Spaarrekeningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cerize

Re: Spaarrekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:58

Hihihi, die kunnen ook best aardig zijn!!!
Maar voor elke bank in Nederland, dus ook de buitenlandse banken, geldt de garantieregel tot 40.000 euro. Dus enge mannen of niet, jij krijgt gewoon je geld terug.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 13:00

Dat is vaak het probleem ook. Mensen vinden vreemde namen eng, daar maken de grote namen ook gebruik van. Lekker veilig, lekker bekend en groot. Je moet natuurlijk wel voorzichtig met je geld omspringen en niet zomaar je geld maar ergens neerzetten. Maar door je altijd maar vast houden aan die ene bekende bank, kun je behoorlijk wat rente mislopen. Natuurlijk niet alle kleinere minder bekende namen zijn allemaal geheimzinnige louche banken. Zeker in NL niet.

Cerize schreef:
Hihihi, die kunnen ook best aardig zijn!!!
Maar voor elke bank in Nederland, dus ook de buitenlandse banken, geldt de garantieregel tot 40.000 euro. Dus enge mannen of niet, jij krijgt gewoon je geld terug.

Tot €20.000 in je eentje. €40.000 is toch pas als het een gezamelijke rekening is...

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:19

Nee daar wordt geen onderscheid in gemaakt. Het is wel zo dat als je meer dan 40.000 euro hebt, het geen zin heeft om het meerdere bedrag te splitsen bij dezelfde bank omdat de garantieregeling per rekeninghouder geldt en niet per rekening.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 14:41

Ja, oke, met eigen risico erbij.
Tot €20.000 100% garant.
€20.000 t/m 40.000 90% garant, 10% eigen risico.

Maar is het niet zo dat als het een gezamelijke rekening is, dat het het dubbelen is...
Tot €40.000 100% garant.
€40.000 t/m 80.000 90% garant, 10% eigen risico.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:18

Ik zit bij de ABN AMRO, krijg daar op mijn YP rekening 3,6 % is wel tot een bedrag van 20.000 euro. Daarnaast op de internetjaarrekening krijg ik 4,1 %.

Bank staat tot 20.000 euro garant op een spaarrekening bij eventueel faillissement, maar ik denk niet dat de grote banken snel failliet zullen gaan Vork

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:05

Weet dat het een oud topic is, maar iemand hier al ervaring met Icesave ?

Heb nu mijn spaarcentjes bij de Postbank-Bonusrenterekening, levert dus geen drol op, bij Icesave = IJslandse bank Landsbanki, sinds 29/05°2008 in Nederland actief heeft nu 5,25 % rente! Klinkt heel interessant, maar ik ken de bank verder niet!

Iemand hier?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:41

Ik Haha! Ik heb dus uiteindelijk gekozen voor Ice Save, die kwam ik later tegen. Ik zit er pas een maandje ofzo, maar het bevalt prima tot nu toe.

Ik zou er niet meer dan € 20.000 euro opzetten, toch omdat je de bank niet goed kent, buitenlands is en niet zo groot hier. Misschien is die angst onzin, maar dan zou ik me er verder in moeten verdiepen ofzo.

Je kunt online alles regelen en dat werkt prima. Overschrijvingen staan er snel op. Geen extra voorwaarden. Het is geen deposito, dus geen termijn dat je moet vastzetten. Je kan altijd kosteloos opnemen en bijschrijven. Je kan altijd zien hoeveel rente je tot dan toe hebt gespaard en het wordt elk kwartaal bijgeschreven. De effectieve jaarrente is dan 5,25% Dus ik ben tevreden Haha! een stuk meer dan de 2,5% van de Postbank Internetspaarrekening.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:57

Met banken die niet voldoende geregistreerd staan en met buitenlandse banken etc zou ik niet zo zeker van zijn, ze kunnen welliswaar hoge rente misschien hebben, maar ze zijn wel onbetrouwbaar.

Vriendlief zat allereerst al bij de DSB en kan ie waarneer ie maar wilt geld daarnaar toe overmaken. Ik ben er bij gekomen toen we samen gingen wonen, zat zelf bij de postbank maar vond de DSB toch eigenlijk interessanter en wouden ook gezamenlijk wel sparen etc..

Naja nu sparen we al een aardig poosje en zitten nog steeds heel gelukkig en heel vertrouwd bij de DSB, altijd al ons terug krijgende bel.geld storten we de volle mep op de spaarrekening, waarom meteen uitgeven terwijl sparen leuker is.

Wij doen sparen echt iedere maand beiden zo bijna de helft van onze salaris overboeken naar spaarrekening.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:03

Ice save is geregistreerd in Nederland. Je kunt er dus op vertouwen dat als je maximaal 20.000 euro op die rekening hebt staan dat het volledig vergoed word.
Kijk gewoon goed de voorwaarden na. En heb je vragen kan je gewoon bellen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:17

Ja die heb ik ook sinds kort, staat al 10 euro op haha. Hoor er wel goede dingen over.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:48

Ik heb Internet Bonus Sparen van de Rabobank, ik weet eigenlijk niet hoeveel rente ik krijg. Heb het pas sinds kort, had eerst al mijn geld op mijn lopende rekening, maar was toch teveel om daarop te laten staan.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:50

Ik heb ook voor IceSave gekozen en ben er tot nu toe erg tevreden over Ja Geen verplichte stortingen, niet verplicht vast laten staan en een gegarandeerd hoge rente. Momenteel is ie 5,25% geloof ik. De bank is geregistreerd in Nederland en je krijgt dus gewoon je geld terug als er iets mis gaat. Lachen Je ziet ook hoeveel rente je inmiddels opgebouwd hebt, is ook leuk Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:30

In Belgiëkiest iedereen massaal voor rabobank Haha!

En eindelijk beginnen onze eigen banken dezelfde rentes te geven... Mijn geld wordt elke dag minder waard op de bank, das echt intriest.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:11

heb ook een rekening geopend bij IceSave! ben benieuwd hoe alles geregeld wordt. Heb een voorzichtige storting gedaan van 50 euro, weet iemand hoe lang het duurt voor je die beveiligingscode ontvangt? Zodat je alles online kunt volgen?

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:25

dutchy_ schreef:
Ik heb Internet Bonus Sparen van de Rabobank, ik weet eigenlijk niet hoeveel rente ik krijg. Heb het pas sinds kort, had eerst al mijn geld op mijn lopende rekening, maar was toch teveel om daarop te laten staan.

3,4%

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 22:10

__Possie__ schreef:
Met banken die niet voldoende geregistreerd staan en met buitenlandse banken etc zou ik niet zo zeker van zijn, ze kunnen welliswaar hoge rente misschien hebben, maar ze zijn wel onbetrouwbaar.

Ice Save staat onder toezicht van de Nederlandse bank en valt onder het depositogarantiestelsel. Ik vind het dan ook wel betrouwbaar. Zolang je niet teveel geld hebt (meer dan € 20.000,- of € 40.000,- bij een gezamelijke rekening), hoef je je sowieso geen zorgen te maken. Volgens mij kan je bij Ice Save zelfs meer terug krijgen bij een faillissement, omdat het naast het Nederlandse garantiestelsel ook onder de IJslandse valt. Maar ik weet het niet precies, heb me er niet zo in verdiept, maar dat zag ik ergens op de site staan.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:14

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:30

Ik heb voor de zekerheid nog maar eens de Rabobank opgebeld om te vragen wat nu hun hoogste spaarrente is bij een vrij opneembare rekening, maar dat is toch echt de internetbonusrekening met 3,4%.

Ik ga dus ook over naar Icesave. Zover ik heb kunnen vinden, is dit toch de bank met de hoogste rente, waar je niet gebonden zit aan minimale inleg, maandelijks verplichte inleg en...wat voor ons toch belangrijk is: het is vrij opneembaar.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:38

ik ben ook sinds kort over naar Icesave, en tot nu toe bevalt het goed. 5,25% rente!
Ik heb nog niet mn hele spaargeld erop durven zetten, dus het meeste staat nog bij de Rabo, maar ik denk dat ik dat binnenkort toch ook maar naar ijsland doe.. scheelt toch best veel.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:35

Ben inmiddels mijn Bonus Rente rekening (met toch zeker wel 2,2 % rente en als je heel erg je best doet 3,4) aan het plunderen. Alles gaat voorlopig naar Ice Save, leuk dat je per dag kan zien hoeveel rente je hebt. En alles is lekker snel en duidelijk geregeld.