtuig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Kat weg met vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:29

visje schreef:
Tutti_Frutti schreef:
Ik zou eerst proberen een goed thuis in de buurt te vinden Lachen.

Daar ben ik het mee eens. Ik denk niet dat je je kat gelukkig gaat maken door hem te laten overvliegen naar een totaal ander land. De vlucht alleen al, lijkt me tamelijk traumatisch en ook het grote klimaatsverschil lijkt me een serieuze aanpassing. Daarnaast zou ik in jouw plaats wel wat ethische bedenkingen maken. De kost en energie die je steekt om een kat te verhuizen (voor je eigen plezier), kan je misschien beter investeren in een nuttiger project.
Maar goed, je zal nu wel denken 'dit is geen antwoord op mijn vraag', en daar heb je wel gelijk in. Knipoog Het is een antwoord op een vraag die je niet gesteld hebt, maar die je je best wel zou stellen voor je tot deze beslissing overgaat.

ik heb het andersom gedaan (Ghana -> Nederland) en mijn kat heeft enig probleem met aanpassen gehad. En wat definieer je als nuttig? Ik was erg gesteld op mijn kat en het was een van de weinige tastbare herinneringen die ik heb meegenomen uit een belangrijke tijd in mijn leven.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:38

Lielle schreef:
En over de KLM
http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... ndex.htm#4
Citaat:
...Het gewicht van de kennel inclusief uw huisdier mag niet meer zijn dan 4 kg...

Dan moet je toch wel echt een kleine kat hebben als je hem mee wilt laten reizen in de cabine, die slanke van mij weegt al ruim 4 kg en dan zit er nog geen mandje omheen Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:33

mijn kat was echt een ukkie idd, die haalde de kilo no gniet. Maar ik heb ook niet hoeven wegen, maar mss zijn ze in Afrika iets simpeler Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:18

kler schreef:
Heb gehoord dat je hem idd mee mag nemen in de cabine (in een voorgeschreven mandje). In het ruim zou ik niet aanraden, daar zijn al meerdere katten die ik ken doodgegaan (en zie hem maar eens terug te krijgen bij "invoerproblemen"). Succes! Volgens mij is het niet zo duur.

Nou ben ik net van de week met het vliegtuig naar Alicante (spanje) gevlogen.
Ik kwam daar aan en wachte bij de band op mijn bagage, hoor ik ineens MIAAAUUW!!!!!!
En zie ik z'n reismandje door het gat de bagage band oprollen... (arme kat)

Leek mij voor z'n beestje niet z'n geweldige ervaring!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:00

Lielle schreef:
En wat definieer je als nuttig?

Ik denk dat nuttig een tamelijk subjectieve term is. Het gaat me vooral om het afwegen van de morele bezwaren, want ik vind niet dat alles wat een mens doet direct nuttig hoeft te zijn. Wellicht heb jij ook nagedacht over de voors en tegens van jouw beslissing om je kat mee te nemen. Nut is een van de argumenten, naast andere (bvb diervriendelijkheid, kost, plezier, ...).