visje schreef:Tutti_Frutti schreef:Ik zou eerst proberen een goed thuis in de buurt te vinden.
Daar ben ik het mee eens. Ik denk niet dat je je kat gelukkig gaat maken door hem te laten overvliegen naar een totaal ander land. De vlucht alleen al, lijkt me tamelijk traumatisch en ook het grote klimaatsverschil lijkt me een serieuze aanpassing. Daarnaast zou ik in jouw plaats wel wat ethische bedenkingen maken. De kost en energie die je steekt om een kat te verhuizen (voor je eigen plezier), kan je misschien beter investeren in een nuttiger project.
Maar goed, je zal nu wel denken 'dit is geen antwoord op mijn vraag', en daar heb je wel gelijk in.Het is een antwoord op een vraag die je niet gesteld hebt, maar die je je best wel zou stellen voor je tot deze beslissing overgaat.
ik heb het andersom gedaan (Ghana -> Nederland) en mijn kat heeft enig probleem met aanpassen gehad. En wat definieer je als nuttig? Ik was erg gesteld op mijn kat en het was een van de weinige tastbare herinneringen die ik heb meegenomen uit een belangrijke tijd in mijn leven.