Welke personen auto mag 2000 kg. trekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 12:18

ik kan er ook niets aan doen dat ik geen kapitalen te besteden heb.....
Ik vind 6000,- euro een flink bedrag.....
We hebben trouwens een aantal auto gevonden, allemaal opel omega's 2.5 TDI
Daar gaan we nu naar kijken......

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 14:20

er zijn al meerderen die het je afraden, ik dus ook. Ik heb een Audi A6 gereden. Beest van een wagen (zware motor) maar met mijn 2 prds trailer erachter was het geen succes. Het voelde verre van veilig aan hoewel de auto het mocht en kon trekken. Nu rijd ik in een jeep cherokee 3.7i Kwijl Deze combinatie ligt echt als een huis op de weg, zelfs door een modderpoel heen met 2 paarden in de trailer trekt deze auto rustig door *LOL* . Ik zou je toch adviseren naar een geschikte terreinwagen op grijs kenteken te zoeken in diesel uitvoering. Misschien ben je dan in aanschaf iets duurder uit maar dat levert je in onderhoud naar mijn mening wel wat op. Wat denk je als je met een opel omega naar de garage moet, dan kan je je knip opentrekken. Deze auto's zijn nu eenmaal niet gemaakt om zware lasten te trekken en slijten daardoor ook zeer snel. Succes

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:40

Even een opmerking van mijn papa(zegt hij tegen ons ook altijd als we met de personenauto wegmoeten met de trailer...*LOL* )
Een omega(of andere personenauto) is er niet op gemaakt om een zware last te trekken. De overbrenging is hier niet naar gemaakt(daar zijn ook vaak problemen mee) en er zijn nog wel wat zwakke punten(koppakking en dergelijke...). Een bus kan in principe wel(andere overbrenging), maar het allerfijnste is en blijft een jeep(die trekt hem ook even makkelijker van het terrein af als het geregend heeft...Haha! )

Helaas staat onze jeep(opel frontera) permanent te koop(dat heb je nu eenmaal met een autobedrijf) en zijn we dus nooit zeker van een auto die ons naar les kan 'trekken'. Mijn moeders vectra kan en mag de tweepaardstrailer met een paard en pony echt niet trekken...!
Aangezien mijn vader geen jeep terug wil(vind het zelf niet fijn rijden) zit ik straks misschien met hetzelfde probleem...Dan moet mijn mama toch een andere auto...Ik stelde al een veewagen voor Haha! Dan kan mijn moeder gewoon een klein boodschappenautotje kopen Knipoog

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 00:03

Ik zal het toch echt een paar jaartjes met iets anders dan een jeep moeten doen.
we hebben heel veel naar jeeps gezocht, maar bij de betaalbare weet je ook dat ze waarschijnlijk iets aan hebben of ze hebben al ontzettend veel gelopen en zijn bijna helemaal opgereden.
Tot de tijd dat ik mee een fatsoenlijke jeep kan veroorloven, moet ik toch een auto voor nu hebben.
Bovendien rijden we maar heel af en toe met de trailer (met pony's dan)
we gebruiken hem vooral voor hooi en stro te halen en dat is nog geen \
5 km. rijden. We gaan maar 1 keer per jaar naar een keuring die 2,5 uur rijden is, dus dat moet voor die ene keer best kunnen.
Bovendien heb ik het nu steeds met een ford sierra gedaan...die is stukken lichter dan een opel omega 2.5 TDI, dus het lijkt mij een enorme vooruitgang.
Ik snap best dat een jeep ideaal is, het liefste zou ik dat natuurlijk ook willen.....maar de realiteit staat dat (nu nog) niet toe.....dus tot die tijd zoek ik me een zwaardere auto........

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 10:15

Misschien een idee om voor die ene keer in het jaar een auto (busje of zo) te huren? Lijkt me een stuk goedkoper.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 19:29

Als we naar die keuring gaan die 3 uur rijden is huren we ook altijd een busje. Maar voor hier in en om het dorp ga ik niet elke keer een busje huren.
Het wordt, zoals het nu uitziet toch waarschijnlijk een jeep.
Er zijn best veel te vinden in mijn prijsklasse en goede kwaliteit...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 02:12

Ik heb zelf een VW Sharan TDI gekocht, mag 2000 kg trekken Lachen ! (115 pk).
Er is nu ook een nieuwe Kia, ik meen de Sorento. Veel (leuke Lachen !!) auto voor weinig geld (ook zo´n jeep-achtige!)

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 12:50

Ik heb een Ford Galaxy Cool Edition, mag zo'n 1800 kilo trekken. Voor ons is het de ideale auto. Voor het halen van hooi en stro gooi ik de achterstoelen eruit en dan kan er aardig wat in Knipoog
Voor school rijden?? Alle stoelen erin en er kunnen 6 kids in de gordels, de school is dan ook erg blij met mij Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 12:50

KIA is GEEN aanrader, ik heb de KIA Sportage noodgedwongen gereden en dat was geen genoegen in veel opzichten!