Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
djuno schreef:heb ik hier een ander raadsel voor jullie:
ik was de witte en bonte was precies hetzelfde...alleen wit op 60 en bont op 40. Trommels evenvol, zelfde hoeveelheid wasmiddel en zelfde hoeveelheid wasverzachter.
Toch ruikt mijn witte was niet lekker vind ik. Het gaat dan voornamelijk om de handdoeken. Sokken, t-shirts en ondergoed ruikt lekker. De bonte was ruikt heerlijk naar de amandel-wasverzachter van Robijn en alles ruikte hetzelfde.
Nou zou je kunnen zeggen dat de witte was TE lang ligt in de wasmand...maar ik draai minstens 1 witte was per 2 dagen
RedPassion schreef:Volproppen doe ik nooit, ik draai eerder twee wasjes met een halfvolle machine dan 1 heel volle.
mrie schreef:Ik had precies hetzelfde. De was bleef ruiken alsof hij net uit de wasmand kwam. Bah. Toen heb ik dus mijn machine na laten kijken maar daar kwam niks uit. Dus toen heb ik het probleem uitgelegd aan de wasmachine man. Hij vertelde dat je een machine heel af en toe op 95 graden moet laten draaien om allerlei inmiddels in de machine woonachtige bacterien 'dood' te wassen. Die jongens overleven gewoon 60 graden en stinken.
Sinds ik dat doe. Heel af en toe de lakens of handoeken. Of nog beter de Paardenwas heb ik geen last meer van stank....
Probeer het eens.
shera schreef:Bij mijn wasmachine bleek de verwarming kapot. Ik waste dus koud en dat werd ook niet fris. Dus even controleren of je wasmachine warm wordt tijdens het wassen.
tienus63 schreef:De was wordt schoner als je de juiste hoeveelheid wasgoed in de machine stopt, bovendien heeft het wasgoed minder te lijden van de omwentelingen als de machine naar behoren is gevuld.
Als je de deur dicht moet proppen zit ie te vol, maar een volle trommel terwijl de deur gemakkelijk dicht kan, is prima.
Urielle schreef:Tegen de geur kun je Dettol in het spoelwaterbakje doen. Zo krijg ik zweetgeur uit oude T-shirts. Die ruiken daarna niet naar Dettol maar gewoon neutraal.
RedPassion schreef:Oh, volgens mij is het raampje nooit warm... was het net niet in elk geval (na die 95 graden). Is dat bij elke wasmachine dan zo dat het warm wordt?
djuno schreef:RedPassion schreef:Oh, volgens mij is het raampje nooit warm... was het net niet in elk geval (na die 95 graden). Is dat bij elke wasmachine dan zo dat het warm wordt?
Voordat je naar de winkel rent....tuurlijk voelt het raampje niet meer warm als je alles eruit haalt. De was wordt immers een aantal keren gespoeld met koud water![]()
Raampje is alleen heet tijdens het wasprogramma zelf.
benangelique schreef:djuno: handdoeken moet je af en toe even flink heet wassen. de bacterien hierin blijven leven op lagere temperaturen. handdoeken hebben meer bacterien, omdat een vochtige ondergrond nu eenmaal een goede voedingsbodem is.
doe jij 1 witte was per 2 dagen? ik niet hoor, ik stop mijn wasmand helemaal vol en zaterdag is wasdag. blijf niet bezig
RedPassion schreef:Dat snap ikMaar omdat iemand eerder in het topic al iets over een heet raampje had geschreven heb ik gevoeld toen het nog draaide. Maar toen was de machine al wel aan het centrifugeren, is het dan ook al koud(er)?
djuno schreef:Dus de vraag is...bij welke keer centrifugeren ben jij gaan kijken en voelen.
RedPassion schreef:djuno schreef:Dus de vraag is...bij welke keer centrifugeren ben jij gaan kijken en voelen.
Ongeveer 10/15 minuten voor het helemaal klaar was. Dat is vast te laat geweest denk ik? Dan morgen weer een test
miep1979 schreef:is dat van schoonmaakazijn in zo'n groene fles????