Dit is een voorbeeld voor iedereen!! echt geweldig!
ps: Ik probeer dit ook met mijn eigen paard (ben nog lang niet zover als dit filmpje
)....maar de mijne zwiept ook behoorlijk met haar staart, het is pure concentratie Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)....maar de mijne zwiept ook behoorlijk met haar staart, het is pure concentratie
bedankt voor 't plaatsen 
Een echte slide van een aantal meters kun je niet uitzitten daarop.
Dus vandaar dat de westernzadels gebruikt worden. Miss_Montana schreef:Je zit beter, ik denk dat een sliding stop op een dressuurzadel niet erg fijn isEen echte slide van een aantal meters kun je niet uitzitten daarop.
Daarnaast is de westernsport afgeleid uit oefeningen die de cowboys vroeger moesten doen. Zij reden niet met engelse zadelsDus vandaar dat de westernzadels gebruikt worden.
Westernruiters gebruiken westernzadels, Engelse ruiters gebruiken engelse zadels...
randie schreef:phoe respect! het staart gebruik valt mij inderdaad ook op..En dat einde zekerrrr gedurft zeg...Zo erop staan met dat publiek
Dus aan die sporen zal het dan niet liggen

Zahlina schreef:Cassidy schreef:Ik vind dit toch echt heel mooi tribuut aan haar net overleden vader in de vorm van een schitterende freestyle proef. Ontzettend gaaf om die twee zo te zien, gewoon perfect op elkaar ingespeeld.
En wie loopt te zeiken over de sporen heeft het geloof ik nog niet helemaal begrepen (en ik kan dat zeiken in dit geval echt niet grappig vinden).
Zo denk ik er dus ook over...
Van dwang in deze setting is echt geen spraken en een gespannen paard zou hier ook heel anders reageren weet ik uit ervaring en ik was heel erg blij dat ik er een stang en trens in had hangen als rem.

Voltigeur schreef:- 2 maal 6 spins... Bij mijn weten is het officiële aantal beperkt tot 3 links en 3 rechts om het voor het paard niet té onaangenaam te maken...
Cassidy schreef:Voltigeur schreef:- 2 maal 6 spins... Bij mijn weten is het officiële aantal beperkt tot 3 links en 3 rechts om het voor het paard niet té onaangenaam te maken...
In een freestyle proef hoeft dat niet. Je moet alle manoevres uit een reiningproef laten zien, de volgorde en aantallen van die manoevres die je daarbij laat zien is niet voorgeschreven. Daarom heet het ook freestyle. En volgens mij heeft ze met deze proef de kampioenschapstitel behaalt? Zo verkeerd zal het dan niet geweest zijn....
Qua rijstijl van ruiter en stijl van het paard: dat wordt niet beoordeeld in de western. Je kunt er op gaan zitten als een vraagteken, als het paard de gevraagde manoeveres uitvoert en goed uitvoerd is het goed.