Geweeeldig, vooral dat hoofd van jouw erbij!
Voel je je nu heel truttig?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb dit jaar ook een stukje sjaal gebreid voor een surprice, echt toevallig. Ik wist ook niet hoe ik het op moest zetten, had er ook nog aan gedacht om het op bokt te vragen, maar uiteindelijk heeft de mama van Bart me geholpen. Dat was erg handig, want die had ook briepennen voor me. Ik wilde namelijk eigelijk met grote mikadostokken gaan breien, maar dat scheen niet zo handig te zijn... Daar ben ik het achteraf erg mee eens.

Karin schreef:Ik weet dat ik hier op mijn oude kamer nog een stukje breiwerk heb liggen, van witte wol, met de breipennen er nog in. Kwam het gisteren weer tegen toen ik op zoek was naar mijn oude ponyvriendjesboekjes.
Geen idee wanneer ik dat lapje in elkaar heb gedraaid. Zag er nog best goed uit. Maar een sjaal zal het nooit worden, laat staan een trui.
Laui! schreef:Lielle, weet je al hoe je moet afhechten? Of ga je het inclusief breipennen weggeven? Afhechten is nl helemaal niet zo moeilijk! Oh, en BTW: er is een hele rare manier van het steken opzetten (Amerikaans heet dat geloof ik), dan neem je één beginsteek (de toverlus) en draai je de draad er gewoon net zo vaak omheen als je nodig hebt en dan ga je elke draai breien, heb je ook steken. Beetje

) . Overigens zou ik die trui idd breien voor de lol ervan, niet voor het geld. En het enige wat ik zelf maak is het eten
)Cassidy schreef:
Zijn er eigenlijk mensen hier die hun kleding zelf maken?
(volgens mij ben ik uniek in mijn leeftijdscategorie
) M'n moeder kan echt de mooiste dingen maken. Het is alleen jammer dat echt mooie stof vaak heel duur is en dan kun je net zo goed naar de winkel gaan.
. Zelf sieraden maken van kraaltjes is ook een goede anti-verveel-actie

! Schitterend!
!) en nieuwe ideeen opdoen vind ik altijd erg leuk!